الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟ و چگونه سایت ها را جریمه میکند

معرفی صفر تا صد الگوریتم پنگوئن و تاثیر آن در سئو سایت | بهیدو


الگوریتم پنگوئن گوگل یکی از الگوریتم های مهم در سئو سایت است که عوامل مخربی مانند پر کردن صفحه از کلمات کلیدی یا استفاده از مرزعه لینک و لینک سازی های دسته جمعی را جریمه می کند. گوگل در اصل با به روز رسانی این الگوریتم قصد دارد سایت هایی را که هدفشان فریب و دستکاری نتایج موتورهای جستجو است را شناسایی و جریمه کند.

به این ترتیب سایت هایی که برای کاربران طراحی نشده اند و فقط هدفشان استفاده از تکنیک سئو کلا سیاه برای رتبه بندی بهتر است جریمه خواهند شد. پنگوئن مشابه الگوریتم های دیگر گوگل مانند پاندا یا مرغ مگس خوار، تنها از وب سایت هایی حمایت می کند که قابل اعتماد هستند.

به این ترتیب باید نشان دهید که سایت شما خدمات مفیدی را به کاربران ارائه می دهد. همینطور منبع مفیدی برای کاربران است و از دستورالعمل های گوگل پیروی می کند. در این صورت می توانید تاثیر منفی الگوریتم پنگوئن بر روی سئو سایت را کاهش داده یا آن را از بین ببرید.

برای مشاوره یا راهنمایی بیشتر در مورد الگوریتم پنگوئن با تیم سئو در اصفهان در شرکت بهیدو تماس بگیرید. در ادامه به روز رسانی الگوریتم پنگوئن گوگل و نکات جلوگیری از جریمه شدن توسط آن را بررسی می کنیم.

به روز رسانی الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

گوگل در سال ۲۰۱۶، رسما یکی از بزرگترین به روز رسانی های الگوریتم خود را به نام پنگوئن منتشر کرد. این به‌روزرسانی، تا به امروز به طور خاص استراتژی ‌های سئوی وب ‌اسپم و کلاه سیاه را مورد هدف داده است.

استراتژی ‌های بک لینک ‌سازی هرزنامه یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است که به شدت توسط پنگوئن جریمه می شود. طبق تجربه تیم سئو در اصفهان در اصل بیشتر وب سایت هایی که دارای بک لینک های با کیفیت پایین هستند بعد از این بروزرسانی شاهد کاهش رتبه بندی و ترافیک ارگانیک خود بوده اند.

بنابراین نکته اصلی پنگوئن و بزرگترین چیزی که باید در مورد این الگوریتم بدانید این است که بر روی پیوندهایی که به وب سایت شما بک لینک می دهند نظارت می کند و نه لینک های سایت شما به وب سایت های دیگر. اما اگر وب‌ سایت شما دستورالعمل های مرتبط با وب اسپم و بک لینک سازی باکیفیت را رعایت کرده است، اما همچنان با افت رتبه مواجه بوده است دلیل آن چیست؟

این می تواند به خاطر پر کردن صفحه ها از کلمات کلیدی باشد. همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد بخشی از این به روز رسانی الگوریتم گوگل مربوط به عدم رعایت کیورد استافینگ یا چگالی کلمات کلیدی و  پر کردن محتوا از کلمات کلیدی است.

اگر گوگل متوجه شود که تعدادی از کلمات کلیدی خاص وجود دارد که در سایت شما به شدت اسپم شده اند، گوگل آن ها را نیز بررسی خواهد کرد.

سئو در اصفهان | بهیدو

راه های جلوگیری از جریمه الگوریتم پنگوئن

پس از به ‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن، بسیاری از وب‌سایت ‌هایی که رتبه های بالایی داشتند، کاهش رتبه بندی قابل توجهی را تجربه کردند. همین امر باعث شد تا متخصصان سئو سایت اهمیت به ‌روزرسانی پنگوئن Google و تغییرات مربوط به آن را بیشتر جدی بگیرند.

همراهی با تغییرات جدید الگوریتم های گوگل گاهی اوقات دشوار است. زیرا درست زمانی که احساس می کنید استراتژی بازاریابی دیجیتال و سئو سایت شما خوب عمل کرده است، ناگهان به روز رسانی جدیدی ارائه می شود که باید در کل استراتژی خود تجدید نظر کنید. اما توصیه بهیدو به عنوان یک شرکت متخصص سئو در اصفهان در رابطه با جلوگیری از جریمه های الگوریتم پنگوئن چیست؟

برای اینکه سئو سایت شما تحت تاثیر جریمه های پنگوئن قرار نگیرد، حتما به این نکات توجه نمایید:

۱-به کیفیت لینک های ورودی سایت خود توجه کنید

این الگوریتم گوگل همه چیز در مورد لینک ها و متن لنگر (انکر تکست) از جمله کیفیت لینک های ورودی، لینک های خارجی از سایت شما و تنوع متن لنگر را در نظر می گیرد.

بنابراین برای اینکه از جریمه شدن وب سایت خود توسط به روز رسانی Google Penguin جلوگیری کنید باید به این موارد توجه کنید:

از لینک های پولی اجتناب کنید

لینک های پولی به عنوان ساده ترین راه برای دریافت بک لینک در نظر گرفته می شوند، اما گوگل به شدت مخالف این نوع فروش لینک است. زیرا نمی توان به کیفیت آن مطمئن بود. اگر لینک های بی کیفیت خریداری شده بیش از ۱۰٪ از بک لینک های کل وب سایت شما باشند، قطعا برای سئو سایت خطرناک است.

در بسیاری از موارد، این وبلاگ ها احتمالاً پیوندهایی را ارائه می دهند که در جایگاه آنها بی ربط است. مثلا تصور کنید که یک لینک سایت تولید لوله پلی اتیلن در یک وبلاگ آشپزی چگونه به نظر می رسد؟!

بنابراین، حتما باید چنین پیوندهایی را حذف کنید و از آنها در جایی استفاده کنید که واقعی و طبیعی به نظر برسد. همچنین یک گزینه برای ایجاد لینک nofollow وجود دارد، به خصوص اگر بیش از حد لینک سازی کرده باشید.

لینک های با کیفیت اضافه کنید

کار بعدی که می توانید انجام دهید این است که تعداد کمی لینک با کیفیت و همچنین پیوندهای میانی اضافه کنید که تاثیر منفی پیوندهای پولی را تا حدودی از بین برده و سایت شما را به پیوندهای عادی باز گرداند.

به یاد داشته باشید اگر لینک ها بهینه سازی نشده باشند، قطعاً تأثیر منفی بر سئو وب سایت خواهند داشت. بنابراین اطمینان حاصل کنید که پیوندها را طبیعی نگه می دارید. همچنین از لینک های خارجی در جایی استفاده می کنید که واقعا  مربوط به جایگاه و صنعت شما هستند.

شما باید بر روی تنوع و همچنین کیفیت بک لینک ها تمرکز کنید. برای این منظور پیشنهاد می کنیم انکر تکست های رقبا که برای عبارات جستجوی مورد نظر شما رتبه های بالایی دارند را تجزیه و تحلیل کنید. برای این منظور می توانید با یک متخصص سئو در اصفهان صحبت کنید.

تنوع متن لنگر یا انکر تکست برای سئو بسیار مهم است

Anchor text به وب‌سایت کمک می‌کند تا رتبه‌بندی موتور جستجوی خود را افزایش دهد. همچنین از ربات‌های موتور جستجو پشتیبانی می‌کند تا بفهمند دقیقاً کلمات کلیدی مرتبط با وب‌سایت چه هستند.

متخصصان سئو سایت از ابزارهای آنلاین برای بررسی تنوع متن لنگر مخصوص جایگاه سایت مورد نظر استفاده می کنند. این روش ها به جلوگیری از جریمه شدن توسط آخرین به‌روزرسانی‌های Google Penguin کمک می کند.

۲-به چگالی کلمات کلیدی دقت کنید

بهینه سازی روی صفحه برای سئو سایت بسیار مهم است. اما در عین حال زیاده روی در بهینه سازی سئو با تراکم و پر کردن کلمات کلیدی در صفحه می تواند دلیل رایج دیگری برای جریمه شدن توسط پنگوئن باشد.

بنابراین، اطمینان حاصل کنید که تراکم کلمه کلیدی مناسب صفحه را بین ۱ تا ۲ درصد حفظ کرده اید. همچنین حتما در هر صفحه از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید اما سایت خود را بیش از حد با این کلمات پر نکنید.

۳-سیگنال های محبوب گوگل را وارد کنید

گوگل برخی از سیگنال ها و پارامترهای محبوب را اعلام کرده است که آنها را عاملی قابل اعتماد برای نمایه سازی و رتبه بندی وب سایت ها می داند. بنابراین، این سیگنال ها مثل سوشال سیگنال ها را شناسایی کرده و در وب سایت خود پیاده سازی کنید. در این صورت وب سایت شما حتی از تمام به روز رسانی های آینده الگوریتم های گوگل نیز در امان خواهد ماند.

این سیگنال ها همچنین به وب سایت شما کمک می کند تا به رتبه بالاتری دست یابد زیرا الگوریتم گوگل آن را قانونی و کاملا مورد پسند کاربران می داند.

۴-مراقب لینک های سراسر وب سایت و پیوندهای داخلی باشید

به نظر می رسد که سایت هایی که در حال حاضر بیش از حد بهینه شده اند، جزو بیشترین هدف الگوریتم پنگوئن گوگل هستند. پس از این به بعد سعی کنید از انجام این کار خودداری کنید و وبلاگ خود را طبق آخرین آپدیت الگوریتم های گوگل به روز کنید.

شما نباید تمام کلمات سئو را به یک مقاله مرتبط کنید که آن کلمات کلیدی خاص را هدف قرار می دهد. بلکه باید روند لینک سازی را طبیعی نگه دارید. اگر سایت ورد پرس دارید توصیه می شود از افزونه هایی مانند WordPress Insights استفاده کنید که به شما امکان می دهد پیوندها را به صورت دستی اضافه کنید.

بررسی و توانایی تمایز بین کل بک لینک ها و لینک های دامنه برای بررسی نسبت های متن لنگر ضروری است. برای آشکار کردن دامنه‌های پیوند دهنده و تعداد پیوندهای هر یک از آن‌ها، می توانید در Google Webmaster Tool به تب گزارش «پیوند به سایت خود» بروید.

اصلی ترین تاثیر الگوریتم پنگوئن بر سئو سایت چیست ؟ |بهیدو

چگونه پنگوئن همچنان بر سئو تاثیر می گذارد؟

این به روز رسانی تا به امروز بر سئو سایت تأثیر گذاشته است. به این خاطر که پنگوئن به طور مداوم بر اجزای سئو که در بخش قبلی توضیح داده شد نظارت می کند. همچنین از زمان راه اندازی رسمی الگوریتم پنگوئن گوگل در سال ۲۰۱۶، این الگوریتم با سایر به روز رسانی های هسته گوگل به تکامل خود ادامه داده است.

اگر تا به امروز با صنعت خود همگام بوده اید و کاربران سایت شما را به عنوان یک منبع معتبر می شناسند به شما تبریک می گوییم، زیرا یکی از فاکتورهای برتر در رتبه بندی گوگل را داشته اید. اما اگر به تازگی رتبه بندی وب سایت شما کاهش پیدا کرده است و احتمال می رود که سایت شما تحت تاثیر یکی از این به روز رسانی جدید قرار گرفته است حتما در این زمینه با یک متخصص سئو در اصفهان مشورت کنید.

ممنون که تا آخر این مطلب با بهیدو مرکز طراحی سایت در اصفهان همراه بودید. در قسمت کامنت ها تجربیات ، سوالات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  −  1  =  1

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان