بانس ریت یا نرخ پرش چیست؟ روش های اصولی برای بهبود آن 

بانس ریت سایت چیست؟ روش های اصلاح آن با بهیدو

بانس ریت یا نرخ پرش یک آمار مهم در تجزیه و تحلیل وب سایت است که به ما می گوید چند نفر پس از مشاهده ی صفحه اول وب سایت، بدون هیچ تعاملی از وب سایت خارج شده اند. این بدان معنی است که آنها روی هیچ پیوندی مانند موارد منو و هر پیوند داخلی یا خارجی در صفحه اصلی کلیک نکرده اند.

از نظر سئو سایت هر چه نرخ پرش بیشتر باشد نشان می دهد سایت شما مرتبط یا کاربرپسند نیست. بنابراین افراد به سرعت آن را ترک می کنند. از آنجایی که بانس ریت بالا می تواند به نرخ تبدیل سایت شما آسیب برساند،  باید فورا به دنبال راهی برای کاهش آن باشید. اما قبل از اینکه بتوانید آن را بهبود دهید، باید بدانید چه عواملی در نرخ پرش بالا یا پایین نقش دارند.

متخصصان طراحی سایت در اصفهان در شرکت بهیدو برای جلوگیری از نرخ پرش، طراحی و نحوه چیدمان صفحه اصلی  و همینطور صفحات فرود سایت را به گونه ای در نظر می گیرند که تعامل کاربران با وب سایت شما افزایش یابد. اگر به خدمات طراحی سایت و سئو در اصفهان نیاز دارید با ما در ارتباط باشید. در ادامه به بانس ریت یا نرخ پرش و روش های بهبود آن می پردازیم.

 

بانس ریت یا نرخ پرش چیست؟

یکی از معیارهای اصلی که برای اندازه گیری کیفیت یک صفحه وب استفاده می شود، بانس ریت یا نرخ پرش است. این مقوله به صورت درصد در گزارش های مختلف Google Analytics نشان داده می شود. اغلب سئوکاران برای تجزیه و تحلیل اینکه آیا محتوای یک وب سایت، هدف مشتری را برای تبدیل و فروش بیشتر برآورده می کند یا خیر به نرخ پرش سایت توجه می کنند.

به عنوان یک قانون کلی، هرچه نرخ پرش یک صفحه کمتر باشد، آن صفحه بهتر است.

اینکه آیا نرخ پرش توسط گوگل در طول فرآیند رتبه بندی سایت استفاده می شود یا خیر یکی از مهم ترین چالش های سئوکاران است. در واقع زمانی که کاربر بدون هیچ تعاملی وب سایت شما را ترک می کند گوگل این عکس العمل کاربر را به این گونه معنی می کند که صفحه مورد نظر، نتوانسته نیاز کاربر را برآورده کند. بنابراین کاربر آنچه را که به دنبال آن بوده در سایت شما پیدا نکرده است. همین مسئله باعث می شود تا رتبه بندی سایت شما کاهش یابد.

از آنجایی که گوگل می خواهد کاربران خود را راضی نگه دارد، بنابراین اگر بسیاری از کاربران رفتار مشابهی داشته باشند، در نهایت منجر به کاهش رتبه سایت شما می شود. این نشان دهنده تاثیر بانس ریت یا نرخ پرش در سئو سایت است. البته نرخ پرش در وب سایت های تک صفحه ای معنا ندارد. زیرا این وب سایت ها فقط یک صفحه اصلی دارند. کاربران می توانند از صفحه بازدید کرده و سپس آن را ترک کنند.

در چنین وبسایت هایی تعامل با سایت فقط به یک صفحه محدود شده است. اما در وب سایت هایی که صفحات بیشتری دارند، هر چه نرخ پرش کمتر باشد بهتر است. در مواردی که می خواهید کاربران به طور کلی با صفحه و وب سایت شما تعامل داشته باشند، اما نرخ پرش بالا است این نشان می دهد که مشکلی در صفحه وب سایت شما وجود دارد. برای رفع آن پیشنهاد می کنیم با یک متخصص سئو در اصفهان در شرکت بهیدو صحبت کنید.

 

تاثیر بانس ریت در سئو سایت در اصفهان | بهیدو

رایج ترین مشکلاتی که منجر به نرخ پرش بالا می شود:

  • صفحات پر از تبلیغات
  • وب سایت هایی با بارگذاری کند
  • صفحات بدون محتوا یا دارای محتوای بی کیفیت
  • صفحاتی که به محض ورود کاربر به صفحه یک پنجره بازشو نشان می دهند.
  • صفحاتی با محتوایی که بدون توجه به قالب بندی در یک صفحه پرتاب می شوند.
  • صفحاتی که موبایل فرندلی و سازگار با موبایل نیستند و کاربر از طریق دستگاه موبایل وارد آنها شده است.

 

نرخ پرش در گوگل آنالیتیکس چگونه محاسبه می شود؟

گوگل آنالیتیکس یک ابزار بسیار کارآمد برای تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت است که اغلب توسط متخصصان سئو سایت به جهت بهینه سازی سایت مورد استفاده قرار می گیرد. هنگامی که گوگل آنالیتیکس را روی وب سایت خود نصب می کنید، این ابزار به طور خودکار تمام اقدامات انجام شده در یک صفحه را ثبت می کند.

برای مثال هنگامی که یک صفحه برای اولین بار توسط کاربران سایت شما بارگیری می شود، یک جلسه راه اندازی می شود و یک درخواست به سرور Google Analytics ارسال می شود. وقتی سرور گوگل آنالیتیکس درخواست دومی را از همان صفحه دریافت نمی کند، به این معنی است که کاربر اصلاً با صفحه ارتباط برقرار نکرده است. این مورد توسط گوگل آنالیتیکس به عنوان یک جلسه تک صفحه ای در نظر گرفته می شود و هنگام محاسبه بانس ریت یا نرخ پرش یک صفحه به آن توجه می شود.

 

بررسی بانس ریت سایت در گوگل آنالیتیکس | بهیدو

یکی دیگر از ویژگی های جلسات تک صفحه ای این است که “زمان در سایت” ۰ (صفر) است زیرا گوگل آنالیتیکس درخواست دیگری برای محاسبه مدت زمانی که کاربر در صفحه می گذراند ندارد.

به این ترتیب ، چنانچه شما ۱۰ بازدید از یک صفحه داشته باشید و ۸ مورد از آنها در صفحه شما قرار گرفته و سپس بدون کلیک کردن روی هیچ یک از پیوندهای صفحه خارج شوند، نرخ پرش شما ۸۰٪ خواهد بود.

 

آیا نرخ پرش فقط برای صفحات فرود محاسبه می شود؟

بانس ریت یا نرخ پرش فقط زمانی محاسبه می ‌شود که کاربران از یک منبع خارجی مثل صفحه ی جستجوی گوگل به یک صفحه خاص در وب سایت شما فرود می آیند اما بدون هیچ کلیک دیگری از آن خارج می شوند. بنابراین هنگامی که با کلیک کردن روی پیوند داخلی وارد یک صفحه ی دیگر از سایت شما  می شوند و بدون هیچ تعاملی از آن خارج می شوند این نرخ پرش محسوب نمی شود.

 

نرخ پرش با نرخ خروج چه تفاوتی دارد؟

بسیاری از مردم نرخ پرش را با نرخ خروج اشتباه می گیرند اما به گفته متخصصان سئو سایت این دو یکسان نیستند. نرخ پرش به شما نشان می دهد که چند نفر در یک صفحه قرار گرفته اند و وب سایت شما را بدون انجام کار دیگری ترک کرده اند در حالی نرخ خروج به شما نشان می دهد که در مقایسه با تعداد دفعاتی که از آن صفحه بازدید شده است، چند نفر از وب سایت شما خارج شده اند.

به عبارت دیگر نرخ پرش فقط به صفحه ورود کاربران به وب‌سایت شما مربوط است اما نرخ خروج به آخرین صفحه‌ای اشاره دارد که کاربر قبل از ترک سایت آن را مشاهده کرده است. ابزار گوگل آنالیتیکس نرخ خروج را نیز نشان می دهد. به این صورت که در هر بار بازدید کاربر از وب‌سایت، یک خروج بر روی آخرین صفحه مشاهده‌ شده توسط او ثبت می ‌کند.

سپس تعداد کل خروج ‌های ثبت ‌شده بر روی کلیه صفحه های ‌سایت را بر تعداد کل صفحات مختلف مشاهده شده توسط کاربر تقسیم می کند تا نرخ خروج به دست آید.

 

متداول ترین روش های بهبود بانس ریت

  • بهبود سرعت بارگذاری صفحه

یکی از عواملی که باعث می شود کاربران بدون هیچ تلاشی از سایت شما خارج شوند به خصوص آنهایی که از تلفن همراه استفاده می کنند، سرعت پایین بارگذاری صفحه وب سایت است.

بهبود زمان بارگذاری وب سایت هم به کاهش نرخ پرش و هم به افزایش تبدیل سایت شما کمک می کند. طبق گفته گوگل، زمان بارگذاری خوب برای صفحات موبایل کمتر از ۳ ثانیه است.

شما باید برای جلب توجه بیشتر کاربران از طراحی سایت حرفه ای و خیره کننده با امکان بارگذاری سریع استفاده کنید.

  • عدم استفاده از پاپ آپ های تمام صفحه که هنگام بارگذاری صفحه نمایش داده می شوند

پاپ آپ ها به خصوص پاپ آپ های تمام صفحه ای برای کاربران بسیار آزار دهنده هستند. این پنجره ها معمولا به محض ورود کاربر به صفحه وب سایت بارگذاری می‌شوند و در خیلی از اوقات باعث می شوند تا کاربر دکمه (back) را فشار داده و از وب سایت شما خارج شود. اگر مجبور هستید از پاپ آپ ها استفاده کنید باید آنها را به گونه ای تنظیم کنید که وقتی کاربران برای مدت x ثانیه در صفحه می مانند یا زمانی که به قسمت خاصی از صفحه می روند نشان داده شوند.

  • ایجاد جلب توجه کاربر با استفاده از فراخوانی های هوشمندانه

هر کدام از صفحات وب سایت معمولا با یک هدفی ساخته می شوند. برای مثال هدف یک صفحه فرود می تواند فروش یک محصول یا خدمات باشد، یا هدف یک پست وبلاگ می تواند هدایت کاربران به صفحه دیگری در وب سایت باشد این هدف باید از ابتدا برای کاربران روشن شود.

معمولا تیم طراحی سایت در اصفهان و سئو در اصفهان در شرکت بهیدو برای تعیین بهترین محل قرار دکمه CTA اقدام به انجام آزمایش ها و آنالیزهای مختلفی در صفحه وب می کنند. برای مثال رنگ‌های مختلف و موقعیت‌های مختلف دکمه فراخوان را امتحان می کنند تا زمانی که بفهمند کدام یک باعث تعامل بیشتر می‌شود.

 

بانس ریت در انواع سایت ها چگونه است ؟ | بهیدو

  • به حداقل رساندن استفاده از تبلیغات در صفحه اصلی

صفحه وبی که پر از تبلیغات است تجربه بدی را برای کاربران ارائه می‌کند و همینطور ناقض دستورالعمل‌های Google Webmaster است. به یاد داشته باشید استفاده از تبلیغات بیش از حد نه تنها منجر به کلیک بیشتر روی تبلیغات نمی شود، بلکه منجر به افزایش نرخ پرش و خروج کاربران از وب سایت شما نیز می شود.

  • بهبود منوها، عناوین و توضیحات

اگر محتوای شما با آنچه در منو، عنوان یا توضیحات گفته شده است همخوانی ندارد نرخ پرش سایت بالا می رود.

سعی نکنید با عناوین و توضیحات متا کاربران را فریب دهید چون در نهایت به ضرر سایت شما خواهد بود و نتایج معکوس ایجاد می کند.

  • افزایش کیفیت محتوا

کیفیت محتوای خود را افزایش دهید و حتما از عناوین و تصاویر مرتبط و باکیفیت برای درک بیشتر مطلب استفاده کنید و متن خود را با استفاده از پاراگراف های کوچک، پررنگ و کج زیبا کنید.

این باعث افزایش خوانایی، زمان حضور در سایت و البته کاهش نرخ پرش می شود.

  • راهنمایی کاربران در مورد کارهای بعدی

یک روش بسیار کارآمد برای حفظ کاربران در وب سایت ایجاد راهنمایی یا پیشنهاد برای خواندن مقالات مرتبط  و کلیک کردن روی محصولات، پست ها و موضوعات محبوبی است که کاربران به دنبال آن هستند.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15  −  11  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان