تگ H1 می تواند سئوی سایت را بهبود ببخشد؟

تگ H1

ترندهای سئو می آیند و می روند اما سال هاست که گفته می شود استفاده از تگ H1 می تواند سئوی سایت را بهبود ببخشد. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم و ببینیم آیا واقعا استفاده از چنین تگی می تواند سئوی سایت را بهبود ببخشد یا خیر. در این مقاله نحوه استفاده از تگ هدر و H1 را بر روی سایت بررسی خواهیم کرد. همچنین درباره نحوه بررسی سایت برای تگ های H1 و سایر تگ ها را صحبت می کنیم و در نهایت نکات سئویی را در اختیارتان می گذاریم که استفاده از آن ها به شما کمک می کند رتبه تان در موتورهای جستجو را بهبود ببخشید.

 تگ هدر یا هدینگ چیست؟

قبل از اینکه صفحات وب وجود داشته باشد عناصر چاپی همچون کتاب ها، روزنامه ها، مجلات از متن هدر برای تقسیم بندی بلوک های طولانی متنی استفاده می کردند. این متن معمولا طولانی بود، فونت متفاوتی داشت و خودش را به شیوه ای از سایر بخش های متن متمایز می کرد. به عنوان مثال سرتیتری که در یک روزنامه نوشته می شد را به عنوان متن هدر در نظر می گرفتند.

بعد از اینکه صفحات وب در سال ۱۹۹۰ معرفی شد، تگ های هدر که به آن ها تگ هدینگ هم می گویند برای همین منظور معرفی گردید. این تگ ها که با حرف H به همراه اعداد نمایش داده می شوند را می توان تغییر داد تا ظاهر متفاوتی بر روی هر سایت داشته باشد. با اینحال تگ های هدر معمولا متن بزرگ تر، بولدتر و با خوانایی آسان تری هستند و بر روی متن هایی استفاده می شوند که قبل از بلوک متنی طولانی می ایند.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

 تگ H1 چیست؟

تگ H1 معمولا بزرگ ترین و مهم ترین تگ بر روی یک صفحه از سایت است. این نوع تگ معمولا برای معرفی محتوای صفحه به کار می رود یا اینکه نام صفحه را نشان می دهد. سایت های مختلف به شیوه مختلفی از این تگ استفاده می کنند. برخی ها ممکن است آن را طولانی انتخاب کنند و به صورت جمله کامل بنویسند و برخی ها نیز آن را به یک یا دو جمله ساده محدود می کنند. استفاده از این تگ برای سئو مزایایی هم دارد. شما می توانید کلمات کلیدی که به محتوای سایتتان مرتبط است را در آن بگنجانید. به عنوان مثال اگر در حال نوشتن صفحه ای درباره وسایل جانبی دوچرخه هستید می توانید از تگ H1 برای معرفی این موضوع استفاده کنید و بنویسید: از کجا وسایل جانبی دوچرخه را خریداری کنیم؟ وسایل جانبی دوچرخه، هر آنچه که باید درباره وسایل جانبی دوچرخه و خرید آن بدانید.

به کمک استفاده درست از کلمات کلیدی، تگ های H1 منبع ارزشمندی برای سایت هایی خواهد بود که به دنبال کسب رتبه بهتر نسبت به رقبا هستند. با اینحال شما باید تنها از کلیدواژه هایی استفاده کنید که به محتوای صفحه تان مرتبط هستند چون اگر بازدیدکنندگان متوجه شوند چیزی که در عنوان معرفی کرده اید در محتوای سایت وجود ندارد آن را ترک خواهند کرد.

چگونه می توانم از تگ H1 بر روی سایتم استفاده کنم؟

شاید در حال حاضر بدون اینکه خودتان متوجه باشید در حال استفاده از تگ H1 بر روی سایتتان هستید. اگر از سیستم های مدیریت محتوا همچون وردپرس استفاده می کنید به احتمال زیاد به صورت خودکار این تگ ها تولید می شوند و در سایت قرار می گیرند. برای اینکه ببینید روی سایتتان این تگ ها را دارید یا خیر مراحل زیر را طی کنید:

  1. یکی از صفحات سایتتان را در مرورگری که دوست دارید باز کنید
  2. کلیدهای ctrl و U را با هم فشار دهید. اینکار تب جدیدی به همراه کدهای HTML برایتان باز می کند.
  3. حالا کلیدهای ctrl و F را فشار دهید. عبارت h1 را تایپ کنید تا ببینید چه مواردی هایلایت می شود. اگر چیزی هایلایت شد بدین معنی است که روی سایتتان تگ H1 دارید.
  4. اگر تگ H1 را پیدا کردید از آن یادداشت بردارید. اگر چیزی پیدا نکردید به دنبال تگ های h2 و h3 باشید.

 

تگ H1

 

اگر تگ H1 را روی سایتتان نداشتید باید آن را اضافه کنید. CMS ای که از آن استفاده می کنید باید دستورالعملی برای اضافه کردن این موارد داشته باشد. اگر دوست داشتید می توانید در اینترنت به دنبال روش های اضافه کردن تگ های هدر به سایتتان بگردید. به عنوان مثال اگر از وردپرس استفاده می کنید عبارت اضافه کردن تگ h1 در وردپرس را در اینترنت جستجو کنید.

اگر از CMS استفاده نمی کنید یا تنها گزینه موجود اضافه کردن دستی تگ H1 با HTML است کار سختی پیش رو ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که صفحه ای که می خواهید تگ را بدان اضافه کنید روی ویرایشگر کد همچون نوت پد باز کنید و موقعیتی که می خواهید تگ H1 را بدان اضافه کنید بیابید. باید این بخش زیر تگ <body> و بالای تگ <p> باشد. کافیست خطی همانند خط زیر بدان اضافه کنید:

<h1>This is My Header Tag</h1>

 کارتان تمام شد. حالا فایل HTML را ذخیره کنید، آن را مجددا آپلود نمایید و صفحه را رفرش کنید. در ابتدا ممکن است اینکار کمی دشوار به نظر برسد اما وقتی بدان عادت کردید کار سختی پیش رو نخواهید داشت.

 چگونه می توانم از تگ H1 برای سئو استفاده کنم؟

با اینکه تگ H1 ممکن است تاثیر مستقیمی بر روی سئو نداشته باشد اما باز هم صرف زمان بر روی بهینه سازی آن ارزشمند خواهد بود چون مزایای غیر مستقیمی برایتان دارد. به عنوان مثال قرار دادن تگ H1 بر روی سایت می تواند تجربه کاربری را بهبود ببخشد و در نهایت رتبه شما در موتورهای جستجو را بهتر کند. ترکیبی از کلمات کلیدی مرتبط در بالای صفحه و  وجود اطلاعات مدنظر در تگ H1 بسیار مهم است. اجازه دهید به مثال وسایل جانبی دوچرخه برگردیم. فرض کنید صفحه ای با عنوان از کجا وسایل جانبی دوچرخه را بخریم  در تگ H1 داریم. این محتوا در بالای صفحه به گوگل می گوید صفحه شما درباره وسایل جانبی دوچرخه است.

تگ H1

بنابراین بازدیدکنندگانی که وارد این سایت می شوند می توانند بفهمند صفحه شما درباره چه چیزی است و از کجا می توانند وسایل جانبی دوچرخه را خریداری کنند. همین جملات واضح به کاهش بونس ریت کمک می کند و رتبه سئوی شما را بهبود می بخشد. به همین خاطر است که تگ H1 برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان بسیار ارزشمند است. با گنجاندن این تگ در صفحات تان به کسب رتبه بهتر در سایتتان کمک می کنید. شاید این کار قوی تری فرآیند موجود در سایت نباشد اما تگ H1 هنوز هم برای سئو مهم است.

 برای بهینه سازی تگ H1 برای موتورهای جستجو و کاربران می توانید از نکات زیر استفاده کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که در هر صفحه از سایتتان یک تگ H1 دارد. اگر بدون معرفی درست به سراغ متن بدنه بروید، کاربر ممکن است سردرگم شود یا اینکه نداند چه چیزی بر روی صفحه وجود دارد.
  • سعی کنید همه تگ H1 را به صورت منحصر به فرد بنویسید. محتوای تکراری هرچند کوچک می تواند اسیب زیادی به سایت بزند
  • از کلمات کلیدی توصیفی و دقیق استفاده کنید. کلماتی همچون درباره ما تعاملی نیستند. چرا از کلید واژه های تعاملی استفاده نمی کنید؟
  • از به کار بردن بیش از حد کلمات کلیدی اجتناب کنید. استفاده بیش از حد از کلیدواژه ها در تگ H1 می تواند آسیب زیادی به سایتتان وارد کند. به عنوان مثال جمله ای همچون تعمیر بخش های مختلف دوچرخه در مغازه دوچرخه فروشی و فروش لوازم جانبی دوچرخه ممکن است کمی در رتبه بندی بهتر کمکتان کند اما کاربر سردرگم  می شود و ممکن است سایت را ترک کند. اگر بونی ریست سایتتان بالا رود به تدریج رتبه بندی تان هم کاهش پیدا می کند.
  • اگر تگ H1 بسیار بزرگ باشد و بخش اعظمی از سایت را به خود بگیرد بهتر است سری به فایل css بر روی سرورتان بزنید. شما می توانید این فایل را درست مثل فایل HTML ویرایش کنید. به دنبال عبارت h1 بگردید و سعی کنید مقدار font-size را تا حدی که به نظرتان راضی کننده می رسد کاهش دهید
  • خلاق باشید: تگ H1 شما نباید شبیه بیانیه باشد یا اینکه از جملات خسته کننده در آن استفاده شده باشد. شما می توانید از سوال استفاده کنید یا اینکه جملات خلاقانه کاملی بنویسید.

این نکات نه تنها به شما کمک می کند از تگ H1 برای بهبود سئوی سایتتان استفاده کنید بلکه کاربران را هم راضی و خشنود نگه می دارد.

 می توان در یک صفحه بیش از یک تگ H1 قرار داد؟

شما می توانید اما این موضوع اثری بر روی سئوتان نخواهد داشت. تگ های H1 به گونه ای طراحی شده اند که بزرگ و بولد هستند و همانند سرتیتر روزنامه ها می باشند. داشتن چندین تگ H1 در یک صفحه می تواند سردرگم کننده باشد و کمی به رتبه بندی تان نکند. سعی کنید در هر صفحه تنها از یک تگ H1 استفاده کنید.

 

اگر می خواهید هدرها یا زیرهدرهای دیگری اضافه کنید بهترین کار این است که از تگ های H2 ،H3 ،H4 و غیره استفاده کنید. این ها کوچک تر هستند و برای معرفی بخش های مختلف محتوا در متن استفاده می شوند.

تگ H1

آیا تگ های H2 ،H3 و H4 هم برای سئو مهم اند؟

بله. با اینحال چنین تگ هایی مثل H1 وزن زیادی برای سئو ندارند. استفاده از تگ های هدینگ برای سئو یک تمرین پذیرفته شده است اما این تگ ها بهتر است برای پاسخ دادن به سوالات، معرفی بخش های جدید محتوایی و کمک به کاربر برای ناوبری در صفحات استفاده شود تا بهبود رتبه بندی.

تگ H1

 

بیشتر نکاتی که در بالا برای تگ های H1 مطرح شد را می توان برای سایر تگ های هدینگ نیز به کار برد. اگر در به کار بردن کلمات کلیدی افراط نکنید، این تگ ها را منحصر به فرد بنویسید و از هدرهای توصیفی و آموزنده استفاده کنید کاربر تحسینتان خواهد کرد. همین امر به بهبود عملکرد سایتتان در موتورهای جستجو منجر می شود. در دنیای سئو، تگ های H1 زمانی که می خواهید صفحه کاربرپسندی داشته باشید مفیدترین خواهد بود. اگر بدانید چقدر سئوی سایتتان به فعالیت بازدیدکنندگان بستگی دارد شگفت زده خواهید شد. به همین خاطر است که استفاده از تگ H1 برای موفقیت سئو ضروری است.

 برای بهبود سئوی سایتم چه کارهای دیگری می توانم انجام دهم؟

اگر به دنبال روش های ساده ای برای بهبود سئوی سایتتان هستید به استفاده از تگ H1 محدود نخواهید بود.

همانطور که می دانید روش های زیادی برای بهبود سئو وجود دارد. از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تگ عنوان جدید و منحصر به فرد برای هر صفحه بنویسید. این تگ از تگ H1 متفاوت است و می تواند در برگیرنده کلمات کلیدی متفاوتی هم باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که همه تصاویر شما متن Alt دارند. این موضوع اغلب نادیده گرفته می شود اما تگ Alt فرصت دیگری برای اضافه کردن کلمات کلیدی مهم به صفحات است.
  • سرعت بارگذاری صفحات را بیشتر کنید. بازدیدکنندگان انتظار دارند سایت شما با سرعت بارگذاری شود و اگر این انتظارشان برآورده نشود ممکن است نتوانید آن ها را در  سایت نگه دارید.

به ایده های بیشتری نیاز دارید؟ SEO Checker را هم امتحان کنید. این نرم افزار رایگان سایت شما را می خزد، سئوتان را تجزیه و تحلیل می کند و گزارشی درباره آن ارائه می کند.

 در بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو( سئو) به کمک نیاز دارید؟

اگر به دنبال بهینه سازی سایت و رتبه آن برای موتورهای جستجو هستید یا وقت کار کردن بر روی سئوی سایت را ندارید با ما تماس بگیرید.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3  +  1  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان