۱۰ نکته ی طلایی سئو سایت برای بهبود آن

10 نکته طلایی برای سئو سایت شما با بهیدو مرکز سئو در اصفهان

امروزه تمامی افراد نقش گوگل را برای رشد کسب و کارهای آنلاین به خوبی می‌دانند. تأثیراتی که موتور جست و جوی گوگل بر روی دیده شدن و جذب مخاطبین دارد قابل مقایسه با هیچ کانال دیگری نمی‌باشد. در نتیجه توجه به سئو سایت و بهینه سازی سایت برای کسب رتبه بهتر در گوگل در اولویت بسیاری از کسب و کارهای آنلاین است. در این مقاله میخواهیم به مهم ترین نکات سئو سایت بپردازیم.

  • سؤالات مختلفی مانند معیارهای سئو کدام‌اند؟
  • نکات مهم برای نوشتن مقاله سایت چیست؟
  • چگونه می‌توان رتبه خود را در موتور گوگل بالا برد؟

پاسخ این سؤالات را با سئو سایت در اصفهان به دست خواهید آورد.

۱۰ نکته طلایی برای سئو سایت

در ادامه چند نکته اصلی و مهم در خصوص سئو سایت را برای شما بیان خواهیم کرد. با توجه به این نکات شما می‌ توانید در موتور جست و جوی گوگل رتبه بالاتر و بهتری را به دست بیاورید. این نکات ممکن است در دید اول ساده به نظر برسد؛ اما شما با تمرکز بر روی آن‌ ها می‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید.

۱- انتخاب بهترین کلمه کلیدی مناسب و تمرکز بر روی آن

یکی از اصلی‌ ترین نکات سئو سایت انتخاب بهترین کلمه کلیدی می‌ باشد. کلمه کلیدی که شما انتخاب می‌کنید باید دو ویژگی اصلی داشته باشد.

اولین ویژگی این است که کلمه باید با سایت و کسب و کار شما مرتبط باشد. دومین ویژگی نیز این است که کلمه‌ای را انتخاب کنید که بیشترین جست و جو را داشته است.

در حقیقت کلمه کلیدی باید به گونه‌ای انتخاب شود که بر اساس همان چیزی باشد که در جست و جو قصد نمایش آن را دارید. یکی از راه‌ های ساده برای انتخاب بهترین کلمه استفاده از ابزار Google Keyword Planner است. شما با استفاده از این نرم افزار به راحتی می‌ توانید بهترین کلمات و عبارت‌های جست و جو شده در گوگل را مشاهده کنید.

این امر باعث می‌شود کلمات مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کرده و بهترین آن را انتخاب کنید. بهیدو بهترین شرکت سئو سایت در اصفهان بهترین کلمات کلید را برای شما انتخاب خواهد کرد.

۲- تحقیق در خصوص رقبای خود

در ابتدا یک صفحه خصوصی در مرورگر خود باز کنید به گونه‌ ای که اطلاعات جست و جوی شما در مرورگر به ثبت نرسد.

بعد از آن موضوع مرتبط با کسب و کار خود را جست و جو کنید. وارد صفحات رقیب‌ های خود شوید و آن‌ ها را آنالیز کنید. نقاط ضعف و نقاط قوت آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید اشکالات آن‌ ها را در کسب و کار خود رفع کنید و نقاط قوت خود را چند برابر کنید.

تحقیق کلمه کلیدی و بررسی رقبا یکی از مهم ترین فاکتور ها در سئو سایت

۳- تولید محتوای جذاب و کاربر پسند از اصلی ترین نکات سئو سایت

انتخاب و نگارش یک محتوا برای سایت احتمالاً سخت‌ ترین و مهم‌ ترین مرحله برای یک سایت باشد. شما با توجه به اطلاعاتی که از سایت رقیب‌ های خود به دست آورده‌اید می‌ توانید مطلبی را تولید کنید که جامع‌ تر و مفید تر باشد. بهتر است در این راه مقایسه خود را بیشتر از قبل کنید.

سایت‌ ها و مطلب‌ های مشابه را بیشتر بازبینی کنید تا بتوانید تولید محتوای بهتری داشته باشید. به این نکته توجه داشته باشید که تولید محتوای شما مهم نیست در چه جایگاهی از سایت، صفحات اجتماعی، صفحات تجاری، صفحات فروش محصول و… قرار بگیرد؛ محتوای شما باید به قدری قوی و عالی باشد که نتوان آن را با دیگر محتواهای موجود در سایت‌های رقیب مقایسه کرد.

شاید برای شما هم جالب باشد: استراتژی تولید محتوا

۴- استفاده از کلمات کلیدی اصلی در عنوان صفحه

کلمه کلیدی که انتخاب کردید با استفاده از سئو سایت باید در عنوان صفحه نمایان باشد. لازم به ذکر است کلمه کلیدی که انتخاب کرده‌اید بیش از یک کلمه باشد.

در این بخش نیازی نیست که بخش‌های مختلف را در کنار یکدیگر را کنار هم بیاورید. در هنگام نوشتن یک مقاله برای سایت بهتر است جمله بندی و عبارت‌های کوتاهی انتخاب کنید.

این عبارت‌ها باید در عین حال جذاب و خواندنی باشند. سعی داشته باشید در متن خود از مبالغه کردن دوری کنید؛ اما بهتر است حس کنجکاوی کاربران خود را تحریک کنید.

۵- استفاده از لینک‌های داخلی

مطلب‌ های با کیفیت و ارزشمند خود را در صفحه‌های مختلف از سایت خود معرفی کنید. برای این کار بهتر است مطالب اصلی و مهم سایت خود را انتخاب کرده و لینک آن‌ها را در مطالب مختلف سایت خود جای دهید.

بهتر است هرازگاهی مطالب قدیمی سایت خود را مرور کنید و لینک‌های به روز را در آن قرار دهید.

۶- دادن لینک به سایت‌های معتبر

به عقیده بسیاری از متخصصین سئو سایت بهترین و مهم‌ ترین نکته سئو همین است. ممکن است این امر از نظر کاربران ممکن است اصلاً چیز مهمی به نظر نیاید و حتی بی فایده نیز شناخته شود.

اما لینک دادن به سایت‌های معتبر بازخورد سایت شما را چندین برابر خواهد کرد و یکی از مهم ترین نکات سئو سایت است. یکی از ابزارهای گوگل برای آنالیز و رتبه بندی سایت‌ها لینک‌های خارجی در سایت می‌باشد. اعتبار مطالبی که در سایت خود قرار داده‌اید با لینک دادن به سایت معتبر به صورت فوق‌العاده‌ای افزایش پیدا خواهد کرد.

۷- استفاده از بک‌لینک و لینک سازی خارجی

استفاده از بک‌ لینک‌ها در سئو سایت یکی از نکاتی است که باید حتماً رعایت کنید. لازم به ذکر است در لینک سازی خارجی به هیچ عنوان لینک خریداری نکنید.

این لینک‌ های خریداری شده اعتبار دارند اما به محض تمام شدن اعتبار لینک سازی خارجی سایت شما از بین خواهد رفت. در صورتی که این لینک حذف شود گوگل متوجه آن خواهد شد و به شما امتیاز منفی می‌دهد. در نتیجه بهتر است لینک سازی سایت خود را به صورت طبیعی انجام دهید.

شما به راحتی می‌توانید در انجمن‌ها و فروم‌ها شرکت کرده و در شبکه‌های اجتماعی لینک خود را قرار دهید. حتی می‌توانید با استفاده از کامنت مارکتینگ در سایت‌های معتبر لینک سازی خارجی داشته باشید.

بک لینک

شاید برای شما هم جالب باشد : طریقه لینک سازی با کیفیت و تاثیر گذاری بالا

۸- افزایش سرعت سایت

میانگین بارگذاری سایت شما برای کاربران نباید بیش از ۳ ثانیه باشد. در صورتی که بیش از این عدد باشد عدد نرخ پرش شما افزایش خواهد یافت و این امر نیز به ضرر سئو سایت شما خواهد بود.

امروزه گوگل بیانیه‌ ای اعلام کرده است که سایت‌ها باید زمان ۳ ثانیه را به زمان کمتری ارتقا دهند و یا حتی به نیم ثانیه نیز برسانند.

در نتیجه بهتر است سرعت سایت خود را افزایش دهید.  برای این کار شما می‌توانید از افزونه‌های مختلفی استفاده کنید به‌عنوان‌مثال می‌توانید از WP-Rocket که گزینه مناسبی است استفاده کنید و سرعت سایت خود را افزایش دهید.

۹- سایت باید طراحی ریسپانسیو داشته باشد

همان طور که تمامی افراد به این موضوع پی برده‌اند بیش از ۸۰ درصد سرچ‌ های گوگل با استفاده از موبایل انجام می‌شود.

کاربران با استفاده از تلفن‌ های همراه خود وارد سایت‌ های مختلف می‌شوند. لازم به ذکر است برای آن که کاربران با سایت شما تعامل داشته باشند باید سایت شما کاملاً مطابق با ویژگی‌ های یک گوشی همراه طراحی شده باشد.

به معنای ساده‌ تر در صورتی که کاربر سایت شما را با گوشی خود باز می‌کند نوشته‌ها درهم نباشد و چیدمان سایت به هم نریزد. این طراحی همان طراحی ریسپانسیو سایت می‌باشد.

۱۰- نکته بسیار مهم برای نوشتن مقالات سایت سئو شده

مهم‌ تر از هر نکته دیگری که تمامی سایت‌ها بر روی آن تمرکز کرده‌اند داشتن یک نوشتار خوب است. برای آن که بتوانید مقالات خوبی داشته باشید بهتر است بدانید که

  • چه چیزی قصد دارید بنویسید؟
  • کدام یکی از سؤالات را می‌خواهید پاسخ دهید؟
  • هدف مقاله‌های شما چیست؟
  • قصد دارید کاربران بعد از خواندن آن چه کاری انجام دهند؟

در نتیجه قبل از شروع بهتر است پاسخ این سؤالات را یادداشت کنید.

  • قبل از نوشتن فکر کنید

قبل از آن که شروع به نوشتن مقالات سایت کنید بهتر است با دقت فکر کنید که چه نوع پیامی به کاربران خود می‌خواهید برسانید؟

چه نوع سؤالاتی را قصد دارید پاسخ دهید؟ هدف از نوشتن مقاله شما چیست؟ قصد دارید کاربران در انتهای مقاله چه کاری انجام دهند؟

بهتر است قبل از شروع به این سؤالات پاسخ دهید. تمامی سایت‌های سئو شده دارای سئوی محتوای خوبی هستند

برای آن که شما بتوانید یک مقاله سئو شده مناسب را بنویسید باید یک ساختار منظم و کامل داشته باشید.

به‌عنوان‌مثال یک مقاله پست شده در سایت سئو شده شامل بخش‌های زیر می‌باشد:

  • معرفی محتوا: در این بخش شما باید به صورت خلاصه و مختصر کل متن را توضیح دهید
  • نوشتار اصلی: این بخش نیز به بیان کامل مقاله گفته می‌شود
  • جمع بندی: در این بخش کاربران به دنبال یک چکیده از نکات و قسمت‌های مهم مطلب هستند. نوشتن این بخش از اهمیت بالایی برخوردار شده است.
  • استفاده درست از پاراگراف‌ها

افراد زیادی هستند که در طول روز با پاراگراف‌های زیادی سروکار دارند؛ اما به ندرت افرادی وجود دارند که به درستی از آن‌ها بهره می‌برند. هر جمله را فقط به دلیل آن که جذاب است در خط و یا پاراگراف ننویسید. همیشه برای شروع کردن پاراگراف جدید باید دلیل و منطق وجود داشته باشد.

هر پاراگراف دارای ایده و موضوع مشخص و مخصوص خود را دارد. برای داشتن این ویژگی‌ها بهتر است از خودتان سؤال کنید که ایده اصلی هر پاراگراف چیست؟

  • از عنوان در متن استفاده کنید

عنوان‌ها در یک مقاله از سئو سایت دارای نقش مؤثری هستند و استفاده از آن‌ها اجتناب‌ناپذیر است. عنوان‌ها در زبان HTML به صورت‌های H1، H2، H3 و… وجود دارند علاوه بر آن که باعث بهبود UX می‌شوند؛ بلکه در سئو سایت نیز نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

بهیدو؛ بهترین شرکت سئو سایت

درصورتی که در رابطه با هرکردام از موارد بالا به مشکلی برخوردید یا برای سئو سایت خود نیاز به کمک داشتید، کارشناسان بهیدو در خدمت شما هستند. کافی است با ما تمای بگیرید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9  +  1  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان