نحوه دریافت ای – نماد

ای – نماد

اعتمادسازی در میان کاربران و مشتریان آنلاین اولین گام برای پیشرفت در حوزه تجارت الکترونیک است. نظارت و ساماندهی سایت های تجاری توسط مراکز ذیربط برای ایجاد فضای امن در تجارت الکترونیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در کشور ما  مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مسئولیت اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی و همینطور کنترل زیر ساخت های امنیتی فروش آنلاین را برعهده دارد. اگر شما هم به دنبال توسعه کسب و کار اینترنتی خود هستید اولین اقدام برای جلب اعتماد مشتریان دریافت ای – نماد است. در ادامه این مطلب در خصوص برچسب ای نماد و نحوه دریافت ای نماد توضیح خواهیم داد.

 

ای – نماد چیست؟

هنگامی که کاربران به فروشگاه آنلاین شما مراجعه می کنند، با مشاهده نماد اعتماد الکترونیکی یا همان ای – نماد (enamad)، نسبت به قانونی بودن کسب و کار شما مطمئن می شوند. ای – نماد نشان می دهد که شما به تعهدات خود در قبال خریداران عمل خواهید کرد و حقوق مصرف کنندگان را به رسمیت می‌شناسید. به این ترتیب مشتریان در صورت وجود نماد اعتماد الکترونیک در سایت شما با خیالی آسوده اقدام به خرید از شما می کنند.

شایان ذکر است اگر سایت شما با هدف فروش محصول و یا خدمتی طراحی شده است حتما به نماد اعتماد الکترونیکی نیاز خواهد داشت. ولی در صورتی که سایت شما تنها جنبه خبری و معرفی و تبلیغ محصولات را دارد ملزم به گرفتن ای نماد نخواهید بود.

در صورت برخورداری از شرایط مربوط به اخذ مجوز نماد اعتماد الکترونیک و رعایت قوانین مربوطه می توانید ای – نماد را که به صورت یک مجوز و برچسب می باشد از مرکز مربوطه، زیر نظر وزارت صنعت و معدن دریافت نمایید.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

لزوم دریافت ای – نماد برای فروشگاه اینترنتی

ای – نماد نشانه‌ای است که از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به سایت های فروشگاهی معتبر در ایران داده می‌شود. فروشگاه های اینترنتی در واقع وب سایت هایی برای فروش کالا و خدمات به صورت آنلاین هستند. کاربر جهت خرید آنلاین از این فروشگاه ها باید هزینه لازم را از طریق درگاه‌های پرداخت اینترنتی پرداخت نماید. بنابراین از آنجایی که کلیه فرآیند خرید و تحویل کالا بطور مجازی و غیر حضوری صورت می گیرد، کاربر باید پیش از هر گونه اقدام برای خرید اینترنتی از صحت خدماتی که فروشگاه اینترنتی ارائه می‌دهد مطمئن گردد. از طریق دریافت نماد الکترونیکی این اعتماد در کاربر به راحتی ایجاد می گردد.  برچسب ای – نماد به خریداران احساس امنیت خاطر از پرداختی امن و سالم را می دهد.

چرا خرید از فروشگاه اینترنتی دارای ای – نماد توصیه می شود؟

در صورتی که یک سایت فروشگاهی از ای – نماد برخوردار باشد، زیر نظر سازمان های دولتی خواهد بود و دارای اطلاعات موثقی از صاحب امتیاز فروشگاه می باشد. این اطلاعات عبارتند از: آدرس پستی، شماره تلفن ثابت، پست الکترونیکی، مدت زمان اعتبار ای نماد، مشخص بودن نوع کسب و کار، امکان گزارش تخلفات سایت و … . همچنین شما همچنین می توانید از میزان اعتبار کسب و کار اینترنتی از طریق ۱ستاره بودن یا ۲ ستاره بودن برچسب ای نماد آن مطلع گردید.

ای – نماد

تشخیص ای – نماد معتبر از تقلبی

متاسفانه برخی از وب سایت هایی که با هدف کلاه برداری از کاربران راه اندازی شده اند؛ تنها از تصویر ای نماد برای جلب اعتماد افراد استفاده می کنند که البته این کار غیرقانونی و ممنوع است. قبل از خرید برای این که از معتبر بودن برچسب ای – نماد فروشگاه اینترنتی مطمئن شوید کافی است بر روی آن کلیک کنید. اگر نماد اعتماد الکترونیکی معتبر باشد قابلیت کلیک شدن خواهد داشت. با کلیک کردن بر روی برچسب ای نماد به وب سایت رسمی ای نماد هدایت خواهید شد و به راحتی می توانید اطلاعات و سوابق صاحب امتیاز سایت مربوطه را مشاهده کنید.

 

انواع نماد اعتماد الکترونیکی

۲ نوع نماد اعتماد الکترونیکی قابل دریافت است:

نماد یک ستاره:

نماد یک ستاره پس از ثبت‌نام متقاضی و بررسی وب‌سایت توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، چنانچه سایت موردنظر از یک سری معیارهای مشخص برخوردار باشد به وب‌سایت اعطا می گردد.

نماد دو ستاره:

شرایط لازم برای اخذ نماد دو ستاره با نماد یک ستاره برابر است. فقط فروشگاه اینترنتی متقاضی ای – نماد ۲ ستاره علاوه بر شرایط قبلی باید از گواهی امنیت SSL نیز استفاده کرده باشد. SSL در واقع یک استاندارد وب است که مبادله اطلاعات میان کاربر و وب‌سایت در آن به شکل کد شده می باشد و قابل بازیابی نیست.

ای – نماد

مدارک لازم برای دریافت ای – نماد

  • متقاضیان حقیقی:

۱- تصویر مجوز فعالیت (در صورت وجود)

۲- تعهدنامه شخصیت حقیقی

  • متقاضیان حقوقی (تجاری /غیرتجاری):

۱- تصویر آگهی روزنامه رسمی

۲- تصویر اصل اساس‌نامه

۳- آگهی آخرین تغییرات آدرس (در صورت وجود)

۴- آگهی آخرین تغییرات اسامی اعضای هیئت مدیره (در صورت وجود)

۵- آگهی آخرین تغییرات موضوع فعالیت شرکت (در صورت وجود)

۶- تعهدنامه شخصیت حقوقی

۷- تصویر پروانه /مجوز فعالیت

  • متقاضیان دولتی:

تصویر نامه در سربرگ رسمی سازمان با امضای مقام مسئول مربوطه مبنی بر تعلق وب‌سایت به دستگاه دولتی مزبور.

 

نحوه دریافت ای – نماد

جهت دریافت سریع ای- نماد توصیه می شود کلیه قوانین و معیارهای لازم را در سایت خود اعمال کنید. برای مشاهده قوانین و آیین‌نامه‌های مورد نظر به وب‌سایت این سازمان مراجعه کنید. شما همچنین می‌توانید از قسمت پرسش های متداول سایت نماد اعتماد الکترونیکی، پاسخ سوالات خود را پیدا کنید.

 

مراحل دریافت برچسب ای – نماد عبارتند از:

  • مرحله ۱

بعد از مراجعه به سایت نماد اعتماد الکترونیکی کسب‌و‌کارهای اینترنتی به نشانی (enamad.ir)، بر روی گزینه‌ ثبت نام و دریافت نماد کلیک کنید. برای وارد شدن به این بخش از سامانه باید از شناسه‌ کاربری و رمز عبور برخوردار باشید. چنانچه قبلا در این سایت عضو نبوده اید، روی ایجاد حساب کاربری کلیک کرده و پس از عضویت مجددا برای ورود به سامانه اقدام کنید.

  • مرحله ‌۲: بعد از ورود به سامانه در این بخش باید اطلاعات هویتی، اطلاعات محل سکونت و اطلاعات تماس فردی خود را وارد کرده و تأیید کنید.
  • مرحله‌ ۳: بعد از پرکردن فرم قبلی و تایید آن شما به صفحه دیگری هدایت می شوید. در این بخش از شما بارگذاری تصویر صفحه‌ی اول شناسنامه، تصویر پرسنلی و تصویر کارت پایان خدمت (در صورت لزوم) خواسته می شود. فقط تصویر صفحه‌ اول شناسنامه اجباری بوده و مابقی اختیاری هستند.
  • مرحله‌ ۴: به منظور رفتن به مرحله بعدی تایید اطلاعات تماس از طریق ارسال پیامک و همینطور تماس با تلفن ثابت با شماره‌ی تعیین شده لازم است.
  • مرحله‌ ۵: بعد از اینکه اطلاعات تماس شما تایید شد، با کلیک کردن روی افزودن کسب‌وکار، فرمی برای شما باز خواهد شد که باید برای تکمیل اطلاعات آن اقدام کنید. با تأیید کردن اطلاعات، وارد قسمت مدیریت کسب‌و‌کار می شوید.
  • مرحله‌ ۶: جهت اخذ تأییدیه فنی باید فرم مربوطه را پر کرده و کد تأیید ارسال شده را وارد نمایید.
  • مرحله‌ ۷: پس از وارد کردن تمامی اطلاعات در این مرحله باید فرم نظرسنجی را تکمیل کنید.
  • مرحله‌ ۸: بررسی چک لیست مربوط به الزامات نماد اعتماد را فراموش نکنید. این چک لیست شامل تنظیماتی در بخش مدیریت سایت است.
  • مرحله‌ ۹: در پایان لازم است پس از تأیید ارزیابی درخواستتان، مدارک فیزیکی خود را به آدرس پستی درج شده در سایت ارسال نمایید. برای این منظور باید فرم تعهدنامه همراه با کد تأیید آدرسی که برای شما ارسال می‌شود را تکمیل و امضا کنید. همچنین باید کپی برابر اصل مدارک درخواست شده را پست نمایید.

نحوه ارزیابی وب‌سایت برای اعطای ای – نماد

آشنایی با نحوه ارزیابی وب سایت جهت دریافت نماد اعتماد مهم است. سایت شما از سه جهت که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد مورد ارزیابی کارشناسان مربوطه قرار می گیرد. نتیجه بررسی نیز در قالب چک لیست الزامات به دست شما می‌رسد.

  • منطبق بودن محتوای ‌سایت با مدل کسب‌و‌کار و خدمات ارائه شده

فروشگاه های آنلاین وظیفه دارند کلیه قوانین و مقررات جاری کشور را رعایت نمایند. از این رو کارشناسان در ابتدا شیوه‌های بازاریابی، عدم فروش کالاهای غیرقانونی، عدم درج تبلیغات غیرقانونی و عدم استفاده از نشانه‌های دولتی را در سایت متقاضی مورد بررسی قرار می دهند.

  • برخورداری از پروسه کامل ثبت سفارش و فروش

تمامی مشخصات فنی محصولات یا خدمات باید داخل وب‌سایت فروشگاهی درج شود. علاوه بر این مبلغ محصول و هزینه‌های جانبی آن باید به‌طور مجزا مشخص شده باشند. فرآیند خرید باید شامل امکان ثبت سفارش و صدور پیش‌فاکتور قبل از ثبت نهایی باشد. پس از خرید نیز ارسال کد رهگیری برای خریدار الزامی است تا بتواند از طریق آن فرآیند خرید خود را پیگیری نماید.

  • برخورداری از استانداردهای لازم برای صفحات ‌سایت

متقاضی باید در سایت خود تمامی اطلاعات لازم را در خصوص فروشنده را در اختیار کاربران قرار دهد. این اطلاعات باید در تب‌های درباره‌ی ما و تماس با ما درج شده باشند. قسمت درباره‌ی ما شامل اطلاعات هویتی مالک و مجوزهای اخذ شده می باشد. اطلاعات کامل تماس و آدرس نیز در تب تماس با ما قرار می گیرد. همچنین اگر دارای قوانین و مقررات خاصی برای فروش کالا هستید، باید این اطلاعات را پیش از فرآیند ثبت سفارش در اختیار مشتری قرار دهید.

 

چند نکته پایانی در خصوص نحوه دریافت ای – نماد

  • پس از انجام ارزیابی های لازم، نماد اعتماد الکترونیکی برای شما صادر خواهد شد و شما می‌توانید اقدام به درج کد مجوز بر روی سایت خود کنید.
  • جهت اخذ ای – نماد، تنها فرآیند احراز آدرس، شماره تماس و خودآزمایی الزامات نماد، مستلزم پرداخت وجه به پیمانکار مورد تأیید مرکز است.
  • اعتبار ای – نماد ۱ ساله است و پیش از اینکه مهلت آن تمام شود باید برای تمدید آن درخواست شود.
  • برای تایید شدن نماد اعتماد سایت، در مدت فعالیت خود نباید هیچ تخلفی داشته باشید. چنانچه اختلافی در کسب‌وکار خود با مصرف‌کنندگان پیدا کردید در مهلت مقرر باید آن را حل کرده باشید.
  • در زمان تمدید اعتبار نماد نباید نماد کسب‌و‌کار خود را بدون اطلاع به مرکز تغییر دهید. همچنین نباید مخالف قوانین جمهوری اسلامی که مرتبط با کسب‌و‌کارهای اینترنتی وضع شده است، فعالیتی انجام دهید.
  • اگر وب‌سایت شما از کلیه شرایط ذکر شده برخوردار باشد، برچسب ای نماد آن توسط کارشناسان تمدید خواهد شد. در غیر این ‌صورت نه تنها نماد اعتماد به مدت ۱ سال دیگر تمدید نمی شود، بلکه ممکن است نماد فعلی شما نیز لغو گردد.
امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

63  −  55  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان