تقویت SEO در وب سایت وردپرس

سئوی سایت وردپرسی

چگونه سئوی سایت وردپرسی را بهبود ببخشیم؟

اصلا مهم نیست چقدر برای ظاهر سایت وردپرسی خود زحمت کشیده اید اگر نتوانید این سایت را به مخاطبان خود نشان دهید همه زحماتتان به هدر خواهد رفت . اینترنت پر از سایت هایی است که تلاش می کنند نظر افراد را به سمت خود جلب کنند. برای اینکه مخاطبان بتوانند سایت شما را پیدا کنند باید تمام تلاش خود را بکنید تا آن را در جای درستی به نمایش بگذارید. یکی از تاکتیک های برتر برای رسیدن به چنین هدفی، استفاده از سئوست. سئو برای سایت شما مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیده شدن سایت را بهبود می بخشد
  • به افراد کمک می کند راحت تر شما را پیدا کنند.
  • ترافیک سایتتان را بهبود می بخشد
  • مقرون به صرفه است.
  • بعد از اینکه به هدف خود رسیدید می توانید در طولانی مدت از نتایج تان لذت ببرید.

سئو تنها گزینه شما برای دیده شدن نیست اما بهترین گزینه برای شروع کار است.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

۱۵ گام برای بهبود سئوی سایت وردپرسی :

همه ما خیلی خوب می دانیم که سئو یک گزینه رقابتی است و می تواند بسیار زمانبر باشد. اما خیلی از گام های مهم برای سئوی وردپرس هستند که ساده و آسان اند. برخی از این ها را حتی می توانید همین امروز انجام دهید و برخی هایشان به یک برنامه منظم سئویی نیاز دارند و ممکن است یک هفته یا حتی چندین ماه زمان نیاز داشته باشند.

سئوی سایت وردپرسی

۱- مطمئن شوید که هاست مناسبی دارید:

الگوریتم های موتورهای جستجو ( کدهای پیچیده ای که سایت شما را بررسی می کنند و جایگاه آن را مشخص می نمایند) تلاش می کنند به سایت هایی بیشترین اولویت را بدهند که تجربه خوبی برای بازدیدکنندگان فراهم می کند. حالا اگر فردی روی سایتتان کلیک کند و رسیدن به آن زمان زیادی بگیرد چه احساسی خواهد داشت؟ در دنیای سریع اینترنت حتی چند ثانیه هم بسیار مهم است و انسان ها حوصله صبر کردن را ندارند. موتورهای جستجو هم به خوبی از این احساس آگاه هستند و سرعت سایت برای رتبه بندی را مدنظر قرار می دهند. برای اینکه سایتتان بتواند به سرعت بارگذاری شود باید هاست خوبی را انتخاب کنید. اگر سایت شما سرعت خوبی ندارد بهتر است پلن خود را ارتقا دهید یا به فکر یک شرکت دیگر برای خرید هاست باشید.

 

۲- افزونه سئو را نصب کنید:

انتخاب وردپرس برای راه اندازی سایت به این معنی است که نمی خواهید زیاد با کدهای HTML درگیر شوید. به همین خاطر می توانید افزونه هایی را بیابید که عملکرد خوبی برایتان فراهم می کنند. برخی از گام های سئویی که نیازمند استفاده از کدهای HTML است را می توان به کمک افزونه مناسب انجام داد. برخی از گزینه های محبوبی که در اختیار دارید عبارت است از :

بیشتر مراحلی که در گام های بعدی خواهیم داد را به کمک یک افزونه سئویی خوب راحت تر می توان تکمیل کرد.

سئوی سایت وردپرسی

۳- سایت مپ را ایجاد کنید:

برای اینکه سایت شما در صفحه نتایج جستجو دیده شود باید در ابتدا توسط موتورهای جستجو یافت شوند. موتورهای جستجو ربات هایی دارند که به طور منظم وب را می خزند تا  صفحات وب را بیابند و ایندکس کنند. شما می توانید با ایجاد سایت مپ ( نقشه سایت) این فرآیند را تسریع کنید. همه افزونه هایی که در بالا بدان اشاره کردیم این قابلیت را دارند و به ایجاد سایت مپ کمک می کنند. از افزونه ای که انتخاب کردید برای ایجاد نقشه سایت  استفاده کنید و سپس آن را در موتورهای جستجوی اصلی ثبت کنید.

۴- پژوهشی بر روی کلمات کلیدی انجام دهید:

کلمات کلیدی بخش اصلی استراتژی سئوی شما هستند. شما که نمی خواهید برای هر جستجویی دیده شوید؟ معلوم است که نه. شما هم مثل همه صاحبان سایت ها دوست دارید سایتتان زمانی که کاربر به دنبال کلمه یا عبارت خاصی بود نشان داده شود. برای اینکه تعیین کنید چه استراتژی برای کلمات کلیدی تان مناسب است از ابزارهای رایگان پژوهش بر روی کلمات کلیدی همچون کیورد پلنر گوگل یا Answer the Public و ابزارهای پولی همچون ابزار  Moz و SEMRush  بهره ببرید.

 

باید کلمات کلیدی را انتخاب کنید که حجم جستجوی ماهانه خوبی دارد اما زیاد رقابتی نیست. برای سایت های جدید و کسب وکارهای کوچک استفاده از کلمات کلیدی طولانی گزینه خوبی است. کلمات کلیدی طولانی معمولا برای شما گزینه بهتری هستند.

۵- برای هر صفحه یک کلمه کلیدی اولیه و اصلی انتخاب کنید:

زمانی که می خواهید فهرستی از کلمات کلیدی که باید هدف قرار دهید را انتخاب کنید ببینید کدام یک از آن ها برای صفحات سایتتان خوب هستند. در ابتدا کلمات کلیدی اولیه و سپس ثانویه را انتخاب کنید. هر صفحه ای باید کلمه کلیدی اولیه متفاوتی داشته باشد تا با خود رقابت نکند. انتخاب کلمه کلیدی برای گام های بعدی ضروری است.

۶- همه آدرس های خود را سفارشی سازی کنید:

زمانی که صفحه جدیدی در وردپرس ایجاد می کنید به صورت خودکار آدرسی برای آن ایجاد خواهد شد اما این آدرس اطلاعاتی در اختیار کاربر و موتورهای جستجو نمی گذارد. به شکل زیر نگاه کنید:

سئوی سایت وردپرسی

آدرس، بخشی از ظاهر سایت شما در موتورهای جستجوست و به کاربر کمک می کند محتوای شما را بفهمد و شناسایی کند.

به همین خاطر باید از آدرس هایی استفاده کنید که کاربر و موتورهای جستجو دوست دارند. افزونه سئوی شما باید فیلدی برای سفارشی سازی آدرس های هر صفحه داشته باشد. حتی ممکن است به صورت خودکار بر اساس عنوان صفحه ای که وارد کرده اید آدرسی تولید شود. مطمئن شوید که آدرس را با کلمات کلیدی اولیه و مرتبط با صفحه تان پر می کنید.

۷- برای هر صفحه متادیسکرپشن مرتبطی بنویسید:

متا دیسکرپشن اثری بر روی رتبه بندی صفحه ندارد اما هنوز هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چون اغلب در نتایج جستجو نشان داده می شود.

سئوی سایت وردپرسی

متادیسکرپشن به شما این فرصت را می دهد تا افراد را متقاعد کنید سایت شما را در میان همه نتایجی که ظاهر می شود انتخاب کند. از یک توضیح مختصر حدود ۱۵۵ کاراکتر استفاده کنید. مطمئن شوید که کلمه کلیدی اولیه را در آن می گنجانید. اگر فردی برای کلمه کلیدی تان جستجو کرد این بخش در متادیسکرپشن بولد می شود و توجه کاربران را به خود جلب می کند.

۸- از هدینگ ها به صورت استراتژیک استفاده کنید:

بخش دیگری از صفحات که الگوریتم ها آن را بررسی می کنند هدینگ است. به کمک HTML شما می توانستید هدینگ هایی همچون <h2>, <h3> و <h4> را به صفحاتتان اضافه کنید. با اینحال در وردپرس هم می توانید هر بار که متنی می نویسید هدینگ مدنظر را انتخاب کنید.

سئوی سایت وردپرسی

هدینگ ها برای جدا کردن متن به بخش های مختلف ضروری هستند و خواندن متن را راحت تر می کنند. در مورد سئو هم این ها گزینه های بیشتری برای قرار دادن کلمات کلیدی در سایت فراهم می آورند. فقط مطمئن باشید که این ها برای خواننده تان هم معنی دارد.

۹- تصاویر خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید:

الگوریتم های جستجو نمی توانند تصاویر را ببینند اما بخش هایی از فایل تصویر هست که قادر به خواندنش هستند. این بخش ها عبارت است از :

  • نام فایل تصویر
  • تگ ALT
  • کپشن
  • توضیح

شما می توانید این بخش ها را به راحتی در وردپرس زمانی که تصویری را اضافه می کنید پر کنید. اینکار تصاویر را برای سئو بهینه می کند.

سئوی سایت وردپرسی

هر کدام از این فیلدها فرصتی برای برقراری ارتباط فراهم می کنند و به موتورهای جستجو می گویند تصویر شما درباره چه چیزی است.

این اطلاعات را برای همه تصاویری که به سایتتان اضافه می کنید پر کنید و از کلمات کلیدی مرتبط بهره ببرید. بیشتر این بخش ها برای کاربر عادی قابل مشاهده نیست اما کپشن ها قابل مشاهده است. پس مطمئن شوید این بخش را با موارد مفید برای کاربران انسانی پر می کنید.

۱۰- برای سرعت بخشیدن به سایت، تصاویرتان را بهینه کنید:

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم سرعت برای سئوی سایت بسیار مهم است. حتی اگر هاست مناسبی داشته باشید اما تصاویر بزرگ آپلود کرده باشید ممکن است سرعت سایت را کمتر کنید. نکته هایی هست که به بارگذاری سریع تصاویر کمک می کند. برای بهینه سازی تصاویرتان موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

  • تصویر خود را به جای اینکه با فرمت png ذخیره کنید به صورت jpg ذخیره کنید.
  • تصاویر را به افزونه مناسب فشرده نمایید
  • Lazy load را فعال کنید. افزونه های زیادی هست که در این زمینه کمکتان می کند.

۱۱- استراتژی برای وبلاگ نویسی تدوین کنید:

وبلاگ نویسی یک استراتژی خوب برای سئو محسوب می شود چون به سایت شما کمک می کند تازه و مرتبط بماند و فرصت های زیادی برای رتبه بندی در اختیارتان می گذارد.  وردپرس یک گزینه خوب برای ایجاد وبلاگ بر روی سایت است.

 

از تحقیقی که بر روی کلمات کلیدی انجام دادید به عنوان نقطه شروع استفاده کنید تا بتوانید استراتژی وبلاگ نویسی ایجاد کنید که کلمات کلیدی مرتبط را هدف قرار می دهد. تقویم تحریریه تان را ایجاد کنید تا وبلاگ نویسی را به صورت منظم ادامه دهید و مطمئن شوید هر متنی که منتشر می کنید:

  • برای خوانندگان مفید است.
  • به شیوه ای به تلاش های اصلی سایتتان مرتبط است. می توانید درباره محصولات، خدمات یا سایر موارد حرف بزنید.
  • به صورت وب دوست نوشته شده است. این موضوع به معنای فضای سفید، پاراگراف های کوتاه، بخش هایی که با هدینگ جدا شده و استفاده از فهرست عددی و بولت پوینت است.
  • برای موتورهای جستجو هم بهینه سازی شده است.

پست های وبلاگی بهترین روش برای افزایش دیده شدن سایت و جلب توجه و اعتماد افرادی است که به دنبال شما می گردند.

۱۲- لینک دهی داخلی را فراموش نکنید:

لینک های داخلی به هر نوع لینکی گفته می شود که به صفحات دیگر در همان سایت اشاره دارد. همانطور که می دانید این لینک ها برای سئو بسیار عالی هستند چون به گوگل نشان می دهند صفحات شما به هم مرتبط اند.

 

به کمک این لینک های داخلی می توانید انکرتکست های خوبی انتخاب کنید. به عنوان مثال کلمه ای که به صفحه دیگری لینک شده است. هر چقدر سرنخ های بافتی بیشتری به الگوریتم ها بدهید بهتر واژه های شما را درک می کنند و رتبه بهتری برای آن در نظر می گیرند. لینک های داخلی به توسعه اعتبار لینک در سایت هم کمک می کنند. زمانی که لینک داخلی به صفحات محبوب می دهید رتبه آن بهتر می شود.

۱۳- بک لینک سازی کنید:

لینک های داخلی عالی هستند اما بک لینک ها بهترین مکان برای شروع کار هستند و می توانند وضعیت شما را بهتر کنند. بک لینک هر نوع لینکی است که از طرف سایت های دیگر به شما داده می شود. هر لینکی که از سایت معتبر و مرتبط باشد می تواند منفعتی برایتان به ارمغان بیاورد. گوگل این ها را به عنوان تاییدی برای مفید بودن صفحاتتان می شناسد. هر چقدر بک لینک های با کیفیت بیشتری داشته باشید اتوریتی سایت شما هم بیشتر می شود. اتوریتی بیشتر به معنای بهبود نتایج شماست. لینک بیلدینگ یکی از سخت ترین بخش های سئو محسوب می شود اما بعد از اینکه سئوی داخلی را تمام کردید رسیدن به این گام ساده تر می شود.

۱۴- استفاده از ابزارهای  آنالیتیکی را یاد بگیرید:

در این فهرست تلاش کردیم بهترین تمرینات برای بهبود سئوی سایت وردپرسی را در اختیارتان بگذاریم اما  برای اینکه بفهمید چه چیزی برایتان کارساز بوده و چه چیزی مفید نبوده است باید از ابزارهای آنالیتیکی استفاده کنید. شما می توانید از افزونه ای همچون Google Analyticator استفاده کنید تا مهم ترین ابزارهای آنالیتیکی را جلوی چشم تان داشته باشید.

اینکار به شما کمک می کند در داشبورد وردپرس مقدار ترافیکی که دارید و صفحاتی که محبوب است را ببینید.

حالا می توانید اطلاعات دقیق تر را با بررسی گوگل آنالیتیکس به دست آورید. اگر بودجه کافی داشتید از ابزارهایی همچون ماز یا Ahref استفاده کنید. این داده ها را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه صفحاتی محتوای خوبی داشته اند. سپس آموخته های خود را در این استراتژی ها به کار ببرید.

۱۵- به صورت منظم محتوایتان را بررسی کنید:

ایجاد محتوای جدید برای سئو به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد. حداقل یکبار در سال تمامی محتواهایتان را بررسی کنید تا ببینید چه عملکردی برایتان داشته اند.

محتواهایی که عملکرد خوبی داشته اند می توانند به روز شوند. محتواهایی که عملکرد ضعیفی داشته اند را می توان بهبود بخشید. نباید محتوا را منتشر کنید و آن را به دست فراموشی بسپارید. با محتوا همانند یک موجود زنده که به مراقبت نیاز دارد رفتار کنید.

سئوی سایت وردپرسی تان را بر روی بنیان قدرتمندی بنا کنید:

برای اینکه همه مواردی که در این فهرست گفتیم ارزشمند باشد باید به طور منظم بر روی سایت تان کار کنید. در چنین شرایطی به یک هاست خوب نیاز دارید که سطح بالایی از عملکرد و آپتایم بودن را در اختیارتان قرار دهد.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

97  −  96  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان