۱۰ گام برای لینک بیلدینگ محلی جهت افزایش رتبه بندی در سال ۲۰۱۹

لینک های فالو و نوفالو

لینک بیلدینگ کار ساده و آسانی نیست. همه افرادی که در بازارهای محلی فعالیت می کنند به شما خواهند گفت که کسب لینک چه اهمیتی برای سایتتان دارد. از جمله این لینک ها می توان به لینک های داخلی که در محتوایتان استفاده می کنید و لینک هایی که دیگران بهتان می دهند اشاره کرد.

حتما تفاوت بین لینک های فالو و نوفالو را خیلی خوب می دانید. باید اطمینان حاصل کنید که لینک های شما در دایرکتوری های ثالث به روز هستند و سوشیال سیگنال های خوبی برایتان به همراه می آورند.

مانیتورینگ و بررسی لینک های شکسته بر روی سایت نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. لینک بیلدینگ می تواند برای افراد تازه کار بسیار دشوار باشد. از آنجایی که ۹۳ درصد تجربیات آنلاین با موتورهای جستجو آغاز می شود باید خودتان را برای دیده شدن در این موقعیت آماده کنید. واقعیت این است که لینک بیلدینگ می تواند مهم ترین جنبه از استراتژی سئوی شما باشد.

لینک های فالو و نوفالو

خبر خوبی برایتان داریم. لازم نیست کوهی از داده را بررسی کنید تا تکنیک های لینک بیلدینگ محلی که برایتان مناسب را بیابید و آن ها را به شیوه موثر به کار گیرید. ما اینکار را برای شما انجام داده ایم. ۱۰ مرحله زیر نحوه انجام اینکار را نشانتان می دهد.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

۱- پژوهش خود را انجام دهید و داده هایی را منتشر کنید:

ممکن است در حال حاضر متوجه شده باشید که بیشتر سایت های معتبر به سایت هایی لینک می دهند که داده های مرتبطی دارند.

اینکار نه تنها شما را در میان رقبا متمایز می کند بلکه نشان می دهد محتوایتان معتبر است و خوانندگان نیز منابع اضافی دریافت خواهند کرد که برایشان بسیار مفید است. اگر فکر می کنید دیگران به شما لینک نمی دهند و در این فرآیند مشکل دارید به اشتراک گذاری داده می تواند روش عالی برای کسب لینک باشد. اما به جای اینکه از داده های دیگران استفاده کنید خودتان مطالعه کنید و آمارهای خودتان را تولید کنید.

وقتی توانستید داده های ارزشمند جمع کنید سایر بازاریابان محتوا به شما منبع شما اشاره خواهند کرد. البته نوع داده ای که تولید می کنید به صنعت یا نیچی که در آن فعال هستید بستگی دارد. اگر مخاطب زیادی برای تولید نتایج معنادار ندارید، نوشتن و منتشر کردن مطالعات موردی می تواند برایتان مفید باشد. به جای اینکه بر روی تعداد زیادی از افراد تمرکز کنید در مطالعات موردی بر روی یک مشتری یا کسب وکار تمرکز می کنید. این کار هم کمکتان می کند بک لینک بگیرید.

لینک های فالو و نوفالو

۲- اینفوگرافیک ایجاد کنید:

روش دیگری که می توانید به کمک آن بک لینک بگیرید و اشتراک هایی در رسانه های اجتماعی به دست آورید ایجاد اینفوگرافیک است. افراد عاشق محتوای بصری هستند و به همین خاطر اینفوگرافیک به یک منبع قدرتمند و موثر برای بازاریابان محتوا تبدیل شده است. لازم نیست شما از داده های خودتان استفاده کنید. می توانید آمارهای مفید را از منابع دیگر جمع آوری کنید و آن ها را به شکل اطلاعات بصری در آورید. این کار می تواند شما را به عنوان یک منبع معتبر معرفی کند.

 

ابزارهای زیادی هست که به صورت آنلاین کمکتان می کند اینفوگرافیک های زیبا و حرفه ای بسازید و بر روی سایتتان منتشر کنید. بعد از اینکه تصاویر را منتشر کردید می توانید ترافیک و بک لینک خوبی به دست آورید. به عنوان مثال سایت canva ابزارهای آنلاین رایگانی برای تولید اینفوگرافیک دارد و کار با آن بسیار ساده است. فقط به خاطر داشته باشید که کدی را در آن تعبیه کنید و از دکمه های اشتراک در رسانه های اجتماعی بهره ببرید تا افراد راحت تر محتوای شما را در شبکه های اجتماعی منتشر کنند و در وبلاگ هایشان به اشتراک بگذارند.

لینک های فالو و نوفالو

۳- به طور مرتب در رسانه های اجتماعی مطلب بنویسید:

 سوشیال سیگنال ها برای اتوریتی دامنه و رتبه بندی در موتورهای جستجو بسیار عالی هستند. هرچقدر لینک های بیشتری از سایت های اجتماعی همچون فیس بوک، لینکداین و توییتر کسب کنید رتبه بالاتری هم در گوگل خواهید داشت. برای رسیدن به این هدف باید مطمئن شوید که اکانت اجتماعی شما به روز است و محتوای جذابی به اشتراک می گذارد.

نکته کلیدی قابلیت اشتراک محتوای شماست. این موضوع بدین معنی است که باید بر روی محتوایی در رسانه های اجتماعی تمرکز کنید که توجه و تعامل کاربران را به خود جذب می کند. یک ویدئوی تبلیغاتی با حرف های خسته کننده نمی تواند اینکار را برایتان انجام دهد. بهتر است از رویکرد جذاب و سرگرم کننده استفاده کنید.

به نوع محتوایی که می خواهید بر روی رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید فکر کنید و ببینید دیگران در رسانه های اجتماعی چه چیزهایی را منتشر می کنند. سپس در شرکت خود از این محتواهای مشابه استفاده کنید.

۴- به دایرکتوری های آنلاین مرتبط ملحق شوید:

دایرکتوری های ثالث نقش مهمی در جستجوی محلی دارند. این سایت ها نه تنها بک لینک ارزشمندی برایتان فراهم می کنند بلکه می توانند رتبه شما را در موتورهای جستجو بالا ببرند. این موضوع بدین معنی است که  موارد ارزشمند زیادی در اختیارتان می گذارند. از سایت های محبوبی همچون yelp استفاده کنید. این سایت یک دایرکتوری بزرگ در دنیای B2C است و مدام در نتایج بالا رتبه می گیرد. البته دایرکتوری های دیگری هم هستند که به نیچ و فعالیت شما مرتبط اند.

لینک های فالو و نوفالو

نکته کلیدی این است که بدانید چه دایرکتوری هایی در کسب وکار شما هست که فعالیت خوبی دارد و می توانید بر روی آن تمرکز کنید. به خاطر داشته باشید که برخی از دایرکتوری ها برای فهرست کردن سایتتان هزینه می گیرند اما بک لینک ارزشمندی بهتان می دهند و رتبه تان را در موتورهای جستجو بالاتر می برند.

۵- تفاوت بین لینک های نوفالو و فالو را بدانید:

قبل از اینکه هزینه ای بر روی ساخت بک لینک اختصاص دهید باید تفاوت بین لینک های فالو و نوفالو را بدانید. لینک های فالو بک لینک هایی هستند که به شما کمک می کنند اتوریتی خود را بسازید و در رتبه بندی نتایج جستجو بالا بروید. در مقابل لینک های نوفالو، به گوگل می گویند که به آدرس لینک شده link juice اضافی ندهد.

برخی از سایت ها از لینک های فالو و برخی هم از لینک های نوفالو استفاده می کنند. واضح است که لینک های فالو ارزش بیشتری دارد اما این موضوع بدین معنی نیست که لینک های نوفالو هیچ ارزشی ندارند. این لینک ها هم می توانند ترافیکی به سمت سایت شما روانه کنند. واقعیت این است که بر روی سایت های مناسب لینک های نوفالو هم می تواند سرنخ ارزشمندی فراهم آورد و فرصت تبدیل را برایتان امکان پذیر سازد.

لینک های فالو و نوفالو

برای اینکه کارتان را ساده تر کنید از افزونه گوگل کروم استفاده کنید تا ببینید سایت ها از چه نوع لینکی استفاده می کنند. بعد از اینکه افزونه را نصب کردید، جعبه ای با نقاط قرمز لینک های نوفالو را نشان می دهد این در حالیست که لینک های بدون نشانه های بصری فالو هستند. به کمک این افزونه ها می توانید سریع تر بگویید که دایرکتوری مربوطه از لینک های فالو استفاده می کند یا نوفالو.

۶- همیشه از انکرتکست های مرتبط استفاده کنید:

از جملاتی همچون اینجا کلیک کنید به عنوان انکرتکست استفاده می کنید اشتباه بزرگی مرتکب می شوید و بر روی رتبه بندی سایتتان اثر منفی می گذارید. چرا؟ چون گوگل اهمیت بسیار زیادی به انکرتکست می دهد چون شما کار بک لینک سازی را با آن آغاز می کنید. گوگل می خواهد درباره سایت شما اطلاعات بیشتری کسب کند. با ایجاد ثبات بین کلمات کلیدی موجود در سایت و کلمات کلیدی که در انکرتکست استفاده می کنید اطلاعات بیشتری به گوگل می دهید.

لینک های فالو و نوفالو

۷- هرگونه لینک شکسته ای را بیابید و برطرف کنید:

زمانی که سایت شما لینک شکسته دارد می تواند تاثیر منفی بر روی سئوس سایتتان داشته باشد. این موضوع بدین خاطر است که خزنده های وب گوگل، لینک به لینک می گردند و داده هایی را درباره هر صفحه جمع آوری می کنند. لینک های شکسته در این فرآیند اختلال ایجاد می کند.

لینک های شکسته به دلایل متعددی رخ می دهد. به عنوان مثال صفحاتی که پاک شده اند یا با محتوای جدید جایگزین شده اند می توانند باعث ایجاد لینک شکسته شوند. برای جلوگیری از این کار باید لینک های شکسته در سایت خود و نیز لینک های شکسته در سایت های خارجی را بررسی کنید.

شما می توانید از افزونه Chrome Broken Link Checker استفاده کنید. بعد از اینکه لینک های شکسته را بر روی سایتتان پیدا کردید شروع به برطرف کردن مشکل کنید. اگر لینک های شکسته بر روی سایت دیگران بود می توانید از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده کنید یا از صاحب سایت بخواهید لینک شکسته را با لینک مناسبی جایگزین کند.

۸- وبلاگ نویسی مهمان را مدنظر داشته باشید:

شاید شنیده باشید که می گویند وبلاگ نویسی مهمان دیگر برای لینک بیلدینگ روش مناسبی نیست. با اینکه تغییرات زیادی در این حوزه رخ داده است اما وبلاگ نویسی مهمان هنوز هم یک ابزار موثر برای کسب بک لینک است. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که محتوای تولیدی باید مرتبط، با کیفیت باشد و ارزشی به سایت شما بیفزاید. فعالیت وبلاگ نویسی بخش سخت ماجرا نیست. شما باید سایت معتبر و مرتبطی را بیابید که اجازه نویسندگی بهتان بدهد. فرمول جادویی برای وبلاگ نویسی مهمان وجود ندارد  اما فرمتی هست که باید آن را دنبال کنید. این فرمت به شرح زیر است:

  • با معرفی خودتان و ایجاد ارتباط بین خود و ناشر/ ویراستار، نشان دهید که انسان هستید.
  • به آن ها کمک کنید محتوای فعلی شان را بهبود ببخشند.
  • بگویید چرا می خواهید بنویسید، چه ایده ای در سر دارید و مهم تر از همه چه برای مخاطبنشان در نظر گرفته اید.

۹- از تستیمونیال ها (توصیفات) بهره ببرید:

نوشتن توصیفات برای سایت های دیگر یک روش آسان برای کسب بک لینک است. حتما از خودتان می پرسید چگونه. خوب، بیشتر توصیفات در برگیرنده اطلاعاتی درباره فرد نویسنده هستند. برای اینکه از این تاکتیک استفاده کنید باید محصولات یا خدمات سایت های معتبر را بخرید و سپس ایمیلی برایشان بفرستید و بگویید می خواهید در سایتشان توصیفات بنویسید.  اگر نظر خوبی بنویسید و سایت هم معتبر باشد می توانید بک لینک خوبی دریافت کنید. به همین سادگی

۱۰- منشن های برند که به سایتتان لینک نداده اند را بررسی کنید:

گاهی از اوقات زمانی که فردی شرکت شما را منشن می کند، لینکی به سایتتان نمی دهد. اما تنها به این خاطر که آن ها لینکی بهتان نداده اند نباید دست از کار بکشید. در بیشتر موارد می توانید با فرد تماس بگیرید و از او بخواهید لینکی به سایتتان بدهد. وقتی به چنین منشن های بدون لینکی برخوردید، فقط از نویسنده بخواهید به سایتتان لینک بدهد. بیشتر افراد اینکار را به راحتی انجام می دهند.

 

 سخن نهایی:

خوب همانطور که می دانید لینک بیلدینگ محلی یک فرآیند پیچیده است. با داشتن یک چک لیست راحت تر می توانید کارتان را شروع کنید. این صفحه می تواند راهنمای دستی شما برای فرآیند لینک بیلدینگ سایتتان باشد.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

37  −  32  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان