همه چیز در مورد اسکیما کد FAQ و تا ثیر آن بر سئو سایت

اسکیما کد faq چیست و چه تاثیری بر سئو و نتایج سرچ دارد | بهیدو


حتما تا به حال یک عبارت جستجو در گوگل تایپ کرده اید و با منوی کشویی سوالات مرتبط با موضوع شما مواجه شده اید. شاید فکر کنید که گوگل دقیقاً می‌داند کاربران قرار است چه چیزی بپرسند.

اما اینطور نیست بلکه گوگل به لطف اسکیما کد FAQ  یا طرحواره های پرسش و پاسخ متوجه سوالات کاربران می شود.

در سال‌ های اخیر، گوگل نتایج جستجوی خود را بیشتر از همیشه برای کاربران تنظیم کرده است.

برای مثال، اگر «۴+۴» را جستجو کنید، گوگل راه حل را به صورت «۸» به شما نشان می‌دهد. بنابراین دیگر لازم نیست برای یافتن پاسخ به صفحه وب دیگری بروید. از آنجایی که گوگل دوست دارد صراحتا و با سرعت پاسخ کاربران خود را ارائه دهد، به عنوان متخصص سئو در اصفهان استفاده از اسکیما کد FAQ  را توصیه می کنیم. اما این کد چه فایده ای دارد؟

اسکیما کد FAQ پرسش‌ های متداولی است که در وب‌ سایت خود قرار می ‌دهید که به موتورهای جستجو می‌گوید محتوای شما به صورت پرسش و پاسخ نمایش داده می‌شود.

هنگامی که محتوای وب دارای اسکیما کد FAQ است، به این معنی است که آن صفحات وب واجد شرایط برای نمایش در صفحه نتایج موتورهای جستجو هستند. این برای سئو سایت شما بسیار خوب است.

بنابراین شما باید از تیم طراحی سایت در اصفهان بخواهید که اسکیما کد FAQ را در طراحی سایت شما لحاظ کند.

در ادامه در خصوص FAQ و مزایای آن برای سئو سایت و همینطور نحوه استفاده از آن بیشتر توضیح می دهیم.

اسکیما کد FAQ  یا نشانه گذاری طرحواره پرسش و پاسخ چیست؟

اسکیما کد FAQ یک قطعه کد قدرتمند و در عین حال کم تر استفاده شده برای سئو سایت است که به افزایش حضور وب سایت شما در SERP کمک می کند.

هنگامی که این قطعه کد در وب سایت شما قرار می گیرد به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کند تا نتایج بهتری را برای کاربران خود داشته باشند.

به طور معمول هنگامی که موتورهای جستجو سایت شما را می خزند، صفحات وب شما ایندکس می شود، و زمانی که شخصی جستجوی مرتبط انجام می دهد این احتمال وجود دارد که محتوای شما نمایش داده شود. اما آنچه این کد اسکیما انجام می دهد این است که زمینه را برای محتوا فراهم می کند.

به عبارت دیگر اسکیما کد FAQ با گفتن معنای محتوا به موتورهای جستجو برخی از حدس ‌زنی ‌هایی که موتورهای جستجو هنگام خزیدن در سایت شما انجام می‌دهند، را حذف کرده و  اصل مطلب را به آنها نشان می دهد.

چرا باید از کد اسکیما FAQ در طراحی سایت خود استفاده کنیم؟

هم اکنون الگوریتم های موتورهای جستجو در حال پیش رفتن به سمتی هستند که استفاده از اسکیما کد FAQ را در طراحی سایت به یک ضرورت تبدیل می کند.

کد FAQ در اصل همان لیست های جمع شونده ای هستند که در زیر لینک و توضیحات متا قرار دارند. سوالات متداول برای کاربران سایت شما بسیار مفید هستند. زیرا به آنها ایده بهتری در مورد محتوای سایت شما می دهند. بنابراین، کاربران تمایل بیشتری به کلیک بر روی لینک شما پیدا می کنند.

اما کد FAQ علاوه بر اینکه منجر به نرخ کلیک بهتر می شود، یک مزیت اصلی نیز دارد و آن اشغال کردن فضای بیشتر در SERP است.

در واقع با افزودن بخش سوالات متداول، صفحه وب شما فضای بیشتری را در نتایج جستجو اشغال می کند. کاربران نیز بیشتر بر روی پیوندهایی کلیک می کنند که دارای فضای بیشتری در SERP هستند.

علاوه بر این، احتمال بیشتری وجود دارد که گوگل صفحه وب شما را در بخش People also Ask صفحات نتایج جستجو قرار دهد. به این معنی که هم دید و هم اعتبار آنلاین شما بهبود می یابد.

با وجود این همه مزایا هنوز کمتر از ۱ درصد از کسب و کارها در طراحی سایت خود از کد FAQ استفاده می کنند که این برای استراتژی سئو سایت اصلا خوب نیست.

شما با این کد می توانید یک مزیت کاملا رقابتی نسبت به دیگران کسب کنید. پس فرصت را از دست ندهید و همین امروز از یک متخصص طراحی سایت در اصفهان بخواهید که این قابلیت را به وب سایت شما اضافه کند.

نمونه اسکیما کد FAQ سایت بهیدو در نتایج جست و جو گوگل

از کد FAQ در کجا استفاده کنیم؟

معمولاً وب سایت های کسب وکار در دو مکان از سایت، از کد FAQ برای سؤالات متداول استفاده می کنند. اولین مورد صفحه سؤالات متداول عمومی در صفحات وب سایت است که با این کد رتبه بندی آن بهبود می یابد. با این حال، انتظار نداشته باشید که FAQ تاثیر زیادی بر سئوی این صفحه در سایت شما داشته باشد، زیرا صفحات عمومی سوالات متداول بسیار گسترده هستند.

اما طبق تجربه تیم سئو در اصفهان جایی که کد FAQ واقعاً برای سئو سایت می درخشد، صفحات خاصی است که می خواهید محتوای آنها را برجسته کنید.

به این ترتیب با ایجاد سوالاتی که با محتوای صفحه وب مرتبط هستند، گوگل تصور بسیار بهتری از سایت شما پیدا می کند و رتبه بندی صفحه ی شما بهبود می یابد.

استفاده از کد اسکیما FAQ چه تاثیری در سئو دارد؟

همانطور که می دانید سئو سایت به وب سایت شما کمک می کند تا در صدر جستجوهای گوگل و بینگ برای عبارات کلیدی جستجوی مرتبط قرار بگیرید.

گوگل و بینگ استفاده از اسکیما کد FAQ را توصیه می کنند تا الگوریتم های آنها بتوانند داده های هر صفحه را در وب سایت شما به درستی و آسان تر پردازش کنند. استفاده از این کد، بخش سوالات متداول را در وب‌سایت شما با فرمت صحیح و قابل تشخیص برای موتورهای جستجو شرح می‌دهد.

به این ترتیب گوگل و بینگ شما را در صدر جستجوهای کاربرانی قرار می دهند که به دنبال پاسخ سوال های خود هستند. فراموش نکنید که استفاده از کد سوالات متداول برای سئو سایت یک مزیت محسوب می شود.

حتما هنگام جستجو در گوگل متوجه اید که سوالات و پاسخ ها در رابطه با کلمه کلیدی مورد نظر در کادری در بالای نتایج جستجو با عنوان People also Ask یا “مردم هم می پرسند” ظاهر می شوند. هر کدام از اینها به یک وب سایت خاص پیوند دارند.

مسلما اگر وب سایت شما بتواند یکی از این موارد پرسش و پاسخ در موتورهای جستجو باشد یک مزیت رقابتی قابل توجهی نسبت به دیگر سایت ها پیدا می کنید. بهترین راه برای قرار گرفتن در پرسش و پاسخ این است که قابلیت اسکیما کد FAQ را به درستی در وب سایت خود تنظیم کرده باشید.

چگونه اسکیما کد FAQ را به سایت خود اضافه کنیم؟

اولین قدمی که باید بردارید این است که یک صفحه سؤالات متداول برای وب سایت خود و یا یک بخش سؤالات متداول برای هر یک از صفحات وب مهم خود ایجاد کنید. برای هر صفحه وب حداقل سه سوال و پاسخ جامع اما کوتاه بنویسید که پاسخ در صفحه موجود باشد.

شما می توانید بخش سوالات متداول را به مقالات سایت خود اضافه کنید. علاوه بر این اسکیما کد FAQ برای صفحه سوالات متداول، صفحه پشتیبانی محصول و موارد مشابه دیگر نیز انتخاب خوبی است.

اما این کد برای صفحه محصول و همینطور صفحات انجمن ها که ذات پرسش و پاسخ دارند، پیشنهاد نمی شود.

کد FAQ را می توان به صورت دستی با کدنویسی و یا با افزونه وردپرس به وب سایت اضافه کرد که در ادامه توضیح خواهیم داد:

نحوه ی اضافه کردن اسکیما کد faq | بهیدو

اضافه کردن اسکیما کد FAQ با کدنویسی

یک متخصص حرفه ای طراحی سایت در اصفهان و شهرهای دیگر می تواند با JSON-LD یا Microdata این قابلیت را به سایت شما اضافه کند.

شما برای ایجاد سوالات متداول در وب سایت خود می توانید از JSON-LD یا Microdata استفاده کنید. البته گوگل کمی JSON-LD را ترجیح می دهد زیرا خواندن آن آسان تر از Microdata است. روش Microdata شامل کدنویسی در سایت است. بنابراین باید با احتیاط انجام شود تا بخش بدنه صفحه خراب نشود. استفاده از JSON-LD راحت تر است زیرا کافی است کد ان را در قسمت هدر صفحات وب خود قرار دهید.

اضافه کردن اسکیما کد FAQ با افزونه در سایت وردپرس

افزونه یوآست سئو که یک افزونه مهم و محبوب برای سئو سایت ورد پرس است می تواند برای ایجاد اسکیمای faq به شما کمک بگیرید.

همچنین یکی دیگر از بهترین راه ها برای اضافه کردن طرح سوالات متداول در سایت وردپرس استفاده از افزونه All in One SEO Pro است. بعد از این دو مورد افزونه JSON-LD نیز پیشنهاد می کنیم.

چگونه مطمئن شویم این کد درست کار می کند؟

اسکیمای faq به طور خاص برای گوگل است. به این ترتیب شما فقط با نگاه کردن به صفحه وب خود نمی توانید مطمئن شوید که این کد درست کار می کند. برای این منظور می توانید از صفحه آزمایش Rich Results گوگل استفاده کنید. کافی است URL صفحه را با طرحواره faq وارد کرده و در آخر روی  دکمه Test URL کلیک کنید.

همچنین توجه به این نکته مهم است که هیچ تضمینی وجود ندارد که طرحواره جدید شما همیشه ظاهر شود. الگوریتم گوگل پیچیده و همیشه در حال تغییر است. اما شما می توانید شانس خود را با انجام آزمایش ‌های مناسب مانند ابزار Rich Results گوگل افزایش ‌دهید.

تست کردن در ابزار سرچ کنسول برای اسکیما کد faq

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد هنوز وب سایت های زیادی هستند که از این گنج پنهان یعنی اسکیما کد FAQ برای سئو سایت خود استفاده نمی کنند.

این درحالی است که نشانه‌گذاری طرحواره پرسش‌های متداول که به محتوای با کیفیت و عمیق به درستی  اضافه شده اند، می‌توانند به بهبود سریع امتیاز سئو سایت شما کمک کنند.

اگر این کد را به درستی در سایت خود قرار داده باشید، صفحات وب شما می تواند واجد شرایط برای تبدیل شدن به نتایج قابل اعتماد و برتر در جستجوی گوگل باشد.

اگر شما هم می خواهید از طریق اسکیما کد FAQ کاربران بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید کافی است نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید. با پیاده سازی صحیح این کد می توانید دید وب سایت خود را بهبود بخشیده و همچنین اعتبار وب سایت خود را افزایش دهید.

اگر می خواهید مطمئن شوید کد FAQ به درستی در سایت شما کار می کند، می توانید از یک متخصص طراحی سایت در اصفهان در شرکت بهیدو کمک بگیرید.

۵/۵ - (۴ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  86  =  87

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان