ریلز اینستاگرام و جدیدترین نکات ویرایشی که باید بدانید

ریلز اینستاگرام

ریلز اینستاگرام  (Instagram Reels) قابلیتی است که از طرف فیسبوک به منظور ایجاد ویدیوهای کوتاه برای رقابت با TikTok ارائه شده و به طور ویژه برای نسل Z (افراد ۴ تا ۲۴ ساله) بسیار محبوب شده است. در حال حاضر روابط سیاسی چین با کشورهایی مثل هند و آمریکا تیره و تار گشته و همین موضوع منجر شده تا تیک تاک کاربرهای خود را از دست بدهد. این امر به تازگی تبدیل به یک فرصت برای اینستاگرام شده تا قابلیت ریلز را به صورت عمومی به کاربران خود عرضه نماید.

اگر به مدیریت اینستاگرام و تبلیغات اینستاگرام مشغول هستید برای ارتقاء محتوای پیج کاری خود باید در مورد ریلز اینستاگرام و نکات ویرایش ویدئو با آن بیشتر بدانید. در این مقاله به چند نکته ویرایشی با قابلیت ریلز اینستاگرام می پردازیم. همچنان با شرکت دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات مدیریت اینستاگرام ،  طراحی سایت در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی و خدمات سئو در اصفهان همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان طراحی سایت با ما تماس بگیرید.

ریلز اینستاگرام و نکات ویرایشی که باید بدانید

ریلز اینستاگرام قابلیت تعامل و دسترسی را در پیج شما بهبود می بخشد. اما شروع با چنین رسانه ی خلاقانه ای نیاز به آموزش دارد. به همین خاطر در این بخش قصد داریم برای فعالان در حوزه مدیریت اینستاگرام و تبلیغات اینستاگرام نکات آموزشی Instagram Reels را بررسی کنیم تا بتوانید ویدیوهای خود را ویرایش کرده و شروع به ایجاد محتوای جذاب در اینستاگرام کنید.

قابلیت های ریلز اینستاگرام

ریلز (Reels) شامل ابزارهای خلاقانه ای جهت مدیریت اینستاگرام در بخش ایجاد ویدیوهای کوتاه جذاب و سرگرم کننده در اینستاگرام است که به شما این امکان را می ‌دهد تا ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای را در یک فید اختصاصی جدید ایجاد کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. ریلز اینستاگرام دارای قابلیت هایی مانند افکت AR، کنترل سرعت و همچنین ابزاری جهت قرار دادن ویدیوها به ترتیب دلخواه برای ایجاد یک شکل ظاهری بهتر می باشد. شما می توانید ویدئوهای ساخته شده در ریلز را در اکسپلور و استوری خود به اشتراک بگذارید. همچنین هنگامی که یک ریلز را بارگذاری می‌کنید، می ‌توانید آن را در فید خود ارسال کنید.

در حال ویدئو گرفتن برای اینستاگرام

علاوه بر این ها در صورتی که هنگام ضبط ویدیو از صدای اورجینال استفاده کنید، این صدا به نام شما ثبت شده و دیگران هم می ‌توانند برای ریلز خود از آن استفاده کنند. اما چگونه می توانیم برای تبلیغات در اینستاگرام و انتشار ویدئوی محصولات از قابلیت ریلز اینستاگرام استفاده کنیم؟

استفاده از این قابلیت به خصوص برای کاربرانی که قبلا از تیک تاک استفاده کرده اند بسیار آسان است. فقط کافیست تا دوربین استوری را باز کرده و بر روی ریلز (REELS) کلیک کنید. علاوه بر این در جدیدترین تغییرات اینستاگرام نیز ریلز در فید اصلی کاربران قرار گرفته ‌است.

چگونه از قابلیت reel اینستاگرام استفاده کنیم؟

اینستاگرام برای ایجاد ریلز دو گزینه در اختیار کاربران خود قرار داده است:

۱) برای فیلمبرداری دکمه ضبط را فشار داده و نگه دارید.

۲) از دوربین خود ویدیو را آپلود کنید

در ادامه به نحوه افزودن صدا، متن، جلوه ‌های ویژه و برچسب ‌ها به ریلز اینستاگرام می پردازیم. همچنان با شرکت دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی و خدمات سئو در اصفهان همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان طراحی سایت با ما تماس بگیرید.

  1. موسیقی را به ریلز اضافه کنید

هنگام مرور Reels در اینستاگرام، متوجه خواهید شد که اکثر ویدیوها و کلیپ های دارای آهنگ یا صدا هستند. افزودن موسیقی به ریلز اینستاگرام یکی از مهارت های اصلی ویرایشی آن است که برای ایجاد جذابیت در تبلیغات اینستاگرام مهم می باشد. برای این منظور باید شبکه اجتماعی اینستاگرام را باز کنید سپس به Reels بروید و روی نماد عکس در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید تا شروع به ایجاد محتوا کنید. روی نماد نت موسیقی در سمت چپ ضربه بزنید و آهنگ خود را انتخاب کنید.

هنگامی که آهنگ خود را انتخاب کردید ، دوباره به صفحه ضبط بر می گردید. برای انتخاب بخش خاصی از آهنگ، روی تصویر کوچک جلد آلبوم در منوی سمت چپ ضربه بزنید، سپس قسمتی از آهنگ را که می خواهید در طول ریل پخش شود، انتخاب کنید. وقت آن رسیده که ویدیوی خود را بسازید. برای شروع ضبط، دکمه ضبط (دکمه بزرگ در پایین با نشان Reels) را نگه دارید. همزمان با ضبط، پخش کلیپ موسیقی نیز شروع می شود. وقتی دکمه ضبط را رها می کنید، ضبط متوقف خواهد شد.

برای اشتراک گذاری کلیپ روی اشتراک گذاری ضربه بزنید. می توانید از ویدئوی خود فقط به عنوان یک حلقه که در برگه ریلز در حساب شما نشان داده می شود استفاده کنید و یا آن را به عنوان یک پست اینستاگرام نیز به اشتراک بگذارید. اکنون می توانید صدای کلیپ را تنظیم کنید (میزان صدا را بالا یا پایین ببرید) ، یا برچسب، نقشه یا متن اضافه کنید. پس از اتمام کار، برای ادامه روی نماد پیکان ضربه بزنید و ویدئو را به اشتراک بگذارید.

نکات ویرایش ریلز اینستاگرام

 

  1. متن را به آهنگ ویدئو اضافه کنید

در بخش مدیریت اینستاگرام ، افزودن زیرنویس به محتوای ویدئویی می تواند چندین هدف را دنبال کند:

  • می تواند اطلاعات بیشتری را به آنچه در صدا به اشتراک گذاشته شده اضافه کند.
  • متن حتی برای افرادی که ویدئوی شما را با صدا نگاه نمی کنند و یا ممکن است دارای مشکلات شنوایی باشند واضح و قابل فهم است.
  • یک روش خلاقانه در سبک بصری تبلیغات اینستاگرام است

یک حرکت متداول در ریلز اینستاگرام این است که متن شما ظاهر شود و به سرعت محو شود. برای این منظور این دستورالعمل ها را گام به گام دنبال کنید:

-پس از مرحله قبلی هنگامی که در صفحه ویرایش قرار گرفتید در گوشه سمت راست بالا، روی نماد Aa ضربه بزنید تا بتوانید متن دلخواه خود را روی ویدیو  اضافه کنید.

-پیام خود را تایپ کنید. از ابزارها در بالای صفحه برای تنظیم تراز یا رنگ یا افزودن سبک دلخواه استفاده کنید.

-یک فونت را از گزینه های خود در پایین صفحه انتخاب کنید. روی انجام شد ضربه بزنید.

اکنون، متن خود را در یک پیش نمایش مشاهده خواهید کرد، اما همچنین نماد کوچکی از متن شما در پایین سمت چپ وجود دارد. روی آن ضربه بزنید تا زمانی که در ویدیو، متن شما ظاهر می شود و مدت زمان آن را تنظیم کنید. اگر می خواهید متن دیگر هم اضافه کنید، دوباره روی نماد Aa ضربه بزنید و روند ویرایش متن را تکرار کنید. وقتی از ویدیوی خود راضی شدید، روی اشتراک گذاری ضربه بزنید.

  1. چسباندن چند کلیپ به یکدیگر در ریلز اینستاگرام

یکی از قابلیت های مهم Reels این است که به کمک آن می توانید به سرعت کلیپ ها را به هم بچسبانید تا یک فیلم کوتاه و جذاب ایجاد کنید. برای این منظور از دوربین اینستاگرام خود برای ضبط محتوای تازه استفاده کنید یا با کلیپ های ویدیویی از قبل ضبط شده شروع کنید. ترکیب چند کلیپ به شما این امکان را می دهد تا ویدیوهای آموزشی جذاب ایجاد کنید و همچنین ابزار قدرتمندی برای مدیریت اینستاگرام و تبلیغات اینستاگرام داشته باشید.

– ویرایشگر ریلز اینستاگرام را باز کنید.

-هر جلوه یا آهنگی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید، و سپس دکمه ضبط را فشار دهید تا ضبط شروع شود.

-پس از اتمام کار، این روند را تکرار کنید تا یک کلیپ دیگر به ضبط خود اضافه کنید.

-برای افزودن یک کلیپ ویدئویی از قبل ضبط شده که قبلاً در گوشی شما قرار دارد، انگشت خود را به سمت بالا بکشید و کلیپ را انتخاب کنید. لغزنده ها را در ابتدا و انتهای کلیپ بکشید تا بخش ویدئوی موردنظر خود را انتخاب کنید و روی افزودن در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.

-برای ویرایش یا حذف بیشتر کلیپ ها، نماد پیکان رو به عقب را فشار دهید تا ترکیب خود را مرور کنید.

-پس از اتمام کار، روی نماد پیکان ضربه بزنید تا به صفحه ویرایش بروید. متن را در صورت لزوم اضافه کنید و وقتی آماده ارسال هستید، روی دکمهShare  ضربه بزنید.

چسباندن چند کلیپ در ریلز اینستاگرام

  1. فیلتر Reels مورد علاقه خود را پیدا کنید

یکی از جالب ترین ویژگی های اینستاگرام، کتابخانه عظیم فیلترها و جلوه های AR است که خوشبختانه با Reels، به همه آنها دسترسی دارید. هنگام ایجاد ریلز کمی فراتر بروید و از جلوه هایی استفاده کنید که به روح و جذابیت برند شما می افزاید؛ خواه یک فیلتر زیبایی فوق العاده باشد یا یک اثر سیاه سفید و تار.

– Reels را باز کنید و در سمت چپ، روی نماد صورت لبخند ضربه بزنید.

– مجموعه ای از فیلترها در پایین صفحه شما در دسترس خواهد بود. به چپ و راست بروید تا گزینه های موجود را بررسی کنید.

-برای پیدا کردن فیلترهای AR بیشتر، به سمت راست رفته و روی ذره بین درخشان (Browse Effects) ضربه بزنید. برای امتحان کردن آنها روی Try it ضربه بزنید تا بلافاصله آزمایش شود. همچنین اگر می خواهید آن را برای استفاده در آینده ذخیره کنید؛ روی نماد پیکان رو به پایین (ذخیره در دوربین) ضربه بزنید تا آن را به البوم فیلتر خود اضافه کنید.

-برای ضبط با فیلتر، نماد فیلتر را نگه دارید (مانند دکمه ضبط)  و یا از ویژگی تایمر برای ضبط هندزفری استفاده کنیدو

-پس از اتمام کار، روی نماد پیکان ضربه بزنید تا به صفحه ویرایش بروید. وقتی ویدئوی شما آماده ارسال شد، روی اشتراک گذاری کلیک کنید.

  1. از ابزار Align استفاده کنید

ابزار Align به شما امکان می دهد یک شی یا شخص را بین صحنه های Real خود اضافه کنید (یا حذف کنید) تا جلوه ای مفرح در ظاهر (یا ناپدید شدن) ایجاد کنید. مثلا با شروع صحنه ای دقیقاً جایی که صحنه قبلی به پایان می رسد، به نظر می رسد که شما با تغییر لباس به طرز جادویی وارد قاب شده اید.

– Reels را باز کنید.

-هر جلوه یا آهنگی را که می خواهید استفاده کنید انتخاب کنید و سپس دکمه ضبط را فشار دهید تا ضبط شروع شود.

-پس از اتمام کار، متوجه خواهید شد که یک نماد جدید در سمت چپ وجود دارد( دو مربع روی هم قرار گرفته اند) روی این نماد ضربه بزنید تا یک نسخه شفاف از تصویر نهایی آخرین چیزی را که ضبط کرده اید مشاهده نمایید.

نکات ویرایشی ریلز (reels)

یک کار سرگرم کننده مثل تغییر لباس یا اضافه کردن یک دوست به صحنه را امتحان کنید. خود را با آن تصویر شفاف هماهنگ کرده و مجدداً رکورد را بزنید (عملکرد تایمر برای انتقال یکپارچه در اینجا مفید است). هنگامی که دو کلیپ شما با هم پخش می شوند، به نظر می رسد که موارد اضافی به صورت جادویی در قاب قرار گرفته اند.

-پس از اتمام کار، روی نماد پیکان ضربه بزنید تا به صفحه ویرایش بروید. وقتی ویدئو آماده ارسال شد؛ روی اشتراک گذاری کلیک کنید.

اگر در زمینه خدمات مدیریت اینستاگرام و سئو در اصفهان و شهرهای دیگر به متخصص احتیاج دارید و یا می خواهید برای طراحی سایت در اصفهان و طراحی فروشگاه اینترنتی مشاوره ی رایگان دریافت کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید.

منبع: blog.hootsuite.com

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

81  +    =  84

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان