بازاریابی پیامکی چیست؟ آیا هنوز این سیستم منجر به فروش میشود؟

اصطلاح SMS مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی در تبلیغات دیجیتال مارکتینگ به استفاده ی یک کسب و کار یا سازمان از پیام های متنی جهت ایجاد سرنخ و ارتباط با مشتریان در مورد کمپین ها، تبلیغات، اخبار، به روز رسانی ها و موارد دیگر اشاره دارد.

به عقیده برخی از آژانس های دیجیتال مارکتینگ بازاریابی پیامکی هنوز هم به عنوان راهی موثر برای تقویت نحوه تعامل با مشتریان در کل چرخه عمر مشتری عمل می کند.

از این رو طراحی سایت در اصفهان و شهرهای دیگر برای ارائه پنل های ارسال پیامک تبلیغاتی همچنان یکی از خدمات طراحی سایت پرکاربرد است.

با این حال کسب‌ وکارها باید به این نکته توجه کنند که فقط نوع محتوایی که از طریق پیامک برای مشتریان خود ارسال می کنند تغییر کرده است.

در واقع پیام های طولانی تر که مربوط به اخبار و به‌روزرسانی‌ های کسب و کار می شود باید از طریق روش های دیگر همچون ایمیل مارکتینگ ارائه گردد.

اما در بازاریابی پیامکی به پیام های کوتاه و خلاقانه تری نیاز است که به جذب مخاطب کمک می کند.

بازاریابی پیامکی ممکن است در وهله اول دشوار به نظر برسد، اما با این راهنمای آسان، شما با هر نوع کسب‌وکار در هر صنعتی می‌توانید از مزایای SMS مارکتینگ برای افزایش فروش، جذب مشتریان و ارتقای موفقیت تجاری خود بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید.

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی یا بازاریابی تلفن همراه، یکی از استراتژی های تبلیغات دیجیتال مارکتینگ است که توسط مشاغل برای ارسال پیام ‌های تبلیغاتی به تلفن ‌های همراه مخاطبان از طریق (SMS) انجام می ‌شود. پیامک به عنوان بخش مهمی از بازاریابی چند کاناله ی موثر است.

ارائه دهندگان خدمات بازاریابی پیامکی صاحبان مشاغل را قادر می‌سازند تا پیام‌های متنی انبوه را به شماره‌ های تلفن همراه هدفمند برای کمپین‌های بازاریابی خود ارسال کنند.

این خدمات می تواند به صورت ارتباطات دو طرفه، پیام کوتاه، کد، قابلیت های MMS و موارد دیگر باشد.

مطالعات نشان داده است که ۹۸ درصد از پیام های متنی باز می شوند، در حالی که تنها ۲۰ درصد از ایمیل ها باز می شوند. با این حال، تعداد کمی از بازاریابان دیجیتال مارکتینگ بهترین روش های استفاده از اس ام اس مارکتینگ را می دانند و به همین خاطر گاهی اوقات می بینیم که این استراتژی بازاریابی با شکست مواجه می شود.

با وجود اینکه بازاریابی اس ام اسی به عنوان یکی از تبلیغات دیجیتال مارکتینگ محبوب در میان مشاغل شناخته می شود اما قوانین خاص خودش را دارد.

بنابراین مهم است که یک کسب و کار قبل از درگیر شدن در چنین کانال های ارتباطی، در وهله اول قوانین مربوط به بازاریابی تلفن همراه، مانند سیاست های حفظ حریم خصوصی و چگونگی جلب مشارکت مخاطبان را درک کند.

چگونه بازاریابی پیامکی را شروع کنیم؟

کسب و کارهایی که مایل به راه اندازی یک کمپین بازاریابی پیامکی موفق هستند، تنها کاری که باید انجام دهند این است که با یک ارائه دهنده خدمات بازاریابی پیامکی تماس بگیرند.

این خدمات در پلتفرم های گوناگون ارائه می شود که مهم ترین آنها طراحی سایت یا برنامه وب مختص ایجاد پنل اس ام اس است.

کافی است شما لیست تماس یا شماره تلفن همراه مشتریان و مخاطبان خود را در پنل اس ام اس وارد کنید و پیام تبلیغاتی خود را به صورت سفارشی یا به صورت انبوه ارسال نمایید. متخصصان طراحی وب سایت در اصفهان و شهرهای دیگر همچنین قادر هستند بازاریابی پیامکی را به عنوان یک قابلیت در طراحی سایت شما بگنجانند.

بنابراین اگر به دنبال حرفه ای ترین خدمات بازاریابی اس ام اسی هستید، ضروری است که با حرفه ای ترین ارائه دهنده این خدمات که می تواند نیازهای خاص کسب وکار شما را برآورده سازد تماس بگیرید.

مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی در دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ | بهیدو

مزایای بازاریابی پیامکی چیست؟

چنانچه بتوانید بازاریابی پیامکی را به درستی اجرا کنید، مزایای زیادی برای مشاغل کوچک و بزرگ شما در صنایع گوناگون به همراه خواهد داشت.

از طریق پیام‌رسانی هدفمند هوشمندانه، کسب‌وکارها می‌توانند مشتریان جدید را از طریق کمپین‌های چند کاناله جذب کنند.

از طرفی برخی از کسب ‌وکارها اس ام اس مارکتینگ را با استراتژی های بازاریابی دیگر ادغام می کنند. مثلا از طریق روش های مختلف مانند تلویزیون، رادیو، بازاریابی ایمیلی یا رسانه‌ های اجتماعی مشتریان را تشویق می کنند تا یک کد یا پیام متنی را به کسب وکار آنها ارسال نمایند.

این پیام های متنی ممکن است یک کد کوتاه برای شرکت در یک مسابقه، کمپین یا لینک خرید محصول باشد. این امر به مخاطبان امکان می‌دهد تا به کمپین های مورد علاقه خود بپیوندند و کسب‌وکارها را نیز قادر می‌سازد تا شماره تماس مشتریان را برای ارتباط بیشتر با آنها ذخیره سازند.

برقراری ارتباط دو طرفه یکی دیگر از مزایای انجام بازاریابی موبایلی محسوب می شود که این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

شما نه تنها می‌توانید مستقیماً به تلفن‌های همراه مشتریان خود پیامک تبلیغاتی ارسال کنید، بلکه آن مشتری نیز می‌تواند به کسب‌وکار شما پاسخ دهد. خواه برای یک نظرسنجی، شرکت در مسابقه، درخواست بررسی سوابق خرید مشتری یا خرید محصول باشد.

به این ترتیب یک شرکت تجاری می تواند با استراتژی های گوناگون از بازاریابی پیامکی برای ایجاد روابط قوی و طولانی مدت با مشتریان خود استفاده کند.

شخصی سازی پیام های متنی برای مشتریان

یکی دیگر از مزیت‌های اصلی بازاریابی پیامکی نسبت به سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتال یا سنتی، توانایی شخصی‌سازی پیام‌های متنی است که حس خاص بودن در مشتری ایجاد می کند.

مثلا هنگامی که شما در ابتدای پیامک تبلیغاتی خود از اسم مشتری استفاده می کنید، مشتری بیشتر با کمپین تبلیغاتی شما درگیر می شود.

به این ترتیب نتایج کلی برای بازاریابی دیجیتال مارکتینگ کسب و کار شما بهبود می یابد.

بازاریابی پیامکی همچنین برای ارسال یادآوری های مهم به مشتریان مثل تمدید گارانتی محصولات و موارد دیگر کاربرد دارد. این کار به خصوص در سبک زندگی پرمشغله امروزی یک مزیت مهم  برای مشتریان و صاحبان مشاغل به شمار می رود.

چه کسانی از بازاریابی پیامکی استفاده می کنند؟

کسب و کارهای زیادی در انواع مختلف صنایع وجود دارند که از بازاریابی پیامکی به عنوان یک تبلیغات دیجیتال مارکتینگ پر سود استفاده می کنند. برخی از رایج ترین آنها عبارتند از:

  • فروشگاه های آنلاین و خرده فروشی ها؛ ارائه دهندگان تمام محصولات غذایی، پوشاک، وسایل الکتریکی و غیره
  • حوزه سلامت و زیبایی اعم از انواع کلینیک‌های پزشکی، فروشگاه های آنلاین آرایشی بهداشتی و غیره
  • حوزه گردشگری و سفر اعم از هتل ها، آژانس های مسافرتی و غیره
  • مراکز اغدیه فروشی مثل فست فودها، رستوران ها، کافه ها و غیره

بررسی صفر تا صد اس ام اس مارکتنیگ با مرکز تخصصی دیجیتال مارکتینگ در اصفهان | بهیدو

چگونه اس ام اس مارکتینگ را با موفقیت انجام دهیم؟

مانند هر بستر ارتباطی دیگر، برای به دست آوردن مزایای بازاریابی پیامکی، یک کسب و کار باید کمپین های پیامکی را به درستی اجرا کند.

برای این منظور باید به نکات زیر توجه شود:

رعایت قوانین و مقررات بازاریابی پیامکی

اول از هر چیز شما باید قوانین و مقررات بازاریابی پیامکی را بدانید. زیرا تلفن همراه یک دستگاه بسیار شخصی است و بنابراین قوانین سختگیرانه ای در مورد نحوه انجام بازاریابی اس ام اسی وجود دارد.

یکی از مهم ترین قوانین این است که اطمینان حاصل شود که یک تجارت قبل از ارسال پیام های متنی هدفمند، از مصرف کننده اجازه می گیرد.

مثلا شما باید در پیام تبلیغاتی خود به مشتری پیشنهاد دهید که در صورت عدم تمایل به دریافت پیام تبلیغاتی شما این سرویس را از طریق ارسال یک کد به راحتی لغو نماید.

رعایت نکردن این مسئله می تواند منجر به عواقب ناخواسته برای هر کسب و کاری شود. زیرا عدم کسب رضایت به منزله نقض حریم خصوصی افراد خواهد بود.

در طراحی سایت پنل های اس ام اس انبوه، ارسال کد لغو از طرف مشتریان به معنای فعال کردن ویژگی STOP  برای گیرندگان  پیام های متنی است.

ارسال پیامک های تبلیغاتی شخصی سازی شده

جنبه بعدی که باید در نظر گرفت این است که واقعاً چه چیزی در پیام متنی SMS گنجانده شده است. پیام ارسال شده باید هدفی داشته باشد و ارزشی را برای مشتری فراهم کند.

یک کسب‌وکار می تواند پیام ‌های خود را از طریق ذکر نام مشتری، ارسال پیام های پیگیری در مورد خریدهای اخیر یا بازدید از فروشگاه و برخورداری از تخفیف های ویژه شخصی‌سازی کند. در این صورت افزایش نرخ پاسخ و بهبود ارتباط با مشتری را تجربه خواهد کرد.

در نهایت، یک کسب و کار باید در مورد ارزشی که در بازاریابی تبلیغاتی خود برای مشتریان ارائه می‌کند کاملا صادقانه و روشن عمل کند.

ارسال پیام‌های متنی به موقع و منسجم

شما باید بهترین زمان برای ارسال پیام های بازاریابی اس ام اسی را بدانید. به موقع و سازگار بودن کلید هر کمپین بازاریابی دیجیتال مارکتینگ موفق است.

به خصوص وقتی صحبت از پیام های متنی می شود.  یک کسب و کار باید بهترین زمان برای ارسال تبلیغات بازاریابی پیامکی خود را درک کرده و شناسایی کند، زیرا می تواند تفاوت زیادی بین یک تجربه مثبت و منفی برای مشتریان داشته باشد.

به عنوان مثال، ارسال پیامک در طول روز بسیار موثرتر از نیمه شب خواهد بود. همچنین توصیه می‌شود که یادآوری‌های مهم پیامکی یا اعلان‌های محصول از ۲۴ ساعت قبل ارسال شود.

اندازه گیری عملکرد و میزان موفقیت کمپین های بازاریابی اس ام اسی

کسب و کارها باید بتوانند موفقیت کمپین های بازاریابی پیامکی خود را بسنجند. به همین خاطر برخی از ارائه دهندگان این خدمات توانایی اندازه گیری CTR، نرخ باز و زمان پاسخ را از طریق گزارش لحظه ای فراهم می کنند. این ویژگی کسب وکارها را مطمئن می سازد که استراتژی بازاریابی خود را به درستی دنبال می کنند.

در نهایت می توان گفت که بازاریابی اس ام اس انبوه به دلیل مزایای بی شماری که دارد از جمله بی واسطه بودن و همینطور توانایی ارسال هزاران پیام متنی انبوه به مصرف کنندگان هدف، می تواند به عنوان تبلیغات دیجیتال مارکتینگ موثر برای تمام مشاغل در نظر گرفته شود.

همچنین این واقعیت که مردم همیشه تلفن همراه خود را در دست دارند، تمایل کسب وکارها برای استفاده از این روش تبلیغاتی را بیشتر می کند. بنابراین پیشنهاد می کنیم این فرصت را برای جذب مخاطبان بیشتر از دست ندهید.

ممنون که تا انتهای این مطلب با بهیدو همراه بودید . در قسمت نظرات تجربیات خود را با ما در زمینه تبلیغات پیامکی به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان