چگونه بازگشت سرمایه گذاری در برندینگ دیجیتال را بسنجیم؟

بازگشت سرمایه گذاری برندینگ دیجیتال

پلتفرم های دیجیتال اغلب اولین معرفی است که مشتری در مورد برند دریافت می کند. چه برند شما در دنیای دیجیتال جدید باشد یا قبلا نیز از آن استفاده کرده باشد، اندازه گیری و سنجش بازگشت بازاریابی یک نکته کلیدی برای درک اثرات برند دیجیتال بر روی فروش، درآمد و نرخ تبدیل است. معیارهای موجود به شما کمک می کند نحوه عملمرد برند در چارچوب درک مشتری و برندهای رقیب را به خوبی بفهمید. برای اینکه بتوانید درک درستی از بازگشت سرمایه گذاری دیجیتال برندینگ داشته باشید باید معیارهای مناسبی را هم تعریف نمایید.

روش های زیادی برای سنجش و ارزیابی بازگشت سرمایه گذاری برندینگ دیجیتال وجود دارد. این فرایند ضروری باید حداقل یکبار در سال انجام شود. در این مقاله با آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت ، سئو و تولید محتوا همراه باشید، تا مراحل ضروری برای سنجش بازگشت سرمایه گذاری را با هم مرور کنیم.

 اندازه گیری و سنجش بازگشت سرمایه گذاری دیجیتال برندینگ :

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ معیارهای کلیدی برای تعیین بازگشت سرمایه گذاری برویم باید درک درستی از اجزای تشکیل دهنده برند دیجیتال داشته باشیم.

برند دیجیتال شما از هویت، دیده شدن و اعتبار دیجیتال تشکیل شده است.

بازگشت سرمایه گذاری برندینگ دیجیتال

اجازه دهید نگاه عمیق تری به هر کدام از اجزای تشکیل دهنده برند بیندازیم.

هویت برند:

هویت برند دیجیتال به مخاطب شما اجازه می دهد خاطره خوبی از شما در حافظه خود تشکیل دهد و بداند شما چه کسی هستید و چه ارزشی برایش دارید. برند دیجیتال شما باید بیشتر از قبل شخصیت را منتقل کند. هدف از انجام اینکار، داستان سرایی و تعامل افراد با برند به شیوه معنادار و آشناست.

دیده شدن:

اگر هویت شما نشان دهد چه کسی هستید، دیده شدن به مخاطب هدف نشان می دهد چگونه می تواند شما را بیابد. این کار در برگیرنده جایی است که برند ظاهر می شود و اینکه برند چگونه یافته می شود. در نظر گرفتن مخاطب به شما کمک می کند به شیوه موثرتری آن ها را هدف قرار دهید.

 اعتبار:

اطلاعاتی که شما و دیگران در مورد برند به اشتراک می گذارید می تواند شهرت و اعتبارتان را تعیین کنید. به عبارت دیگر، اعتبار چیزی است که مخاطب در مورد شما فکر می کند. شما باید خودتان را به عنوان برندی نشان دهید که مخاطب آن را دوست دارد، می شناسد و به آن اعتماد می نماید.

 تعیین معیارهای مناسب برای سنجش بازگشت سرمایه گذاری:

ارزیابی رفتارها می تواند بینش مناسب و مهمی در مورد نحوه پاسخگویی مخاطب به برند ارائه نماید.

 زمانی که افراد در تعامل با برند شما قرار می گیرند چه رفتاری از خود بروز می دهند؟

انتظارات و اهداف واقعی را تعیین کنید و سعی کنید اینکار را با نگاه کردن به نتایج کمپین های گذشته انجام دهید. اطمینان حاصل نمایید که در کانال های اجتماعی مختلفی فعال هستید. بر روی حل مشکل افراد تمرکز کنید و درک درستی از مکالمات بین افراد باشید. اینکار به شما کمک می کند فرصت های جدیدی را شناسایی کنید و انتظارات را دوباره شکل دهید. زمانی که در حال تعیین معیار مناسب برای بازگشت سرمایه گذاری هستید، باید موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

 مخاطب هدف شما چه صفحه ای را می بیند؟

 بازگشت سرمایه گذاری برندینگ دیجیتال

زمانی که فردی با برند دیجیتال شما تعامل دارد، چه چیزی می بیند؟

آیا این صفحات، صفحات اجتماعی، سایت، میکروسایت و اپلیکیشنی است که می تواند تجربه منحصر به فرد یا پیغام یکپارچه ای را ایجاد نماید؟ کدام یک از این موارد برایتان اولویت بالاتری دارد؟

 آن ها چه محتوایی را مصرف می کنند؟

باید بدانید کاربر شما چه نوع محتوایی را مصرف می کند و چرا. شما می توانید از این محتوا در برنامه های بعدی خود استفاده کنید.

 آن ها چه اقدامی را انجام می دهند؟

این اقدامات چگونه بر روی عملکرد کسب وکار اثر می گذارد؟ چگونه این اقدامات بر اساس جایی که محتوا منتشر شده است  تغییر می کند؟

بازگشت سرمایه گذاری برندینگ دیجیتال

 بازگشت سرمایه گذاری برای درک بیشتر:

اینکه برند شما چگونه دیده می شود بر روی نحوه عملکرد آن در بازار نیز تاثیرگذار خواهد بود. برندها باید درک خود از فعالیت هایی که بر روی عملکرد کلی شرکت همچون آگاهی از برند، ملاحظه و trial اثر می گذارند را بشناسند و بسنجند. زمانی که کاربر اینترنتی در مورد خرید آنلاین تصمیم گیری می کند به دنبال نظر مشتریان از محصول آنلاین، پیشنهادهای موجود از طرف انجمن ها یا بازخورد افراد در رسانه های اجتماعی است. افراد چه احساسی در مورد برند شما دارند؟ ایا برند برایشان مهم است؟ یک روش موثر برای تعیین درک برند، نظرسنجی از مشتریان است. با نظرسنجی منظم و طراحی شده می توانید موثر بودن کمپین های خود را بسنجید.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

زمانی که اینکار به درستی انجام می شود، آگاهی از برند و نظرسنجی مرتبط با آن می تواند به سنجش موارد زیر کمک کند:

  • بازخوانی برند:  آیا مشتری می تواند به طور همزمان برند را فراخوانی کند؟ ایا اولین چیزی که به ذهنش می رسد رقبای شماست؟
  • تشخیص و شناسایی برند:  زمانی که فهرستی از برندها به او نمایش داده می شود می تواند شما را به عنوان یک گزینه قابل اعتماد شناسایی کند؟
  • هویت برند: هویت برند چیزی است که شما به عنوان یک تیم بازاریابی ایجاد می کنید. باید بدانید تلاش های بازاریابی تان موفق بوده است یا خیر
  • تصویر برند: با اینکه هویت برند توسط خود برند ایجاد می شود اما تصویر برند بر اساس درک مشتری است. بررسی تفاوت های موجود در این دو مورد می تواند خلا موجود در تلاش های بازاریابی را نشان دهد
  • اعتماد برند: در دنیایی که ما در آن زندگی می کنیم، حفظ اعتماد یک نکته کلیدی است. اگر برند شما نتواند به عنوان یک برند قابل اعتماد ظاهر شود حفظ مشتری دشوار خواهد بود
  • وفاداری به برند: مشتریان وفادار می توانند کمک فراوانی به برند شما بکنند اما باید همیشه سطح وفاداری آن ها را پیگیری کنید تا ببینید این تغییر چگونه رخ می دهد
  • پروفایل مشتری: تغییر در پایه اصلی مشتری می تواند نشان دهنده نیاز برای ایجاد تغییر در محصول یا پیام های بازاریابی باشد

بازگشت سرمایه گذاری برندینگ دیجیتال

گام مهم در تعیین بازگشت سرمایه گذاری برای درک، تطبیق داده های عملکردی با داده های درک از برند است. نمودار بالا نشان می دهد چگونه برندهای معنادار و مهم توانسته اند بازاریابی را تا ۱۳۳ درصد رشد دهند. این موضوع نشان می دهد تلاش های شما می تواند تاثیر زیادی بر روی در آمد داشته باشد.

 

حالا اجازه دهید عملکرد برند را با هم بسنجیم.

 بازگشت سرمایه گذاری برای عملکرد:

چرا می خواهید تاثیر برند دیجیتال خود را بسنجید؟ فعالیت های برند دیجیتال شما در دستیابی به اهداف کسب وکار مفید بوده است؟ چه دستاوردهایی می تواند ارزشی که مشتری از طریق کسب وکار شما به دست آورده است را به خوبی نشان دهد؟

دانلود؟؟ تماس تلفنی با مرکز تماس؟ سرنخ آنلاین تایید صلاحیت شده؟ اشتراک در تبلیغات ایمیلی؟ افرادی که از محصولات و خدمات شما خرید می کنند؟ نرخ تکمیل کار ۹۵ درصدی؟ نرخ بالای دیده شدن ویدئو؟ به طور کلی پیگیری این موارد می تواند نحوه عملکرد برند را به خوبی نشان دهد.

 بازگشت سرمایه گذاری برای هویت:

برند شما چگونه در بازار درک می شود؟ مخاطبین کلیدی که به برند شما اعتماد دارند چه کاری انجام می دهند و در مورد برند چه احساسی دارند؟ به طور کلی درک از برند بر روی افکار و عملکرد مشتری اثر می گذارد. هر چقدر این درک قوی تر باشد، این تاثیرگذاری نیز بیشتر خواهد بود. با بازگشت سرمایه گذاری برندینگ دیجیتال ، می توانید تعیین کنید آیا مشتری محصول شما را خریداری می کند، آن را به سایر افراد پیشنهاد می دهد یا به سراغ رقیب می رود؟

بازگشت سرمایه گذاری برندینگ دیجیتال

 سوالاتی که باید از خودتان بپرسید:

  • دوست دارید افراد در پاسخ به پیام برند شما چه احساس یا عملکردی داشته باشند؟
  • فالورها دوست دارند چه چیزی از برند شما را در فید خود ببینند؟
  • با محتوای خود چه داستانی را به مخاطب می گویید؟

 درک تمایل به برند:

۱- افراد در مورد برند شما چه چیزی می گویند؟

برای اینکه بتوانید سلامت برند را درک کنید و بر روی مکالمات اجتماعی تمرکز نمایید، می توانی در رسانه های اجتماعی به صحبت های افراد گوش دهید. اینکار می تواند مزایای زیر را برای شما داشته باشد:

  • تم هایی که می توانند نیت و اولویت های خرید برای محصولات شما را نشان دهند
  • کلمات کلیدی که می توانند به شما بگویند افراد از چه چیزی برای یافتن برندتان استفاده می کنند.
  • تجزیه و تحلیل احساسات و تمایل مشتری که به شما می گوید این احساسات منفی است یا مثبت.

همه این قابلیت ها به شما کمک می کند بینشی را در مورد برند ایجاد کنید.

 ۲- چه کسانی در مورد برند و رقبای آن صحبت می کنند؟

داشبورد social listening زمان واقعی و تعاملی به شما کمک می کند:

  • تاثیرگذاران را شناسایی کنید و ازآن ها برای رشد صدای برند در برابر رقبا استفاده نمایید.
  • تیم شما را قادر می سازد به سرعت به فرصت ها پاسخ دهد و  کسب وکار را رشد دهد.
  • به شما کمک می کند درک درستی از جمعیت و وضعیت روانی افراد داشته باشید تا بدانید مخاطبین شما چه کسانی هستند و چگونه به هم مرتبط اند.

۳- افراد کجا صحبت می کنند و با برند شما تعامل دارند؟

برای اینکه بتوانید دسترسی بهتری به مخاطبین هدف و مشتریان جدید داشته باشید باید بدانید افراد کجا با شما تعامل دارند. در این شرایط می توانید به شیوه بهتری با آن ها ارتباط داشته باشید. با social listening کاربران به منابع داده ای بیشتری همچون توییتر، فیس بوک، پینترست و اینستاگرام، یوتیوب و گوگل پلاس و میلیون ها وبلاگ، انجمن ، پیام و سایت جدید دسترسی پیدا می کنند.

بازگشت سرمایه گذاری برندینگ دیجیتال

همچنین کاربران قادر خواهند بود ترندهای منطقه ای و جغرافیایی را در مکالمات اجتماعی خود شناسایی کنند و کمپین های هدفمندتری را ترتیب دهند.

بازگشت سرمایه گذاری برندینگ دیجیتال

 

۷  فاکتوری که به هنگام تعامل با کاربران آنلاین باید مدنظر داشته باشید:

 برنامه: شما می توانید برای رسانه اجتماعی اکتسابی با تعیین اینکه چه چیزی، چه زمانی و چگونه افراد در معرض برندتان قرار می گیرند برنامه ریزی کنید.

چه چیزی: کاربران رسانه اجتماهی در مورد برند و موضوعات مرتبط با برند در کانال های اجتماعی چه می گویند؟ حتی افرادی که هنوز فعال نیستند

چرا: چرا افراد به اندازه کافی به برند شما علاقه دارند و می خواهند با شما تعامل داشته باشند؟ آیا می توانید رسانه های اجتماعی اکتسابی مختلفی را در بخش های مختلفی قرار دهید؟

به عنوان مثال شکایت ها، تحسین ها و ارجاعات؟می توانید از چیزی که به دست می آورید برای بهبود استراتژی استفاده کنید

 چه زمانی: افراد چه زمانی در مورد  شما به صورت آنلاین صحبت می کنند؟ ایا این موضوع باعث ایجاد تعامل در مورد رویداد خاصی می شود؟ ایا افراد از قبل شما را می شناختند؟

 چگونه: چگونه می توانید در این مکالمات در مورد برند شرکت کنید؟ چگونه می توانید خودتان را به طور خلاق نشان دهید و سعی کنید به اهداف بزرگ تر کسب وکار در رسانه اجتماعی برسید؟ چگونه می توانید از قدرت تاثیرگذارانی که در مورد برند شما صحبت می کنند استفاده کنید؟

بهینه سازی: زمانی که رسانه های اجتماعی اکتسابی را درک کردید می توانید با تعامل با افرادی که به طور طبیعی در مورد شما صحبت می کنید کار بهینه سازی را انجام دهید. بسته به بازخوردی که دریافت می کنید می توانید پیام کمپین را تغییر دهید. اینجا یک موقعیت عالی برای ایجاد برنامه اینفلوئنسرهاست. به معیارهایی که برای اهداف خود تعیین کردید نگاه کنید و برای افزایش ارزش کمپین مواردی که نیاز به اصلاح دارند را بهبود ببخشید.

 سنجش: شما باید کیفیت و رشد کلی را در رسانه های اجتماعی بسنجید. در این شرایط می توانید بفهمید برند شما روند سالمی را طی می کند یا خیر. این موضوع به شما کمک می کند دفعه بعد عملکرد بهتری داشته باشید و بدانید بر روی معیارهای موفقی تمرکز می کنید یا خیر.

بازگشت سرمایه گذاری برندینگ دیجیتال

 بازگشت سرمایه گذاری برندینگ دیجیتال برای دیده شدن:

 مخاطبین هدف شما چقدر راحت می توانند برند را پیدا کنند؟

 گام اول: مطمئن شوید که مخاطب هدف خود را می شناسید. برخی از کارهایی که باید انجام دهید عبارت است از :

  • تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی پروفایل توییتر را اجرا کنید: افرادی هستند که در حال حاضر شما را فالوو کرده اند. آن ها چه افرادی هستند؟ از بیوگرافی آن ها در توییتر استفاده کنید. می توانید اطلاعات جغرافیایی همچون شهر محل زندگی، شغل، سرگرمی ها، جنسیت، ارزش ها و موارد دیگر به دست آورید. کار شما پیدا کردن الگوهاست. در نهایت می توانید این یافته ها را به فهرست تبدیل کنید و ببینید افرادی که به دنبال شما هستند چه فعالیت هایی را انجام می دهند. بر روی سایت کلیک می کنند، محتوای موجود را دانلود می کنند، پست هایتان را ریتوییت می کنند، در پست های خود به شما اشاره دارند یا محصولاتتان را می خرند.
  • تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقابتی را انجام دهید: شما می خواهید بدانید افراد چه محصولاتی را از شما می خرند و برای خرید چه محصولاتی به سراغ رقبا می روند. ممکن است بخشی را پیدا کنید که اصلا نمی دانستید باید آن را هدف قرار دهید. به عنوان مثال  ممکن است صاحب آموزشگاه یوگا باشید و ببینید که باشگاه شما نزدیک طب سوزنی را هم پیشنهاد می دهد و بیشتر فالورهایش به همین خاطر آن ها را دنبال کرده اند. در این شرایط می توانید درمان جایگزینی را در فضای کاری خود پیشنهاد دهید.
  • فالورهای فعال خود را پیدا کنید: برخی از افراد برندها را دنبال می کنند و دیگر  در توییتر ظاهر نمی شوند. نگران نباشید. شما می توانید از داده های فراهم شده توسط توییتر برای یافتن افرادی که فعالیت بیشتری در برندتان دارند استفاده کنید. این افراد از تبلیغات شما لذت می برند، محتوا را به اشتراک می گذارند و فالورها را بیشتر می کنند
  • پرسوناهای رسانه اجتماعی را تعریف کنید: هر زمانی که اطلاعاتی در مورد مخاطب جمع آوری می کنید این اطلاعات به شما کمک می کند پرسونای مخاطب را تعریف کنید. زمانیکه بازاریابی در رسانه اجتماعی حرکت می کند می توانید گروه جدیدی را پیدا کنید.

 گام دوم: ببینید برند شما کجا ظاهر می شودو افراد چگونه به سایت و سایر موارد دیجیتال هدایت می شوند.

 گام سوم: شروع به سنجش کنید و بنچ مارک های خود را تنظیم نمایید. معیارهای مربوط به ترافیک که باید برایتان مهم باشد عبارت است از:

  • ترافیک کلی سایت
  • منبع ترافیک
  • ترافیک موبایل
  • نرخ کلیک
  • هزینه به ازای هر کلیک

به عنوان یک بازاریاب، ارزیابی دیده شدن شما باید همیشه تلاشهای سئو را هم در بر داشته باشد.

 

یک کمپین موفق رسانه اجتماعی باید تاثیر مثبتی بر روی رتبه جستجوی شما داشته باشد. سایت موز دریافته است که معیارهای اجتماعی و کیفیت لینک ها جزو فاکتورهای مهم رتبه بندی هستند.

بازگشت سرمایه گذاری برای اعتبار:

 سوالاتی که باید برای مدیریت بهتر شهرت و اعتبار خود بپرسید عبارت است از :

  • کسب وکار و برند شما به صورت آنلاین شناخته شده است؟
  • افراد در مورد شما چه حسی دارند؟ در مورد شما چه فکر می کنند؟ چه زمانی به سراغ برندتان می آیند؟
  • چه نوع محتوایی در نتایج موتورهای جستجو، سایت های مروری، شبکه های اجتماعی به هنگام جستجوی نام برند ظاهر می شود؟

بازگشت سرمایه گذاری برندینگ دیجیتال

بر روی سنجش نظرات آنلاین، سطح تاثیرگذاری خود و فالورها به هنگام ایجاد اعتبار تمرکز کنید.

نظرات نهایی:

زمانی که مشتریان و مشتریان بالقوه با برند شما در دنیای دیجیتال تعامل دارند باید آنالیتیک وب و اجتماعی را بسنجید. اکانت اجتماعی، تبلیغات اجتماعی و سایت ها اولین ورودی برای مشتریان هستند.

سنجش و بازگشت سرمایه گذاری برندینگ دیجیتال بر روی این موارد می تواند شما را به افزایش فروش، درآمد و تبدیل هدایت نماید. توصیه می کنیم این فرایند سنجش را  به دقت انجام دهید، هویت، دیده شدن و چارچوب اعتبار را هر ساله دنبال نمایید. این سه ویژگی به هم مرتبط اند و برند باید در همه آن ها قدرتمند باشد. حالا زمان آن رسیده است که بازگشت سرمایه گذاری خود را درک کنید تا بتوانید ارزش خود را به افراد منتقل نمایید و به افزایش ارزش برند بپردازید.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

72  +    =  76

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان