همکاری در فروش یا (Affiliate marketing) چیست؟

شما برای راه اندازی یک کسب و کار جدید باید متحمل هزینه های زیادی جهت تولید محصولات، راه اندازی تجهیزات، اجاره یا خرید مغازه، پرداخت حقوق کارکنان و غیره شوید.

اما با استفاده از همکاری در فروش یا (Affiliate marketing) تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک وب سایت است. بنابراین حتی اگر به نتیجه هم نرسد، باز هم پول و زمان زیادی را از دست نخواهید داد.
در این نوع تجارت آنلاین ، شما مجبور نیستید محصولات یا خدمات خود را ارائه دهید. بلکه می توانید محصول یا خدمات شرکت دیگری را در ازای دریافت پورسانت فروش، تبلیغ کنید.

کمیسیون معمولاً درصدی از قیمت فروش یا حتی یک مبلغ ثابت است. به همین خاطر به این نوع کسب درآمد بازاریابی پورسانتی آنلاین نیز گفته می شود. البته همکاری در فروش فقط زمانی نتیجه می دهد که کسی از مشاوره یا تبلیغ شما استفاده کرده و خرید کند.
از نظر تئوری، شما می توانید همکاری در فروش یا بازاریابی وابسته را در هر پلتفرمی حتی اینستاگرام انجام دهید.

اما طراحی سایت معمولا بهترین پیشنهاد برای یک شروع قدرتمند است. بعلاوه با ارتقاء رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو، قطعا شانس بیشتری برای جذب مشتری پیدا می کنید که این به معنای دریافت پورسانت بیشتر است.
اگر به طراحی سایت ورد پرس برای راه اندازی بازاریابی وابسته نیاز دارید همین امروز با یک متخصص طراحی سایت در اصفهان در شرکت بهیدو تماس بگیرید.

در اینجا در خصوص همکاری در فروش یا (Affiliate marketing) بیشتر توضیح خواهیم داد.

همکاری در فروش یا (Affiliate marketing) چیست؟

همانطور که اشاره شد بازاریابی وابسته، همکاری در فروش یا (Affiliate marketing) عبارتند از فرآیند کسب درآمد (کمیسیون) با هر بار تبلیغ محصولات یا خدمات یک شرکت که باعث فروش آنها شده است.

به این ترتیب شما فقط هر بار که منجر به یک فروش می شوید، حقوق دریافت می کنید، درست مانند یک نماینده فروش که فقط کمیسیون دریافت می کند. اساسا، این یک تفسیر مدرن از یک ایده بسیار قدیمی است یعنی دریافت کمیسیون از فروش.
همچنین شما ممکن است یک تاجر باشید و از چنین سایت هایی بخواهید تا محصول شما را تبلیغ کنند و در ازای هر فروش کمیسیونی دریافت نمایند.

به این ترتیب از کارآفرینان گرفته تا استارت‌آپ‌ها یا حتی تاجرها و شرکت‌های بزرگ، هر کسی می‌تواند با استفاده از بازاریابی پورسانتی آنلاین درآمد کسب کند.

فقط نیاز به یک طراحی سایت و وبلاگ حرفه ای در راستای تبلیغ موثر محصولات و خدمات شرکت های مختلف و جذب حداکثری مشتریان است.

شایان ذکر است معمولا در این نوع سایت ها مصرف کننده باید بداند که در یک سیستم همکاری در فروش قرار دارد.

این بدان معناست که معمولاً یک سلب مسئولیت کوتاه در سایت وجود دارد. مثلا از مشتری خواسته می شود که تا قبل از دریافت محصول مبلغی پرداخت نکند.
شرکت های ارائه دهنده خدمات و محصولات همیشه یک پیوند وابسته را در اختیار بازاریابان پورسانتی آنلاین قرار می دهند تا هر زمان که در مورد محصول به روش های مختلف در اینترنت تبلیغ می کنند، از این پیوند قابل پیگیری استفاده نمایند. این پیوند در اصل یک برچسب طولانی در انتهای هر پیوند خواهد داشت که شامل شناسه منحصربه فرد برای یک بازاریاب پورسانتی آنلاین است.

Affiliate marketing و مشارکت در فروش چیست و چگونه کار میکند؟ |بهیدو

همکاری در فروش یا بازاریابی وابسته چگونه کار می کند؟

افرادی که در زمینه بازاریابی وابسته فعالیت دارند ابتدا باید یک شناسه منحصر به فرد و یک URL خاص برای استفاده از محصول در هنگام تبلیغ محصول شرکت داشته باشند.

به این ترتیب این پیوند باید در پست وبلاگ سایت یا هر نوع تلاش دیگر بازایابی آنلاین مثل پاپ آپ، بنر، بازاریابی ایمیلی، تبلیغات سایت و غیره درج شود و از خوانندگان دعوت کند تا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول یا خدمات ذکر شده روی آن کلیک کنند.

به این ترتیب هنگامی که یک خریدار بالقوه برای بازدید از سایت شرکت تبلیغ دهنده روی پیوند کلیک می کند، یک کوکی برای شناسایی آن در رایانه بازدیدکننده وب سایت قرار می گیرد. کوکی تضمین می کند که فروش ارجاعی به ناشر اعتبار داده می شود حتی اگر روزها یا هفته ها بعد اتفاق بیفتد.

به این ترتیب هر زمان که خریدار فرآیند خرید خود را تکمیل کند، شرکت، سابقه فروش را برای کوکی بررسی کرده و منبع ارجاع را مشخص می کند.

اگر یک کوکی با شناسه وابسته پیدا شد، شرکت باید در ازای آن فروش به بازاریاب آنلاین، پورسانت پرداخت کند. در این نوع بازاریابی آنلاین معمولا تمام ارجاعات (کلیک‌ها) و فروش آنها در یک گزارش در دسترس است.
همانطور که می بینید در این فرآیند شما در ازای اینفلوئنسر بودن و کمک به مردم در تصمیم گیری هوشمندانه برای خرید یک محصول و تبلیغ محصول در بنر سایت یا وبلاگ خود یا هر روش دیگر، کمیسیون دریافت می کنید و از سایت، وبلاگ و اینترنت خود برای سیستم سازی این فرآیند استفاده می کنید.

معرفی انواع کانال های بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش

ایجاد محتوای سفارشی در سایت برای همکاری در فروش یکی از رایج ترین روش های همکاری در فروش است.

در اصل این استراتژی بازاریابی محتوا، ستون فقرات تلاش های تبلیغاتی برای بازاریابی همکاری در فروش یا (Affiliate marketing) است.

برای این منظور بازاریابان معمولا از تکنیک های مختلف برای متقاعد ساختن مخاطبان وب سایت و وبلاگ خود به خرید محصول و خدمات استفاده می کنند که عبارتند از:

الف) نظرات خود را بنویسید

شما به عنوان یک بازاریاب پورسانتی آنلاین می‌توانید نظرات دقیقی درباره محصولات، دوره‌ها، کتاب‌ها یا محصولات نرم‌افزاری که تبلیغ می‌کنید، بنویسید. نظرات شما می تواند بر روی یک محصول متمرکز باشد یا محصول رقیب را نیز در کنار یکدیگر مقایسه کند. رویکرد دوم مسلماً اعتماد بیشتری ایجاد می‌کند، اما در عین حال ممکن است با دادن توصیه‌های مختلف موجب حواس پرتی مشتری شود.
اگر می خواهید چندین محصول را بررسی کنید، یک سایت با امکان بررسی محصولات ایجاد کنید که در آن تمام محتوا صرفاً نظرات و پیشنهادات باشد.

امروزه در طراحی سایت فروشگاهی موفق نیز معمولا انواع قابلیت های مقایسه بین محصولات از لحاظ فنی، قیمت و نظر کاربران وجود دارد. به طور کلی این یک رویکرد امتحان شده برای جلب اعتماد مشتریان آنلاین به خرید است.

ب) مطالب قطعی در مورد یک موضوع مرتبط بنویسید

شما می توانید یک پست وبلاگ قطعی و جامع در سایت خود بنویسید تا در حین آموزش یک موضوع، محصولات مرتبط خود را به صورت نامحسوس تبلیغ کنید.

سپس از طریق تکنیک های سئو سایت و رتبه بندی در موتورهای جستجو در آن صفحه رتبه بگیرید و ترافیک بیشتری جذب کنید.

به عنوان مثال، می توانید یک راهنمای نهایی برای طراحی سایت ورد پرس بنویسید و پیوندهای وابسته در خصوص خرید قالب یا افزونه های وردپرس را به کاربران علاقه مند به این موضوع ارائه دهید.
از طرفی چنین محتواهای آموزشی و راهنماها همیشه به جذب ترافیک ارگانیک به وب سایت شما کمک می کنند.

زیرا اطلاعاتی ارائه می دهند که احتمالاً برای سال‌های آینده نیز مفید و ارزشمند خواهند بود.

ج) محتوای پاداشی با ارزش ایجاد کنید

کاربران همیشه از انواع جوایز و پاداش ها مثل تخفیفات و پیشنهادات ویژه استقبال می کنند. این می تواند یک راه فوق العاده برای ترغیب آنها جهت کلیک روی لینک محصول و خرید محصول باشد.

شما می توانید این نوع استراتژی بازاریابی را با شرکتی که قصد تبلیغ محصولات و خدمات آن را دارید در میان بگذارید تا مثلا در ازای خرید در یک دوره زمانی خاص یا خرید چند محصول به طور همزمان نوعی پاداش یا جایزه به خریدار ارائه گردد.

بررسی صفر تا صد مشارکت در فروش و توضیح آن با بهیدو

۳ نوع از محصولات رایجی که در بازاریابی وابسته تبلیغ می شود

۳ نوع مختلف از محصولاتی را که می‌توانید در این نوع بازاریابی تبلیغ کنید و سود خوبی از فروش آنها کسب کنید، عبارتند از:

۱/ دانلودهای دیجیتال

دانلودهای دیجیتال منابع آنلاینی هستند که خوانندگان شما می توانند فوراً به آنها دسترسی داشته باشند، بدون اینکه منتظر ارسال یک بسته از طریق پست باشند.
رایج ترین محصولات دیجیتالی عبارتند از: دوره های آموزشی، کتاب‌ های الکترونیک، پی دی اف ها، نرم افزارهای مختلف مثل برنامه ها، بازی ها، پلاگین ها و سرویس های ابری قابل دانلود، محتواهای آموزشی آنلاین، برنامه های تلفن همراه، موسیقی، فیلم، نمایش‌های تلویزیونی و موارد دیگر.

مزایا:

خریدار شما می تواند فوراً به محصول دیجیتال خود دسترسی داشته باشد و از آن بهره مند شود. همچنین نیاز به هزینه های پستی برای حمل و نقل محصول نیست.
معایب:
بسیاری از کتاب های الکترونیکی، نرم افزارها یا سایر محصولات دانلودی نسبتاً ارزان هستند.

بنابراین برای کسب درآمد قابل توجه از طریق بازاریابی پورسانتی آنلاین باید تعداد زیادی از آنها را بفروشید.

۲/ خدمات آنلاین، میزبانی شده و حرفه ای

وقتی صحبت از فروش خدمات به عنوان یک بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش است، مهم است که روی مواردی تمرکز کنید که برای کل مخاطبان شما بدون محدودیت جغرافیایی در دسترس باشند.
به عبارت دیگر، نباید پتانسیل درآمد شما به جغرافیا محدود شود. برای این منظور دریافت نمایندگی برای ارائه انواع خدمات آنلاین، میزبانی شده و حرفه ای می تواند بهترین گزینه باشد. برخی از گزینه ها عبارتند از:

  • خدمات تولید انواع محتوای متنی و بصری
    خدمات حسابداری، مالی، یا مشاوره حقوقی
  • خدمات پژوهشی یا مشاوره ای و غیره
  • دستیار مجازی یا پشتیبانی خدمات مشتری
  • پشتیبانی فناوری اطلاعات، خدمات میزبانی وب، ارائه فضای ذخیره سازی مبتنی بر ابر
  • خدمات پشتیبان گیری، امنیت یا سایر خدمات فنی بر اساس اشتراک های ماهانه
مزایا:

این نوع بازاریابی احتمالاً پتانسیل درآمد بالاتری نسبت به دانلودهای دیجیتال دارد.

زیرا معمولاً با قیمت بالاتری ارائه می شوند. از طرفی بسیاری از سرویس‌های میزبانی شده، کمیسیون مکرر ارائه می‌دهند.

معایب:

برخی از ارائه دهندگان این نوع خدمات حرفه ای ممکن است نیازی به بازاریابی وابسته نداشته باشند و به طور مستقل تبلیغ کنند.

۳/ فروشگاه های تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک نیاز به طراحی سایت فروشگاهی و بازاریابی آنلاین گسترده دارد.

اگر تصمیم دارید محصولات فیزیکی فروشگاه های تجارت الکترونیک را در وبلاگ خود تبلیغ کنید، بهترین گزینه انتخاب محصولات با کیفیت بالا و متمایز است که به شدت برای مخاطب خاص شما جذاب باشد.
البته کمیسیون محصولات تجارت الکترونیک معمولاً به دلیل سربار هزینه های تولید، هزینه های انبارداری، حمل و نقل و غیره نسبتاً کم است.

مگر این که شما یک سایت گسترده برای بررسی و مقایسه محصولات ایجاد کنید.

معرفی یک ابزار ضروری که زندگی خوانندگانتان را آسان‌تر می‌کند، یا توصیه‌ای با کیفیت بالا که مطمئن هستید مردم از آن هیجان‌زده خواهند شد، می تواند برای جذب مشتری به این طریق موثر باشد.
منبع: smartblogger

۵/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان