طراحی سامانه های اختصاصی به جهت اتصال تمام بخش های پیچیده یک سازمان و خودکارسازی مراحل مرتبط با یکدیگر برای دستیابی به استراتژی های مهم کسب و کارها ضروری هستند. در واقع هنگامی که ما فرآیندها، اصول و شیوه ‌های تعریف ‌شده برای سازمان را در قالب یک سیستم یا سامانه اعمال می کنیم، نه تنها به خودکارسازی و یکپارچه سازی فرآیندهای مختلف سازمان کمک می کنیم، بلکه ارزش بیشتری را برای مشتریان خود به ارمغان می‌آوریم. طراحی سامانه های اختصاصی و ایجاد سیستم های تجاری موثر به حل مسئله و تصمیم گیری سازمان ها کمک می کند. این سیستم ها برای اهداف گوناگون تجارت ها به طور جهانی استفاده شده و آموزش داده می شوند تا برای بهبود عملکرد در همه سطوح مورد استفاده قرار بگیرند. اگر شما هم به طراحی سامانه های اختصاصی برای کسب وکار خود نیاز دارید کافی است با شرکت نرم افزاری بهیدو تماس بگیرید. در ادامه به اهمیت طراحی سیستم های یکپارچه و سامانه های اختصاصی و ساختار کلیدی آنها اشاره خواهیم کرد.اگر شما هم به دنبال طراحی اپلیکیشن ios بسیار تعاملی و در عین حال سفارشی هستید که نیازهای کسب و کار منحصر به فرد شما را به خوبی برآورده سازد، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از شرکت بهین مبتکران ایده (بهیدو) در خصوص طراحی اپلیکیشن ios و اندروید مشاوره ی رایگان دریافت کنید.

طراحی سامانه های اختصاصی به چه معناست؟

طراحی سامانه های اختصاصی فرآیند تعریف عناصر یک سیستم مانند معماری، ماژول ها و اجزاء به همراه رابط های مختلف آن اجزا و داده هایی است که از طریق آن سیستم رد و بدل می شود. این به معنای برآورده ساختن نیازها و الزامات خاص یک کسب و کار یا سازمان از طریق مهندسی یک سیستم منسجم و خوب است.
در طراحی چنین سامانه هایی ممکن است رویکردی از پایین به بالا یا از بالا به پایین وجود داشته باشد، اما در هر صورت این یک فرآیند سیستماتیک است که در آن همه متغیرهای مرتبط سیستم که باید ایجاد شوند؛ از معماری گرفته تا سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز، در نظر گرفته می شود.
به طور کلی طراحی سامانه های اختصاصی ، طراحی پورتال سازمانی و طراحی سیستم های یکپارچه به نفع مدیران، مشتریان، کارمندان و تامین کنندگان است. رویکرد طراحی چنین سیستم هایی برای اولین بار درست قبل از جنگ جهانی دوم ظاهر شد، زمانی که مهندسان در تلاش برای حل مشکلات پیچیده کنترل و ارتباطات بودند. آنها نیاز داشتند که بتوانند کار خود را در یک رشته ی رسمی با روش های مناسب، به ویژه در زمینه های جدید مانند نظریه اطلاعات، تحقیقات عملیات و به طور کلی علوم کامپیوتر، استاندارد کنند. در ادامه به اهمیت طراحی سامانه های اختصاصی و مزایای فعلی آنها برای سازمان ها می پردازیم.

اهمیت طراحی سامانه های اختصاصی

طراحی سیستم های یکپارچه ، طراحی نرم افزارها و سامانه های اختصاصی شرکت ها در برگیرنده نحوه ی مدیریت افراد و اتصال آنها به استراتژی عملیاتی یک سازمان است. دلایل مختلفی برای پیاده سازی و طراحی سامانه های اختصاصی برای کسب و کارها وجود دارد. برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:

به دست آوردن نتایج موثر و ثابت

یک نرم افزار یا سامانه کسب و کار طوری طراحی می شود که نتایج مؤثر، کارآمد و قابل تکرار را در زمینه های گوناگون چه در زمینه ایمنی، کیفیت یا انجام به موقع کار فراهم سازد. بنابراین طراحی چنین سامانه های برای اصلاح فرآیندهای کسب وکار شما بسیار مفید است.

برآورده کردن انتظارات مشتری

اگر از یک رویکرد سیستماتیک در سازمان خود استفاده کنید، سازمان شما اطلاعات مفیدی را در زمینه هایی که نیاز به بهبود دارند به دست می آورد. در نتیجه شما شروع به درک نیازهای برآورده نشده مشتریان خواهید کرد. در واقع با کمک این سامانه، سازمان شما همه احتمالات مرتبط با مشتریان را تجزیه و تحلیل، اندازه گیری، مقایسه و آزمایش می کند. این داده ها به شما کمک می کند تا نیازهای برآورده نشده مشتریان را شناسایی کرده و درصدد رفع آنها اقدام نمایید.

بهبود عملکرد کسب و کار

یک سیستم یا سامانه کسب و کار مانند سامانه فروش در توسعه و اجرای استراتژی های فروش ، فرآیندهای تجاری و برنامه ریزی استراتژیک در سراسر سازمان کمک می کند. این عناصر بنیادی منجر به رشد درآمد سازمان می شوند. بنابراین می توان گفت طراحی سامانه های اختصاصی ، آینده کسب وکار شما را تضمین می کند. زیرا به شما کمک می کند تا انتظارات مشتریان خود را برآورده ساخته و برند خود را بهبود ببخشید، که اینها کلید رشد یک تجارت سالم است.

کاهش هزینه و افزایش سود

بارها ثابت شده است که پیاده‌ سازی یک سیستم کسب ‌وکار سالم به کاهش هزینه‌ ها کمک می‌کند. هدف از اجرای این سامانه ها کاهش هزینه ها بدون استفاده از میانبرهایی است که به دلیل کاهش سطح کیفیت یا سطح خدمات اغلب منجر به کاهش سودآوری شرکت می شوند.

افزایش مشارکت کارکنان

یکی دیگر از اهداف طراحی سامانه های اختصاصی ایجاد آموزش و فرصت های مناسب برای همه کارکنان است تا بتوانند کار خود را با کارایی بیشتر و موثرتر به پایان برسانند. بعلاوه، وجود این سیستم به شما امکان می دهد تا به سرعت افراد جدید استخدام شده را با کسب وکار خود هماهنگ سازید.

ایجاد سیستم های تجاری یک فرآیند بی پایان است. این سیستم ها به ویژه با تغییر شرایط کسب و کار باید به طور منظم مورد بازبینی و بازنگری قرار بگیرند تا اطمینان حاصل شود که به درستی کار می کنند و اطلاعات معتبر و ارزشمندی را ارائه می دهند. به یاد داشته باشید که فناوری تغییر می کند، نیازهای مشتری تغییر می کند، اندازه کسب و کار شما تغییر می کند، بنابراین سیستم های کسب و کار شما باید همراه با سایر جنبه های عملیات شما تکامل یابند. جهت طراحی انواع وب سایت ها و همینطور طراحی سامانه های اختصاصی و گسترش این سامانه ها کافی است با شرکت نرم افزاری بهیدو تماس بگیرید.

همچنین برای طراحی سایت در اصفهان و خدمات سئو در اصفهان با ما در ارتباط باشید.

نحوه ایجاد سامانه های تجاری

طراحی سامانه های اختصاصی فرآیند ایجاد سیستم‌هایی در درون یک سازمان است که به سازمان کمک می‌کند تا در همه بخش ها به طور کارآمد و مولد عمل کند. یک طراح سیستم های سازمانی به تجزیه و تحلیل و ایجاد طرحی برای بهبود سیستم های خاص در یک سازمان کمک می کند. هدف طراحی چنین سامانه هایی ایجاد کارایی و بهره وری بیشتر، ارتباطات بهتر، کارکنان متعهدتر و در نهایت مشتریان راضی تر است. در اینجا به طور خلاصه به مراحل ایجاد سامانه های تجاری اشاره خواهیم کرد.

Ahdaf-Morede-Nazar

۱. ابتدا اهداف و نتایج مورد نظر مشخص می شوند

هنگام طراحی سامانه های اختصاصی ابتدا نتیجه ای که قرار است از یک سیستم کسب و کار ارائه شود مشخص شده و فهرست بندی می شود.
nemodar-sistem-rasm-migardad

۲. نمودار سیستم رسم می گردد

مراحل منحصر به ‌فرد لازم برای تکمیل سیستم و ترتیب آنها شناسایی شده و برای آنها یک نمودار جریان ایجاد می شود که هر مرحله و مراحل وابسته به آن را نشان می ‌دهد.
har-marhale-az-ahdaf

۳. هر مرحله در اهداف مشخص شده تعیین می شود

هر بلوک در نمودار یک مرحله کاری است، بنابراین هر مرحله را با یک معیار به وضوح بیان شده تعریف می کنند که زمان تکمیل کار مشخص می شود.
masoliyatha-taein-mishavad

۴. مسئولیت ها تعیین می شوند

طراحان این سامانه ها، نقش پست هایی را که مسئول هر مرحله در سیستم هستند، (نه افراد)، شناسایی می کنند. زیرا مفهوم ایجاد سیستم های تجاری این است که آن سیستم ها قابل انتقال هستند.
zamanbandi-tahvil-proje

۵. زمان بندی تحویل پروژه تعیین می گردد

طراحی یک سامانه اختصاصی و تحویل نهایی یک پروژه نیاز به یک چارچوب زمانی دارد. زمان بندی می تواند به صورت جزئی با تکمیل هر فاز از پروژه یا به صورت کلی تعیین شود.
manabe-lazem-shenesaei-mishavad

۶. منابع لازم شناسایی می شوند

هر سیستم مدیریت کسب و کار به منابع نیاز دارد: مواد، کارکنان، اطلاعات، فضای کاری و غیره. در اینجا فهرست منابع و مقادیر مورد نیاز برای هر مرحله در سیستم مشخص می گردد. مثلا برخی از سیستم ها فقط به پرسنل نیاز دارند. هنگام طراحی سامانه همه این موارد باید لحاظ شود.
mayar-hadaf

۷. نحوه تعیین کمیت نتایج مشخص می شود

باید تعیین شود که از چه معیارهای هدفی برای تعیین کمیت عملکرد سیستم و نحوه مستندسازی نتایج استفاده خواهد شد.
estandardhaye-morede-niyaz

۸. استانداردهای مورد نیاز لحاظ می شود

استانداردهای مورد نیاز برای عملکرد سیستم مدیریت کسب و کار را می‌توان در کمیت، کیفیت و رفتار بیان کرد و می‌توان آن‌ها را بر حسب هزینه‌ها، کدها ، خروجی یا استانداردهای اخلاقی اندازه‌گیری کرد.
mostanadsazi

۹. سامانه طراحی شده مستندسازی می شود

هنگامی که مراحل و معیارها تعریف شد، کل سیستم را در یک برنامه سیستم ثبت و مستندسازی می کنند.
samane-tarahi-shode-test-mishavad

۱۰. سامانه طراحی شده تست می شود

پس از طراحی سامانه های اختصاصی و مستندسازی آنها، برای اطمینان از عملکردشان حتما باید تست شوند. در واقع این سیستم ها باید در عمل به کار گرفته شوند تا اطمینان حاصل شود که همه چیز به خوبی پیش می رود و هیچ فرآیندی نادیده گرفته نشده است.
dar-sorat-niyaz-sistem-eslah-mishavad

۱۱. در صورت نیاز سیستم اصلاح می شود

در مرحله پایانی شکاف های موجود در جریان فرآیند یا خود فرآیندها که در مرحله قبلی شناسایی شده اند، اصلاح می شوند. همچنین اسناد و مستندها باید مطابق با آخرین تغییرات به روز شده و برنامه سیستم اصلاح گردد.
ارتباط با تیم مشاوره و پشتیبانی بهیدو

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان