راهنمای افراد مبتدی برای لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ چیست و چرا لینک بیلدینگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است؟

چرا در دنیای لینک بیلدینگ تازه کار و مبتدی باشید یا اینکه سال ها اینکار را انجام داده باشید قطعا این راهنما برایتان مفید خواهد بود. حوزه سئو و لینک بیلدینگ همیشه در حال تغییر است و این روزها اهمیت به دست آوردن لینک های با کیفیت بیشتر از قبل خود را نشان می دهد. اگر می خواهید در دنیای آنلاین رقابت کنید و جایگاه خوبی در موتورهای جستجو به دست آورید باید کمپین های لینک بیلدینگ را درک کنید و نحوه اجرایش را بشناسید. در این مقاله به همین موضوع خواهیم پرداخت و تلاش خواهیم کرد شما را در مسیر درستی قرار دهیم. موارد زیادی هست که باید مدنظر داشته باشید اما سعی می کنیم این موارد را به فصل های ساده و کاربردی طبقه بندی کنیم. امیدواریم از این راهنما لذت ببرید

 تعریف لینک بیلدینگ:

لینک بیلدینگ فرآیند به دست آوردن هایپرلینک از سایر سایت ها برای سایت خودتان است. هایپرلینک روشی است که کاربر به کمک آن صفحات موجود در اینترنت را کاوش می کند. موتورهای جستجو  از لینک ها برای خزش در وب استفاده می کنند، لینک های بین صفحات مختلف در سایت ها را می خزند و لینک های موجود در کل سایت ها را می خزند.

تکنیک های مختلفی برای لینک بیلدینگ وجود دارد و با اینکه سختی آن ها با هم متفاوت است سئوکاران معتقدند که این فرآیند سخت ترین بخش از کارشان است. بیشتر سئوکاران زمان زیادی را برای انجام اینکار اختصاص می دهند. به همین خاطر اگر بتوانید بر روی فرآیند لینک بیلدینگ تسلط پیدا کنید قادر خواهید بود فرآیند سئو را راحت تر توسعه دهید و رقابت کنید.

لینک بیلدینگ

 چرا لینک بیلدینگ برای سئو مهم است؟

آناتومی هایپرلینک ها:

برای اینکه اهمیت لینک بیلدینگ را درک کنیم باید در ابتدا ببینیم لینک ها از چه چیزی ساخته شده اند، موتورهای جستجو چگونه لینک ها را می بینند و چگونه می توانیم این ها را تفسیر کنیم.

لینک بیلدینگ

  1. آغاز تگ لینک: به این گزینه تگ انکر هم می گویند که تگ لینک را باز می کند و به موتورهای جستجو می گوید این لینکی به یک موضوع است که باید دنبالش کند.
  2. موقعیت ارجاعی لینک: عبارت href به معنای ارجاعت هایپرلینک است و متنی که در داخل نشانگر قرار می گیرد نشان دهنده URL  ای است که لینک به آن اشاره دارد. این گزینه لازم نیست همیشه صفحه وب باشد بلکه می تواند آدرس یک تصویر یا فایل برای دانلود هم باشد. گاهی از اوقات چیزی به جز URL که با # آغاز می شود را می بینید. این ها لینک های محلی هستند که شما را به بخش مختلفی از صفحه ای که در آن هستید می برند.
  3. انکرتکست لینک: این گزینه متن کوچکی است که کاربر بر روی صفحه می بیند و باید برای باز شدن لینک بر روی آن کلیک کند. این متن معمولا به شیوه ای فرمت بندی می شود که آن را از سایر متن های موجود در صفحه متمایز کند. معمولا رنگ آن آبی است یا زیرخط دار شده است.
  4. بستن تگ لینک: این موضوع نشان دهنده پایان تگ لینک برای موتورهای جستجوست.

لینک برای موتورهای جستجو به چه معناست؟

دو روش اساسی وجود دارد که موتورهای جستجو از لینک استفاده می کنند:

  1. برای شناسایی صفحات جدید
  2. برای تعیین اینکه یک صفحه چگونه باید در نتایج رتبه بندی شود

بعد از اینکه موتورهای جستجو صفحه ای را خزیدند می توانند محتوای آن را استخراج کنند و به ایندکس خود اضافه نمایند. در این شرایط تصمیم می گیرند که محتوا کیفیت خوبی برای رتبه بندی در کلمات کلیدی مرتبط را دارد یا خیر.  زمانی که بر روی این موضوع تصمیم می گیرند، تنها به محتوای صفحه نگاه نمی کنند بلکه به تعداد لینک هایی که سایت های دیگر به سایت مدنظر داده اند هم نگاهی می اندازند و کیفیت لینک ها را می سنجند.

به عبارت دیگر هرچقدر تعداد بک لینک های با کیفیت بیشتر باشد  رتبه ای که موتورهای جستجو به سایت شما می دهد هم بهتر خواهد بود.

لینک ها به عنوان فاکتور رتبه بندی به گوگل اجازه دادند بازار موتورهای جستجو را در اواخر سال ۱۹۹۰ از آن خود کند. یکی از بنیانگذاران گوگل پیج رنک را اختراع کرد که گوگل از آن برای سنجش کیفیت صفحات بر مبنای تعداد لینک هایی که بدان اشاره می کردند استفاده می شد. این معیار به عنوان بخشی از الگوریتم کلی رتبه بندی استفاده می شد و به یک سیگنال قوی تبدیل کردید چون روش خوبی برای تعیین کیفیت صفحات بود. این روش بر  مبنای رایی از اعتماد برای صفحه پایه گذاری شده بود و به همین خاطر روش موثری محسوب می شد. نظریه ای که در این شرایط به کار می رفت این بود: وقتی فردی به سایت دیگری لینک می دهد به گوگل می گوید که منبع خوب و قابل اعتمادی پیدا کرده است در غیر اینصورت به آن لینک نمی داد. با اینحال سئوکاران خیلی زود متوجه شدند که چگونه می توانند از پیج رنگ و نتایج موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی انتخابی سوء استفاده کنند. گوگل به شیوه فعال شروع به یافتن روشی برای شناسایی سایت هایی کرد که از این موضوع سوء استفاده می کردند و شروع به آپدیت الگوریتم هایش کرد.  این موضوع به گوگل اجازه داد تعدادی از تکنیک های لینک بیلدینگ را که قبلا موثر بودند را از رده خارج کند. به عنوان مثال قبلا ثبت سایت در دایرکتوری و کسب لینک ارزشمند بود اما در حال حاضر نمی تواند کمک فراوانی به شما بکند. این همان تکنیکی بود که گوگل قبلا بر روی آن تاکید داشت اما توسط سئوکاران از آن سوء استفاده شد و گوگل استفاده از آن را متوقف کرد.

حالا گوگل سایت هایی که تلاش می کنند از چنین تکنیک هایی سوء استفاده کنند را جریمه می کند. به این شرایط بهینه سازی بیش از حد سایت هم گفته می شود.

به روزرسانی پنگوئن گوگل یکی از نمونه آپدیت های موجود است. اینکه بدانید چه تکنیک لینک بیلدینگی از نظر گوگل مفید است و از چه مواردی باید اجتناب کنید موضوع بسیار مهمی است که بعدا در این مقاله درباره اش صحبت خواهیم کرد. ما الگوریتم کاملی که گوگل از آن برای تعیین نتایج جستجویش استفاده می کنیم را نمی دانیم. با اینحال هنوز هم سئوکاران بر این باورند که لینک ها نقش مهمی در الگوریتم ها دارند.

سبک و سنگین کردن فاکتورهای رتبه بندی در گوگل:

لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ

(DLLF) ویژگی لینک های سطح دامنه:

مثال: تعداد لینک های اشاره کننده به دامنه، اعتماد/ کیفیت لینک های اشاره کننده به دامنه، پیج رنک سطح دامنه

(PLLF) قابلیت لینک های سطح صفحه:

مثال: پیج رنک، TrustRank، تعداد لینک ها، توزیع انکرتکست، کمیت منابع لینک

(PLKWCF) قابلیت های محتوا و KW سطح صفحه:

مثال: TF*IDF، نمرات مدل بندی موضوع، محتوا، کیفیت و مرتبط بودن محتوا

(PLKAF) قابلیت های سطح صفحه و مرتبط با کلمات کلیدی:

مثال: طول محتوا، خوانایی متن، منحصر به فرد بودن، سرعت بارگذاری

(DLBF) قابلیت های برندی سطح دامنه:

کاربرد آفلاین نام دامنه/ برند، منشن های برند و دامنه در اخبار و رسانه ها

(UU) داده های کوئری ترافیک، کاربرد و کاربر:

سیگنال های ترافیکی و کاربرد از مرورگرها، تولبارها و جریان کلیک، نرخ کلیک، تنوع و کمیت کوئری ها.

(SM) معیارهای اجتماعی:

تعداد و کیفیت لینک های توییت شده، اشتراک در فیس بوک و غیره

(DLKU) کاربرد کلمات کلیدی در سطح دامنه:

دامنه ای با کلمات کلیدی انطباق دقیق، انطباق جزئی

(DLKAF) قابلیت های Keyword-Agnostic و سطح دامنه:

طول نام دامنه، زمان پاسخگویی HTTP دامنه و غیره

 

نکته مهمی که باید بدان توجه داشته باشید این است که اگر همه فاکتورها یکسان باشند حجم و کیفیت لینک های اشاره کننده به یک صفحه است که  باعث تفاوت در رتبه بندی ها می شود.

با وجود به روزرسانی های انجام شده در پنگوئن گوگل و سایر موارد خیلی ها بر این باورند که تاثیر لینک ها بر روی رتبه بندی سایت ها کاهش یافته و با سیگنال های اجتماعی همچون توییت ها جایگزین شده است. با اینحال باید بدانید که در حال حاضر به دست آوردن لینک های با کیفیت برای سایت به شما کمک می کند رتبه بهتر و ترافیک بیشتری به سمت سایتتان به دست آورید. چندین بار در این مقاله به عبارت کیفیت بالا اشاره کردیم و دلیل خوبی برای اینکار داریم. تمرکز گوگل بر روی کیفیت افزایش یافته است و همیشه تلاش می کند لینک های بی کیفیت را فیلتر کند. این موضوع تاثیر مستقیمی بر روی سئو دارد. سئوکاران باید مطمئن شوند که تکنیک های لینک بیلدینگشان بر روی کیفیت تمرکز کرده است.

هر آنچه که باید درباره خاصیت نوفالو بدانید:

لینک بیلدینگ

صفتی هست که می توان بر روی لینک ها اعمال کرد. این صفت، صفت نوفالو نام دارد. زمانی که این صفت را بر روی لینک ها اعمال می کنید متوجه تفاوتی نخواهید شد. اما اگر نگاهی به کدهای لینک بیندازید تفاوت را احساس خواهید کرد. به کد زیر نگاه کنید:

<a href=”http://www.example.com” rel=”nofollow”>Example</a>

توجه داشته باشید که در این لینک صفتی به نام rel=”nofollow” وجود دارد. این موضوع به گوگل می گوید پیج رنکی را به آدرس هدف انتقال ندهد. علاوه بر این به کمک چنین صفتی به گوگل می گویید به این لینک اعتماد نکند و آن را مدنظر قرار ندهد.

دلیل اصلی سایت ها برای استفاده از صفت نوفالو به سناریوهایی مربوط است که در آن سایت کنترل زیادی بر روی لینک هایی که به صفحه هایش اضافه می شود ندارد. به عبارت دیگر آن ها نمی خواهند به چنین لینک هایی اعتماد کنند. این موضوع رایج تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید به مثال های زیر توجه کنید:

  • کامنت های وبلاگی
  • پست های انجمن ها
  • کامنت کتاب های مهمان
  • صفحات قابل ویرایش ویکی
  • پاسخ های یاهو
  • امضای پست مهمان

کاربران می توانند آزادانه لینک ها را به هر کدام از این صفحات اضافه کنند. پس برای اینکه اسپمرها نتوانند از پیج رنک سایتی استفاده کنند سایت می تواند از صفت نوفالو برای هر پستی که توسط دیگران منتشر می شود استفاده کند. کاربرد دیگر صفت نوفالو  برای تبلیغ کنندگانی است که از لینک های پولی استفاده می کنند. اگر بنر تبلیغی بخرید گوگل بیان می کند که باید صفت نوفالو به آن اضافه شود تا پیج رنک سایت به آن لینک اضافه نشود. این موضوع بدین خاطر است که شما نتوانید از نتایج طبیعی با خرید لینک پولی بهره ببرید.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

اخیرا گوگل این مفهوم را گسترش داده و لینک های بهینه سازی شده را در دایرکتوری های مقالات و آگهی ها گنجانده است. این ها مثال هایی هستند که کاربرد صفت نوفالو در لینک ها را نشانتان می دهند. لینک هایی که صفت نوفالو دارند به شما کمک نمی کنند رتبه ای در نتایج جستجوی طبیعی به دست آورید. البته منظورمان این نیست که چنین لینک هایی بی ارزش هستند. یک کاربر معمولی متوجه فالو بودن یا نبودن این لینک ها نمی شود و بر روی آن کلیک می کند و از سایتتان بازدید می کند. این موضوع به خرید آنلاین تبلیغات مربوط است. وقتی صحبت از لینک بیلدینگ می شود خیلی ها به دنبال کسب لینک های فالور می روند. به دنبال روشی هستید که لینک های فالو یا نوفالو را بر روی سایت بررسی کنید؟ از موزبار استفاده کنید تا نوع لینک ها را شناسایی نمایید.

 کسب وکار شما چگونه می تواند از فرآیند لینک بیلدینگ نفع ببرد؟

همانطور که قبلا هم بیان کردیم لینک ها سیگنال مهمی برای موتورهای جستجو هستند و به آن ها کمک می کنند رتبه بندی سایتتان را تعیین کنند. افزایش تعداد لینک های با کیفیت اشاره کننده به سایت می تواند شانس شما برای افزایش رتبه را بیشتر کند. لینک بیلدینگ مزایای دیگری هم دارد و کم و بیش می تواند برایتان مفید باشد.

لینک بیلدینگ

 ایجاد ارتباط:

لینک بیلدینگ به شما کمک می کند به سایر سایت ها و وبلاگ هایی که در صنعتتان هستند دست پیدا کنید.

این دسترسی اغلب به تبلیغ چیزی که ایجاد کرده اید منجر می شود. به عنوان مثال به کمک این روش می توانید محتوا یا اینفوگرافیک تان را تبلیغ کنید. هدف نهایی از دسترسی گرفتن لینک است اما کارهای زیادی می توان با آن انجام داد. دسترسی به یک سایت به شما کمک می کند با اینفلوئنسرهای کلیدی صنعتتان ارتباط برقرار کنید و این ارتباط ها می تواند به معنای معتبر شدن کسب وکارتان باشد. همین امر به تنهایی بسیار ارزشمند هست حتی اگر ماهیت لینک بیلدینگ را فراموش کنید.

ارسال ترافیک ارجاعی:

خوب تا به اینجای کار به تاثیر لینک ها بر روی رتبه بندی تان اشاره کردیم اما سوال اینجاست که لینک ها بر روی ترافیک ارجاعی چه تاثیری دارند؟ یک لینک خوب از سایتی که بازدید بالایی دارد می تواند ترافیکتان را بیشتر کند. اگر سایت مرتبطی داشته باشید می توانید ترافیک بالا و مرتبطی داشته باشید. باز هم در چنین شرایطی ارزش لینک ها فقط برای سئو نیست برای مشتریان هم می تواند ارزشمند باشد. مثال خوبی که در این زمینه وجود دارد پست مهمانی است که توسط Michael Ellsberg بر روی وبلاگ تیم فریس نوشته شده است. او مطالعه موردی در سایت فوربیز هم دارد که برایش بسیار ارزشمند است. او می گوید: قرار گرفتن بین مخاطبان زیاد تفاوت زیادی ایجاد می کند. به عبارت دیگر استفاده از فالوورهای زیاد یک سایت که به کسب وکار شما مرتبط است می تواند توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کند و مزایای زیادی به همراه داشته باشد.

ایجاد برند:

تکنیک خوب لینک بیلدینگ به شما کمک می کند برندتان را بسازید و خودتان را به عنوان اتوریتی در نیچ تان معرفی کنید. برخی از تکنیک های لینک بیلدینگ همچون تولید محتوا هست که می تواند به افراد تخصص شرکتتان را نشان دهد و به توسعه برند بیانجامد. به عنوان مثال اگر محتوایی را بر اساس داده های صنعتتان منتشر کرده اید می توانید آن را به عنوان یک منبع در اختیار مخاطبان بگذارید. زمانی که به مخاطب دسترسی پیدا می کنید و لینکی به آن محتوا به دست می آورید تخصص تان را نشان می دهد و از دیگران می خواهید حرف هایتان را توسعه دهند و به دیگران نشان دهند.

نکته مهم درباره لینک بیلدینگ در برابر به دست آوردن لینک:

شما باید صفحه ای داشته باشید که ارزش لینک کردن داشته باشد. قبل از ایجاد لینک باید چیز ارزشمندی بر روی سایت داشته باشید. اغلب این بخش، صفحه اصلی سایتتان است. گاهی از اوقات ایجاد لینک به منبع خاصی همچون پست وبلاگی، ابزارها و گرافیک ها انجام می شود. در برخی از موارد این ها روی سایتتان منتشر شده اند و بعدا می توانید در کمپین های لینک بیلدینگ تان از آن ها استفاده کنید. گاهی از اوقات هم چنین منابعی را به طور خاص برای لینک بیلدینگ تهیه می کنید. این موضوع نشان دهنده مفهومی  به نام کسب لینک برای رتبه بندی است. همه کمپین های لینک بیلدینگ باید با چیز ارزشمندی برای لینک دادن شروع شود. به دست آوردن لینک برای صفحاتی که ارزش بسیار کمی دارند بسیار دشوار است اما زمانی که صفحات ارزشمندی بر روی سایتتان دارید می توانید لینک های با کیفیتی به دست آورید.

 

تاثیر لینک بیلدینگ در بهینه‎سازی سایت

همانطور که گفته شد به صورت عامیانه، لینک بیلدینگ (لینک‏سازی) به معنای اتصال وب سایت‏ های دیگر به سایت شما از طریق لینک است، فرآیندی که باعث می‏شود لینک سایت شما در وب سایت‏ های مختلف قرار گیرد. هر گونه لینک به صفحات شما در سایت‌ها و صفحات دیگر که توسط موتور‌های جستجو پیدا شود بک لینک است. در واقع لینک بیلدینگ از طریق ایجاد شبکه‏ ای از بک لینک‏ ها باعث افزایش رنک صفحه و بالا رفتن سایت در نتایج جستجوهای کاربران می‏شود. موتورهای جستجو از جمله گوگل به بک لینک‏ ها بر اساس میزان محبوبیت و تعداد آنها اهمیت می‏دهد و هر بک لینک یک رای به حساب می‏آید، هرچه تعداد این آرا بیشتر باشد بر ارزش وب سایت شما افزوده می‏شود. در ساخت و ایجاد بک لینک‏‏ ها دقت کنید. وارد کردن بک لینک‏ هایی که از اعتبار کافی برخوردار نیستند باعث کاهش اعتبار سایت شما خواهد شد. همچنین در نظر داشته باشید که قرار گرفتن لینک شما در متن سایر وب سایت‏ها تاثیر بیشتری روی سئو دارد. سایت هایی که پیج رنک بالاتری دارند و با سایت شما مرتبط هستند را انتخاب کنید زیرا هم راستا بودن و هم جهت بودن به سایت شما اعتبار می بخشد.

اهمیت ساخت بک لینک

افزایش رتبه سایت: به این معنی که در صورتی که مطالب مندرج در سایت شما در سایت‏های معتبر قرار گیرد باعث بهبود سئو و جایگاه سایت شما می‏شود.

ایندکس سریع‏تر: بک لینک‏ها باعث دسترسی سریع‏تر موتورهای جستجوگر به سایت شما می‏شود

دریافت ترافیک: از مهم‏ترین اثرات بک لینک مناسب افزایش کاربران سایت شما است که به بهبود جایگاه سایت در سئو کمک فراوانی می‏کند.

نحوه لینک‏ سازی:

از تگ لنگر (anchor) یا <a برای لینک سازی استفاده می‏شود. موتورهای جستجو با مشاهده چنین تگی متوجه لینک سازی می‏شوند و آن را دنبال می کنند.

محل رجوع لینک: در زمان تگ نویسی گزینه href بسیار مهم بوده و مخفف hyperlink referral f بوده و شامل آدرس سایتی است که لینک به آن اشاره دارد. نوشتن URL در این قسمت الزامی نیست و می‏توانید آدرس یک تصویر یا فایل را قرار دهید. شما می‏توانید از علامت # برای هدایت کاربر به صفحات بعدی استفاده کنید.

متن لینک شده: متنی است که توسط کاربر قابل مشاهده بوده و با کلیک بر روی آن به آدرس مشخص شده در قسمت href هدایت می‏شود. متن‏ های لینک شده اصولا با حرکت موس بر روی آن تغییر می‏کند و به کاربر نشان می‏دهد که برای ادامه مطالب باید بر روی آن کلیک کند. این متن‏ها معمولا به رنگ آبی و به صورت خط‏دار نشان داده می‏شوند.

پایان تگ لینک سازی: استفاده از نشانه </a> به موتورهای جستجو نشان می‏دهد که تگ لینک‏سازی در این مرحله پایان یافته است.

لینک سازی داخلی چیست؟

از طریق لینک‏های داخلی می‏توانید مطالب جدید به مطالب قدیم موجود در سایت را به یکدیگر وصل کنید. به این ترتیب بازدید کننده مدت زمان بیشتری از سایت شما بهره خواهد برد، که نتیجه آن کاهش نرخ پرش سایت (bounce rate) و بهبود سئو است.

 

اهمیت ساخت لینک داخلی

مقالات مختلف سایت را با لینک داخلی به هم وصل کنید

با استفاده از لینک‌سازی داخلی محتواها و مقاله‌های مختلف سایت را به هم دیگر وصل کنید و از این طریق دسترسی به تمام صفحات قدیم و جدید را برای کاربر راحت‌تر کنید.

متن پیوند (anchor text)

انکرتکست‌ها محتواهای متنی هستند که به لینک اضافه می‌شوند و اگر در حد متعادل بهینه‌سازی شوند می‌توانند ارزش لینک‌های سایت را تا حد زیادی افزایش بدهند. از کلمات کلیدی اصلی و مهم خود در سایت و صفحه‏ ای که به آن لینک داده می‏شود در متن پیوند استفاده کنید. بهتر است برای نوشتن انکرتکست‌ها از عبارت‌های توصیفی استفاده کنید لازم نیست که از کلمه کلیدی اصلی وبسایت در هر لینک و پیوندی استفاده کنید. در نظر داشته باشید که توصیف‌های متن پیوند نباید زیاد طولانی شوند. نکته دیگر که باید دقت شود این است که تمام لینک‏ های خارجی به یک صفحه و معمولا صفحه اصلی نباشند.

لینک صفحات قدیمی را در پست‌های جدید وب‌سایت قرار بدهید

رتبه ‏بندی صفحات سایت از طریق آپ‏دیت کردن آنها صورت می‏گیرد، لینک کردن صفحات قدیمی به صفحات جدید نشان‌دهنده این است که شما سایت فعال و به روزی دارید. بنابراین بهتر است در هر صفحه جدید به چند محتوای قدیمی سایت لینک بدهید و مطمئن باشید که این لینک‌ها ارزش بسیاری برای سایت شما دارند.

لینک‌های داخلی را در قسمت‌های مناسب متن قرار بدهید

آسان‌ترین روش لینک‌سازی داخلی این است که در ابتدا یا انتهای متن لینک صفحات مشابه را قرار بدهید اگر چه این روش هم موثر است اما ممکن است چندان کاربرها را ترغیب به کلیک کردن روی لینک‌ها نکند. شما باید لینک‌ها را در قسمت‌هایی از متن قرار بدهید که حدس می‌زنید ممکن است برای کاربرها مبهم باشد و یا این که نیاز است اطلاعات بیشتری درباره موضوع مورد نظر داشته باشند، این کار باعث می‌شود که مخاطب‌ها برای رسیدن به پاسخ سوال‌هایشان روی لینک‌ها کلیک کنند و این هم برای مخاطب مفیدتر است هم شما را به هدفی که دارید، می‌رساند.

محتواهای قدیمی وب‌سایت را به روز کنید

آپ‏دیت کردن محتوای صفحات وب‏سایت باعث می‏شود موتور جستجو دوباره آن را بررسی و ایندکس می‌کند. بنابراین از طریق اضافه کردن مطالب به متن صفحه‏ های قبلی می‏توانید آنها را به روز کنید. علاوه بر این، یکی از کارهایی که برای دسترسی بهتر کاربر به صفحات جدید می‏توانید انجام دهید این است که لینک مقالات جدید را در میان محتواهای قدیمی قرار دهید. اضافه کردن لینک‌ها باعث به روز رسانی صفحات قدیمی وب‌سایت می‌شوند و شانس شما را در رتبه گرفتن افزایش می‌دهند.

به صفحاتی که برای شما ارزش ایجاد می‌کنند لینک بدهید

سعی کنید به صفحاتی لینک دهید که کالایی را تبلیغ و ارائه می‏دهند یا اطلاعاتی را در اختیار کاربر قرار می‏دهند. این لینک‌ها می‌توانند بازدیدکننده‌ها را به مشتری تبدیل کنند و با افزایش نرخ تبدیل، درآمد شما را افزایش بدهند. بنابراین در ساخت لینک‌های داخلی از این صفحات مهم و باارزش غافل نشوید.

اعتبار دامنه (Domain Authority)

فاکتورهای بسیاری برای تعیین اعتبار دامنه سایت در نظر گرفته می‏شود. فاکتورهایی مانند عمر دامنه، نوع دامنه، تعداد بک لینک ‏های دریافتی، تعداد لینک‏ های خروجی، فعالیت در شبکه‏ های اجتماعی و غیره. هرچقدر اعتبار دامنه‏ ای که به شما لینک داده است بیشتر باشد ارزش بک لینک و تاثیر آن بر جایگاه سایت شما بیشتر می‏شود.

اعتبار صفحه (Page Authority)

اعتبار صفحه شباهت زیادی به اعتبار دامنه دارد ولی برای یک صفحه خاص از آن دامنه محاسبه می‏شود. ممکن است دامنه اعتبار بسیار بالایی داشته باشد ولی صفحه ای که از آن لینک دریافت کرده اید اعتبار پایینی در آن دامنه داشته باشد. میزان اعتبار صفحه معمولا براساس لینک سازی داخلی سایت به آن صفحه و بک لینک هایی که مستقیما برای همان صفحه ایجاد شده است تعیین میگردد. صفحاتی که لینک سازی داخلی خوبی داشته باشند معمولا اعتبار بالایی نیز خواهند داشت. بعنوان مثال صفحاتی که در منوی اصلی سایت هستند معمولا معتبرترین صفحات آن دامنه خواهند بود.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  −  4  =  1

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان