سوشال سیگنال چیست؟ تاثیر سیگنال برندینگ بر سئو

سوشال سیگنال و برندینگ سیگنال چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟ بهیدو

سوشال سیگنال چیست؟ این سوالی است که قصد داریم در ادامه در رابطه با آن صحبت کنیم پس با ما همراه باشید. همانطور که می دانید در چند سال اخیر، به‌روزرسانی های جدید الگوریتم های گوگل، ارزش محتوا را در تولید نتایج جستجوی ارگانیک مرتبط افزایش داده است.

از سوی دیگر سوشال سیگنال یا سیگنال‌های اجتماعی نیز به یکی از مهم‌ترین ابزارها برای به اشتراک گذاشتن بازخوردها و نظرات کاربران در مورد محتواهای آنلاین تبدیل شده اند. سوشال سیگنال و سیگنال برندینگ در واقع به عنوان معیارهایی از تعاملات انسانی در مورد سایت ها و برندها تعریف می شوند که توسط موتورهای جستجوی آنلاین مشاهده می شود. این اقدامات نشان دهنده محبوبیت یک محتوای آنلاین خاص در نزد کاربران است.

نمونه‌های رایج سوشال سیگنال در وب سایت و شبکه های اجتماعی شامل رأی دادن، اشتراک‌گذاری، پسندیدن و بازدید است. این سیگنال ها به نوعی شبیه به بک لینک ها هستند و به رتبه بندی وب سایت در نتایج جستجوی ارگانیک و بهبود سئو سایت کمک می کنند.

برندهای آنلاین این امکان را دارند که از رسانه های اجتماعی برای ارتباط هر چه بیشتر با مشتریان خود استفاده کنند. برای مثال لینک دادن از اینستاگرام به وب سایت و بالعکس منجر به افزایش آگاهی از برند شما می شود. بهیدو به عنوان مرکز تخصصی سئو در اصفهان در ادامه ضمن بررسی سوشال سیگنال و سیگنال برندینگ به تاثیر آنها در سئو سایت می پردازید.

 

سوشال سیگنال و سیگنال برندینگ؛ پارامتری برای شناخت بهتر مخاطبان

امروزه رسانه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی آنلاین ما تبدیل شده اند. به طوری که نحوه برقراری ارتباط و تصمیم گیری ما را کاملاً تغییر داده اند. بنابراین افزودن سیگنال‌های اجتماعی به الگوریتم ‌های جستجو و رتبه‌بندی صرفاً می تواند یک گام منطقی برای اطمینان بیشتر گوگل از دریافت بهترین محتوا توسط کاربرانش باشد.

به طور خلاصه در پاسح به سوال سوشال سیگنال چیست باید بگوییم سیگنال های اجتماعی و سیگنال برندینگ معیارهای یکپارچه از نحوه تعامل مردم با محتوای یک برند در پلتفرم های رسانه های اجتماعی هستند. آن ها شامل تمام اقداماتی هستند که تعامل کاربر را تعریف می‌کند مثل نظرات، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، رای‌ها، پین‌ها، پیوندها و غیره. برای موتورهای جستجو، معیارهای رفتاری کاربر که شامل سیگنال‌های اجتماعی می‌شود، در تعیین ارتباط یک صفحه با یک عبارت جستجو بسیار مهم است،

برای مثال هر چه محتوای یک وب سایت بیشتر به اشتراک گذاشته شود، لایک شود یا در مورد آن نظر داده شود، کیفیت و ارزش آن نزد گوگل بالاتر می رود. با در نظر گرفتن این موضوع، در ادامه نحوه تاثیر سوشال سیگنال بر سئو سایت را بررسی می کنیم.

تاثیر اینستاگرام بر سوشال سیگنال و سئو سایت - بهیدو مرکز تخصصی سئو در اصفهان

سوشال سیگنال چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

موتورهای جستجو تلاش می‌کنند تا مرتبط‌ترین و مفیدترین نتایج جستجو را بر اساس عبارات جستجو شده به کاربران نمایش دهند.

برای این منظور اغلب در نظر می گیرند که یک وب سایت معین چقدر توسط کاربران در سراسر اینترنت دیده شده است. این بازدیدها در اصل می تواند ارزش محتوای یک سایت را نشان دهد.

همچنین با توجه به اینکه در حال حاضر بخش عظیمی از فعالیت ها و تعاملات آنلاین کاربران در پلتفرم های رسانه های اجتماعی صورت می گیرد، موتورهای جستجو نیز نظارت بر سیگنال های اجتماعی یا سوشال سیگنال را بهترین راه برای تولید نتایج جستجوی ارگانیک مرتبط و مفید می دانند.

 

موتورهای جستجو تعداد لایک ها، اشتراک گذاری ها و بازدیدهای یک صفحه وب سایت را در نظر می گیرند. با استفاده از این معیار، متوجه می شوند که چه چیزهایی در حال حاضر مورد توجه کاربران هستند. به طور کلی، سیستم رتبه بندی موتورهای جستجو بر اساس علایق خوانندگان یا کاربران عمل می کند.

تجربه متخصصان سئو در اصفهان در شرکت بهیدو نشان می دهد که هم اکنون سیگنال های اجتماعی تاثیر مستقیمی بر رتبه وب سایت در نتایج جستجوی ارگانیک دارند. این میزان تأثیرگذاری با تعداد لایک ‌ها، امتیاز دادن ها، اشتراک‌گذاری ‌ها و غیره نشان می‌دهد که یک وب ‌سایت یا برند چگونه در دنیای رسانه‌های اجتماعی رشد می کند.

سیگنال برندینگ حتی به صورت غیر مستقیم هم روی سئو سایت شما تاثیر دارد. مثلا هنگامی که شما در طراحی سایت خود سیستم امتیاز دهی به محصول یا نظردهی را فعال می کنید، کاربران برای خرید آنلاین اعتماد بیشتری به سایت شما می کنند که این موجب افزایش دید برند، افزایش لینک های ورودی، بهبود خدمات مشتری و در نهایت افزایش وفاداری به برند می شود.

 

سوشال سیگنال چیست؟ | بهیدو مرکز تخصصی سئو در اصفهان

چگونه سیگنال های اجتماعی به طور مستقیم بر سئو تأثیر می گذارند؟

هدایت ترافیک از سیستم عامل های اجتماعی به سایت شما

هر روز کاربران رسانه های اجتماعی بیشتر می شوند که این یک پتانسیل عالی برای هدایت ترافیک از شبکه های اجتماعی به وب سایت ها ایجاد می کند.

این به نوبه خود روی سئو سایت تاثیر مثبت دارد.

تعداد لایک / فالو / اشتراک گذاری نشان دهنده کیفیت برند است

این معیارها سیگنال‌های تعامل اجتماعی هستند که به موتورهای جستجو می‌گویند محتوای یک صفحه چقدر برای کاربران جالب و مرتبط است.

اگر ویجت اشتراک‌گذاری اجتماعی را به محتوای خود اضافه کنید که آمار اشتراک‌گذاری را نشان می‌دهد، می‌توانید خوانندگان را ترغیب کنید که به خواندن نسخه شما ادامه دهند یا حتی آن را به اشتراک بگذارند.

همچنین هر چه محتوای مبتنی بر سئوی شما پیوندهای رسانه های اجتماعی بیشتری داشته باشد، برای موتورهای جستجو معتبرتر است.

تقویت جستجوهای محلی با نظرات مثبت Google Local:

اگر یک کسب‌وکار کوچک یا یک شرکت خدماتی دارید که در مقیاس کوچک محلی فعالیت می‌کند، شرکت خود را در فهرست‌های کسب‌وکارهای در گوگل محلی ثبت کنید.

همچنین برای افزایش شانس خود برای حضور در جستجوهای محلی ارگانیک، استنادهای NAP (نام، آدرس، شماره تلفن) را نیز اضافه کنید.

برای حداکثر نتیجه دهی، مطمئن شوید که اطلاعات شما در سراسر وب صحیح و کامل است.

افزایش اقتدار با توییت هایی که نام تجاری یا لینک وب سایت شما را ذکر می کنند

طبق تجربه متخصصان سئو در اصفهان لینک های اجتماعی همانند بک لینک های با کیفیت برای یک وب سایت عمل می کنند و تاثیر بسیار خوبی روی سئو سایت دارند.

زیرا گوگل و بینگ در حال حاضر به لایک ها و اشتراک گذاری های اجتماعی به عنوان یک عامل مستقیم در رتبه بندی نگاه می کنند.

با رتبه‌بندی پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی در SERP، بازدید بیشتری به دست آورید

نمایه‌های اجتماعی معمولا جزو اولین نتایج جستجویی هستند که افراد هنگام مرور وب برای کسب اطلاعات درباره یک شرکت مشاهده می‌کنند.

این یک فرصت عالی برای بازدید از برند شما را ایجاد می کند.

مثال های رایج از سوشال سیگنال ها

برخی از مهم ترین سوشال سیگنال ها که در طول زمان، امتیاز برندینگ سایت شما را افزایش می دهند عبارتند از:

  • کامنت کاربران در وب سایت و شبکه های اجتماعی و اظهار نظر در مورد برند شما
  • کلیک کاربران روی لینک وب سایت در شبکه های اجتماعی یا بالعکس
  • اشتراک گذاری و بازنشر مطالب سایت یا شبکه های اجتماعی
  • عضویت در فروم ها و صفحات سایت و پیج شما
  • شرکت در سیستم های نظردهی و امتیاز دهی و غیره

سوشال شیگنال سایت | بهیدو

گوگل داده‌ های شبکه ‌های اجتماعی را در نرم ‌افزار Analytics خود ادغام کرده است. این به مدیران وب ‌سایت ها و متخصصان سئو کمک می کند تا تأثیر شبکه ‌های اجتماعی را بر روی وب‌ سایت‌ها اندازه‌گیری کنند.

چگونه سیگنال اجتماعی را افزایش دهیم؟

پس از پاسخ به سوال سوشال سیگنال چیست؟ برخی از استراتژی‌های آزمایش شده و واقعی برای افزایش سوشال سیگنال و سیگنال برندینگ را برای شما اورده ایم که عبارتند از:

  • ارسال پست به صورت روزانه

یکی از راه‌های تقویت سیگنال، پست کردن مداوم محتوا است. بنابراین مطمئن شوید که این کار را به صورت روزانه انجام می دهید تا تعداد بازدیدها و تعاملات برند شما افزایش یابد.

  • انتشار مطالب سودمند و با ارزش

به خاطر داشته باشید که محتوای شما باید توجه کاربران را به خود جلب کند. شما می توانید با نوشتن نکته اصلی محتوا تا حد امکان کوتاه و جالب این کار را انجام دهید.

  • استفاده از تصاویر جذاب و باکیفیت

تصاویر نرخ تعامل را برای همه انواع رسانه های اجتماعی بسیار افزایش می دهند.

  • توجه به نظرات کاربران

پاسخ دادن به نظرات کاربران می تواند سیگنال را تقویت کند. به آنچه که مردم در مورد برند شما می گویند توجه کنید و به انتقادات آنها به شیوه ای سازنده و مثبت پاسخ دهید.

  • بررسی میزان تعامل کاربران

با استفاده از ابزارهای موجود میزان اشتراک‌گذاری‌ها، بازنشرها، لایک‌ها و کلمات کلیدی مرتبط با برند خو را ردیابی کنید.

  • برگزاری مسابقات و کمپین های جذاب

برگزاری مسابقات و کمپین ها راه بسیار خوبی برای افزایش علاقه به برند شما است.

  • حضور در تمام رسانه های اجتماعی

تولید محتوا برای همه رسانه های اجتماعی برتر به افزایش دید برند شما کمک می کند.

همچنین جدا از مدیریت محتوا در رسانه های اجتماعی، برای تقویت سیگنال، شما باید URL وب سایت خود را در نمایه رسانه های اجتماعی خود قرار دهید.

همچنین می توانید از پلاگین های رسانه های اجتماعی در صفحات وب سایت خود استفاده کنید که به کاربران کمک می کند محتوا را به راحتی با سایر کاربران به اشتراک بگذارند.

به سوشال سیگنال ها در جذب ترافیک سایت اهمیت دهید

به عنوان متخصص سئو در اصفهان به شما پیشنهاد می کنیم که علاوه بر تمام تاکتیک‌های معمول سئو سایت حتما استراتژی سوشال سیگنال را نیز در روند بازاریابی دیجیتال کسب وکار خود بگنجانید.

برندهایی که رابطه ی بین سوشال سیگنال و سئو سایت را درک می‌کنند قطعاً با دسترسی به یک جامعه آنلاین گسترده‌تر، یک قدم جلوتر از رقبای خود هستند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  −  1  =  1

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان