سامانه آموزش آنلاین LMS

به طور کلی آموزش آنلاین شامل آموزش غیر حضوری و خارج از کلاس درس، با استفاده از رایانه و اینترنت است. منظور از یادگیری مبتنی بر وب نیز، یادگیری الکترونیکی است که معمولاً به عنوان یادگیری آنلاین یا یادگیری مجازی نیز شناخته می شود. امروزه اغلب مردم برای پیدا کردن جواب سوالات خود در اینترنت جستجو می کنند. از این رو، این امر به اهمیت آموزش آنلاین در آموزش منجر شده است. از طرف دیگر شیوع ویروس کرونا در جهان نیز اهمیت طراحی و استفاده از سامانه آموزش آنلاین یا LMS را بیشتر از همیشه نمایان کرده است.
با استفاده از سامانه آموزش آنلاین کلاسها را میتوان در هر مکان و زمانی که دانش آموزان یا معلمان ترجیح می دهند برگزار کرد. کلاسهای سنتی درس معمولا با تأخیر همراه هستند. در حالی که آموزش آنلاین ارائه سریع و انحصاری دروس را فراهم می کند. امروزه آموزش آنلاین با هزینه های مقرون به صرفه ای در دسترس است. در واقع اهمیت آموزش الکترونیک در این است که سریع است و نیاز به هزینه زیادی ندارد. این نوع آموزش حتی استفاده از لوازم التحریر، هزینه های حمل و نقل برای رسیدن به کلاس درس و غیره را کاهش می دهد.
از طریق سامانه آموزش آنلاین یا LMS دانش آموزان و دانشجویان م توانند یک برنامه آموزشی خود گام ایجاد کنند. همچنین، برای معلمان و اساتید نیز، همه چیز بسیار آسان می شود. آن‌ها می‌توانند بعد از کار، عصر، آخر هفته یا هر زمان که اوقات فراغت دارند جلسات آنلاین داشته باشند و از این طریق درآمد خود را افزایش دهند. تنها چیزی که آنها نیاز دارند یک اینترنت مناسب، کامپیوتر یا لپ تاپ، میکروفون و هدفون است. اگر به دنبال طراحی یک سامانه آموزش آنلاین حرفه ای هستید همین امروز با متخصصان ما در شرکت نرم افزاری بهین مبتکران تماس بگیرید.

مزایای آموزش آنلاین برای دانش آموزان و دانشجویان

برخلاف روش سنتی آموزش با گچ و تخته سیاه، آموزش الکترونیک با حالت یادگیری آنلاین انجام می شود. بیایید نگاهی به مزایای این روش آموزشی بیاندازیم:
– شما می توانید به دوره های آموزشی مورد نیاز خود در هر زمان و هر مکان به صورت نامحدود دسترسی داشته باشید.
– برخلاف روش سنتی تدریس، دسترسی به کلاس آموزشی در آموزش الکترونیک بسیار سریع و با یک کلیک امکان پذیر است.
– آموزش الکترونیک مقیاس پذیری را فراهم می کند که به ارائه بهتر آموزش کمک می کند.
– همه دانش آموزان می توانند از طریق آموزش الکترونیک یک نوع برنامه درسی، مواد درسی و آموزش را دریافت کنند.
– از طریق سامانه آموزش آنلاین می توانید زمان و هزینه حمل و نقل را کاهش دهید. بنابراین، این نوع آموزش در مقایسه با یادگیری سنتی مقرون به صرفه تر است.
-آموزش الکترونیک به صورت آنلاین ارائه می شود و اساتید می توانند منابع مختلف را در قالب های مختلف به دانشجویان ارائه دهند. بنابراین نیازی به دفتر و کتاب نیست و از این طریق به حفظ درختان و محیط زیست نیز کمک می شود.
– یکی از بزرگترین مزیت های آموزش مجازی این است که هر فرد می تواند به راحتی در خانه در دوره های آموزشی مختلف شرکت کرده و مدرک بگیرد.
سامانه آموزش آنلاین نه تنها برای دانشگاه ها و مدارس بلکه برای آموزشگاه های خصوصی موجود در سطح شهر و همینطور آموزش های مختص به کارکنان سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد و همه می توانند از مزایای این نوع آموزش بهره مند گردند. اگر شما هم به طراحی یک سامانه آموزش آنلاین نیاز دارید همین امروز با ما تماس بگیرید.

استفاده از سامانه آموزش آنلاین یا LMS در تجارت

آموزش آنلاین برای صنایع و مشاغل نیز بسیار مفید است و به کارکنان شما کمک می کند که به سرعت مهارت های جدید خود را ارتقاء دهند. این به بهبود کارایی آنها در محیط کار کمک می کند. کلاس ها و دوره های تعاملی با موضوعات مختلف وجود دارد که به طور کامل برای کارکنان سازمان ها ارائه می شود. سخنرانی ‌های زنده و ویدئو کنفرانس ها برخی از رسانه‌ هایی هستند که در سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی به وفور استفاده می شوند و شرکت‌کنندگان را قادر می‌سازد تا در مورد یک مبحث به گفتگو پرداخته، نظرات خود را در مورد یک موضوع خاص بیان کنند و سپس درباره آنها بیشتر بحث کنند.
در واقع از طریق سامانه آموزش آنلاین و برگزاری ویدئو کنفرانس ها، امکان بحث در مورد موضوعات مختلف سازمان بسیار زیاد است و کارکنان یا نمایندگی ها می توانند از راه دور به راحتی در یک محیط مشترک آموزش ها و مهارت لازم را از سازمان دریافت کنند. اگر شما هم به طراحی یک سامانه آموزش آنلاین نیاز دارید همین امروز با ما تماس بگیرید.
• معنا و مفهوم آموزش الکترونیک
آموزش آنلاین به طور کلی فرآیند به اشتراک گذاری دانش از طریق کانال های مختلف مانند سامانه آموزش آنلاین ، کتاب های الکترونیکی، سی دی، وبینارها و غیره است. همچنین آموزش آنلاین به عنوان دوره هایی تعریف می شود که به طور خاص از طریق اینترنت در همه جا به غیر از کلاس سنتی که معلم در آن تدریس می کند، ارائه می گردد.
این روش آموزشی امروزه توانسته است سیستم آموزش کشور را متحول سازد. با کمک سامانه آموزش الکترونیک ، تبادل اطلاعات ساده تر و پربارتر بوده و شما می توانید با چند کلیک ساده در منزل حتی در کلاس های آموزشی بین المللی همزمان با سایر دانشجویان و دانش آموزان از چند کشور دنیا شرکت نمایید. مزایای آموزش آنلاین فقط مختص به دانش آموزان و دانشجویان نیست، بلکه اساتید نیز می توانند به کمک این بستر خیلی سریع و راحت تر دوره های آموزشی خود را به مخاطبان در سراسر کشور و جهان ارائه نمایند. بنابراین، با استفاده از سامانه آموزش آنلاین یا E-LEARNING و LMS آموزش و یادگیری هر دو ساده تر، آسان تر و مؤثرتر می شوند.
کلمه آموزش الکترونیک را می توان مترادف با آموزش مبتنی بر وب یا آموزش آنلاین استفاده کرد. همچنین شما می توانید از اصطلاح آموزش الکترونیک به اشکال مختلف استفاده کنید، اما مفهوم آن یکسان باقی می ماند.
اهمیت سامانه آموزش آنلاین LMS
سامانه آموزش آنلاین برای توانمندسازی فراگیران علم جهت تحصیل و افزایش مهارت ها معرفی شده است. همچنین، آنها می توانند بدون حضور در مدرسه یا دانشگاه یا هر مؤسسه دیگری، گواهی یا مدرک مورد نظر خود را اخذ نمایند. این سامانه برای معلمان نیز به یک منبع عالی جهت کسب درآمدهای جانبی تبدیل شده است که با استفاده از آن می توانند از هر جایی در زمان مورد نظر خود تدریس کنند. به کارگیری آموزش الکترونیک در تمام سطوح تحصیلی به دانش آموزان کمک می کند که دروس را با سرعت بیشتری درک کنند. یکی دیگر از اهمیت آموزش الکترونیک در سیستم آموزش کشور توسعه مهارت های یادگیری پیشرفته و ایجاد و فروش کتاب های الکترونیک است.
سامانه آموزش الکترونیک همزمان می تواند یادگیرندگان، مربیان، کارشناسان، پزشکان و سایر گروه های علاقه مند به یادگیری یا ارائه آموزش را بدون احتیاج به حضور فیزیکی در یک مکان جمع کند. به این ترتیب اشتراک گذاری دانش از طریق پلتفرم های مختلف آنلاین نظیر سامانه آموزش آنلاین روز به روز در حال رشد و گسترش است. شرکت نرم افزاری بهیدو جدیدترین و بروزترین سامانه های آموزش آنلاین را به صورت سفارشی طراحی و پیاده سازی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

بررسی انواع آموزش آنلاین

امروزه آموزش مجازی در هر بستر دیجیتالی و اینترنتی امکان پذیر است و شما می توانید مطابق با نیاز و امکاناتی که در دسترس دارید یکی از انواع آموزش آنلاین را برای خود و فرزندانتان در نظر بگیرید. در واقع آموزش الکترونیک به اشکال مختلف انجام می‌شود و گاهی اوقات ترکیبی از روش‌ها و شیوه‌های زیر است:
– به صورت کاملا آنلاین و بدون ملاقات حضوری
– ارائه شده از طریق آموزش ترکیبی (ترکیبی از ارتباطات آنلاین و حضوری)
که به دو شکل یعنی همزمان و ناهمزمان ارائه می شود:
– همزمان- ارتباط بین ارائه دهنده و گیرنده به صورت همزمان مستقیماً از طریق سامانه آموزش آنلاین LMS ، اتاق های گفتگو یا کنفرانس های صوتی و تصویری انجام می شود.
– ناهمزمان – اطلاعات از طریق انجمن ها، گروه ها، سی دی ها، ایمیل ها، ویکی ها و غیره منتقل می شود.
کاربردهای آموزش الکترونیک در آموزش
نگاهی تحلیلی به کاربردها و مزایای یادگیری آنلاین نشان می دهد معلمان، دانش‌آموزان و مؤسسات امروزی چگونه می توانند از طریق سامانه آموزش آنلاین محتوای مرتبط آموزشی را به راحتی به اشتراک بگذارند. امروزه آموزش الکترونیک به ابزاری مهم برای معلمان در سراسر جهان تبدیل شده است. قبلاً دسترسی به این دانش برای همه ممکن نبود اما خوشبختانه در حال حاضر بستر آموزش الکترونیک در کشورهای زیادی فراهم شده است.
برخی از وب سایت ها و برنامه های آنلاین مختلف وجود دارد که به معلمان کمک می کند تا از طریق ایجاد و فروش دوره های آنلاین و مجازی خود درآمد جداگانه ای کسب کنند. به این ترتیب معلمان با کمک این سامانه ها در تهیه و انتشار دوره های آموزشی خود از حمایت کامل برخوردار می شوند. آموزش الکترونیک همچنین همکاری بیشتر و فرصت های جهانی را برای فراگیران علم و معلمان در سراسر دنیا ایجاد کرده است.
به این ترتیب در دنیای دیجیتالی امروزی نمی توان اهمیت آموزش آنلاین را نادیده گرفت. آموزش مبتنی بر وب و کلاس های مجازی در حال تبدیل شدن به یک روش جدید آموزش از راه دور هستند. از این رو، پیش بینی می شود افراد بیشتری به استفاده از بستر آموزش الکترونیک و سامانه های آموزش آنلاین روی آورند. در حال حاضر شرکت نرم افزاری بهین مبتکران، جدیدترین و بروزترین سامانه های آموزش آنلاین را به صورت سفارشی طراحی و پیاده سازی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

ارتباط با تیم مشاوره و پشتیبانی بهیدو

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان