بهترین ابزارهای تست ریسپانسیو سایت – کاملا رایگان

اهمیت تست ریسپانسیو سایت - بهیدو

درگذشته مردم برای دسترسی به اینترنت و وب‌سایت‌های مختلف از کامپیوتر و لپ‌تاپ استفاده می‌کردند؛ اما با گذشت زمان و روی کار آمدن تلفن‌های همراه هوشمند دگرگونی بزرگی در این عرصه اتفاق افتاد. استفاده از تلفن همراه برای اتصال به اینترنت بسیار آسان‌تر و دردسترس‌تر از کامپیوتر بود؛ به همین دلیل بیشتر کاربران از تلفن همراه خود برای وب‌گردی استفاده می‌کردند. البته این دگرگونی خالی از دردسر نبود و چالش‌های بزرگی را برای صاحبان وب‌سایت‌ها ایجاد کرد. وب‌سایت‌هایی که تا آن زمان طراحی شده بودند متناسب با سایز و اندازه کامپیوتر‌ و لپ‌تاپ بودند. بنابراین طراحان وب‌سایت در سراسر جهان برای حل این مشکل دست به طراحی وب‌سایت‌هایی زدند که در  صفحه‌نمایش‌های مختلف متفاوت باشند و کارایی مناسبی داشته باشند. امروزه به این نوع طراحی وب‌سایت طراحی ریسپانسیو می‌گویند؛ اما چگونه می‌توان ریسپانسیو بودن یک وب‌سایت را تشخیص داد. برای این کار ابزار‌های رایگان و غیررایگان زیادی وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم به بهترین ابزارهای تست ریسپانسیو بودن سایت بپردازیم.

همان‌طور که می‌دانید گوگل همواره به دنبال جلب رضایت کاربران خود است به همین دلیل طراحی ریسپانسیو را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معیار‌ها برای رتبه‌بندی وب‌سایت اعلام کرده است. اگر شما هم به‌عنوان صاحب کسب‌و‌کار می‌خواهید در عرصه رقابت حرفی برای گفتن داشته باشید باید یک وب‌سایت ریسپانسیو داشته باشید. ما در تیم بهیدو بهترین کارشناسان و طراحان سایت را دور هم جمع کردیم تا بتوانیم برای ارتقا وب‌سایت شما گامی بلند برداریم؛ بنابراین همین حالا با کارشناسان ما در بهیدو تماس بگیرید.

اهمیت طراحی سایت ریسپانسیو در سئو

پیش از پرداختن به موضوع ابزارهای تست ریسپانسیو سایت بهتر است ابتدا علت اهمیت این موضوع را بدانید تا با جدیت بیشتری نسبت به طراحی سایت ریسپانسیو اقدام کنید. همان‌طور که می‌دانید سئو سایت حول محور کاربران می‌چرخد و از نظر گوگل وب‌سایتی ارزشمند است که به کاربران خود اهمیت می‌دهد و برای جلب رضایت آنها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. گوگل از سال ۲۰۱۵ میلادی از تمام صاحبان وب‌سایت‌ها خواست از طراحی سایت ریسپانسیو استفاده کنند و وب‌سایت خود را برای تلفن‌ همراه‌های هوشمند بهینه و واکنش‌گرا کنند. وب‌سایت‌هایی که طراحی واکنش‌گرا یا ریسپانسیو دارند منو مناسب و ایدئالی دارند. بنابراین کاربران به‌راحتی می‌توانند در صفحات وب‌سایت جا‌به‌جا شوند و زمان بیشتری را در آن وب‌سایت سپری کنند. اگر وب‌سایت شما ریسپانسیو نباشد در همان ابتدای کار از صفحه رقابت حذف می‌شوید و نمی‌توانید به رتبه‌های برتر گوگل دست پیدا کنید. علاوه بر این در وب‌سایت‌هایی که ریسپانسیو هستند نرخ پرش یا Bounes Rate  در آنها پایین است؛ ازاین‌رو گوگل این دسته از وب‌سایت‌ها را باارزش قلمداد می‌کند و آنها را به رتبه‌های بالاتر ارتقا می‌دهد.

بهترین ابزارهای تست ریسپانسیو - بهیدو

بهترین ابزارهای تست ریسپانسیو سایت

همان‌طور که خواندید ریسپانسیو بودن سایت یکی از مهم‌ترین نکات در سئو سایت است و تأثیر زیادی بر افزایش رتبه وب‌سایت دارد. اگر شما هم می‌خواهید رضایت مشتریان خود را جلب کنید و در بین ۵ وب‌سایت اول جستجو قرار بگیرید باید یک طراحی سایت ریسپانسیو داشته باشید. ما به همین منظور قصد داریم بهترین ابزارهای تست ریسپانسیو بودن سایت را به شما معرفی کنیم:

Google mobile test

همان‌طور که از نام این ابزار مشخص است توسط شرکت گوگل به‌عنوان ابزار رایگان تست ریسپانسیو سایت طراحی شده است. استفاده از این ابزار بسیار آسان است و جزو شناخته‌شده‌ترین و بهترین ابزارهای تست ریسپانسیو بودن سایت به شمار می‌رود. برای تست ریسپانسیو سایت در Google mobile test تنها کافی است URL صفحه وب موردنظر را وارد کنید و بعد از یک دقیقه نتیجه آن را ببینید‌. گوگل بر اساس استاندارد‌هایی که دارد تجربه کاربری را در وب‌سایت موردنظر می‌سنجد و لیستی از مشکلات وب‌سایت را برای شما به نمایش می‌گذارد. دقت این ابزار آن‌قدر بالا است که به‌هم‌ریختگی کوچک‌ترین اجرای وب‌سایت مانند نوشته‌ها را به شما نشان می‌دهد تا آن را برطرف کنید. کارشناسان ما در تیم بهیدو در میان ابزارهای تست ریسپانسیو سایت استفاده از Google mobile test را به شما پیشنهاد می‌کنند.

Responsinator

Responsinator  یکی دیگر از بهترین ابزارهای تست ریسپانسیو سایت است که با وجود امکانات کم نسبت به سایر ابزارهای تست ریسپانسیو طرف‌داران زیادی دارد. برای انجام کار با Responsinator باید URL وب‌سایت موردنظر را وارد کنید تا این ابزار نتایج انجام تست را به شما گزارش کند و ضعف‌های وب‌سایت را به شما نشان دهد. جالب است بدانید نکته‌ای که Responsinator را از سایر ابزارهای تست ریسپانسیو سایت متمایز می‌کند وجود ابزارها و طرح‌های جذاب برای ایجاد تغییرات منحصر‌به‌فرد در صفحه وب‌سایت است. علاوه بر این محیط کاربری Responsinator بسیار زیبا و چشم‌نواز است به همین دلیل بسیاری از افراد کار با این ابزار را دوست دارند.

Xrespond

ابزار Xrespond هر آنچه که از بهترین ابزارهای تست ریسپانسیو بودن سایت انتظار دارید را برای شما فراهم می‌کند. Xrespond یک محیط کاربری ساده و مناسب دارد و امکان تغییر سایز در صفحات نمایش مختلف با استفاده از این ابزار امکان‌پذیر است. با این ابزار نیز مانند سایر  نمونه‌های مشابه می‌توانید آدرس وب‌سایت موردنظر را وارد کنید و شاهد آنالیز آن و بررسی نقاط ضعف وب‌سایت باشید. در Xrespond شما می‌توانید نوع دستگاه الکترونیکی را وارد کنید و سایت خود را در آن دستگاه مشاهده کنید. خوب است بدانید Xrespond یک ابزار نیست؛ بلکه یک وب‌سایت خارجی است که امکان تست ریسپانسیو بودن را برای کاربران فراهم می‌کند.

Am l Rwspansiv

 Am l Rwspansiv یکی دیگر از ابزارهای تست ریسپانسیو سایت است که پیش‌نمایش صفحات را در دستگاه‌های مختلف نظیر لپ‌تاپ، تلفن همراه، کامپیوتر و تبلت به شما نشان می‌دهد. علاوه بر این می‌توانید بعد از تست ریسپانسیو بودن سایت یک اسکرین‌شات از صفحه وب‌سایت خود در حالت‌های مختلف بگیرید و با کاربران خود به اشتراک بگذارید. به‌این‌ترتیب Am l Rwspansiv برای طراحان سایت بسیار مناسب است؛ زیرا با استفاده از آن می‌توانند نمونه کارهای خود را به مشتریانشان ارائه کنند. اگر وب‌سایت شما در فضای لوکال‌هاست ایجاد شده باشد هم می‌توانید قبل از انتشار با استفاده از Am l Rwspansiv از ریسپانسیو بودن آن مطمئن شوید.

Designmodo Responsive Test

یکی دیگر از بهترین ابزارهای تست ریسپانسیو بودن سایت Designmodo Responsive Test است. با استفاده از نوار پیکسل بندی که این ابزار در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید وب‌سایت خود را به‌صورت عمودی و افقی ببینید و از ریسپانسیو بودن وب‌سایتتان در دستگاه‌های الکترونیکی مختلف نظیر تلفن همراه، تبلت، کامپیوتر، لپ‌تاپ و حتی تلویزیون مطمئن شوید. کارایی Designmodo Responsive Test بسیار آسان است و شما با چند کلیک ساده می‌توانید از ریسپانسیو بودن وب‌سایت خود مطلع شوید.

Google chrome tool

مانند سایر ابزارهای تست ریسپانسیو بودن سایت Google chrome نیز یک ابزار کاربردی و مؤثر در این زمینه است. کار با Google chrome tool بسیار آسان است  و امکان انتخاب دستگاه‌های از پیش تعیین شده و قابلیت سایز‌بندی به‌صورت دلخواه در این ابزار وجود دارد. برای تست ریسپانسیو بودن وب‌سایت با Google chrome تنها کافی است روی وب‌سایت موردنظر خود کلیک کنید و سپس گزینه inspect را انتخاب کنید. بعد از باز شدن پنجره جدید می‌توانید نماد دستگاه‌های مختلف را ببینید و ریسپانسیو بودن وب‌سایت موردنظر خود را تست کنید.

هنگام تست ریسپانسیو سایت چه مواردی باید بررسی شود؟

زمانی که می‌خواهیم از ریسپانسیو بودن وب‌سایت موردنظر مطمئن شویم باید مواردی نظیر تغییرات رنگ، تناسب فریم‌ها، هماهنگی محتوای صفحه از نظر متن و تصویر، تناسب قسمت‌های قابل کلیک، خوانا بودن صفحه در تمام رزلوشن‌ها و تناسب سایر، رنگ و استایل فونت برای انواع متن را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه این مقاله از وب‌سایت بهیدو همراه ما باشید تا نکات بسیار مهم در زمان تست ریسپانسیو بودن سایت را برای شما بیان کنیم:

  • تمام لینک‌ها را چک کنید.
  • با کوچک و بزرگ کردن پنجره مرورگر تغییرات ایجاد شده در وب‌سایت را بررسی کنید.
  • پاپ‌آپ‌ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید تمام آنها کار می‌کنند.
  • بین صفحات موجود در وب‌سایت جابه‌جا شوید و مطمئن شوید که به‌راحتی می‌توانید به صفحه نخست بازگردید.
  • نواحی قابل کلیک وب‌سایت را بررسی کنید تا مطمئن شوید دقیقاً کار می‌کنند.
  • مطمئن شوید محتوای وب‌سایت در زمان انتقال از صفحه‌نمایش کامپیوتر به لپ‌تاپ تغییری نکند.
  • تراز بودن هدر و متن را مورد بررسی قرار دهید.
  • از نمایش صحیح ناوبری و منوی سایت مطمئن شوید.
  • یکی از نکات مهم در زمان تست شی گرا بودن وب‌سایت با استفاده از ابزارهای تست ریسپانسیو سایت اطمینان از این موضوع است که کاربر در زمان استفاده از تلفن همراه نیاز به اسکرول افقی نداشته باشد.
  • مطمئن شوید که تمام پدینگ‌ها در صفحه‌نمایش‌های مختلف وجود داشته باشند.
  • اطمینان حاصل کنید که تمام تصاویر، ویدئوها و صداهایی که در صفحه‌نمایش وجود دارند در پخش با مشکلی مواجه نباشند.

 

ابزارهای تست ریسپانسیو سایت رایگان - بهیدو

سخن آخر

امروزه اهمیت ریسپانسیو بودن وب‌سایت‌ها بر کسی پوشیده نیست و تمامی صاحبان وب‌سایت‌ها می‌دانند که در صورت ریسپانسیو نبودن وب‌سایت مشتریان زیادی را از دست می‌دهند. ما در این مقاله از وب‌سایت بهیدو تلاش کردیم به شش نمونه از بهترین ابزارهای تست ریسپانسیو بودن وب‌سایت بپردازیم تا شما با استفاده از این ابزارهای رایگان از ریسپانسیو بودن وب‌سایت خود مطمئن شوید. اگر شما هم می‌خواهید رتبه وب‌سایت خود را ارتقا دهید و در بین پنج وب‌سایت اول جستجو گوگل قرار بگیرید با کارشناسان ما در تیم بهیدو تماس بگیرید. ما در تیم بهیدو تمامی خدمات مرتبط با سئو سایت، طراحی سایت و طراحی سایت اختصاصی را به تمامی مشتریان خود در اصفهان یا سایر شهر‌ها ارائه می‌دهیم.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

29  −  28  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان