۵ فاکتور برتر رتبه بندی جستجوی محلی در سال ۲۰۱۹

جستجوی محلی

همانطور که می دانید سال ۲۰۱۸ به اتمام رسیده و سال جدید میلادی آغاز شده است. خوب حالا بهترین زمان برای صحبت کردن در مورد تغییراتی است که باید در حوزه سئوی محلی در سال ۲۰۱۹ ایجاد کنیم. در طول سال ها، جستجوی محلی و به تبع آن فاکتورهای رتبه بندی تغییر و تکامل زیادی داشته اند. قبلا نظرات و بررسی های مشتریان از اهمیت زیادی برخوردار نبود اما حالا این موضوع برای گوگل و سایر موتورهای جستجو بسیار مهم شده است.

رفتار کاربران در حوزه جستجو و تعامل آن ها هم قبلا برای رتبه بندی مهم محسوب نمی شد اما در حال حاضر فاکتورهای رتبه بندی به نظر تغییر کرده است و موتورهای جستجو تلاش می کنند خود را با چنین مواردی تطبیق دهند.

در دنیایی که به سمت جستجوی صوتی و خرید بدون کلیک پیش می رود، چه چیزی آینده جستجوی محلی را تعریف می کند؟ برای پاسخ دادن به این سوال ۵ فاکتور رتبه بندی برتر جستجوی محلی برای سال ۲۰۱۹ کنار هم توضیح میدهیم. در ادامه با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت و اپلیکیشن ، سئو و بهینه سازی سایت ، دیجیتال مارکتینگ و  برندینگ ، تولید محتوا و تبلیغات آنلاین همراه باشید.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

۱- کسب و کارتان محلی است؟

در ماه ژانویه سال ۲۰۱۹ یک اتفاق تاریخی بسیار مهم رخ می دهد و در نهایت عمر YellowPages ها به پایان می رسد. شاید از خودتان بپرسید چرا چنین اتفاقی رخ می دهد. خوب پاسخ دادن به این سوال زیاد هم سخت نیست. این روزها  افراد زیادی از دفترچه های تلفن خود برای جستجوی کسب وکارها استفاده نمی کنند.

تنها کاری که افراد انجام می دهند برداشتن گوشی همراه و جستجو در موتورهای جستجوی مختلف همچون گوگل است. حتی خود YellowPages هم به این موضوع پی برده است. به همین خاطر در طول زمان تغییرات زیادی در حوزه جستجوی افراد انجام شده است. خیلی از شماهایی که این مقاله را مطالعه می کنید به خوبی می دانید که گوگل یکی از پیشگامان تحول و تکامل در حوزه جستجوی محلی است. این شرکت تلاش کرد موقعیت و نزدیکی کاربر را برای فراهم آوردن نتایج مرتبط مدنظر قرار دهد. از زمان به روزرسانی الگوریتم کبوتر در سال ۲۰۱۴، افراد توانستند از این انطباق بیشترین نفع را ببرند.

جستجوی محلی

واقعیت این است که در ماه می سال ۲۰۱۸ گوگل اعلام کرد که جستجوهای near me  که در برگیرنده انواع مختلفی از پیشنهادات can I buy و to buy است،  در عرض دو سال گذشته ۵۰۰ درصد رشد داشته است.  اما برای اینکه به گوگل بگویید کجا هستید و چه کاری انجام می دهید تنها یک روش عالی وجود دارد. باید مطمئن شوید که فهرست گوگل مای بیزینس شما (Google My Business) همه جزییات مهم در مورد موقعیت کسب وکار و آدرس محل کارتان را در خود دارد. این موضوع در سال ۲۰۱۹ نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود.

هوشیاری و آگاهی از برند و استفاده از اینترنت برای جستجوی محلی همیشه در صدر خواهد بود. علی رغم این موضوع، خیلی از ماها ممکن است به خاطر درست کار نکردن سیستم GPS خودرو یا گوگل مپ به مکان هایی رفته باشیم که اصلا قصد رفتن به آن ها را نداشتیم. اما از منظر جستجو و کسب وکارها این موضوع می تواند معنای زیادی برایمان داشته باشد. موقعیت کسب وکارتان ممکن است به هنگام جستجوی کاربران برای کسب وکارهای شبیه شما اصلا در اختیار او قرار نگیرد و در فهرست جستجو نشان داده نشود.

جستجوی محلی

این موضوع حتی ممکن است زمانی که کسب وکارتان چند بلوک از کسب وکار دیگر فاصله دارد، هم رخ دهد. اگر داده های مرتبط با موقعیت تان نادرست و غیر مرتبط باشد گوگل نمی تواند در مورد نزدیکی تان به کاربر تصمیم درستی اتخاذ کند. به همین خاطر است که درج دقیق موقعیت کسب وکار و سیگنال های مرتبط با آن جزو فاکتورهای برتر رتبه بندی در جستجوی محلی در سال جدید خواهد بود.

۲- طبقه بندی کردن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است:

این گزینه شاید به نظر یکی از فاکتورهای رتبه بندی جدید برای جستجوهای محلی باشد. اما ایا واقعا همین طور است؟  مرتبط کردن و پیوند درست کسب وکار بر روی گوگل و سایر سایت های نشان دهنده کسب وکارها، یکی از مهم ترین و با ارزش ترین فاکتورهای رتبه بندی جستجوی محلی است. حتما از خودتان می پرسید چرا؟ خوب دو دلیل مهم برای این امر وجود دارد:

  • اینکار به گوگل کمک می کند کاری که شرکت تان انجام می دهد را دقیقا تشخیص دهد. همین امر در آینده به کاربر کمک خواهد کرد به بهترین شکل ممکن کسب وکارتان را بیابد و با آن ارتباط برقرار کند. زمانی که کاربر به دنبال نوع و طبقه بندی خاصی از کسب وکارهای نزدیک خود است می تواند کسب وکار شما را به عنوان یک نتیجه مرتبط مشاهده کند.

 

  • کوئری های جستجویی که شامل کلیدواژه های مرتبط در خود هستند می توانند آموزنده و راهگشا باشند.

 

گوگل همیشه دوست دارد داده های دقیق و طبقه بندی شده در اختیار کاربران خود قرار دهد. همین موضوع را در گایدلاین هایش هم به طور واضح بیان می کند. با افزایش جستجوهای محلی همچون “هتل های نزدیک من” یا ” فروشگاه کتاب نزدیک من”،  این موضوع تبدیل به یکی از فاکتورهای رتبه بندی مهم در سال ۲۰۱۹ خواهد شد.

۳- همه چیز بر روی موبایل قابل جستجوست:

اگر به دنیای سئو و موتورهای جستجو علاقه مند باشید حتما واژه ایندکس اول موبایل را شنیده اید. این روزها همه سایت ها و متخصصان سئو در مورد این واژه صحبت می کنند. در مارس سال ۲۰۱۸ بود که گوگل ایندکس اول موبایل خود را راه اندازی کرد. این موضوع بدین معنی است که حالا موتورهای جستجوی بزرگی همچون گوگل نتایجی را بر روی صفحات خود نشان می دهند که بر روی همه صفحات نمایش به خوبی قابل مشاهده است.

نحوه نمایش سایت بر روی موبایل بسیار متفاوت از نحوه نمایش آن بر روی دسکتاپ است.  خوب حالا  صاحبان سایت هایی که واکنشگرا بودن سایتشان برای دستگاه های موبایلی را نادیده می گرفتند باید مسیرشان را تغییر دهند. واکنشگرا کردن سایت برای انواع مختلف دستگاه های موجود نه تنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است بلکه یکی از فاکتورهای مهم در رتبه بندی جستجوهای محلی در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

گوگل تلاش می کند به کسب وکارهای مختلف در بهینه سازی سایتشان برای جستجوهای محلی کمک نماید. تست موبایل دوست بودن سایت (Mobile-Friendly Test) که توسط گوگل طراحی شده گواهی بر این ماجراست.

جستجوی محلی

این ابزار به شما کمک می کند موبایل دوست بودن یا نبودن سایت تان را به خوبی تعیین کنید. همچنین این گزینه اطلاعات دقیق و جزئی در مورد مشکل بارگذاری صفحات ارائه می کند. همین امر به توسعه دهندگان اجازه می دهد مشکلات موجود بر روی سایت را حل کنند.

همچنین گوگل مقاله ای در مورد سئوی موبایل منتشر کرده است. اینکار به کسب وکارها کمک می کند به راحتی سایت خود را بر روی دستگاه های موبایلی نشان دهند. باز هم اطلاعات موجود نشان می دهد جستجوی موبایلی یکی از فاکتورهای رتبه بندی مهم برای جستجوهای محلی خواهد بود.

۴- داده های ساخت یافته:

Schema یکی از تکنیک های سئو/ سئوی محلی است که در بیشتر مواقع توسط متخصصان نادیده گرفته شده یا بی ارزش دانسته شده است. بیشتر سئوکاران بر این باورند که چنین تکنیکی هیچ تاثیری بر روی سئوی محلی نخواهد داشت. اما بیشتر سایت های معتبر که در حوزه سئو فعالیت می کنند بر این باورند که داده های ساخت یافته برای سئوی محلی بسیار مهم است.

جستجوی محلی

دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد. یکی از دلایل موجود این است که Schema چیزی بیشتر از فاکتور رتبه بندی است.

Schema محلی یک روش عالی برای فراهم آوردن اطلاعات در مورد کسب وکارتان است و می تواند داده های خوبی در اختیار مشتریان احتمالی در صفحه نتایج جستجو فراهم آورد. داده های ساخت یافته مختلفی در نتایج جستجو به کار می رود. یکی از این داده ها رتبه بندی ستاره ای است.

جستجوی محلی

این رتبه بندی ها شامل قیمت ها، نظرات مشتریان و نواحی خدمات رسانی است.

گوگل تلاش می کند قدرت و داده های بیشتری در اختیار کاربرانش قرار دهد. به همین خاطر Schema محلی یکی از فاکتورهای رتبه بندی مهم برای جستجوی محلی خواهد بود.

۵- بهینه سازی خوب سایت:

خوب به آخرین فاکتور رتبه بندی جستجوی محلی خود رسیدیم. در این فاکتور باید به پایه و اساس سئو باز گردیم. بهینه سازی سایتِ کسب وکار برای جستجوهای محلی نقش بسیار مهمی در رتبه بندی آن داشته و در آینده نیز خواهد داشت. اگرچه این موضوع به نظر کلیشه ای می رسد اما بخش جدایی ناپذیر بهینه سازی برای جستجوهای محلی است. چرا؟ خوب اجازه دهید دلیل این امر را با هم بررسی کنیم. به این نتایج برتر که  در گوگل بعد از تبلیغات و فهرست کسب وکارها نمایش داده می شود نگاه کنید:

جستجوی محلی

جستجوی محلی

علاوه بر نتایج Yelp، TripAdvisor, Angie’s Lists، Grubhubs که در نتایج گوگل نشان داده می شود همیشه سایت کسب وکارهای محلی را بر روی نتایج جستجوی محلی تان مشاهده خواهید کرد. این موضوع زمانی رخ می دهد که سایت برای چنین شرایطی بهینه سازی شده باشد.

با اینکه سرمایه گذاری برای کلمات کلیدی محلی در تبلیغات گوگل بسیار ارزشمند است اما بهینه سازی سایت برای فهرست گوگل نیز باعث جذب ترافیک زیادی می شود. زمانی که سایت خود را برای جستجوهای محلی بهینه سازی می کنید می توانید از مزایای آن برای همیشه بهره مند شوید.

مهم تر از همه این است که از منظر فاکتور رتبه بندی، سایتی که برای کلمات کلیدی محلی بهینه سازی شده و به همه فهرست های محلی لینک شده است می تواند بهترین جایگاه را در موتورهای جستجو داشته باشد. پس بهینه سازی سایت برای جستجوهای محلی یکی دیگر از فاکتورهای رتبه بندی مهم در سال ۲۰۱۹ خواهد بود.

 

سخن نهایی:

با اینکه این ۵ فاکتور رتبه بندی نقش مهمی در سئوی محلی سال بعد ایفا خواهند کرد اما شما باید استراتژی بسیار خوبی برای سئوی خود داشته باشید تا مطمئن شوید کسب وکارتان در صفحه نتایج جستجو رتبه خوبی کسب می کند. زمانی که بر روی ایجاد یک حضور مستحکم در دنیای آنلاین کار می کنید چک لیست سئوی محلی را فراموش نکنید. به خاطر داشته باشید که از این فهرست هوشمندانه استفاده کنید . گوگل بهینه سازی بیش از حد را دوست ندارد.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2  +  3  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان