حملات ddos و dos چیست؟ روش های اصولی جلوگیری از آن

حملات ddos و بهترین روش های جلوگیری از آن | بهیدو

اگر اغلب از اینترنت استفاده می کنید، به احتمال زیاد با حملات ddos و dos آشنایی دارید.

حمله دیداس (DDoS) مخفف عبارت Distributed Denial of Service به معنای انکار سرویس های توزیع شده است. یکی دیگر از حملات مشابه DoS مخفف Denial of Service است که به معنای حمله انکار سرویس است. حمله DDoS قوی ‌تر از DoS است. زیرا از آدرس‌های IP مختلف توزیع می‌شود و در نتیجه شناسایی و جلوگیری از آن برای کاربران دشوارتر است.

حملات ddos و dos بیشتر برای “هک کردن” کامپیوتر یا وب سایت ها انجام می شوند. به این صورت که از حفره های امنیتی که گاهی اوقات در زمان طراحی سایت بوجود آمده اند استفاده کرده و کنترل سایت شما را در دست می گیرند. بنابراین دانستن روش های اصولی جلوگیری از آن ها بسیار مهم است.

زمانی که حملات ddos و dos به وب سایت شما می شود، سرعت دسترسی کاربران به سایت به میزان قابل توجهی کاهش یافته و یا حتی راکد می شود. مسلما این اتفاق ترافیک سایت شما را به طور ناگهانی کاهش داده و برای سئو سایت بسیار مضر است.به عبارت دیگر حملات ddos و dos باعث می شوند تا عملکرد وب سایت شما تحت تأثیر قرار بگیرد، تعامل کاربران با وب سایت کمتر شده و تجربه کاربری خوب از دست برود و همه ی اینها باعث کاهش رتبه وب سایت می شود.

در چنین شرایطی ممکن است شما  به کمک یک متخصص طراحی سایت در اصفهان یا سئو سایت در اصفهان برای شناسایی حملات ddos و dos نیاز داشته باشید.

بررسی حملات ddos و dos + بهترین روش های جلوگیری از آن

اگر وب سایت یا سیستم شرکت شما به دلیل هجوم گسترده ترافیک مشکوک به طور ناگهانی از دسترس خارج شود، باید گفت به احتمال زیاد تحت یک حمله انکار سرویس توزیع شده (DDoS) قرار گرفته اید. متاسفانه این نوع حملات سایبری روز به روز در حال افزایش هستند و زمانی که باعث خرابی قابل توجه وب سایت شوند می توانند تاثیر بسیار بدی بر روی کسب و کار و شهرت برند شما بگذارند.

بنابراین آشنایی با حملات ddos و dos و روش های اصولی جلوگیری از آن برای هر فردی که با اینترنت کاربر می کند و همینطور هر کسب وکار آنلاین ضروری است.تیم طراحی سایت در اصفهان در شرکت بهیدو در ادامه قصد دارد شما را با جزئیات یک حمله DDoS، نحوه جلوگیری از آن و اقداماتی که در صورت هدف قرار گرفتن باید انجام داد آشنا کند.

حملات ddos و dos چه زمانی اتفاق می افتد؟

حملات ddos و dos در واقع زمانی اتفاق می‌افتند که یک هکر سیل ترافیکی را به یک شبکه یا سرور ارسال می‌کند تا سیستم را تحت الشعاع قرار دهد و در عملکرد آن اختلال ایجاد کند. آن ها در بیشتر موارد قصد دارند منابع سیستم را از راه دور از بین ببرند.

در حمله ddos ترافیک ناشناخته ممکن است از صدها، هزاران یا حتی میلیون ها رایانه دیگر به سمت سایت یا سرور شما بیاید. اما وقتی از یک منبع می آید، به عنوان حمله DoS شناخته می شود. این حملات منجر به آفلاین کردن یک وب ‌سایت یا برنامه البته به صورت موقت می شوند که ممکن است چند روز یا حتی بیشتر طول بکشد.

یک متخصص طراحی سایت یا سئو در اصفهان و شهرهای دیگر می تواند به شما در شناسایی چنین مشکلی کمک کند. توجه داشته باشید که ما برای این نوع هک از عبارت Denial-of-Service استفاده می کنیم. زیرا وب سایت یا سرور قادر به ارائه ترافیک قانونی در طول حمله نخواهد بود.

همچنین حملات دیداس که از یک بات نت با استفاده از بدافزار برای راه اندازی حمله استفاده می کنند. اصطلاحا “زامبی” نامیده می شوند. بات نت در واقع به مجموعه ی بسیاری از رایانه ها یا دستگاه های مجهز به اینترنت اشاره دارد که از راه دور تصاحب شده اند و برای حملات هکری مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین روش مقابله با ddos چیست؟ | بهیدو

حمله DDoS توسط چه کسانی با چه اهدافی انجام می شود؟

جالب است بدانید طبق آنچه در منابع آمده است، اولین حمله DDoS شناخته شده  در جهان در سال ۲۰۰۰ توسط پسری ۱۵ ساله به نام مایکل کالس انجام شد که توانست به طور موقت سایت های مشهوری همچون Yahoo، CNN و eBay را از کار بیندازد.

اگرچه حملات DDoS روز به روز قدرتمند و پیچیده تر شدند اما توسط هر کسی ممکن است مورد استفاده قرار بگیرند. حتی برخی هکرها ممکن است یک بات نت را برای اجرای برنامه های مخرب خود اجاره کنند! حملات DDoS معمولا با اهداف مختلفی همچون خرابکاری، پیشی گرفتن از رقبا و غیره انجام می شود.

معمولا شرکت های بزرگ هدف اصلی چنین حملات سایبری هستند. چرا که در نتیجه خرابی ناشی از حمله DDoS مقدار زیادی پول را از دست می دهند. با این حال صاحبان مشاغل کوچکتر نیز می توانند به طور قابل توجهی آسیب ببینند. بنابراین به شما توصیه می کنیم که روش های جلوگیری از این حملات را بدانید تا از وب سایت و برند خود در برابر هر گونه حمله هکری محافظت کنید.

اگر در حال حاضر سایت شما مورد حمله یک هکر قرار گرفته است پیشنهاد می کنیم هر چه زودتر با یک کارشناس در این خصوص صحبت کنید.

انواع مختلف حملات ddos

حملات دیداس آسیب‌ های زیادی به لایه‌های مختلف سیستم‌های باز می رساند که معمولاً  به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

  1. حملات لایه برنامه ای یا نرم افزاری

طبق تجربه متخصصان طراحی سایت و سئو سایت حملات لایه نرم افزاری به نوعی ساده ترین شکل حملات دیداس به شمار می روند. این حملات درست مانند یک کاربر معمولی همان درخواست های معمولی سرور را تقلید می کنند. اما با افزایش مقیاس حمله DDoS، حجم درخواست های به ظاهر قانونی برای سرور به حدی بالا می رود که دیگر قابل رسیدگی نیست و در نتیجه سرور از کار می افتد. این نوع حملات عمدتاً باعث کاهش سرعت نرم افزار یا سرویس می شوند در حالی که معمولا سرویس دهنده نمی تواند آن را تشخیص دهد.

  1. حملات پروتکلی

یک حمله پروتکلی دیداس، از نحوه پردازش داده ها توسط سرورها به منظور بارگذاری بیش از حد و غلبه بر هدف مورد نظر سوء استفاده می کند.

در برخی از انواع حملات پروتکلی، بات نت بسته های داده را برای سرور ارسال می کند تا آنها را جمع آوری کند.

سپس سرور منتظر دریافت تاییدیه از آدرس IP منبع می ماند که البته هرگز آن را دریافت نمی کند! اما همچنان به دریافت اطلاعات بیشتر و بیشتر برای باز کردن بسته ادامه می دهد.

  1. حملات حجمی

حملات حجمی مشابه حملات نرم افزاری هستند، اما پیچ و تاب بیشتری دارند. در این شکل از DDoS، کل پهنای باند موجود سرور توسط درخواست های بات نت که به نوعی تقویت شده اند، از بین می رود.

بات‌نت‌ها گاهی اوقات می‌توانند سرورها را فریب دهند تا حجم عظیمی از داده را برای خود ارسال کنند. این بدان معناست که سرور در یک حلقه گیر افتاده و دریافت، مونتاژ، ارسال و دوباره دریافت یک داده را پردازش می کند.

چگونه از حملات DDoS جلوگیری کنیم؟

وقتی توسط یک مهاجم مخرب حجم زیادی از ترافیک غیر معتبر به سرور شما ارسال می شود معمولا نمی توانید از آن جلوگیری کنید، اما می توانید از قبل برای مدیریت بار اضافی احتمالی آماده باشید. در اینجا به روش های اصولی جلوگیری از حمله دیداس اشاره می کنیم:

  1. با نظارت بر ترافیک، حمله دیداس را زودتر شناسایی کنید

طبق تجربه کارشناسان سئو در اصفهان هنگامی که شما درک درستی از ترافیک عادی، کم و حجم بالای سایت خود داشته باشید می‌توانید یک محدودیت نرخ را برای سرور خود اعمال کنید. این بدان معناست که سرور تنها درخواست‌هایی که بتواند به آنها رسیدگی کند را می‌پذیرد.

البته برای این منظور شما باید دانش درستی در مورد ترافیک وب سایت خود داشته باشید. مثلا باید حواستان به افزایش ترافیک به دلیل کمپین های بازاریابی و موارد دیگر باشد.

  1. پهنای باند بیشتری دریافت کنید

هنگامی که شما پهنای باند بیشتری نسبت به سطح ترافیک متوسط ​​و بالای وب سایت خود داشته باشید، در صورت حمله DDoS قبل از اینکه وب سایت، سرور یا نرم افزار شما به طور کامل از کار بیفتد، به دلیل پهنای باند بیشتر زمان بیشتری برای مقابله با این حمله خواهید داشت.

  1. از شبکه توزیع محتوا (CDN) استفاده کنید

هدف DDoS بارگذاری بیش از حد سرور میزبان شما است. پس یک راه حل این است که داده های خود را در چندین سرور در سراسر جهان ذخیره کنید.

این دقیقاً همان کاری است که یک شبکه توزیع محتوا CDN انجام می دهد.

CDN ها برای عملکرد سریع تر، وب سایت یا داده های شما را از سروری که در نزدیکی هر کاربر است به کاربران ارائه می دهند.

استفاده از آنها همچنین به این معناست که در برابر چنین حملاتی، آسیب پذیری کمتری دارید. زیرا اگر یک سرور بیش از حد بارگیری شود، سرورهای بیشتری دارید که هنوز عملیاتی هستند. یک متخصص طراحی سایت در این زمینه به خوبی شما را راهنمایی خواهد کرد.

تفاوت حملات ddos و dos چیست ؟ | بهیدو

بعد از حمله DDoS چه کاری باید انجام داد؟

حملات DDoS این روزها آنقدر پیچیده و قدرتمند هستند که حل آنها به تنهایی می تواند بسیار دشوار باشد.

به همین دلیل است که بهترین خط دفاعی در برابر حمله، داشتن پیشگیری های مناسب از همان ابتدا خواهد بود.

اما اگر در حال حاضر مورد حمله قرار گرفته اید و سرور شما آفلاین شده است، این راهکارها را در نظر داشته باشید:

  • در اسرع وقت محدودیت نرخ را تنظیم کنید و گزارش های سرور خود را پاک کنید تا فضای بیشتری آزاد شود.
  • با ارائه دهنده هاست خود تماس بگیرید و فوراً آنها را از حمله مطلع کنید.
  • با یک متخصص امنیت سایبری تماس بگیرید.
  • اکثر حملات DDoS در عرض چند روز تمام می‌شوند. بنابراین شما می توانید این مدت را منتظر بمانید و دفعه بعد بهتر آماده باشید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو به عنوان مرکز تخصصی طراحی سایت و اپلیکیشن در اصفهان در این مقاله به بررسی بهترین روش های جلوگیری از حملات ddos پرداخت. در قسمت کامنت ها نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

۵/۵ - (۳ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

34  +    =  37

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان