تبلیغات گوگل google adsچیست؟

آنچه در مورد تبلیغات گوگل باید بدانیم

افزایش رقابت مشاغل و کسب و کارهای مختلف در بازار کار و ظهور رقبای مختلف عرصه ی گسترش را برای کسب و کارها محدود کرده است. صاحبان مشاغل برای افزایش مشتریان بالقوه به دنبال تبلیغات سودمند در بسترهای گوناگون هستند. تبلیغات گوگل از انواع تبلیغات سودآور و هدفمند تلقی می‌شود، زیرا در سال‌های اخیر افراد با گوشی و رایانه و فضای اینترنت سر و کار بیش‌تری دارند و گوگل یکی از رایج ترین موتورهای جست و جو برای عناوین مختلف می‌باشد.

ما در این مقاله در رابطه با تبلیغات گوگل یا google ads، نحوه کار Google Ads و روش های تبلیغات در گوگل صحبت خواهیم نمود. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تبلیغات گوگل ادز google ads چیست؟

گوگل ادز (ادوردز سابق) یک سرویس تبلیغاتی از سوی شرکت گوگل می‌باشد که تبلیغات آنلاین را سریع‌تر و پربازده تر کرده و نتایجی پربازده را برای کسب و کارها و بازاریابان به ارمغان می‌آورد. این کمپین تبلیغاتی قدمتی در حدود ۲۳ سال دارد و در سال ۲۰۰۰ میلادی رو نمایی شده و بسیاری از مشاغل را تحت تاثیر خود قرار داده است.

طبق آمار منتشر شده، ۹۰ درصد از صاحبان مشاغل کوچک، با هدف بالابردن تعداد مشتریان بالقوه و افزایش بازدید از فروشگاه خود اقدام به تبلیغات آنلاین می‌کنند. کمپین هوشمند Google Ads یکی از مناسب‌ترین بسترهای ایجاد شده برای بازاریابی دیجیتال است.

گوگل ادز مجوز دیده شدن در صفحات گوگل را به کسب و کارها می‌دهد و برای اجرای تبلیغات نمایشی، تبلیغات خرید و تبلیغات YouTubeبهترین گزینه است. تبلیغات فوق در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) برای جستجوهای مرتبط با محصولات یا خدمات نمایش داده می‌شود و همین نمایش هدفمند در گسترش کسب و کار و مشاغل بسیار موثر است.

چرا تبلیغات گوگل؟

اغلب مشاغل و کسب و کارهای نوپا برای دیده شدن و گسترش فعالیت خود به دنبال انجام تبلیغات هوشمندانه هستند که با هزینه ای معقول بیشترین بازدید و مشتری را کسب کنند. تبلیغات می‌توانند در بسترهای گوناگونی انجام شوند که نتایج گوناگونی از انتشار آنها حصول می‌یابد.

تبلیغات گوگل یکی از پرطرفدارترین بسترها برای تبلیغات است زیرا بر روی کلمات کلیدی متمرکز شده است و در زمان جست و جوی شخص در گوگل، گوگل با بررسی خودکار کلمات کلیدی مرتبطی که از سوی تبلیغ کننده ارائه شده است و تشخیص ارتباط کلمات، تبلیغات را در SERP ظاهر می‌کند.

نمایش هدفمند تبلیغات به افراد که به دنبال کسب اطلاعات یا تهیه محصول یا خدمت خاصی هستند، می‌تواند اثرگذاری مثبتی درجذب مشتری داشته باشد و تقاضای بالایی را از سوی تبلیغ کننده به خود اختصاص دهد. جذب مشتری در فضای وب سایت فروشگاه یا افزایش مراجعات حضوری می‌تواند منجر به رونق کسب و کار شود.

تبلیغات گوگل مزیت دیگری نیز دارد که جذب مشتریان بالقوه را تسهیل نموده است. شما می‌توانید در زمان تنظیم آگهی مخاطبان هدف خود را مشخص کنید و گوگل به طور هوشمندانه آگهی شما را در اختیار مخاطبان مد نظرتان قرار دهد. فیلترهایی نظیر رده سنی، جنسیت، مکان، علایق، دستگاه (کامپیوتر، تبلت یا تلفن همراه) و بازاریابی مجدد دامنه مشتریان شما را محدود می‌سازد و تبلیغات شما را هوشمندانه تر می‌کند.

چرا تبلیغات گوگل؟

تاثیر گوگل ادز بر سئو

سوالی که از سوی اغلب صاحبان کسب و کارها مطرح می‌گردد، تاثیر گوگل ادز بر سئو سایت آنها می‌باشد. بهتر است بدانید تاثیر گوگل ادز بر سئو غیرمستقیم است و تاثیر مستقیمی در سئو یا رتبه بندی سایت ندارد.

سیگنال‌های ارسال شده از سوی لینک‌های گوگل ادز در دسته ی سیگنال‌های غیرمستقیم قرار می‌گیرد و تاثیری بر سئوی سایت ندارد. اما مسئله ای که وجود دارد؛ قرارگیری سایت تبلیغاتی در صفحه ی اول گوگل و تاثیر غیرمستقیم گوگل ادز بر سئو است.

طبیعتا زمانی که سایت یک کسب و کار در صفحه ی اول گوگل قرار می‌گیرد، بازدید بیشتری خواهد داشت و در ذهن مخاطبان ماندگار می‌شود و آمار جست وجوی سایت افزایش خواهد یافت.

از سوی دیگر ثبت سفارش تبلیغات گوگل منجر به قرارگیری نام سایت در میان سایت‌های رتبه دار گوگل می‌شود و افرادی که آشنایی کافی با پلتفرم گوگل ندارند این جایگاه را به دلیل مجبوبیت بالا از سوی مخاطبان تلقی می‌نمایند و اعتماد بیشتری به خدمت یا محصول ارائه شده از سوی مجموعه ی شما خواهند داشت.

انواع تبلیغات در گوگل

انواع مختلف تبلیغات در گوگل وجود دارد که بر اساس اهداف تبلیغ کننده انتخاب می‌شود. انواع اصلی و پرطرفدار تبلیغات گوگل شامل موارد فوق می‌شود:

  • تبلیغات نمایشی
  • تبلیغات ویدئویی
  •  تبلیغات خرید
  • تبلیغات سرچ
  •  تبلیغات اپلیکیشن

برخی از این تبلیغات نظیر تبلیغات ویدئویی در بستر برنامه‌هایی نظیر یوتیوب انجام می‌شود. این تبلیغات پیش از آغاز ویدئوی سرچ شده به شکل pre-rolls پخش می‌شود. شبکه اپلیکیشن های گوگل از دیگر بسترهای تبلیغات و بازاریابی آنلاین است که تحت عنوان تبلیغات اپلیکیشن شناخته می‌شود.

تبلیغات فروشگاهی اغلب برای فروش کالا و محصولات فیزیکی است که محصول ارائه شده توسط شما را به طور مستقیم در صفحه نمایش سرچ گوگل به مشتریان نشان می‌دهد. تبلیغات سرچ به صورت نمایش کلمات کلیدی بر اساس متن تبلیغاتی در صفحه نتایج گوگل است.

شناختن هر کدام از شیوه‌های تبلیغاتی در کسب نتیجه ی مطلوب و مورد انتظار از تبلیغ بسیار موثراست. پیشنهادات گوگل برای مشاغل مختلف شامل موارد فوق می‌شود: فروش، برندسازی، افزایش نصب اپلیکیشن، ترافیک وب سایت،سرنخ‌ها و محصول. درمیان انواع تبلیغات، تبلیغات سرچ بیشترین تقاضا و کاربرد را دارند. به طور کلی تبلیغات گوگل هزینه‌های به صرفه تری نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی دارد و این شیوه از تبلیغات را بسیار پرتقاضا کرده است.

روش های تبلیغات در گوگل

گوگل ادز یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی دیجیتال برای مشاغل و کسب و کارهای نوپا است. این بستر تبلیغاتی دارای بخش‌های مختلفی است که کسب اطلاعات نسبی از آنها پیش از هر کاری ضروری است. بخش‌های مختلف گوگل ادز شامل اکانت ادوردز، کمپین‌ها، ادگروپ‌ها، کیوردها و ادزها می‌شود.

فرد برای کار با Google Ads می‌بایست یک اکانت گوگل ادز ایجاد کند. سرویس گوگل ادز همانند سایر سرویس‌های گوگل در ایران قابل دسترسی نیست و بهتر است پرداخت و استفاده از آن توسط نمایندگی‌های رسمی اقدام نمایید.

کلمات کلیدی نقش اصلی را در تبلیغات اینترنتی ایفا می‌کنند، پس انتخاب آنها نکته ی مهمی است که باید به آن توجه ویژه ای شود. اگر در انتخاب کلمات کلیدی دچار مشکل شدید می‌توانید از ابزار برنامه ریزی کلمات کلیدی که توسط خود گوگل در اختیار شما قرار گرفته است، استفاده کنید.

سعی کنید کلمات کلیدی مختلف را در یک گروه تبلیغاتی قرار دهید و بیش‌تر از عبارت‌های دو یا سه کلمه ای استفاده کنید. ایجاد کمپین‌های گوناگون و در برگیرنده گروه‌های تبلیغاتی متفاوت و تشکیل شده از کلمات کلیدی گوناگون از مراحل کار Google Ads است.

میزان تطابق کلمات کلیدی بر اساس چهار معیار تطابق گسترده، تطابق عبارتی، تطابق دقیق و تطابق منفی بررسی می‌شود. تهیه لیستی از کلمات کلیدی منفی نیز می‌تواند کمک موثری به شما کند تا تبلیغ شما برای چنین کلماتی نمایش داده نشود.

متن یا ویدئوی تبلیغاتی شما یکی از پارامترهای بسیار مهم در جذب مشتریان بالقوه است. قانع کردن مشتری و تحریک آنها برای کلیک روی لینک فروشگاه شما نیازمند توجه به ترفندهای خاص و نکات قابل توجهی است.

اغلب فروشگاه‌هایی که دارای تبلیغات هدفمند و موثر بودند در تجربیات خود این نکته را مطرح کردند که طراحی چند متن و بررسی تعداد کلیک‌های انجام شده می‌تواند در تعیین متن تبلیغاتی نهایی بسیار موثر باشد.

روش های تبلیغات در گوگل چیست؟

بیشتر بخوانید: کمپین ادوردز خود را در ۹ گام تنظیم و راه اندازی کنید

تبلیغات گوگل با تقلید از مدل PPC ( pay-per-click) که به معنای پرداخت به ازای هر کلیک است فعالیت می‌کند. این به این مفهوم است که شما مبلغی که می‌توانید در ازای هر کلمه ی کلیدی خود پرداخت کنید ارائه می‌دهید و گوگل درخواست شما را بررسی می‌کند. اگر ارزش کلمه ی کلیدی شما کمتر یا مساوی مبلغ پیشنهادی باشد گوگل آن را منتشر می‌کند.

نقطه ی مقابل حالت ذکر شده زمانی است که ارزش کلمه ی کلیدی شما بیشتر از مبلغ پیشنهاد شده توسط شماست. در این صورت گوگل درخواست شما را رد می‌کند و این فرصت را در اختیار رقبا قرار می‌دهد و بستری رقابتی در میان صاحبان کسب و کار فراهم می‌آورد.

بعد از پرداخت مبلغ فوق، گوگل کیفیت تبلیغ شما را بررسی می‌کند و به آن رتبه می‌دهد. این مرحله تحت عنوان Quality Scoreشناخته می‌شود. رتبه ی تبلیغات یا Ad Rank ترکیب دو پارامتر فوق است: امتیازی است که توسط گوگل به تبلیغ شما تعلق گرفته است و مبلغی که شما پیشنهاد می‌دهید. این دو عامل نشانگر جایگاه وب سایت شما در صفحه نتایج سرچ می‌باشد.

طبیعتا افزایش مزایده ی شما موجب بهبود کیفیت تبلیغ و کسب امتیاز بالایی در کیفیت و تعداد بیشتر سرچ می‌شود. طبق آمار منتشر شده؛ میانگین نرخ کلیک ۲% است که بر اساس کسب و کار شما قابل تغییر و افزایش است.

جمع بندی

امروزه گوگل به عنوان یکی از جامع ترین و پرکاربردترین موتورهای جستجو در دنیای وب است که اغلب افراد در زندگی روزمره ی خود به شدت از آن استفاده می‌کنند. گوگل ادز یک پلتفرم تبلیغاتی آنلاین است که خدمات آن به شرط پرداخت هزینه برای مشاغل و کسب و کارهایی که به دنبال تبلیغات هدفمند و جذب مشتری هستند، قابل استفاده می‌باشد.

خدمات سئو در اصفهان از جمله خدمات پرتقاضا از سوی صاحبان برند و کسب و کارهای گوناگون برای گسترش فعالیت تجاری، آموزشی و … است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با ما تماس حاصل فرمایید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

84  −    =  81

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان