امروزه صاحبان کسب و کارها گزینه های زیادی را برای ساخت یک فروشگاه آنلاین در اختیار دارند. یکی از پلت فرم های پرطرفدار، ساده و مقرون به صرفه برای راه اندازی یک تجارت الکترونیکی موفق، استفاده از افزونه ووکامرس است. اما ووکامرس چیست؟ اگر قصد دارید یک فروشگاه آنلاین برای کسب و کار خود راه اندازی کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله می خواهیم در خصوص ووکامرس و ویژگی های مهم و کاربردی آن توضیح دهیم.

ووکامرس چیست؟

ووکامرس چیست؟ ووکامرس (WooCommerce) یک افزونه منبع باز و رایگان وردپرس است که قابلیت تجارت الکتریکی را به وب سایت وردپرس شما اضافه می کند. به عبارت دیگر ووکامرس یک سیستم فروشگاه‌ساز رایگان است. در این صورت با کمک این افزونه به راحتی می توانید یک فروشگاه آنلاین داشته باشید. جالب است بدانید با این افزونه محبوب، تنها با چند کلیک ساده، وبسایت وردپرس شما به یک وب سایت تجارت الکترونیکی کاملا کاربردی و به صرفه تبدیل می شود.

بنابراین اگر در حال حاضر یک سایت وردپرس دارید و آماده هستید که از طریق این سایت فروش خود را آغاز کنید. قطعا خواندن این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

تاریخچه مختصر برای ووکامرس

همانطور که گفته شد ووکامرس افزونه ای است که به راحتی با سایت وردپرس موجود شما ادغام می شود و سایت شما را با چند کلیک به یک وب سایت تجارت الکترونیکی کاملا کاربردی تبدیل می کند. هنگامی که این افزونه در سال ۲۰۱۱ میلادی راه اندازی شد، خیلی سریع یک راه حل اصلی برای کاربرانی شد که به دنبال راه اندازی فروشگاه شخصی خود به صورت آنلاین بودند. صاحبان شرکت WordPress.com از طریق این افزونه توانستند رشد انفجاری را در کسب و کار خود تجربه کنند.

شرکت وردپرس در حال حاضر با استفاده از این پلاگین قوی، تعداد بسیار زیادی از شرکت های تجارت الکترونیکی وردپرس را در ایالات متحده، کانادا و انگلیس در اختیار دارد. افزونه ووکامرس با بیش از ۲۷٫۰۰۰٫۰۰۰ بارگیری و میلیون ها نصب فعال، قطعا نیروی محرکه مهمی در راه اندازی سایت های تجارت الکترونیکی متعدد است. (منبع: سایت WordPress.org)

ووکامرس چگونه کار می کند؟

با توجه به این که ووکامرس یک پلت فرم کاملا مجزا نیست، برای استفاده از آن ابتدا باید یک سایت وردپرس داشته باشید. بعد از ایجاد سایت وردپرس، می توانید افزونه را نصب کرده و مستقیما به سایت خود متصل کنید. با تغییر دلخواه تنظیمات افزونه ووکامرس و  وارد کردن اطلاعات مربوط به محصولات، شما صاحب یک سایت تجارت الکترونیک می شوید!

ووکامرس چیست؟

برخی از ویژگی های مهم ووکامرس چیست؟

  • قالب های حرفه ای ووکامرس

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سیستم فروشگاه ساز ووکامرس طراحی متنوع، زیبا و حرفه ای قالب های آن است. بنابراین شما می توانید با توجه به نوع محصول و سلیقه خود، قالب مورد نظرتان را انتخاب و نصب نمایید. همچنین از آنجا که ووکامرس بر پایه وردپرس طراحی و توسعه یافته است، بنابراین این امکان را برای شما فراهم می سازد تا در کنار فروشگاه آنلاین خود، بخش های دیگری مانند انجمن‌، وبلاگ، صفحه تماس، صفحه درباره ما و دیگر بخش‌های مورد نیاز را برای سایت خود ایجاد کنید.

بیشتر بدانید: طراحی فروشگاه اینترنتی با ووکامرس

  • نصب، راه اندازی و ادغام آسان

حتما می خواهید بدانید که مراحل پیاده سازی ووکامرس چیست؟ باید بگوییم که خیلی ساده است! در واقع افزونه ووکامرس به گونه ای طراحی شده است که با یک  نصب، راه اندازی و ادغام آسان بتوانید به راحتی قابلیت تجارت الکترونیکی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید.

نصب – افزونه WooCommerce درست مثل هر افزونه دیگری در وردپرس نصب می شود. کافی است آن را در گزینه های افزونه ها در داشبورد وردپرس خود جستجو کنید. سپس با چند کلیک ساده این افزونه را نصب و فعال کنید.

راه اندازی – هنگامی که ووکامرس را نصب می کنید، تنظیمات نصب از طریق پیکربندی مراحل اصلی را برای به روزرسانی و راه اندازی فروشگاه طی خواهد کرد. گزینه های متعددی برای تجارت الکترونیکی شما وجود دارد، تنظیمات نصب ووکامرس به ترتیب مهمترین گزینه ها را برجسته می کند، بنابراین هیچ امکاناتی را از دست نمی دهید.

ادغام با قالب وردپرس – از آنجا که WooCommerce با وردپرس سازگار است، به این ترتیب با اکثر قالب های وردپرس به خوبی کار می کند.

ووکامرس چیست؟

  • کنترل آسان داده ها

داده های مربوط به تاریخچه مشتریان، خریدها و همچنین عملکرد فروشگاه، برای پیاده سازی یک وب سایت موفق تجارت الکترونیکی بسیار مهم هستند. خوشبختانه با ووکامرس، شما همیشه مسئول اطلاعات خود هستید. بنابراین هرگز نگران از دست دادن داده های خود نباشید. افزونه ووکامرس کنترل همه چیز را در اختیار شما گذاشته است.

  • ارائه سبد خرید ویژه و پرداخت ایمن

اطلاع از روند پرداخت بازدید کننده سایت از ابتدا تا انتها و فرآیندهایی که صورت می گیرد تا یک خرید موفق انجام شود، به شما کمک می کند تا بازدید کنندگان را به مشتری تبدیل کنید. با استفاده از افزونه ووکامرس شما می توانید پرداخت ایمن را از طریق کارت های اعتباری و گزینه های دلخواه دیگر تنظیم کنید. خوشبختانه این افزونه از قابلیت اتصال به درگاه پرداخت ایرانی برای پرداخت آنلاین کاربران برخوردار است.

  • کنترل کامل محصولات

محصولات نامحدود – ووکامرس به شما اجازه می دهد تا هر تعداد محصولی که می خواهید برای فروش در سایت خود اضافه کنید.

انواع محصولات – اگر محصولات متنوعی را به فروش می رسانید، به کمک افزونه ووکامرس به راحتی می توانید به هر کدام از آنها یک دسته بندی ویژه اختصاص دهید. مثلا می توانید نوع محصول خود را بر روی محصول ساده، گروه بندی شده، محصول خارجی، محصول دانلودی/ فیزیکی و انواع دیگر تنظیم کنید.

تنوع محصولات – اگر محصولات شما با گزینه های مختلفی در دسترس هستند، مشتریان شما می توانند هنگام سفارش، آن گزینه ها را بررسی کرده و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند. مثلا اگر در حال راه اندازی یک فروشگاه آنلاین پوشاک هستید می توانید برای هر لباس گزینه های اندازه، رنگ، تصاویر و قسمت های دلخواه دیگر را تنظیم کنید. در این صورت برای مشتری امکان انتخاب لباس مورد نظر فراهم می گردد.

موجودی – با ووکامرس موجودی محصولات فروشگاه خود را به راحتی کنترل کنید. برای این منظور می توانید ایمیلی را تنظیم کنید تا هنگام کاهش موجودی یک محصول به شما اطلاع رسانی شود.

ووکامرس چیست؟

  • حمل و نقل آسان

افزونه ووکامرس نه تنها فروش کالای شما را آسان می کند، بلکه دستیابی آن برای مشتری را نیز آسان می سازد. زیرا گزینه های مختلف حمل و نقل را در اختیار مشتری قرار می دهد. در این صورت مشتری مناسب ترین روش را برای دریافت کالا درب منزل انتخاب می نماید. محاسبه هزینه ارسال و انتخاب روش ارسال (پست پیشتاز، پست سفارشی، پست اکسپرس، پست عادی و…) از امکاناتی است که این سایت برای حمل و نقل آسان محصول در اختیار مشتری قرار می دهد.

  • بهینه سازی موتور جستجو

افزونه ووکامرس بازاریابی را برای شما آسان کرده است! چرا که به راحتی می تواند از قدرت SEO WordPress استفاده کرده و سایت شما را برای موتورهای جستجو بهینه کند. به خاطر داشته باشید که بدون بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوگر امکان دارد که شما چیزی در حدود ۸۵% از مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید.

بنابراین این ویژگی ووکامرس برای فروش بیشتر ضرروی است. علاوه بر این افزونه ووکامرس برای هر محصول یک بخش بررسی یا توضیحات در نظر گرفته است. چرا که بررسی محصولات برای بهینه سازی سئو و همینطور تشویق فروش آنلاین لازم است.

  • اطلاع از فروش محصول

با استفاده از گزارشاتی که پلاگین ووکامرس در اختیار شما قرار می دهد، می توانید به سرعت از آنچه که می فروشید مطلع گردید و داده های فروش خود را جهت برنامه ریزی برای رشد آینده تحلیل کنید.

داشبورد فروشگاه – سریعاً ترافیکچگونه برای وبلاگمان ترافیک جذب کنیم؟، سفارشات و خلاصه وضعیت فروش را به شما نشان می دهد.

گزارشات – با گزارشات پلاگین ووکامرس، علاوه بر مشاهده میزان فروش خود، می توانید از آنها گزارش های چاپی نیز تهیه نمایید.

تجزیه و تحلیل – با دنبال کردن روند فروش محصولات، می توانید برای رشد فروشگاه خود برنامه ریزی کنید.

ووکامرس چیست؟

  • امکان مدیریت مشتری

از بینندگان سایت تا مشتریان و از مشتریان تا تکرار خرید توسط مشتری، همگی از ابزارهای مدیریت مشتری در افزونه ووکامرس هستند. این پلاگین با ایجاد حساب کاربری برای مشتریان شما، دسترسی و خریدهای بعدی را برای آنها آسان می سازد. در نتیجه به شما در حفظ مشتری کمک می کند. شما می توانید نام کاربری حساب مشتری ها را از آدرس ایمیل آنها تولید کرده و یک رمز عبور اختیاری برای آنها در نظر بگیرید. در این صورت روند ایجاد حساب راحت تر و سریع انجام می شود. همچنین با استفاده از سیستم ووکامرس می توانید در رویدادهای مختلف برای مشتریان وفادار خود پیام تبلیغاتی و یا تخفیف ویژه ارسال نمایید.

  • سازگاری بالا با موبایل و تبلت

از آنجایی که سرعت رشد جمعیتی که از طریق گوشی های همراه و تبلت ها اقدام به خرید آنلاین محصولات می کنند رو به افزایش است. پلاگین ووکامرس حداکثر سازگاری را با دستگاه های مذکور ارائه داده است. به این ترتیب ووکامرس این اطمینان را به شما می دهد تا مشتریانتان بدون توجه به دستگاهی که از طریق آن اقدام به خرید می کنند، تجربه خوبی را از خرید آنلاین به دست آورند.

بیشتر بدانید : مقایسه ووکامرس با مجنتو و شاپیفای

مزایا و معایب فروشگاه ساز ووکامرس چیست؟

قالب فروشگاهی ووکامرس یکی از محبوب ترین افزونه ها به عنوان رهبر بازار برای پلتفرم های فروشگاهی است.

ما به بررسی مزایا و معایب این افزونه می پردازیم و به سوالات شما در مورد چیستی ووکامرس و ویژگی های آن پاسخ می دهیم.

مزایای قالب های ووکامرس چیست؟

  • از آنجایی که این افزونه دارای ویژگی های زیادی است، برخی از گزینه های این افزونه را می توان به عنوان مزایای قالب ووکامرس توصیف کرد.
    مهمترین مزیت این افزونه هزینه بسیار پایین آن است.
  • به صورت  باز  یا به اصطلاح opne Sourceطراحی شده است.
  • این افزونه قابل تنظیم است و می توانید هر تغییری در آن ایجاد کنید.
  • کاملا منعطف است و برای انواع فروشگاه های اینترنتی قابل استفاده است.
  • به طور مداوم به روز می شود.
  • دارای افزونه های اضافی و ابزارهای مفید است.
  • می توانید با استفاده از برنامه WooCommerce آن را از طریق تلفن خود کنترل کنید.
  • امنیتش خیلی خوبه
  • جامعه کاربری این افزونه فروشگاه ساز بسیار گسترده است.
  • امکان مدیریت موجودی محصول وجود دارد.
  • محصولات را می توان به دلخواه مرتب کرد.
  • با استفاده از این افزونه می توانید محصولات نامحدودی را به فروشگاه اینترنتی خود اضافه کنید.
  • محصولات فیزیکی و دیجیتالی هر دو قابل فروش هستند.
  • امکان ایجاد کدهای تخفیف و طرح های تخفیف وجود دارد.

معایب قالب های ووکامرس چیست؟

افزونه فروشگاه ساز ووکامرس دارای ویژگی های زیادی است که برخی از آنها بسیار مهم و کاربردی هستند. با این حال، این افزونه بسته به کاربر دارای معایب زیر است:

  • امکان مدیریت وب سایت های سنگین وجود ندارد.
  • برای فروشگاه های خیلی بزرگ مناسب نیست.
  • سرعت مکان کاهش می یابد.
  • پشتیبانی خاصی نداره
  • نحوه انجام این کار نیاز به آموزش برای مبتدیان دارد.
  • می تواند رابط کاربری خود را بهبود بخشد.

WooCommerce یک ابزار عالی برای شروع است
در حال حاضر با توجه به افزایش اشتغال و مشکلات فراوان از جمله بیماری ها و بیماری های همه گیر، صرفه جویی در زمان و هزینه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل خرید و فروش آنلاین محبوبیت و استقبال قابل توجهی پیدا کرده است.
بهیدو به عنوان مرکز خدمات سئو سایت در اصفهان در این مقاله سعی داشت یکی از راه های مفید و آسان برای ایجاد فروشگاه اینترنتی با استفاده از فروشگاه ساز ووکامرس را برای شما عزیزان توضیح دهد.

امیدواریم مطالب ارائه شده کاربردی و مفید باشد.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5  +  3  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان