افزایش سرعت سایت های وردپرسی (معرفی بهترین روش ها)

بهترین روش های افزایس سرعت سایت ورد پرس در طراحی سایت | بهیدو

افزایش سرعت سایت های وردپرسی یکی از مهم ترین موضوعاتی می باشد که یک کارشناس سئو و یا وبمستر در زمینه طراحی سایت باید به آن توجه داشته باشد.

این مسئله در مورد سایت های وردپرسی از درجه اهمیت بالاتری برخوردار می باشد. چرا که سایت های وردپرسی برخلاف سهولت استفاده، امکانات بسیار بالا و پلاگین های متنوع، پاشنه آشیلی به اسم «سرعت سایت» را همیشه همراه خود دارند.

یکی از مهمترین دلایلی که سرعت سایت های وردپرسی معمولا پایین است وجود همین پلاگین هاست. پلاگین هایی که عموما برای کار و پیاده سازی ایده های ما در بستر وب الزامی اند.

پس ما که سایت وردپرسی داریم باید چه کنیم؟

برای پاسخ دادن به این پرسش و یادگیری چند نکته مهم، در ادامه این مقاله با همدیگر در مورد ابزار های آنالیز سرعت وب سایت اطلاعات جامعی کسب خواهیم کرد و سپس به افزونه های موثر در افزایش سرعت سایت وردپرسی و روش های افزایش سرعت وردپرس می پردازیم.

این نکته را به هیچ وجه فراموش نکنید که سرعت سایت بی شک مهم ترین فاکتور بهینه سازی و سئو سایت از دید گوگل است.

از این پس حتما آنالیز سرعت سایت را به عنوان یکی از مهم ترین مراحل بررسی یک سایت (مخصوصا هنگام دریافت پروژه جدید) در اولویت قرار دهید و برای بهتر شدن آن یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

انواع سایت وردپرس

قبل از این که به این نکات بپردازیم، باید بدانید که اکثر سایت های وردپرسی یکسان نیستند. به همین خاطر، بسیاری از کاربران در این زمینه مشکلات متعددی دارند.

شما نمی توانید تمامی مشکلات را با یک کلید حل کنید. ما این سایت ها را تحت عنوان استاتیک و داینامیک طبقه بندی خواهیم کرد.

قبل از هر چیز بیایید به شرح مختصری از این طبقه بندی بپردازیم:

  • سایت های ثابت یا استاتیک

این سری از وب سایت ها، به طور کلی شامل وبلاگ ها، سایت کسب و کارهای کوچک، سایت های عکاسی، سایت ها شخصی، سایت خبری غیر مشهور و غیره هستند.

منظور از استاتیک، سایت هایی هستند که به طور دائم در حال تغییر نباشند. یک سایت ثابت، حداکثر دو یا سه مرتبه در روز تغییر می کند.

این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که سایت های ثابت می توانند به بسیاری از درخواست های ارسال شده توسط کاربران ، از حافظه پنهان خود پاسخ بدهند؛

بدین گونه سایت نیاز نخواهد داشت برای هر درخواست به پایگاه داده مراجعه کند و این امر سرعت سایت را بسیار بالا خواهد برد.

افزایش سرعت سایت های وردپرسی با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو

  • سایت های متغیر یا دینامیک

از سویی، سایت هایی نظیر فروشگاه های آنلاین ، انجمن ها ، سایت های دارای عضویت و سامانه های مدیریت یادگیری، همگی از نوع متغیر هستند؛

یعنی داده های این سایت های وردپرسی به طورمعمول در حال تغییر هستند.

به همین دلیل، تمام درخواست ها نمی توانند از حافظه پنهان پاسخ داده شوند و به منابع مضاعف و پایگاه های داده نیاز دارند.

این نوع سایت ها ، معمولا تعداد زیادی بازدید کننده به صورت همزمان دارند و این بازدید کنندگان ، به طور عمده نیازمند به انفعال با یکدیگر هستند.

این درحالی است که در سایت های ثابت ، بازدید کننده ۵ تا ۱۰ دقیقه در سایت به جست و جو برای موضوع مد نظر خود می پردازد و سپس از آن خارج می شود.

اندازه گیری سرعت سایت

پیش از آنکه نسبت به افزایش سرعت سایت ورد پرسی خود اقدام کنید ابتدا سرعت آن را بسنجید. درواقع برای رسیدن به هدف خود و بررسی تاثیر اقداماتی که در این زمینه قرار است انجام دهید، بهتر است سرعت سایت وردپرسی خودتان را قبل و بعد از انجام این موارد بررسی کنید. شاید برایتان سوال است که چگونه می توان سرعت سایت وردپرسی را اندازه گیری کرد؟ برای انجام این کار ابزارهای رایگانی در اختیار شما قرار دارد. IsItWP، time speed و … از جمله این موارد هستند. سرعت استاندارد یک سایت وردپرسی چیزی در حدود ۲ ثانیه است و شما باید بررسی کنید که چقدر با این زمان فاصله دارید و برای بهبود این مورد چه اقداماتی لازم است.

در ادامه با ما همراه باشید تا راهکارهایی در این مورد به شما معرفی کنیم.

افزایش سرعت سایت های وردپرسی

یک سرعت عالی برای بارگیری صفحات، حدود دو ثانیه می باشد. البته هر چه از این مقدار کم کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت.

باید توجه داشته باشید که شاید این نکات به تنهایی تاثیر چندانی در این کار نداشته باشند، اما کاهش چند میلی ثانیه از هر قسمت ، در مجموع باعث کاهش یک ثانیه کامل و حتی بیشتر از زمان بارگیری صفحات شما می شود.

  • از هاست با عملکرد خیلی خوب استفاده کنید

شرکت خدمات دهنده هاست شما، در عملکرد سایت نقش بسیاری دارد. یک سرویس دهنده خوب همیشه به بهینه سازی سایت و عملکرد آن فکر می کند.

اگر چه در هاست اشتراکی شما مجبور به تقسیم منابع مصرفی با سایر مستاجران آن هاست می باشید.

همچنین، در صورتی که یکی از این مستاجران، با ترافیک بالا در سایت خود مواجه باشد، در عملکرد تمام سرور و در نتیجه سایت شما تأثیر زیادی خواهد گذاشت.

از سویی دیگر، اگر مسئله مالی برای شما مشکلی ندارد، می توانید یک سرور اختصاصی اجاره کنید.

در چنین صورتی تمام منابع و قدرت سخت افزاری در اختیار سایت شما خواهد بود و دیگر نیازی نیست نگران ترافیک سایت دیگران باشید.

گزینه دیگر ، هاست مدیریت شده وردپرس می باشد که به شما بهترین تنظیمات برای اجرای وردپرس را ارائه می دهد.

این شرکت ها، همچنین با به کار گیری متداول، به روز رسانی خودکار و امنیت پیشرفته برای محافظت بیشتر سایت شما را نیز به همراه دارند.

بیشتر بدانید: بهترین هاست برای سایت های وردپرسی

  • برای وردپرس افزونه کش نصب کنید

صفحات وردپرس از نوع متغیر می باشند. این به این معناست که هر زمان فردی از سایت بازدید کند، صفحه دوباره از نو ساخته می‌شود.

به منظور ساخته شدن این صفحات، وردپرس طی فرآیندی ، اطلاعات لازم را از پایگاه های داده به دست می‌آورد ، آن ها را در کنار یکدیگر می‌گذارد و برای کاربر به نمایش می‌گذارد.

این فرآیند مراحل بسیار زیادی دارد و به ویژه در زمانی که به طور همزمان کاربران زیادی از سایت شما بازدید می‌کنند، می‌تواند تا حد بسیار زیادی سرعت سایت را کاهش دهد.

از این رو، توصیه می‌کنیم از یک افزونه کش وردپرس استفاده کنید.

در واقع با نصب این افزونه، سایت به جای تکرار کردن فرآیند ایجاد صفحه برای هر بازدید، پس از اولین بازدید از صفحه ایجاد شده یک نسخه کپی نگهداری می‌کند.

بدین گونه، هرگاه کاربران قصد بازدید از آن صفحه را داشته باشند، سایت از نسخه های  کپی استفاده می‌کند. این کار سایت وردپرس شما را بین ۲ تا ۵ برابر سریع‌تر می‌کند.

افزونه های Cache پیشنهادی برای افزایش سرعت سایت ها

همان طور که گفتیم با نصب این افزونه ها، روند عادی بارگیری صفحات به طور چشمگیری کاهش پیدا می کند. در واقع، می توان گفت که این پلاگین ها، نقش میانبر را نیز دارند.

همچنین، هنگام بارگیری صفحات، چندین مرحله از این روند کاسته می شود. افزونه های خوب زیادی برای کش وردپرس هستند.

همچنین، بهتر است بدانید که برخی از شرکت های خدماتی هاست وردپرس، طرح های کش نیز ارائه می کنند.

بهترین افزونه های افزایش سرعت سایت وردرپسی| بهیدو

سرعت بارگذاری سایت نکته ی بسیار مهم در طراحی سایت

آزاردهنده ترین نکته برای کاربر در مواقع بازدید از سایت، انتظار بیش از حد کاربر برای بارگذاری سایت است که اگر این مدت زمان از یک حد مجاز بیشتر شود باعث خسته شدن کاربر خواهد شد حتی اگر سایت شما یکی از بزرگترین سایت ها باشد.

امکان دارد که سایت شما از طراحی بسیار زیبایی برخوردار باشد، اما به علت سرعت کم بارگذاری آن فقط تعداد محدودی از افراد توانایی دیدن و استفاده کردن از سایت را خواهند داشت. به همین خاطر بهتر است همواره سرعت لود سایت خود را چک کنید.

راه های مختلف کسب درآمد برای طراحان سایت

دنیای مجازی روز به روز در حال پیشرفت و جذب طرفداران بیشتر است. در راستای همین پیشرفت و همه گیری استفاده از دنیای مجازی، تقاضا برای شغل هایی مانند طراحی سایت نیز رو به افزایش است.

اما از سویی دیگر حضور طراحان حرفه ای و بازار اشباع شده ی طراحی سایت، پیدا کردن مشتری امکان دارد که برای برخی از طراحان سایت به خصوص افراد مبتدی کمی دشوار باشد.

بیشتر بدانید: روش های درآمد زایی از سایت های وردپرسی

بهیدو؛ بهترین شرکت طراحی سایت در اصفهان

قطعا یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید برای به دست آوردن مشتریان بیشتر انجام دهید، داشتن یک سایت برای ارائه خدمات و محصولات خود می باشد. همچنین، هر سایتی به رونق کسب و کار شما کمک نخواهد کرد.

اگر به طراحی یک سایت ویژه و به یاد ماندنی نیاز دارید باید از یک تیم فنی، متخصص و خوش سلیقه جهت پیاده سازی اهداف طراحی سایت خود کمک بگیرید.

شرکت بهیدو یکی از بهترین آژانس های دیجیتال مارکتینگ در  اصفهان می باشد که به روز ترین خدمات طراحی سایت در اصفهان را برای طراحی وب سایت شرکتی، طراحی وب سایت فروشگاهی، طراحی سایت آموزشی و به طور کلی طراحی انواع سایت تجاری؛ با نهایت و دقت و کیفیت ممکن به همشهریان و هموطنان گرامی ارائه می دهد.

درصورتی که به طراحی سایت اصفهان یا شهرهای دیگر نیاز دارید یا حتی اگر سایت شما دچار مشکلاتی از قبیل افت سرعت و … شده است؛ همین امروز با متخصصان این شرکت تماس حاصل فرمایید.

ارتباط و تماس با شرکت بهیدو مرکز تخصصی طراحی سایت در اصفهان

اگر می خواهید که همیشه یک قدم جلوتر از رقبای خود باشید و در عصر تجارت الکترونیک جایگاه ویژه ای در دنیای مجازی پیدا کنید باید حتما از تخصصی ترین خدمات طراحی سایت اصفهان استفاده کنید.

۵/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

55  −  51  =  

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان