چرا باید مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ را انتخاب کنیم؟

مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ

مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی دیجیتال جزو بهترین مشاغل در آینده خواهند بود زیرا این نوع بازاریابی به رشد کسب وکارها و افزایش مشتریان شان کمک می کند. بازاریابی دیجیتال گزینه های شغلی امن تر و بهتری در اختیارتان قرار می دهد چون هر کسی دوست دارد کسب وکارش را در دنیای دیجیتال امروزی توسعه دهد. اگر می خواهید وارد مشاغل بازاریابی دیجیتال شوید، نیازی به پروفایل آموزشی بالا برای شروع کارتان ندارید. باید بر روی سه مورد اصلی زیر تمرکز داشته باشید:

  • هر روز موارد جدیدی بیاموزید
  • مهارت های آنالیتیکی پایه را یاد بگیرید
  • زبان انگلیسی تان را تقویت کنید.

اگر این موارد را به خوبی می دانید، تحصیلات تان زیاد مهم نخوهد بود. می توانید در هر جایی از دوره های بازاریابی دیجیتال استفاده کنید و صرف نظر از پس زمینه تحصیلاتی تان یکی از مشاغل این حوزه را انتخاب نمایید. همچنان با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ و برندینگ ، طراحی سایت ، سئو و بهینه سازی سایت ، بازاریابی شبکه های اجتماعی و محتوایی همراه باشید.

مکانی برای همه افراد:

آژانس بازاریابی دیجیتال در برگیرنده مجموعه ای از افراد است که در حوزه مدیریت کسب وکار، نویسندگی، طراحی گرافیک کار می کنند. اگر خوب می نویسید یا دست به قلم هستید می توانید تولیدکننده محتوا باشید. اگر به رسانه های اجتماعی معتادید و می توانید صدها لایک در پروفایل تان جمع کنید، از فیلترهای چشم نواز بهره ببرید و کپشن های جذاب بنویسید پس می توانید مدیر رسانه های اجتماعی باشید.

اگر هنرمند هستید، با فتوشاپ کار می کنید، خلاقیت زیادی دارید می توانید طراح گرافیک باشید. علاوه بر این عناوین، مشاغل دیگری هم در حوزه بازاریابی دیجیتال وجود دارد که نیازمند مجموعه مهارت های ترکیبی هستند.

بخشی از انقلات دیجیتال باشید:

ما در دوره ای زندگی می کنیم که بازاریابی دیجیتال توانسته است بازاریابی و تبلیغات را متحول کند. همه شما باید از استراتژی های جدیدی برای بازاریابی استفاده کنید. در شرایطی که برندها و کسب وکارهای بیشتری به سمت رسانه های اجتماعی و سئو روی می آورند تا محصولات و خدماتشان را به جهانیان عرضه کنند، بازاریابی دیجیتال یک روند جذاب و عالی خواهد بود.

با افزایش تقاضا در حوزه خدمات بازاریابی دیجیتال فرصت های زیادی در اختیارتان قرار خواهد گرفت. مطمئن شوید که در زمان مناسب این فرصت ها را به دست می آورید و از نردبان موفقیت بالا می روید.

مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال ماندگار است:

بازاریابی همیشه وجود داشته و بعد از این هم وجود خواهد داشت. هرگز نقطه ای را در تاریخ نمی یابید که بازاریابی و برندینگ برای کسب وکارها مهم نبوده باشد. با افزایش مصرف محصولات، نیاز افراد به تبلیغات و بازاریابی نیز بیشتر خواهد شد. با رسیدن این حوزه به سطوح غیر قابل باور و علاقه برندها به ایجاد هویت برای خودشان، بازاریابی دیجیتال نیز به یکی از شغل های پردرآمد تبدیل شده است.

خلاقیت تان شکوفا خواهد شد:

بیایید فرض کنیم که شما در حال حاضر فرد خلاقی هستید. در دنیای بازاریابی دیجیتال که استعداد و خلاقیت حرف اول را می زند می توانید از این شرایط تان استفاده کنید و مخاطبان بیشتری به دست آورید.

هر چقدر افراد بیشتری محصولات و خدمات آنلاین شما را انتخاب کنند، ارتباط شان از طریق سایت های اجتماعی همچون فیس بوک، توییتر و غیره زیادتر خواهد بود. در این شرایط شما به طیف عظیمی از مخاطبان دسترسی دارید، می توانید با آن ها تعامل داشته باشید و فروشتان را بیشتر کنید.

قادر خواهید بود مهارت های اجتماعی تان را توسعه دهید:

با اینکه بازاریابی دیجیتال به طور طبیعی در برگیرنده کار با دنیای آنلاین است اما باز هم باید به عنوان یک تیم با سایر افراد کار کنید. به همین خاطر اگر در حال حاضر فرد اجتماعی هستید، فرصت خوبی برای ورود به این حوزه خواهید داشت، اگر اینگونه نیستید، باید مهارت هایتان را بیشتر کنید و اجتماعی تر باشید.

داشتن یک تیم و همکاری با هم به معنای کاهش فشار بر روی افراد است. در این شرایط افراد مختلفی که در تیم هستند می توانند در حوزه کاری خودشان فعالیت کنند و استراتژی های جدید بازاریابی را به راحتی تدوین نمایند.

وبلاگ نویسی:

وبلاگ نویسی یکی از روش های محبوب در دنیای بازاریابی دیجیتال است. قبل از اینکه بخواهید وارد این حوزه شوید باید موضوع جذابی داشته باشید و بتوانید محتوای مرتبطی بنویسید. از طریق وبلاگ، می توانید برندسازی کنید و دانشی که دارید را با دنیای اطرفتان به اشتراک بگذارید.

همچنین با افزایش مخاطبان تان می توانید تبلیغ بگیرید و درآمدزایی کنید.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

مشاغل فریلنسری متعددی پیش رویتان خواهد بود:

بعد از اینکه وارد بازاریابی دیجیتال شدید می توانید شغل های مورد نیازتان را به صورت آنلاین بیابید. می توانید به صورت آنلاین برای سئو، پست مطالب در رسانه های اجتماعی، تبلیغات پولی همچون PPC شغل پیدا کنید.

رشد شغل:

پتانسیل رشد شغل در بازاریابی دیجیتال بسیار بالاست. در حال حاضر، شغل های زیادی در این صنعت وجود دارد و بیشتر افراد می توانند مشاغل شان را توسعه دهند. شما هم می توانید از این فرصت بهره ببرید و پروفایل هایتان را بر اساس تخصص خاصی غنی تر نمایید. مشاغل خاصی که در دنیای بازاریابی دیجیتال به چشم می خورد عبارت است از :

مدیر اجرایی سئو، تحلیلگر سئو

تحلیلگر SMM

نویسنده محتوا

متخصص موتورهای جستجو

بازاریاب مشارکتی

متخصص PCC

متخصص ORM

مدیر بازاریابی دیجیتال

وبمستر

مدیر سئو

بازاریابی ایمیلی و CRM

مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ

در سرتاسر جهان خودتان را نشان می دهید:

بعد از اینکه در یکی از حوزه های مورد علاقه تان در بازاریابی دیجیتال شغلی پیدا کردید می توانید در سرتاسر جهان فعالیت کنید چون فناوری های نوظهور در همه دنیا به کار می روند. مزایای یادگیری بازاریابی دیجیتال این است که می توانید هر جایی شغل پیدا کنید و با مشتریان سرتاسر جهان کار کنید.

نیازی به مهارت های فنی ندارید:

مهارت یا تحصیلات خاصی برای یادگیری این نوع بازاریابی نیاز نیست. هر فردی می تواند دیجیتال مارکتینگ را به صورت آنلاین یا آفلاین یاد بگیرد. هر چند افرادی که دوست دارند وارد این حوزه شوند باید با گشت و گذار در اینترنت و زبان انگلیسی اشنا باشند. منابع رایگان زیادی در اینترنت وجود دارد.

این حوزه متنوع است:

اگر می خواهید در صنعتتان متنوع کار کنید و همه کاره باشید، بازاریابی دیجیتال بهترین گزینه برایتان خواهد بود. شما می توانید مهارت های جدید بسیاری بیاموزید و بر اساس آن به خودتان و شرکتی که در حال اجرایش هستید کمک کنید. فرصت های متنوع زیادی در این حوزه وجود دارد که به شما کمک می کند جایگاه خودتان را بیابید.

این حوزه انعطاف پذیر است:

همانطور که می دانید بازاریابی دیجیتال در سرتاسر اینترنت حضور دارد و می تواند محیط انعطاف پذیر کاری برایتان ایجاد کند.

اینکه از کجا کار می کنید زیاد مهم نیست. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که ارتباط اینترنتی قوی داشته باشید. شرکت ها هم می توانند بسته به نیازهای شغلی شان گزینه های انعطاف پذیر زیادی فراهم کنند. به عنوان مثال می توانید در خانه تان کار کنید.

به درک کسب وکارها کمک می کند:

مشاغل بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند با شرکت های مختلفی که در حوزه های مختلف کار می کنند آشنا شوید. محصولات و خدمات ممکن است تغییر کند اما شما برای ایجاد استراتژی های مستحکم برای مشتریان تان به مجموعه مهارت های مشابهی نیاز خواهید داشت. اینکار به شما کمک می کند انواع مختلفی از کسب وکارها و مخاطبان هدفشان را بشناسید و درک کنید.

به اشنایی با رسانه های اجتماعی می انجامد:

بیشتر افراد در حال حاضر با رسانه های اجتماعی همچون فیس بوک، توییتر و اینستاگرام اشنا هستند و می توانند کارهای مختلفی در این رسانه ها انجام دهند. مزایای استفاده از تبلیغات رسانه های اجتماعی این است که می توانید به طور مستقیم مخاطبان هدف که درگروه سنی و موقعیت جغرافیایی خاصی هستند را هدف قرار دهید و به دست آورید.

افراد پویایی را مشاهده خواهید کرد:

بر خلاف سایر صنایع، صنعت بازاریابی دیجیتال ترکیبی از جنبه های خلاقانه و فنی است که تغییرات سریعی در جنبه های فنی و سایر جنبه های وب و بازاریابی دیجیتال رخ می دهد. همین امر باعث شده است افراد به پویایی روی بیاورند. در چنین شرایطی افرادی که می توانند خلاقانه فکر کنند قادر خواهند بود از روش های بهتری برای حوزه کاریشان بهره ببرند.

دستاوردها و درآمدهای بیشتری پی رویتان خواهد بود:

این روزها روش های زیادی در اینترنت برای کسب درآمد وجود دارد. برای هر شغلی، بازاریابی دیجیتال نمی تواند روش ساده ای برای کسب درآمد باشد. ما باید زمانی را برای یادگیری اصول پایه و به روزرسانی های موجود صرف کنیم و سپس وارد این حوزه شویم و بتوانیم از بازاریابی دیجیتال پول درآوریم.

با اینحال، درآمدزایی از طریق بازاریابی دیجیتال روش های زیادی دارد. مثلا می توانید در حوزه بازاریابی محتوایی، بازاریابی رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی، سئو، وبلاگ نویسی و بازاریابی مشارکتی کار کنید.

مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ

یادگیری این حوزه اسان است:

مهارت یا تحصیلات خاصی برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ نیاز نیست. با اینحال شما باید دانش پایه ای درباره اینترنت و انگلیسی داشته باشید. با این پس زمینه، می توانید بازاریابی دیجیتال و همه جوانب آن را بیاموزید.

بخشی که بدان علاقه مند هستید را انتخاب کنید:

خوب همانطور که مشاهده کردید بازاریابی دیجیتال حوزه بسیار بزرگی است و فرصت های زیادی پیش روی افراد قرار دارد. شما می توانید بازاریاب ایمیل، بازاریاب محتوا، بازاریاب موبایل یا رسانه های اجتماعی، مدیر فروشگاه های اینترنتی، بازاریاب جاذبه ای ، مدیر سئو یا مدیر PPC شوید.

چگونه شغل بازاریابی دیجیتال را شروع کنیم؟

در دنیایی که تحت سلطه فروشگاه های اینترنتی است، بازاریابی دیجیتال بهترین گزینه برای شروع کار خواهد بود. در این میان کسب وکارهای کوچک و بزرگ تلاش می کنند وارد دنیای آنلاین شوند و از رسانه های اجتماعی و سایر گزینه ها برای نشان دادن محصولات و خدماتشان بهره ببرند.

با توسعه دنیای دیجیتال، تقاضا برای استخدام متخصصان حوزه بازاریابی دیجیتال نیز رو به رشد است. همین امر موجب می شود افراد بیشتری به دنبال ورود به این صنعت جذاب باشند. در ادامه سعی می کنیم ۵ مرحله کلیدی برای ورود به مشاغل حوزه دیجیتال مارکتینگ را با هم مرور کنیم.

اینفلوئنسرهای صنعت تان را دنبال کنید:

برای اینکه خودتان را برای موفقیت آماده کنید، قبل از هر کاری باید به دنبال متخصصانی باشید که بهترین عملکرد را در دنیای بازاریابی دیجیتال داشته اند. سری به لینکداین و سایر شبکه های اجتماعی بزنید و برخی از متخصصان این حوزه را دنبال نمایید. در وایت پیپرها، ابزارها و سمینارهای روز ثبت نام کنید و از قافله عقب نمانید. شرکت های بازاریابی دیجیتال خارجی همچون marketo و Top Dog به برخی از بهترین متخصصان حوزه دیجیتال دسترسی دارند. می توانید این شرکت ها را هم دنبال نمایید.

با افراد مختلفی ملاقات کنید و شبکه کاری تشکیل دهید:

اگر می خواهید وارد دنیای بازاریابی دیجیتال شوید باید با افراد مختلفی ملاقات کنید و شبکه سازی حرفه ای انجام دهید. شبکه سازی و ملاقات با افرادی که در صنعت تان فعالیت می کنند به شما کمک می کند شغل تان را پرورش دهید. گروه های مختلفی را بیابید و به آن ها ملحق شوید.

یاد بگیرید و آموزش دهید:

استفاده از حوزه هایی همچون سئو، ادوردز ، رسانه های اجتماعی و PPC بخشی از بازاریابی دیجیتال تان خواهد بود. اگر در حال حاضر دانشی در این حوزه ها ندارید همین امروز دست به کار شوید، دانش پایه ای تان را گسترش دهید و مهارت هایتان در حوزه گوگل آنالیتیکس، سئو و سایر بخش ها را توسعه دهید.

تجربه کسب کنید:

ایده های موجود را کاوش کنید و تلاش نمایید مهارت ها و دانش تان را به صورت عملی بیازمایید. اگر برایتان ممکن بود برای کسب تجربه، مهارت و دانش مورد نیاز کارآموزی کنید. یکی از موارد اصلی که به هنگام آغاز کسب وکار جدید بدان نیاز خواهید داشت کسب تجربه است.

کارآموزی یک یا دو ماهه به شما کمک می کند در حوزه های واقعی بازاریابی دیجیتال کار کنید و تجربه به دست آورید. به سراغ شرکت های بازاریابی بروید و ببینید می توانید در کنار آن ها کار کنید یا خیر.

همیشه به روز باشید:

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، بازاریابی دیجیتال حوزه ای است که به سرعت رشد می کند. به همین خاطر باید مطمئن شوید که اخبار و محتوای جدید این حوزه را همیشه مطالعه می کنید و به روز می مانید. اخبار بازاریابی، وبلاگ ها، بینش ها، پست ها، تکنیک ها و ترفندهای موجود را مطالعه کنید. برای اینکه همیشه به روز باشید باید در حوزه بازاریابی دیجیتال و صنعت مشتریان تان اطلاعاتی داشته باشید. سایت هایی همچون MOZ و سایت Neil Patel می تواند منبع عالی برای یافتن ابزارها، راهنماها، نکات مرتبط با بازاریابی دیجیتال باشد.

بازاریابی و به خصوص بازاریابی دیجیتال شغل بسیار پردرآمدی است. اینکه بخواهید از منزل تان کار را آغاز کنید یا از طریق شرکت کار کنید زیاد مهم نیست. بازاریابی دیجیتال صنعت جذاب و پیشرونده ای است و تقاضاهای زیادی برای آن وجود دارد. پس همین امروز دست به کار شوید.

 

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  −  7  =  1

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان