بازاریابی موبایلی چیست | همه‌چیز در مورد موبایل مارکتینگ

بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی چیست. بازاریابی موبایل هر فعالیت تبلیغاتی است که باعث ارتقاء محصولات و خدمات از طریق دستگاه‌های تلفن همراه، مانند تبلت و تلفن‌های هوشمند می‌شود. بازاریابی موبایل از ویژگی‌های فناوری مدرن موبایل، ازجمله خدمات موقعیت مکانی، می‌تواند برای تنظیم برنامه‌های بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی فرد استفاده کند. بازاریابی موبایل راهی است که از طریق آن می‌توان از فناوری برای ایجاد شخصی‌سازی کالاها یا خدمات به شخصی که دائماً به یک شبکه متصل است، استفاده کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا با این روش بازاریابی بیشتر آشنا شوید.

بازاریابی موبایلی چیست ؟

بازاریابی موبایلی گونه‌ای از روش‌های بازاریابی است که پلتفرم هدف آن گوشی‌های هوشمند و کاربران آن‌ها است. موبایل مارکتینگ از طریق فراهم آوری زمان، مکان و اطلاعات خصوصی دیگر شما را در بهبود کالا یا خدماتتان یاری می‌کند.

اسمارت فون ها آینده بازاریابی!

اکنون و در قرن ۲۱ که در دست بیشتر افراد یک تلفن هوشمند مشاهده می‌کنید این موضوع را به شما یادآور می‌شود که عصر موبایل فرارسیده است. به‌نوعی اگر شما استراتژی موبایل مارکتینگ را اجرا نکنید از رقبای خود عقب می‌افتید.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

بازاریابی موبایلی به روایت نمودار

در اینجا می‌خواهیم با آوردن یک نمودار شما را متوجه این موضوع کنیم که اهمیت بازاریابی موبایلی چیست.

بازاریابی موبایلی

همان‌طور که می‌بینید در این نمودار تعداد کاربران دسکتاپ (کامپیوترهای شخصی) و موبایل طی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۵ نشان داده شده است. همان‌طور که در نمودار مشخص است سال ۲۰۱۴ به‌نوعی نقطه عطفی برای موبایل و خدمات موبایلی بوده است چراکه از این سال به بعد نرخ استفاده‌کنندگان تلفن‌های همراه هوشمند با انحراف زیادی از رایانه‌های شخصی در حال افزایش است.

بازاریابی موبایل چگونه کار می‌کند؟

بازاریابی موبایل شامل تبلیغات است که در تلفن‌های همراه، رایانه لوحی یا سایر دستگاه‌های تلفن همراه ظاهر می‌شود. قالب‌های تبلیغاتی بازاریابی موبایل، سفارشی‌سازی و سبک‌ها می‌توانند متفاوت باشند، زیرا بسیاری از سیستم‌عامل‌های رسانه اجتماعی، وب‌سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه، گزینه‌های منحصربه‌فرد و متناسب با تبلیغات موبایل خود را ارائه می‌دهند.

اهمیت استراتژی بازاریابی موبایلی چیست؟

همان‌طور که داشتن wi-fi برای یک کسب‌وکار آنلاین بسیاری ضروری و حیاتی است داشتن یک استراتژی موبایل مارکتینگ هم به همان اندازه برای کسب‌وکار شما لازم و حیاتی است. اگر هنوز هم برای داشتن استراتژی بازاریابی موبایلی تردید دارید کافی است در محیط پیرامون خود برای مثال محل کار، تحصیل و حتی ایستگاه‌های اتوبوس و مترو قدم بزنید. چند نفر را می‌توانید پیدا کنید که گوشی موبایل به دست خود نداشته باشند و وقت خود را با آن نگذرانند؟! نتایج یک تحقیق نشان دادند که ۴۰ درصد از وقت کاربران اینترنت در دستگاه‌های هوشمند صرف می‌گردد. تا اینجا می‌بایست پاسخ مناسبی برای این سؤال که اهمیت بازاریابی موبایلی چیست پیدا کرده باشید!

برخی دیگر از آمار جالب بازاریابی موبایل:

۸۰٪ از وقت دستگاه تلفن همراه در برنامه‌ها صرف شده است، درحالی‌که برنامه‌های بازی بیشترین درصد زمان برنامه را دارند.

افراد ۷۰ درصد صفحات وب را بیشتر در رایانه‌های لوحی مرور می‌کنند تا تلفن‌های هوشمند

نرخ تبدیل خرده‌فروشی در تبلت ها ۲٫۲٪ است که به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از ۰٫۷٪ در تلفن‌های هوشمند است، اما نرخ تبدیل رایانه‌های سنتی هنوز هم بالاترین و در ۳٫۳٪ است

جستجوی تلفن همراه نسبت به سال ۲۰۱۲ افزایش ۲۰۰٪ داشته است

پیش‌بینی می‌شود موبایل در سال‌های و ۲۰۱۴ و بعد از آن از دسکتاپ پیشی بگیرد.

بازاریابی موبایلی

انواع استراتژی بازاریابی موبایلی چیست ؟

انواع مختلفی از استراتژی‌های بازاریابی موبایل وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید. نوعی که برای شغل شما مناسب باشد به صنعت، مخاطبان هدف و بودجه شما بستگی دارد.

بازاریابی مبتنی بر برنامه

این تبلیغات موبایل شامل برنامه‌های تلفن همراه است. درحالی‌که ۸۰٪ از وقت کاربران موبایل با برنامه‌ها صرف شده است، لازم نیست خودتان یک برنامه ایجاد کنید تا این کار را انجام دهید. خدماتی مانند Google AdMob به تبلیغ‌کنندگان کمک می‌کند تا تبلیغات موبایل ایجاد کنند که در برنامه‌های تلفن همراه شخص ثالث ظاهر می‌شوند.

بازاریابی تلفن همراه درون بازی

بازاریابی موبایل در بازی به تبلیغات تلفن همراه مربوط می‌شود که در بازی‌های موبایل مشاهده می‌شود. تبلیغات درون بازی می‌توانند به‌صورت پاپ آپ های بنر، تبلیغات تصویری تمام صفحه یا حتی تبلیغات ویدیویی که بین صفحه‌های بارگیری ظاهر می‌شوند، پدیدار شوند.

کدهای QR

کدهای QR توسط کاربران اسکن می‌شوند که سپس به یک صفحه وب خاص که کد QR به آن متصل است منتقل می‌شوند. کدهای QR اغلب با بازی‌های موبایل مطابقت دارند و یک عنصر رمز و راز برای آن‌ها وجود دارد، زیرا کاربرانی که آن‌ها را اسکن می‌کنند، همیشه نمی‌دانند دقیقاً از کجا به کجا منتقل می‌شوند.

بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی

تبلیغات تلفن همراه مبتنی بر موقعیت مکانی، تبلیغاتی هستند که بر اساس موقعیت مکانی کاربر نسبت به یک منطقه یا تجارت خاص، در دستگاه‌های تلفن همراه ظاهر می‌شوند. به‌عنوان‌مثال، برخی از تبلیغ‌کنندگان ممکن است بخواهند تبلیغات تلفن همراهشان زمانی نمایان شود که کاربران در شعاع ۱ کیلومتری کار خود قرار بگیرند.

تبلیغات جستجوی تلفن همراه

این‌ها تبلیغات اصلی جستجوی گوگل است که برای موبایل ساخته شده است و اغلب شامل اکستنشن های add-on مانند click-to-call یا مپ است.

تبلیغات تصویر موبایل

تبلیغات مبتنی بر تصویر که برای نمایش در دستگاه‌های تلفن همراه طراحی شده‌اند.

پیام کوتاه

بازاریابی پیامکی شامل گرفتن شماره تلفن کاربر و ارسال پیشنهادات متنی برای آن‌ها است.

بازاریابی تلفن همراه: کمپین‌های تبلیغاتی Google

در ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۳، Google کمپین‌های پیشرفته‌ای را برای همه کاربران Google Ads انتخاب کرد و گزینه‌های تبلیغات موبایل را با تبلیغات کلاسیک آنلاین گوگل (که قبلاً با آن گوگل AdWords شناخته می‌شد) ادغام کرد.

کمپین‌های پیشرفته به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که پیشنهادات Google Ads خود را به جای اینکه برای کمپین‌های جداگانه برای رایانه‌های شخصی و رومیزی انجام دهند در دستگاه‌های مختلف در یک کمپین واحد مدیریت کنند. تبلیغ‌کنندگان Google می‌توانند به‌سادگی تبلیغات جستجوی Google را که قبلاً از آن‌ها استفاده می‌کردند، بگیرند و سپس پیشنهادهایی را برای تنظیم دستگاه‌های تلفن همراه تعیین کنند.

اینکه گوگل تبلیغات تلفن همراه را برای تبلیغ‌کنندگان آسان می‌کند با یک تیر دو نشان می‌زند. به این صورت که این آسانی علاوه برای آنکه کار را برای تبلیغ‌کنندگان آسان می‌کند شرکت گوگل را هم به درامد بالایی درزمینهٔ تبلیغات موبایلی سوق می‌دهد.

کمپین‌های پیشرفته Google به تبلیغ‌کنندگان این امکان را می‌دهد که پیشنهادات را در دستگاه‌ها، مکان‌ها و زمان با سهولت مدیریت کنند. برخی از تبلیغ‌کنندگان ممکن است انتخاب کنند که پیشنهادات بیشتری برای کاربران دستگاه‌های تلفن همراه که در محدوده خاصی از فروشگاه خود هستند، یا فقط ممکن است بخواهند در ساعت‌های باز فروشگاه خود به دستگاه‌های تلفن همراه پیشنهاد دهند و کمپین‌های پیشرفته این امکان را برای تبلیغ‌کنندگان فراهم می‌کند.

بازاریابی موبایلی

برنامه‌های افزودنی تبلیغاتی Google

ایجاد تبلیغات جستجوی تلفن همراه با Google همچنین به شما امکان می‌دهد از نیمی از افزونه‌های تبلیغاتی موبایل Google استفاده کنید که شامل ویژگی‌هایی مانند:

پیوندهای سایت موبایل

پیوندهای سایت موبایل باعث می‌شود که کاربران موبایل بدون پرسه زدن به صفحه‌های خاص سایت شما که برای موبایل بهینه‌شده‌اند پرش کنند. پیوندهای سایت به‌ویژه در بازاریابی موبایل مفید هستند، زیرا برای کاربران دستگاه‌های تلفن همراه بسیار راحت‌تر است.

برنامه‌های افزودنی Click-to-Call موبایل

اکستنشن های click-to-call دکمه “تماس” را مستقیماً در زیر یک تبلیغ قرار می‌دهد. با کلیک بر روی دکمه به‌طور خودکار شماره تلفن یک کسب‌وکار در دستگاه تلفن همراه کاربر ایجاد می‌شود.
هرچند که این برنامه‌های افزودنی تبلیغی باعث می‌شوند که مخاطبین با شغل شما ارتباط بگیرند و کاربران را به سمت قیف فروش سوق می‌دهد بهتر است این امکانات را زمانی ایجاد کنید که شرکت و یا محل کار شما باز باشد و توانایی پاسخگویی به تماس تلفنی را داشته باشد.

Google Offers for Mobile

برنامه افزودنی تبلیغات موبایل Google Offers به تبلیغ‌کنندگان امکان می‌دهد پیشنهاد تخفیف یا کوپن را در زیر آگهی خود قرار دهند. این پیشنهادات ویژه می‌تواند توجه کاربران را جلب کند که در غیر این صورت ممکن است یک تبلیغ را نادیده بگیرند.

افزودنی تبلیغ کلیک برای دانلود

همانند مورد اول است با این تفاوت که کاربران را به صفحه دانلود قبل از تبلیغ برنامه انتخاب شده هدایت می‌کند.

افزودنی تبلیغ محلی

با توجه به اینکه یکی از ۳ جستجوی تلفن همراه دارای هدف محلی است، پسوندهای تبلیغاتی محلی احتمالاً مهم‌ترین برنامه افزودنی برای تلفن همراه هستند. بنابراین بازاریابی محلی باید جنبه اصلی استراتژی تلفن همراه شما باشد. اکستنشن های بازاریابی تلفن همراه محلی معمولاً شامل یک شماره تلفن یا پیوندی به Google Maps است.

جمع‌بندی بازاریابی موبایلی

در این مقاله در مورد موبایل مارکتینگ و اینکه بازاریابی موبایلی چیست و چگونه می‌شود از آن استفاده کرد صحبت کردیم. برای داشتن یک استراتژی هدفمند و زود بازده بهتر است تا واضح و مختصر باشید تا کاربر را خسته نکنید. وقتی صحبت از تلفن همراه می‌شود باید سادگی و خلاصه بودن به مخاطب القا شود نه شلوغی و پراکندگی! همچنین بهتر است تا تبلیغات خود را معطوف به تبلیغات محلی نموده و ضمن تبلیغات مخاطب هدف خود را در نظر داشته باشید. اگر تازه وارد این شاخه از بازاریابی شده‌اید و نمی‌دانید چه تدابیری را برای پیشرفت کار خود اتخاذ کنید بهتر است تا چند استراتژی را دنبال کنید و نرخ تبدیل هرکدام را جداگانه بسنجید.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

49  −  46  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان