همه چیز راجع به لینکدین

همه چیز راجع به لینکدین

با وجود این که لینکدین (LinkedIn) یکی از محبوب ترین پلتفرم های اجتماعی امروز محسوب می شود؛ اما هنور بسیاری از مردم، آن را نمیشناسند و یا طرز استفاده از آن را بلد نیستند. به همین خاطر قصد داریم در اینجا همه چیز راجع به لینکدین را به شما عزیزان آموزش دهیم. با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت و سئو در اصفهان همراه باشید تا همه چیز راجع به لینکدین را بدانید!

همه چیز راجع به لینکدین ؛ معرفی مختصر  LinkedIn

فرقی نمی کند که شما یک مدیر بازاریابی در یک شرکت بزرگ هستید و یا یک فروشگاه کوچک محلی را اداره می کنید و یا حتی یک دانشجو هستید و به دنبال موقعیت شغلی مناسب برای بعد از فارغ التحصیلی خود می گردید، لینکدین به هر کس که علاقه مند به حرفه خود می باشد کمک می کند تا با جستجوی فرصت های جدید مرتبط با شغل خود و هچنین با رشد ارتباطات خود با دیگر متخصصان و همکاران جامعه، کسب و کار خود را گسترش دهد. جالب است بدانید لینکدین نیز همانند فیسبوک و اینستاگرام متعلق به یک شرکت بزرگ فناوری با نام  مایکروسافت است.

در حقیقت لینکدین یک شبکه اجتماعی حرفه ای است که از لحاظ چیدمان و ارائه ویژگی های گسترده، مشابه فیسبوک است، اما به این دلیل که از مشاغل و کسب و کارها پشتیبانی می کند می توان گفت تخصصی تر است. لینکدین در واقع به منظور برقراری ارتباطات تجاری، به اشتراک گذاشتن تجربیات و رزومه های شغلی و پیدا کردن کار طراحی شده است.

کاربردهای اساسی لینکدین

کاربردهای اساسی لینکدین

می توان LinkedIn را به عنوان معادل فناوری پیشرفته جایگزین روش های سنتی بازاریابی معرفی کرد. به کمک این پلتفرم شما می توانید به صورت آنلاین با دیگران در مورد کسب و کار خود صحبت کنید و آنها را با محصولات و خدمات خود آشنا کنید.

شرکت های زیادی هستند که از طریق این شبکه مجازی به جذب نیروی متخصص می پردازند. از طرف دیگر افراد زیادی هم در این پلتفرم مهارت ها و تجارب کاری خود را به دیگران معرفی می کنند. بنابراین لینکدین یک سیستم کارآمد برای استخدام افراد و یا پیدا کردن کار نیز محسوب می شود.

بسیاری از افراد از این ابزار برای رشد مخاطبین خود و همینطور یافتن فرصت های شغلی استفاده می کنند. بخش مشاغل لینکدین ابزاری قدرتمند برای یافتن شغل است. تنظیماتی در LinkedIn وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن به شرکت ها و صاحبان کسب و کارهایی که درصدد استخدام فردی دارای مهارت های شما هستند خبر دهید که به طور جدی در جستجوی کار هستید.

برخی از افراد نیز از LinkedIn برای ایجاد شهرت حرفه ای خود با ایجاد پست در خبرنامه و اظهار نظر در مورد پست های دیگران استفاده می کنند.

شروع کار با لینکدین

کار کردن با این پلفترم نیز همانند سایر پلتفرم های دیگر بسیار ساده و راحت است. برای شروع کافی است یک حساب کاربری در آن ایجاد کنید. شایان ذکر است لینکدین شما را محدود به داشتن یک حساب کاربری نمی کند و می توانید برای مقاصد مختلف چندین اکانت ایجاد کنید.

بعد از ایجاد حساب کاربری باید در پروفایل شخصی خود، اطلاعات مناسبی را درج نمایید. از نمایه خود به عنوان رزومه استفاده کنید. نمایه لینکدینِ شما باید یک رزومه کامل تر و تعاملی را به دیگران نشان دهد. شما هم اکنون در یک دنیای بزرگ که توسط افراد مختلف با مهارت های گوناگون شکل گرفته است وارد شده اید. می توانید به راحتی به دنبال افرادی بگردید که علایق و مهارت های مشترکی با آنها دارید. لینکدین نیز به شما در پیدا کردن این افراد کمک می کند.

ویژگی های پروفایل در لینکدین

ویژگی های پروفایل در لینکدین

صفحه شخصی شما در لینکدین مشابه یک کارت ویزیت مجازی است که رزومه و سابقه کاری شما را به میلیون ها کاربر نمایش می دهد. بنابراین باید هر کدام از بخش های آن را با دقت پر نمایید:

  • مشخصات شخصی

تکمیل مشخصات شخصی برای اینکه افراد دیگر بتوانند از طریق آن به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند لازم است. جهت تکمیل این اطلاعات کافیست روی آیکون قلم در بخش Contact and Personal Info کلیک نمایید. در این صورت صفحه ای برای شما نمایش داده می شود که می توانید در آن اطلاعاتی نظیر ایمیل، تلفن، آدرس پستی، نام کاربری توییتر و URL وب سایت خود را درج کنید.

  • عکس

نباید مانند سایر شبکه های اجتماعی دیگر از آواتار به عنوان عکس پروفایل در لینکدین استفاده کرد. یک پرتره مناسب و باکیفیت بهترین انتخاب برای عکس لینکدین است. عکس مناسب برای ایجاد یک ظاهر بهتر برای پروفایل شخصی تان، بسیار اهمیت دارد و افراد دیگر را به سمت صفحه شما جذب می کند.

  • عنوان

عبارتی که در زیر نام شما نمایش داده می شود می تواند بازتابی از طرز فکر، اهداف و فعالیت های شما باشد. بنابراین باید یک عبارت مناسب که بیانگر جزئیات کاری شماست برای عنوان صفحه لینکدین بیابید.

  • تصویر پیش زمینه

لینکدین نیز همانند فیسبوک دارای ویژگی انتخاب تصویر پیش زمینه است که به هر چه زیباتر شدن پروفایل کاری شما کمک می کند. بهتر است برای پیش زمینه از تصویری که نمایانگر حرفه و کسب و کار شماست استفاده نمایید.

  • تجربیات

در بخش تجربیات باید مهارت های خود در کسب و کار فعلی تان را مشخص کنید. بخش تجریبات و مهارت ها برای افرادی که قصد دنبال کردن صفحه شما را دارند بسیار مهم است.

  • جوایز و افتخارات

معرفی جوایز و افتخاراتی که از زمان تحصیل تاکنون به دست آورده اید، در نظر افرادی که از پروفایل شما دیدن می کنند، تاثیر بسزایی دارد. چرا که از نگاه دیگران کسب جایزه می تواند نشان دهنده توانمندی و قابل اعتماد بودن شما باشد. بنابراین به هیچ عنوان از بازگو کردن جوایز و افتخاراتی که به دست آورده اید غافل نشوید.

رزومه در لینکدین

  • انتشارات و دوره های آموزشی

شما در این بخش می توانید در خصوص تمرینات و آموزش هایی که پشت سر گذاشته اید توضیح مختصری بیان کنید و همینطور به مقالات یا کتاب هایی که نام شما روی آن ها قرار گرفته است، اشاره کنید. این اطلاعات برای کارفرمایان و افراد دیگر بسیار اهمیت دارد و ارزش شما را از دید آنها بسیار بالا می برد.

  • مهارت ها و توانایی ها

در این بخش باید به طور اختصاصی تر روی توانایی ها و چیزی هایی که در آن مهارت بسیار بالایی دارید، تمرکز کنید.

  • تحصیلات آکادمیک

اگر به تحصیلات و دانشگاه محل تحصیل خود افتخار می کنید، بهتر است در این بخش به جزئیات بیشتری از آن بپردازید. در غیر این صورت کافی است فقط به محل و مدت زمان دوران تحصیل خود اشاره کنید.

نکات مهم در مورد لینکدین

  1. به بخش های مختلف پروفایل خود در لینکدین اهمیت بدهید و صفحه خود را برای عموم باز بگذارید.
  2. با توجه به اینکه گوگل توجه ویژه ای به وب سایت لینکدین دارد و آن را بسیار قدرتمند می داند. پس توصیه می شود به سئو لینکدین اهمیت دهید. چرا که قرار دادن فعالیت ها یا لینک های خود روی آن، در نهایت به نفع شماست.
  3. لینکدین به وب سایت های تجاری کمک می کند تا محصولات خود را راحت تر به فروش برسانند. بنابراین اگر دارای وب سایت تجاری هستید، با قرار دادن اطلاعات برخی از محصولات خود در پروفایل لینکدین تان می توانید فروش خود را به خوبی افزایش دهید.
  4. درلینکدین می توانید پروژه های در حال انجام خود را به گوش همه برسانید و به راحتی تبلیغ کنید.
  5. شما در لینکدین می توانید با ارسال پیام کاملا حرفه ای به دیگران در جهت پیشبرد منافع خود گام بردارید.

با جعبه ابزار LinkedIn آشنا شوید

مدتی است که لینکدین تغییر چهره و ظاهری جدید برای کاربرپسندتر شدن و دسترسی افراد به گزینه‌ها آسان‌تر کرده است. اما قبل از آن، کار با لینکدین خیلی پیچیده نبود.
هنگامی که وارد لینکدین می شوید، یک نوار تاریک در بالای صفحه وجود دارد که شامل چندین گزینه است.

این نوار آچار شماست و بیشتر کارهای شما در لینکدین مربوط به این تنظیمات است که در زیر توضیح خواهیم داد.

صفحه اصلی(home): این بخش مکان هایی را نشان می دهد که اتصالات شما (آنهایی که در لینکدین دنبال می کنید و در لیست اتصالات شما هستند) به نوعی درگیر هستند. یا خودشان این پست را منتشر کردند و یا پست های دیگران را لایک کردند و کامنت گذاشتند.

شبکه من(My network): این بخش سه چیز را به شما نشان می دهد:

  • می توانید لیستی از اتصالات خود را در این قسمت مشاهده کنید و آنها را بر اساس تاریخ اتصال یا بر اساس حروف الفبا مرتب کنید.
  • می توانید متخصصان در زمینه های مختلف را بیابید و با آنها ارتباط برقرار کنید
  • همچنین می توانید درخواست های ارسال شده توسط افراد دیگر را در این بخش مشاهده کنیدمشاغل(jobs): در این بخش، موقعیت های شغلی را پیدا خواهید کرد که با مهارت ها و تجربیاتی که در پروفایل خود ذکر کرده اید مطابقت دارد. اگر یک صفحه شرکتی هستید، می توانید آگهی استخدام خود را در این قسمت ارسال کنید تا دیگران ببینند.
    پیام رسانی(Messaging): این قسمت شبیه دایرکت اینستاگرام است یعنی پیام های خصوصی که توسط دیگران برای شما ارسال می شود در این قسمت نمایش داده می شود.
    خواندن(Notifications): همه می دانند چگونه بخوانند. اگر مطلب جدیدی در مورد حساب کاربری شما وجود داشته باشد که لینکدین بخواهد در مورد آن به شما بگوید، در اینجا پست می شود.
    جستجو(search): اگر به دنبال شخص، شرکت یا موضوع خاصی هستید، در نوار جستجو در سمت چپ جستجو کنید.

چند دلیل برای استفاده از لینکدین

با توجه به توضیحات داده شده، لینکدین می تواند شبکه ای برای شما باشد تا علاوه بر یافتن شغل، با متخصصان خود نیز در ارتباط باشید. در اینجا هفت دلیل دیگر وجود دارد که چرا باید در لینکدین باشید:

  • دوباره با یک دوست قدیمی متحد شد

امروزه هرکسی که کسب و کاری دارد در این سایت حساب کاربری دارد. البته دوستان قدیمی شما از مدرسه یا دانشگاه نیز در این شبکه حساب کاربری دارند.

شما می توانید با جستجو و صرفا وارد کردن نام کارشناسان لیست شده در این صفحه را بیابید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

  • در لینکدین افراد زیادی می توانند شما را پیدا کنند

بسته به فعالیت‌ها و پروفایل‌هایی که منتشر کرده‌اید، سایر شرکت‌ها یا افرادی که به دنبال افراد حرفه‌ای مشابه شما هستند نیز شما را پیدا می‌کنند، بنابراین می‌توانید با آنها همکاری کنید. برای مثال شما در زمینه سئو در اصفهان در حال فعالیت هستید.

بدون شک افرادی که به دنبال متخصص طراحی سایت در اصفهان برای سئو سایت خود هستند با شما ارتباط گرفته و بستر یک فعالیت و همکاری خوب برای شما شکل خواهد گرفت.

  • با کارشناسان  و متخصصان زیادی در ارتباط و تماس هستید

گروه های زیادی در لینکدین وجود دارد که هر کدام هدف خاص خود را دارند. با یافتن این گروه ها و کار در آن ها می توانید با متخصصان رشته خود آشنا شوید و با آنها ارتباط برقرار کنید.
کار پیدا کن
این بهترین مکان برای یافتن کار است. البته، برای یافتن کار سریعتر، باید پروفایل خود را حرفه ای کنید. برخی از شرکت ها آگهی های استخدامی ارسال می کنند و شما می توانید رزومه خود را برای آنها ارسال کنید.

  • توسعه شغلی و بازاریابی

همانطور که در بالا ذکر شد، لینکدین بهترین مکان برای بهینه سازی سایت شما است. می توانید پست های سایت خود را در آنجا به اشتراک بگذارید که به برندسازی سایت شما کمک می کند.

  • کمک به دیگران

اگر در حوزه تخصصی خود مشکلی دارید، لینکدین بهترین شبکه برای پرسیدن مشکل شما در یک پست یا پیام خصوصی است.

  • ارتباط با شرکت های دیگر

همه شرکت ها صفحه یا پروفایل خصوصی خود را دارند. می توانید با بازدید از صفحه آنها یا افزودن حساب کاربری آنها به دوستان خود و مطالعه فعالیت های آنها در لینکدین با آنها در ارتباط باشید.

از این که تا پایان مقاله با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو به عنوان تخصصی ترین مرکز طراحی سایت در اصفهان همراه بودید ممنونیم. در قسمت کامنت ها نظرات ، تجربیات و سوالات خود را از ما پرسید و تجربیات خود را با همراهان به اشتراک بگذارید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

51  −  41  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان