نحوه صحیح استفاده از برچسب ها

نحوه صحیح استفاده از برچسب ها

برچسب ها یا تگ ها در وب سایت به موارد مختلفی همچون برچسب های متا، برچسب های وبلاگ و هشتگ ها اشاره دارند. این برچسب ها نقش حیاتی در سازماندهی محتوای وب سایت شما دارند و تأثیر مستقیمی بر تجربه کاربر و سئو سایت شما می گذارند. به این ترتیب دانستن نحوه صحیح استفاده از برچسب ها به رتبه بندی سایت شما در گوگل کمک می کند.

در ادامه به اصول و نحوه صحیح استفاده از برچسب ها برای بهبود سئو سایت می پردازیم. همچنان با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی و خدمات سئو در اصفهان همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان طراحی سایت با ما تماس بگیرید.

چرا باید از برچسب ها استفاده کنیم؟

اگر در وب سایت خود به درستی از برچسب ها استفاده نکنید نه تنها رتبه بندی سایت شما بهبود نمی یابد بلکه برای سئو بسیار مضر است. بنابراین حتما قبل از استفاده از تگ ها اصول استفاده از آنها را بخوانید. اما به طور کلی فلسفه استفاده از برچسب ها چیست و از آنها در کجا و به چه منظوری باید استفاده کرد؟

هنگام طراحی سایت ، ما به دسته بندی مقالات، محصولات و سایر مطالب برای دسترسی بهتر کاربران توجه می کنیم. در واقع دسته بندی در هر سایت به موضوعات اصلی وب سایت ما تعلق دارند. معمولا این دسته بندی در منوی سایت قرار می گیرد تا کاربران به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

اما گاهی اوقات برخی از مقالات یا محصولات دارای موضوع با ویژگی های مشابه هستند اما تعداد آنها چندان زیاد نیست که برای آنها یک دسته بندی جداگانه در وب سایت اختصاص داده شود. در چنین مواقعی بهتر است این مقاله ها یا محصولات را با استفاده از برچسب ها طبقه بندی نماییم تا کاربران بتوانند سریع تر به همه ی آنها دسترسی پیدا کنند. در این صورت رضایت مخاطبان از وب سایت نیز افزایش می یابد.

تفاوت تگ و دسته بندی در سایت چیست؟

تفاوت دسته بندی و برچسب در سایت چیست و هر کدام چه کاربردی دارند؟

کاربرد دسته بندی و برچسب در وب سایت یکسان بوده و هر دو به منظور طبقه بندی بهتر و اصولی تر مطالب سایت و همینطور افزایش دسترسی کاربران به امکانات و محصولات مختلف سایت کمک می کنند. اما با این وجود تفاوت این دو برای کارشناسان سئو در اصفهان و شهرهای دیگر بسیار مهم است و آنها از هر کدام از این ابزار ها در جای خاص خود استفاده می کنند.

برچسب ها نسبت به دسته بندی سایت از موارد مشابه کمتر و مقیاس کوچکتری برخوردار هستند. یعنی تعداد آیتم های موجود در داخل یک برچسب  از دسته بندی به مراتب کمتر است. هنگامی که یک محصول یا مقاله با کلمه کلیدی یکسان تعداد قابل توجهی در وب سایت ما دارد مثلا بیشتر از ۱۰ مورد حتما باید از دسته بندی برای سازماندهی آن استفاده کنیم. اما برای مطالب و محصولات کمتر، به جای دسته بندی بهتر است از یک برچسب مشترک استفاده کنیم.

البته طبق تجربه کارشناسان بهیدو در حوزه خدمات سئو در اصفهان شما نباید برچسبی ایجاد کنید که برای مثال فقط شامل یک محصول یا یک مقاله باشد. بلکه باید هر برچسب حداقل سه آیتم مشابه را در بر داشته باشد.

آیا استفاده از برچسب های زیاد برای سئو سایت مفید است؟

خیر به هیچ وجه! هنگام جستجو در گوگل گاهی اوقات با سایت هایی مواجه می شویم که برای هر مطلب ده ها برچسب ایجاد کرده اند. این در حالی است که برچسب های زیاد تاثیر منفی بر روی سئوی سایت خواهد گذاشت. بنابراین اگر تا کنون تصور می کردید با برچسب های مختلف که شامل کلمات کلیدی مرتبط با محصول یا مقاله شما هستند می توانید رتبه سایتتان را افزایش دهید باید بدانید که این ذهنیت کاملا اشتباه است. بنابراین از همین امروز سعی کنید این خطا را در سایت خود تکرار نکنید.

تاثیر منفی استفاده زیاد از برچسب ها بر روی سئو

شاید در گذشته این امکان وجود داشت که با ایجاد ده‌ ها برچسب با کلمات کلیدی مشابه، رتبه های خوبی در گوگل به دست آید. اما در حال حاضر با هوشمندتر شدن موتورها و الگوریتم های جستجو استفاده زیاد از برچسب ها دیگر فایده ای ندارد و حتی برای سئو سایت شما مضر است.

آیا می دانید برچسب ها باید چگونه ساخته شوند و باید شامل چند کلمه باشند؟ در ادامه به نحوه صحیح استفاده از برچسب ها اشاره می کنیم. همچنان با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی و خدمات سئو در اصفهان همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان طراحی سایت با ما تماس بگیرید.

نحوه صحیح استفاده از برچسب ها چگونه است؟

قبل از ایجاد یک برچسب حتما عنوان مورد نظر خود را ابتدا در گوگل سرچ کرده و بررسی کنید که موضوع و کلمه کلیدی مورد نظر شما چگونه در گوگل توسط کاربران سرچ می شود. شما می توانید به قسمت related search یا جستجوهای مشابه بروید و کلمات کلیدی مشابه که بیشترین جستجو را توسط کاربران داشته اند مشاهده کنید. سپس برچسب مورد نظر خود را بر اساس کلمه کلیدی پر مخاطب در موتورهای جستجو انتخاب کنید.

همچنین هرگز از یک دسته بندی و برچسب با نام مشابه استفاده نکنید چرا که باعث ایجاد دو صفحه با محتوای یکسان شده که اصطلاحا داپلیکیت یا صفحات کپی محسوب می شود و تاثیر منفی بر روی سئو دارد.

یک نکته مهم دیگر هنگام ایجاد و انتخاب برچسب عدم استفاده از دو برچسب با کلمه کلیدی دارای مفهوم مشابه است. مثلا ایجاد دو برچسب “ طراحی سایت ” و  “طراحی وب سایت” که معنی و مفهوم مشابهی دارند اشتباه است و فقط باید یکی از آنها را ایجاد نمایید.

نکات مهم در ایجاد برچسب چیست؟

  1. قبل از ایجاد برچسب به میزان مفید بودن آن برای کاربر توجه کنید:

از خودتان بپرسید وجود این برچسب چه کمکی به مخاطبان سایت شما می کند؟ آیا باعث می ‌شود که مخاطب سریع تر به محصول مورد نظر خود در سایت دسترسی پیدا کند؟ شما باید از برچسب ها درست و به جا استفاده کنید تا دسترسی کاربران به اطلاعات و محصولات مرتبط را آسان سازد . اما تگ های بی‌ ربط، حتی موجب سردرگمی کاربر در وب سایت شما می شود.

آیا استفاده از برچسب های زیاد برای سئو سایت مفید است؟

  1. برای صفحه برچسب توضیح بنویسید:

در صورت امکان بهتر است برای هر صفحه برچسب در سایت خود مانند سایر برگه ها، نوشته ها و محصولات ، عنوان سئو و توضیحات متا بنویسید. این کار باعث می شود برچسب برای کاربر و موتورهای جستجو قابل فهم تر باشد.

چگونه تگ های اشتباه را از وب سایت خود حذف کنیم؟

شما باید همه ی برچسب هایی که فقط یک بار از آنها در وب سایت خود استفاده کرده اید یعنی فقط برای یک محصول یا مطلب منحصر به فرد  ایجاد شده اند را از بین ببرید. اما فراموش نکنید که حتما url ای که برای هر بر چسب ایجاد شده را نیز به مرتبط ترین محتوا در ساییتان ریدایرکت کنید. برای این منظور باید از ریدایرکت ۳۰۱ استفاده نمایید.

در غیر این صورت پس از حذف برچسب با ارور ۴۰۴ در سایت خود مواجه می شوید که برای سئو سایت بسیار مضر است. همچنین با ریدایرکت کردن صفحه برچسب به مرتبط ترین صفحه در وب سایت اعتبار آن صفحه در گوگل به موضوع مرتبط دیگر در سایت شما منتقل می شود.

اگر از صدها برچسب اضافه در وب سایت خود استفاده کرده اید قطعا هنگام حذف و ریدایرکت کردن با مشکل مواجه خواهید شد چون این مسئله هم زمانبر است و هم تعداد زیاد ریدایرکت ۳۰۱ موجب کند شدن سرعت لود سایت شما می شود. برای کسب راهنمایی بیشتر در این زمینه با متخصصان ما در حوزه خدمات سئو در اصفهان تماس بگیرید.

رایج ترین اشتباهات در برچسب گذاری چیست؟

درست همانطور که تگ ها یا برچسب ها می توانند نقش کلیدی برای سازماندهی محتوای وب سایت و تقویت سئو سایت شما داشته باشند، اشتباه در برچسب گذاری نیز می تواند تاثیر منفی روی سئو داشته باشد. بنابراین قبل از استفاده از برچسب ها حتما روش صحیح استفاده از آنها را یاد بگیرید. در ادامه به برخی از اشتباهات رایج در برچسب گذاری اشاره خواهیم کرد.

– از تگ های مشابه در یک محتوا استفاده نکنید:

هنگامی که شما دو تگ مشابه با جمله بندی متفاوت را در یک محتوا استفاده می کنید مثل برچسب ”رایج ترین اشتباهات سئو” و ”اشتباهات رایج تر سئو” این از لحاظ سئو کاملا اشتباه و غیر حرفه ای است. همچنین استفاده از مترادف کلمات نیز در برچسب گذاری صحیح نیست زیرا گوگل هم مانند شما متوجه مترادف کلمات خواهد شد. مثلا اگر یکبار برچسب ”قالب وردپرس” و بار دیگر از برچسب ”پوسته وردپرس” استفاده کنید، هر دو یک معنی می دهد و تگ مشابه محسوب می شود.

رایج ترین اشتباهات در برچسب گذاری چیست؟

– از برچسب ها زیاد استفاده نکنید:

همانطور که اشاره شد استفاده از ۱۰ ها برچسب برای یک مطلب تاثیر منفی روی سئو سایت می گذارد. متاسفانه برخی از کاربران زیاد بودن برچسب یک محصول و محتوا را مساوی جذب ترافیک بیشتر می دانند و فکر می کنند این کار باعث می شود تا کاربران بیشتری از محتوای آنها دیدن کنند که تجربه نشان داده است این تکنیک نه تنها اشتباه است بلکه حتی اثر معکوس دارد و ارزش صفحه را کاهش می دهد.

– از نام برچسب و نام دسته بندی یکسان یا مشابه استفاده نکنید:

بسیاری از کاربران از نام دسته و نام برچسب یکسان یا مشابه برای یک محتوا یا محصول در وب سایت خود استفاده می کنند. مثلا اگر دسته بندی محتوای آنها سئو است دوباره از تگ سئو نیز در برچسب گذاری های محتوا استفاده می کنند که به گفته تیم سئو در اصفهان در شرکت بهیدو این کار هم کاملا اشتباه بوده و هم ارزش صفحه را کاهش می دهد.

– از  برچسب های طولانی استفاده نکنید:

دقت داشته باشید که برچسب گذاری نباید خیلی طولانی باشد. طول برچسب یا تگ شما نباید بیشتر از ۳ کلمه باشد. مثلا به جای استفاده از  برچسب “بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو“ باید از برچسب های “بهینه سازی سایت” یا “سئو سایت”   استفاده نمایید.

برچسب گذاری اشتباه چه تاثیری بر روی سئو سایت دارد؟

تاثیر منفی برچسب گذاری اشتباه بر روی سئو سایت بر کسی پوشیده نیست اما آیا می دانید که اینکار چگونه ارزش صفحه را در وب سایت شما پایین می آورد؟

برچسب گذاری اشتباه چه تاثیری بر روی سئو سایت دارد؟

برای مثال هنگامی که شما از تگ و برچسب مشابه با دسته بندی یا چندین تگ هم شکل استفاده می کنید اینکار موجب هم نوع خواری یا اصطلاحا کنیبالیزیشن در سایت شما می شود. یعنی اینکه در نتایج گوگل برای یک کلمه کلیدی هدف ممکن است چندین صفحه از سایت شما نمایش داده شود، این موضوع شانس موفقیت سایر صفحات را که از این کلمه استفاده می کنند کاهش می دهد.

زیاده روی در استفاده از برچسب ها باعث می شود تا صفحات وب سایت شما برای گوگل یا دیگر موتورهای جستجو مشابه به نظر برسند و در نتیجه ارزش برچسب ها و ارزش صفحات سایت پایین می آید یا به نوعی تقسیم می شود.

از آن گذشته استفاده از برچسب ها به شکل غلط باعث می شود تا گوگل محتواهای مختلف سایت شما را تکراری بشناسد که در این صورت رتبه سایت به شدت صدمه می بیند.

همانطور که می بینید استفاده از برچسب ها به صورت صحیح برای سئو سایت شما بسیار مفید است و همانطور که موجب بهبود رتبه سایت شما می شود، در صورت برچسب گذاری اشتباه نیز ممکن است کل زحمات شما به باد برود. بنابراین اگر خودتان تسلط کافی روی تکنیک های سئو ندارید پیشنهاد می کنیم حتما از یک متخصص سئو در اصفهان در شرکت بهیدو کمک بگیرید. همچنین برای طراحی سایت در اصفهان نیز می توانید به صورت رایگان از ما مشاوره دریافت کنید.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  −  3  =  1

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان