SEO یک بازاریابی مدرن است که به بهتر دیده شدن کسب و کار شما در اینترنت کمک می کند. اینکه قیمت پروژه سئو چگونه تعیین می شود به خدمات و مزایایی بستگی دارد که یک متخصص سئو برای ارتقاء رتبه سایت شما در نظر می گیرد. اگر می خواهید بدانید قیمت پروژه سئو چگونه تعیین می شود این مطلب را دنبال کنید.

قیمت پروژه سئو چگونه تعیین می شود ؟

شما می توانید استثنایی ترین وب سایت را در جهان داشته باشید، اما اگر کسی نتواند آن را پیدا کند، باز هم تجارت موفقی نخواهید داشت. به نظر شما چگونه می توان مشتریان بالقوه را به راحتی به سمت یک وب سایت جدید هدایت کرد؟ اگر می خواهید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید و به مشتریان بیشتری دست یابید، به خدمات سئو و  بهینه سازی موتور جستجو نیاز دارید.

همانطور که در بالا اشاره شد برای رقابت در بازار امروز، ضروری است که سایت شما جزو یکی از صفحات اول نتایج جستجو قرار بگیرد. در این صورت مشتریان می توانند برند شما را ببینند. اما پیش از اینکه با یک متخصص حرفه ای سئو قرارداد ببندید، بهتر است اول بدانید که قیمت پروژه سئو چگونه تعیین می شود ؟

هزینه خدمات سئو

خدمات سئو

برای تعیین قیمت پرژه سئو باید ابتدا با خدمات سئو بیشتر آشنا شوید. خدمات سئو شامل هر کاری است که متخصص سئو برای بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگری مانند Google انجام می دهد. بر اساس مطالعات جدید برای یک پروژه موفق سئو بین ۱۲ تا ۱۰۴ ساعت کار در ماه نیاز است.

برخی از اصلی ترین خدمات سئو شامل SEO داخلی، سئو خارجی و SEO فنی است. این خدمات عبارتند از:

-سئوی داخلی در وب سایت شما به اضافه کردن محتوا، کلمات کلیدی، عناوین، تیترها و توضیحات متا در صفحات تعلق دارد. تمامی این موارد باید با دقت و بر اساس تحقیقات صورت گرفته در بازار انتخاب شوند. کارشناس سئو باید کلمات کلیدی مهم فروش که منجر به ایجاد بازدیدکننده برای سایت شما می شود را مشخص نماید.

– ایجاد لینک ها بخش مهمی از سئوی خارجی محسوب می شود. اگر می خواهید رتبه خوبی در گوگل داشته باشید باید به لینک های خارجی اهمیت بدهید. برقراری ارتباط میان وب سایت اصلی و سایر رسانه های اجتماعی نیز یک امتیاز مثبت دیگر برای سئو خارج از صفحه به شمار می آید.

– سئو فنی به عملکرد سایت، کاربرپسندبودن، رسپانسیو بودن، سرعت بارگذاری صفحات و سایر عناصر فنی دیگر بستگی دارد.

برای تعیین قیمت پروژه سئو ابتدا جایگاه کنونی وب سایت شما در موتورهای جستجو بررسی و تعیین می گردد. سپس با توجه به اهداف و خواسته های شما یک جدول زمان بندی برای مراحل پیشرفت سئو تهیه می گردد و بر اساس آن قیمت برآورد می شود.

فاکتورهای لازم برای تعیین قیمت پروژه سئو

هنگامی که برای پروژه سئو به یک کارشناس با تجربه مراجعه می کنید. معمولا سوالات زیر از شما پرسیده می شود:

-قبلاً برای سئوی سایت خود چه کارهایی را انجام داده اید؟

-از جایگاه فعلی وب سایت خود چقدر راضی هستید؟

-رقبای اصلی شما چه کسانی هستند؟

-چه اهدافی را برای سئوی وب سایت خود مشخص کرده اید؟

-چقدر زمان برای تیم سئو در نظر گرفته اید؟ و سوالات مشابه دیگر

روش های تعیین قیمت سئو

در ادامه به بررسی روش های مختلف قیمت گذاری پروژه سئو می پردازیم. با مطالعه این روش ها می توان فهمید قیمت پروژه سئو چگونه تعیین می شود .

  • تعیین هزینه سئو براساس جایگاه رتبه کلمات کلیدی

یکی از روش های تعیین قیمت پروژه سئو، هدف گذاری بر روی ارتقاء جایگاه وب سایت در عبارات خاص و پرجستجو است. در این روش لیستی از کلمات کلیدی تهیه می شود و ملاک موفقیت پروژه، بهبود رتبه سایت در آن کلمات و رسیدن به جایگاهی مشخص است. هزینه و مدت زمان اجرای پروژه سئو بر اساس نوع کلمات و میزان سختی آنها تخمین زده می شود. این کلمات کلیدی به جهت گیری درست وب سایت و هدف گذاری برای فروش بیشتر کمک می کند. البته این روش چندان مناسب نیست و استرس زیادی را به متخصص سئو تحمیل می‌کند. زیرا در صورتی که کلمه کلیدی در مدت زمان تعیین شده به جایگاه مد نظر نرسد عملا درآمدی برای او حاصل نخواهد شد.

در حقیقت کارشناسان حرفه ای در حوزه سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو می دانند که رسیدن به رتبه ۱ گوگل یا هر جایگاه دیگری در صفحه اول نتایج جستجو، به این راحتی ها امکان پذیر نیست، بنابراین از لحاظ اخلاقی و قانونی خود را موظف می دانند که از دادن وعده ها و تضمین های دروغین به کارفرما به منظور دریافت دستمزد بیشتر دوری کنند. به همین خاطر تمایلی به پذیرش پروژه‌ هایی با این طرز تفکر ندارند.

  • تعیین هزینه سئو براساس آمار ورودی از گوگل

این روش می تواند یک جایگزین مناسب برای روش قبلی محسوب شود. در این روش به جای تمرکز بر روی تعداد محدودی از کلمات کلیدی، هدف مهم‌تری دنبال می شود و آن هم جذب مخاطب بیشتر از گوگل و تبدیل آنها به مشتری است. این کار بر اساس استناد بر آمار ارائه شده توسط ابزار Google Search Console و بررسی تغییرات آن صورت می گیرد. اغلب شرکت‌ هایی که تجربه کسب جایگاه در عبارات طولانی را داشته اند و همینطور از اهمیت و ارزش این مدل هدف گذاری مطلع هستند، از این روش جهت تعیین قیمت خدمات سئو استفاده می کنند.

هزینه سئو بر اساس میزان فروش

 

  • تعیین هزینه سئو بر اساس میزان فروش

در ابتدای پروژه سئو می توان برآورد درستی را از میزان فروش فعلی وب سایت تهیه کرد. برای مثال می‌توان با استفاده از ابزارهای تحلیلی مانند Google Analytics آمار دقیقی از خریدهای انجام شده از یک فروشگاه اینترنتی را به دست آورد. بعد از تهیه آمار فروش فعلی باید با تمرکز بر سئو، اهداف آینده فروش را تعیین کرد و بر اساس آن هزینه پروژه سئو را تخمین زد.

این روش کسب رتبه در یک یا چند عبارت را به متخصص سئو تحمیل نمی کند و از سوی دیگر نیز با افزایش بازدید از طریق عبارت‌ هایی پرجستجو ولی کم ارزش هزینه‌ های کارفرما را بی نتیجه نمی‌کند.

  • تعیین هزینه برای خدمات ارائه شده برای سئو

پس از اینکه وضعیت سایت و رقبای اصلی شما به دقت بررسی شد و هدف گذاری های لازم برای ارتقاء رتبه سئو برای آن تعیین گردید، کارشناس سئو بر اساس فعالیت ها و خدماتی که برای رسیدن به آن جایگاه مورد نظر به شما ارائه می دهد، مدت زمان پروژه و همینطور هزینه و قیمت پروژه سئو را برای شما تخمین می زد. فراموش نکنید سئو یک استراتژی بازاریابی طولانی مدت است. بنابراین نباید در زمانی کوتاه انتظار زیادی از متخضض سئو داشته باشید.

 

چگونه می توانید یک متخصص سئو استخدام کنید و انتظار پشتیبانی مداوم داشته باشید؟

در این صورت باید به گزارش های پیشرفت و رشد ماهانه سایت توجه کنید. در پروپوزال تهیه شده در ابتدا تخمینی از نرخ رشد احتمالی داده شده است اما کارشناس سئو تضمینی برای دستیابی به آن به کارفرما نمی دهد. در واقع ضمانت اصلی با کیفیت ارائه خدمات و گزارشات ماهانه تعیین می شود.
در ابتدای هر ماه لیستی از خدمات و هزینه های مربوط به هر کدام منتشر می شود و در پایان ماه گزارشی از تاثیر آنها بر سئو و بهینه سازی وب سایت ارائه می شود.

اگر کارآفرین متقاعد شود که فعالیت های کارشناس باعث بهبود سئو و رشد کسب و کار شده است، دلیلی برای توقف مشارکت نخواهد داشت و تا زمانی که این روند به نفع او نباشد، می تواند تصمیم به عدم مشارکت بگیرد.
بنابراین مهمترین عامل موفقیت این روش، اثربخشی اقدامات و ارائه گزارش های تحلیل و پیشگیری است.

این فرآیند تضمین می‌کند که متخصص سئو همیشه از ایده‌ها و ابزارهای جدید برای رشد کسب‌وکار شما استفاده می‌کند و هرگز در مقایسه با پروژه‌های دیگرش به روال یا اولویت کاهش نمی‌یابد.

پاسخ به برخی از سوالات پرتکرار

۱. چگونه هزینه سئو را محاسبه کنیم؟

به طور کلی از حالت های  زیر برای محاسبه قیمت سئو استفاده می شود:

  • قیمت پروژه سئو ساعتی بر اساس مدت زمان کار
  • بر اساس پروژه
  • ماهانه
  • بر اساس کار انجام شده
  • بر اساس کلمات کلیدی
  • بر اساس ترافیک ورودی و کار مشترک

۲. قیمت ها بر اساس کلمات کلیدی چگونه است؟

با قیمت گذاری مبتنی بر کلمه کلیدی، سایت شما به صفحه اول یا ۵ یا ۳ موقعیت برتر (و در برخی موارد به جایگاه اول) نتایج جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی مشخص شده می رس

۳. هزینه از نظر کار انجام شده به چه معناست؟

در روش محاسبه هزینه سئو بر اساس خدمات ارائه شده به وب سایت موارد زیر حائز اهمیت است:

  • طیف کاملی از خدمات سئو داخلی
  • خدمات ساخت و ساز را اضافه کنید
  • افزایش سرعت سایت

۴. نرخ سئو بر اساس افزایش بازدید سایت چیست؟

به این ترتیب کارشناس سئو قول افزایش ترافیک وب سایت در بازه زمانی مشخص را می دهد.
به عنوان مثال، تیم آکادمی Frein یکی از پروژه ها را برای افزایش ده برابری ترافیک سایت (افزایش ترافیک از ۵۰۰۰ کلیک به ۵۰۰۰۰ کلیک در روز) قرارداد.

۵. هزینه سئو در ساعت چقدر است؟

به طور کلی شرکت های خدمات سئو ساعتی کار نمی کنند و اکثریت افرادی که سئو را به صورت انفرادی و مستقل انجام می دهند ساعتی کار می کنند و برای افزایش زمان کار معمولاً کار سئو کندتر انجام می شود.

۶. قیمت ماهانه سئو چقدر است؟

این روش قیمت گذاری عمدتا برای ارائه خدمات سئو به عنوان یک پروژه بلند مدت استفاده می شود که معمولاً بسته به نوع پروژه ماهانه بیش از ۱۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

۷-روش ارزیابی عملکرد شغلی چیست؟

در روش جدید قیمت گذاری سئو، تا زمانی که به نتیجه دلخواه خود نرسیده اید، هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنید. روش قیمت گذاری سئو نرخ را بر اساس خدمات انجام شده در سایت شما تعیین می کند، به عنوان مثال انجام خدماتی مانند:

  • بک لینک و خدمات لینک سازی خارجی
  • افزایش سرعت سایت
  • فرآیند تولید محتوا

بهیدو به عنوان مرکز تخصصی سئو سایت در اصفهان در این مقاله سعی داشت به بررسی عوامل تاثیر گذار در قیمت گذاری در پروژه های سئو بپردازد.

اگر شما هم برای بهبود و بهینه سازی سایت خود به خدمات سئو در اصفهان نیاز داشتید با تیم فنی بهیدو ارتباط بگیرید.

تماس و ارتباط با تیم پشتیبانی و فنی شرکت بهیدو مرکز تخصصی طراحی سایت در اصفهان

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  7  =  16

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان