وب سایت چند فروشندگی چیست و چه مزایایی دارد؟

وب سایت چند فروشندگی

آیا تا به حال به ایجاد یک وب سایتی که از طریق آن بتوانید هم محصولات خود را بفروشید و هم به دیگران این فرصت را بدهید تا در سایت شما محصولات خود را به فروش برسانند فکر کرده اید؟ به نظر شما مزیت اینگونه وب سایت ها چه خواهد بود؟ در این مطلب می خواهیم بدانیم وب سایت چند فروشندگی چیست و از چه ویژگی هایی برخوردار است؟ با ما همراه باشید.

وب سایت چند فروشندگی چیست و چه مزایایی دارد؟

وب سایت چند فروشندگی در واقع وب سایتی است که برای فروش محصولات توسط چند فروشنده طراحی شده است. به این صورت که شما وب سایتی برای فروش محصولات خود ایجاد می کنید، اما به دیگر کاربران نیز اجازه می دهید محصولات خود را در سایت شما به فروش برسانند.

این کار برای شما می تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. اول از همه اینکه به رشد سریع وب سایت و کسب و کار آنلاین شما کمک می کند، چرا که فروشندگان دیگر هم برای کسب درآمد خریداران خود را به سمت فروشگاه شما هدایت می کنند. بنابراین این افراد می توانند به مشتریان آینده محصولات شما نیز تبدیل شوند، ضمن این که خودتان قادر خواهید بود محصولات دیگری را نیز برای فروش در وب سایت قرار دهید و از این طریق کسب و کار خود را گسترش دهید.

اما مزایای وب سایت چند فروشندگی فقط به این ها خلاصه نمی شود. یکی دیگر از مزیت های مهم این وب سایت ها، دریافت کمیسیون از فروشندگان دیگر است. به این صورت که کاربر محصول خود را با یک قیمت مشخص برای فروش در وب سایت شما قرار می دهد. پس از هر بار فروش این محصول درصدی از سود آن به شما تعلق می گیرد. تا زمانی که فروشنده درخواست تسویه حساب بدهد این مبلغ درون وب سایت شما باقی می ماند، سپس شما با کسر درصد فوق مابقی را به حساب فروشنده واریز می نمایید.

وب سایت چند فروشندگی چیست و چه مزایایی دارد؟

معرفی وب سایت های چند فروشندگی معروف در جهان

همانطور که می بینید وب‌ سایت‌ های خرده فروشی آنلاین در حال تبدیل شدن به بازارهای تجارت الکترونیک قدرتمند و پر رفت و آمد هستند. در این شرایط چندین فروشنده می توانند به طور همزمان فروشگاه های آنلاین را اداره کنند. نمونه‌های خارجی بسیار موفق و پرطرفدار از وب سایت های چند فروشندگی شامل Alibaba eBay و Amazon می باشد. هدف اصلی در چنین بازارهای آنلاینی، قابلیت خرید کالاها از چندین فروشنده مختلف در یک وب سایت است.

چگونه فروشندگان دیگر را برای ثبت نام در سایت چند فروشندگی تشویق کنیم؟

اگر صاحب یک وب سایت چند فروشندگی هستید و می خواهید فروشندگان بیشتری را برای ثبت نام در وب سایت خود تشویق کنید، باید سعی کنید برای آنها مزیت های ویژه ای را در نظر بگیرید تا کاربران دیگر فروش از طریق سایت شما را به صرفه بدانند. برای مثال کمیسیون کمتری از آنها دریافت کنید. یا یک سیستم بازاریابی موفق در سایت خود راه اندازی کنید تا کاربران دیگر نیز بتوانند محصولات سایر فروشندگان را در سایر وب سایت ها و شبکه های اجتماعی منتشر کنند. در این صورت وب سایت شما می تواند به افزایش درآمد شما، فروشندگان دیگر و بازاریابان آنلاین کمک کند. علاوه بر این وب سایت شما برای جذب بیشتر خریدار و فروشنده باید از یک رابط کاربری با ظاهر زیبا و کاربر پسند نیر برخوردار باشد.

اگر به دنبال افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر هستید می توانید افزونه و سیستم های چند فروشندگی را به وب سایت خود اضافه کنید. این افزونه ها به راحتی وب سایت شما را به یک وب سایت چند فروشندگی تبدیل می کنند. بنابراین بعد از نصب این افزونه کاربران می توانند هم در وب سایت شما خرید کنند و هم محصولات خود را به فروش برسانند. در ادامه به معرفی پلاگین های چند فروشندگی پر قدرت می پردازیم.

سایت چند فروشندگی

معرفی برترین افزونه‌های چند فروشندگی ووکامرس برای وردپرس

برای پیاده‌سازی فروشگاه آنلاین با چند فروشنده در وردپرس، باید از افزونه‌های چند فروشندگی استفاده نمایید. در وردپرس به طور کلی ۵ افزونه وجود دارد که سیستم چند فروشندگی را در بستر ووکامرس برای وردپرس پیاده‌سازی می‌کند، این افزونه‌ها عبارتند از:

  1. Dokan Multivendor
  2. WC Vendors Pro
  3. WC Marketplace
  4. YITH Multivendor
  5. WooCommerce Product Vendors

شایان ذکر است افزونه Dokan نسبت به افزونه های دیگر کامل‌ تر بوده و از تمام ویژگی های لازم برای یک وب سایت چند فروشندگی مناسب برخوردار است البته همین افزونه نیز ممکن است با برخی از پوسته ها سازگاری نداشته باشد ، بنابراین قبل از انتخاب افزونه مورد نظر حتما در خصوص سازگاری افزونه با قالب و پوسته فعلی وب سایت خود، بررسی های لازم را انجام دهید.

معرفی پلاگین چند فروشندگی دکان و Frontend Submissions فارسی

با استفاده از افزونه edd  می توانید یک وب سایت فروشگاه فایل طراحی کنید و سپس از طریق افزونه Frontend Submissions یک سایت چند فروشندگی برای فروش قایل ایجاد کنید. در ووکامرس نیز می توانید با افزونه هایی نظیر افزونه دکان یک وب سایت چند فروشندگی ایجاد نمایید. همانطور که گفته شد افزونه دکان کامل ترین سیستم چند فروشندگی برای وردپرس و ووکامرس است.

تفاوت ووکامرس با افزونه edd در این است که در ووکامرس امکان فروش تمامی انواع محصولات (حقیقی ، مجازی و دانلودی) وجود دارد، در حالی که در افزونه edd فقط امکان فروش فایل های دانلودی وجود دارد که  تبعا دو افزونه دکان و Frontend Submissions نیز از همین امر تبعیت می کند.

با استفاده از افزونه EDD Commissions و همچنین ووکامرس شما می توانید یک سیستم چند فروشندگی را در وب سایت خود راه اندازی کنید. اما جهت تعریف یک پیشخوان حرفه ای با ظاهر مناسب برای فروشندگان دیگر که دارای کلیه امکانات لازم نظیر عملیات افزودن محصول ، ویرایش ، مشاهده فروش ، سفارش ها و غیره باشند باید از افزونه Frontend Submissions و یا دکان استفاده کنید.

این افزونه ها همچنین به شما این امکان را می دهند تا فروشندگان فعال دیگر را به طور کامل مدیریت کنید. حتی می توانید تمام محصولات ارسالی از طرف آنها را قبل از انتشار، بررسی کرده و تایید یا رد کنید.

ارسال فاکتور در سایت چند فروشنده

از آنجایی که یک سایت چند فروشنده نیاز به مدیریت و مستندات بیشتری دارد، بهتر است در طراحی سایت چند فروشنده با پسوند فروشگاهی از پسوند فاکتور و پیش فاکتور مناسب برای سایت چند فروشنده استفاده کنید.

افزونه Factory Invoicing یک افزونه واکنش گرا است که با افزونه Elementor سازگار است. از افزونه Invoice برای طراحی فاکتورهای واکنش گرا استفاده کنید که می توانند در همه دستگاه ها نمایش داده شوند.

با این افزونه می توانید فاکتورهای سفارشی با تاریخ شمسی ایجاد کنید و فاکتورها را به ایمیل ارسال کنید. این افزونه که با فروشگاه سازگار است، به هر فروشنده ای امکان مشاهده و چاپ فاکتور را می دهد.
بهیدو در ادامه سایز ویژگی هایی که این افزونه به شما ارائه میدهد را برای شما بازگو خواهد کرد:

  • شامل چندین فرمت فاکتور است
  • ارسال فاکتور به مشتریان و مدیران از طریق ایمیل و پیامک
  • طراحی فاکتور با المنتور
  • دریافت فاکتور در سبد خرید
  • نسخه PDF را دریافت کنید
  • دسترسی مشتری به فاکتور هر سفارش از طریق پنل کاربری
  • دستورات را در پنل کاربر فیلتر کنید
  • لینک پرداخت را از طریق ایمیل و پیامک ارسال کنید

فرصتی برای فروش محصولات در یک فروشگاه بزرگتر و شناخته شده تر

به عنوان مثال فروش محصولات بیشتر در سوپرمارکت انجام می شود یا در یک فروشگاه کوچک در محله، قطعاً فروش محصولات بیشتر در سوپرمارکت انجام می شود، زیرا امروزه مردم به دنبال استفاده بهینه از زمان خود هستند.

زمان و اگر بتوانند به جای مراجعه به چند فروشگاه، چند کالا را از یک فروشگاه خریداری کنند، از این روش استفاده خواهند کرد.

کنترل و نظارت کامل سایت توسط مدیر

یک سایت چند فروشنده به مدیران سایت این امکان را می دهد که تمام قسمت های سایت را نظارت و مدیریت کنند. مدیران سایت می توانند به طور کامل بر محصولات و خدمات ارائه شده توسط سایر فروشندگان نظارت داشته باشند.

در نتیجه امکان ارائه خدمات بی کیفیت و از دست دادن اعتماد کاربران به حداقل می رسد.

نکته : برندینگ یکی از اصلی ترین و اصولی ترین موارد در شروع سایت های چند فروشندگی می باشد . تیم متخصصان سئو در اصفهان آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو در این زمینه می توانند به شما کمک زیادی در زمینه برند سازی و همینطور سئو این سبک فروشگاه ها داشته باشند

برای مشاوره رایگان به شماره ی زیر تماس حاصل فرمایید : ۳۲۷۵۱۹۸۸-۰۳۱

مشاوره فنی در مورد طراحی سایت در اصفهان و سئو در اصفهان با بهیدو

فیلتر محصول در سایت چند فروشنده

با توجه به اینکه اکثر سایت های چند فروشنده، سایت های بزرگ با محصولات متنوع هستند، یکی از امکانات مورد نیاز آنها فیلترینگ محصولات است.

فیلتر محصول به کاربر کمک می کند تا محصول مورد نظر خود را در سریع ترین زمان پیدا کند. فیلتر پیش فرض WooCommerce بر اساس دسته ها و برچسب ها است.

با افزونه فیلتر محصولات ووکامرس می توانید هر نوع فیلتری که می خواهید مانند قیمت، برند، رنگ، فروشنده و … را با توجه به نیاز کاربران ایجاد کنید. افزونه Woocommerce Product Filter به شما امکان می دهد فیلترهایی را برای محصولات موجود و غیر قابل دسترس ایجاد کنید.

برای طراحی وب سایت چند فروشنده، وجود فیلتر بر اساس فروشنده یا حتی برند به مشتری کمک می کند تا محصول مورد نظر را در سریع ترین زمان پیدا کرده و آن را با سایر محصولات مقایسه کند.
فرض کنید مشتری به دنبال محصولی با ویژگی های خاص است. وجود فیلتر پیشرفته ایجکس مشتری شما را حفظ می کند و این رضایت باعث می شود که مشتری برای خرید بعدی به سایت شما بازگردد. سایر ویژگی های افزونه:

  • فیلترهای نامحدود برای صفحات نمایش محصولات مختلف ایجاد کنید
  • محصولات تخفیف خورده را فیلتر کنید
  • جستجوی ایجکس
  • فیلترهای خود را سفارشی کنید
  • یک وابستگی به فیلتر خود ایجاد کنید.
  • نمایش عناصر فیلتر را کنترل کنید
  • سبک های مختلف برای فیلتر قیمت
۲.۳/۵ - (۱۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

48  −    =  44

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان