مدت زمان سئو

مدت زمان سئو

یکی از سوال هایی که مرتبا توسط صاحبان مشاغل از آژانس های دیجیتال مارکتینگ پرسیده می شود این است که مدت زمان سئو  چقدر است؟ یا اینکه چه زمانی سرمایه گذاری بر روی سئو جواب می دهد؟ در پاسخ به این سوال ها باید گفت نتایج سئو بر روی موتورهای جستجوگر بر اساس فاکتورهای مختلف از جمله صنعت، رقابت، ارائه محصولات و جنبه های فنی وب سایت متفاوت است. متخصصان سئو همواره بر این موضوع تاکید دارند که نتایج سئو به ندرت فوری خواهد بود و اغلب چندین ماه طول می کشد که تجارت شما به نتیجه مطلوب خود از سئو دست یابد.

اغلب انتظار می رود طی ۶ ماه میزان ترافیک وب سایت ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش یابد. به یاد داشته باشید موفقیت در سئو به آسانی محقق نمی شود. مگر اینکه به صورت کاملا حرفه ای بر روی سئوی وب سایت خود کار کنید. خدمات سئو در یک کمپین حرفه ای بازاریابی SEO به شما  کمک می کند تا قابلیت مشاهده آنلاین وب سایت خود را افزایش دهید.اگر می خواهید بر روی سئوی وب سایت خود سرمایه گذاری کنید، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را دنبال نمایید.

مدت زمان سئو چقدر است؟

متغیرهای زیادی وجود دارد که بر روی مدت زمان سئو تاثیر می گذارد و  نشان می دهد شما پس از شروع سئو با چه سرعتی نتایج را مشاهده می کنید. اما نتایج معمولا بعد از ۴ تا ۶ ماه و در کلمات کلیدی پر رقابت تر، بعد از ۶ تا ۱۲ ماه قابل مشاهده است. چنانچه اصرار داشته باشید که با سرعت بالاتری به نتیجه مطلوب برسید، در نهایت تاکتیک های مورد استفاده برای افزایش سرعت بهینه سازی سایت؛ به رتبه وب سایت شما آسیب می رسانند. زیرا گوگل به طور خودکار به هر وب سایتی که افزایش ناگهانی در رتبه بندی داشته باشد مشکوک است و بنابراین تصور می شود که تاکتیک های سئو کلاه سیاه مسئول این امر هستند.

چقدر طول می کشد سئو به نتیجه برسد

بنابراین صبور باشید و اجازه دهید تا متخصصان سئو با استفاده از روش های اصولی به تدریج شما را به یک رتبه پایدار در موتورهای جستجو برسانند. طبق این لینک به طور کلی عواملی که می تواند بر مدت زمان سئو تأثیر بگذارد عبارتند از:

  • میزان اعتبار یا سن دامنه یک وب سایت
  • ترافیک پایه
  • میزان خطاها و مسائل میزبانی وبسایت
  • طراحی، ساختار و کاربر پسند بودن وب سایت
  • مشخصات بک لینک ها
  • کلمات کلیدی و رقبا
  • موقعیت جغرافیایی، رقابت و بازار هدف
  • استراتژی محتوا
  • استراتژی های جستجو در سایت و خارج از صفحه

همچنین برای درک بهتر تعهد زمانی برای یک استراتژی مناسب SEO ، معمولا یک رویکرد سه فازی در نظر گرفته می شود:

  • تحقیق کلید واژه + نقشه برداری: ۱-۲ ماه (سالانه به روز می شود)
  • بررسی فنی وب سایت: ۱-۳ ماه ، (در صورت لزوم بهینه سازی مداوم)
  • بازاریابی محتوایی: (مرتبا در حال انجام است)
  1. تحقیق کلید واژه + نقشه برداری

کلمات کلیدی به شما کمک می کنند ترافیک مورد نظر را به سایت خود هدایت کنید. تحقیقات کلمه کلیدی نشان می دهند که مشتریان احتمالی شما از کدام اصطلاحات و عبارات برای یافتن کالاها و خدمات ارائه شده توسط شما استفاده می کنند. بر این اساس متخصصان ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو، تحقیق بر روی کلمات کلیدی وب سایت شما را آغاز می کنند و در نتیجه تمام عبارات برای بهینه سازی وب سایت شما تحلیل می گردد.

بعد از این مرحله ما برای تهیه نقشه کلمات کلیدی با شما مشورت خواهیم کرد و به شما در هدف قرار دادن برخی صفحات در وب سایت کمک می کنیم تا برای جذب ترافیک مناسب تر باشند. یک نقشه کلمه کلیدی براساس کلید جستجو و همینطور تجزیه و تحلیل رقابتی کلمات کلیدی ، اهداف بهینه کلمات کلیدی را برای صفحات موجود شناسایی می کند. همچنین شامل توصیه هایی برای صفحات اضافی و یا تغییراتی در ساختار سایت است. پس از تکمیل نقشه کلمات کلیدی و اجرای توصیه ها ، معمولا ۴ تا ۶ ماه طول می کشد تا شاهد افزایش قابل توجه ترافیک ارگانیک وب سایت خود باشید. کافی است صبور باشید و به ما اعتماد کنید.

  1. بررسی فنی وب سایت

بعد از تحقیق و نقشه برداری کلمات کلیدی در مرحله قبل ، در این مرحله لازم است متخصصان ما یک بررسی فنی کامل از وب سایت شما را انجام دهند تا اطمینان حاصل کنیم وب سایت شما از لحاظ فنی برای کار با موتورهای جستجو مناسب است. مسائل فنی و ساختاری وب سایت یکی از فاکتورهای اصلی الگوریتم های جستجوی Google برای رتبه بندی است که باید حتما لحاظ گردد.

این عوامل شامل برچسب های عنوان، عنوان صفحه، محتوای صفحه، تغییر مسیرها، سرعت سایت، ساختار پیوند و بهینه سازی تصاویر وب سایت است. توجه داشته باشید بهینه سازی همه فاکتورهای مذکور در سایت لزوما باعث بهبود رتبه بندی و سئوی سایت شما نمی شود، اما در عوض اطمینان حاصل می شود که هیچ چیز مانع از رتبه بندی و نتیجه بخشی سئو نمی گردد.

  1. بازاریابی محتوایی

بازاریابی و تولید محتوا پیوندهای ورودی را ایجاد کرده و ترافیک و همینطور اعتبار و اقتدار سایت شما را از نظر Google بهبود می بخشد. در واقع در حالی که نقشه برداری کلمات کلیدی و بررسی فنی وب سایت به بهبود نتایج شما در گوگل کمک می کند، بازاریابی محتوا استراتژی SEO شما را به سطح بالاتری می رساند و به شما امکان می دهد رتبه بندی خود را در میان کل کلمات کلیدی مورد نظر، بهبود ببخشید. ما با ایجاد محتوای قوی و غنی از کلمات کلیدی شما را به این هدف می رسانیم.

برای سئو چه کاری باید انجام دهید؟

سئو یکی از طولانی ترین استراتژی های بازاریابی دیجیتال است. اگرچه تقریباً بلافاصله می توانید نتایج حاصل از تبلیغات Google خود را مشاهده کنید ، اما نمی توانید برای SEO خود همین حرف را بزنید. با توجه به اینکه فاکتورهای زیادی در رتبه بندی سایت تاثیرگذار هستند، روش های زیادی وجود دارد که می تواند به سئوی شما کمک کند. برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:

– توجه بر طراحی اصولی وب سایت:

اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما با ساختار مناسب طراحی شده است. از لینک های داخلی گرفته تا تجربه کاربر می تواند به تلاش های شما برای بهینه سازی سایت کمک کند.

تحلیل  و تجزیه سئو سایت

– تمرکز بر روی دستگاه های تلفن همراه:

با توجه به این واقعیت که درصد زیادی از بازدید کنندگان از دستگاه های تلفن همراه خود برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند، شما نیز برای موفقیت باید این روند را دنبال کنید. امروزه تقریباً همه وب سایت ها پاسخگو هستند، یعنی به گونه ای بهینه سازی شده اند تا به درستی در دستگاه های مختلف نشان داده شوند. بنابراین گوگل نیز ترجیح می دهد ابتدا وب سایت های بهینه سازی شده برای تلفن همراه را نمایش دهد.

– بهبود سئو فنی وب سایت:

برای به دست آوردن نتایج دقیق و سریعتر ، بهینه سازی صفحات وب را فراموش نکنید. محتوای خود را به روش صحیح قالب بندی کنید و به ساختار پیوند داخلی توجه زیادی کنید.

– ردیابی و کنترل مداوم نتایج:

سئو فرآیندی مستمر است. این کاری نیست که شما یک بار انجام دهید و تمام شود. بنابراین اگر می خواهید وب سایت شما به نتایج مطلوبی در طولانی مدت دست یابد، باید به طور منظم آن را بهینه سازی کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که نتایج را حداقل هر چند وقت یک بار بررسی می کنید تا نقاط قوت و ضعف خود را به موقع تشخیص دهید.

دیگر عوامل تاثیرگذار سئو وب سایت:

  • تمرکز صنعت یا حوزه کاری شما دقیقا بر روی چه کلمه ای است؟

برخی از صنایع یا حوزه های تجاری نسبت به بقیه رقابتی ترند. مثلا اگر برای “پوشاک زنان بالای ۶۰ سال” رقابت می کنید، تلاش شما باید کمتر این باشد که بخواهید روی کلمه کلیدی “پوشاک زنان” کار کنید.

  • بازار شما چقدر رقابتی است؟

مدت زمان سئو به میزان رقابتی بودن بازار کار شما بستگی دارد و میزان رقابتی بودت کلمات کلیدی دقیقا همان چیزی است که مدت زمان سئو سایت شما را مشخص می کند. برای مثال یک کلمه کلیدی با رقابت کم به شما این امکان را می دهد تا نتایج سریع تری را مشاهده کنید. با این حال ، رقابت زیاد باعث انتظار شما برای ماه ها و حتی گاهی اوقات سال ها می شود.

  • موقعیت مکانی شما کجاست؟

مدت زمان سئو به موقعیت مکانی شما بستگی دارد. اگر مخاطب هدف شما کل ایران است، قطعاً باید مدت ها منتظر بمانید تا اینکه در رتبه بندی موتور جستجویتان تفاوتی مشاهده کنید. رقابت برای کلمه کلیدی در ایران بسیار سخت تر و طولانی تر از رقابت برای کلمات کلیدی در یک شهر خاص مثل تهران یا اصفهان است. به همین ترتیب ، رتبه بندی کلمات کلیدی شما برای شهر تهران بسیار دشوارتر از رتبه بندی کلمات کلیدی مشابه در یک شهر کوچک مثل اراک است. دلیل این امر ازدحام جمعیت تهران نسبت به اراک است که احتمال رقابت با بسیاری از مشاغل مشابه را افزایش می دهد.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9  +  1  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان