چگونه برای وبلاگمان ترافیک جذب کنیم؟

افزایش ترافیک وبلاگ

چگونه می توان به وبلاگ خود ترافیک داد؟

برای اینکه بتوانید وبلاگ موفقی داشته باشید بی شک به ترافیک هم نیاز دارید. وبلاگ نویسی تنها زمانی سودمند خواهد بود که بتوانید ترافیک خوبی به سمتش جذب کنید. به همین خاطر اگر می خواهید وبلاگ نویسی کنید توصیه می کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.  در این مقاله به شما نشان خواهیم داد چگونه برای وبلاگ تان ترافیک جذب کنید. فهرستی از نکات و ترفندهای ضروری برای افزایش ترافیک هم در اختیارتان می گذاریم. شما باید بدانید که ترافیک عنصر ضروری برای موفقیت وبلاگ هاست. بدون ترافیک وبلاگ شما محکوم به شکست خواهد بود. همه چیز با بازدیدکننده آغاز می شود و ترافیک باعث می شود وبلاگ تان در معرض دید مخاطبان زیادی قرار گیرد.  به کمک ترافیک می توانید به اهداف زیادی همچون ایجاد آگاهی از برند، فروش محصولات و خدمات، نشان دادن خودتان به عنوان متخصص، فروش و تعامل و ایجاد ارتباط و شبکه سازی دست پیدا کنید. پس برای اینکه در حوزه وبلاگ نویسی موفق شوید به ترافیک نیاز دارید. بیش از ۱۵۰ میلیون وبلاگ در دنیای آنلاین وجود دارد اما تنها چند موردشان توانسته اند مخاطبان راضی به سمت خود جذب کنند. عنصر مشترک در همه این وبلاگ های موفق تمرکزشان بر روی افزایش ترافیک بوده است. بنابراین اگر می خواهید وبلاگتان جزو وبلاگ های موفق باشد باید استراتژی های موجود برای افزایش ترافیک را به خوبی بشناسید. در ادامه می خواهیم روش ها و ترفندهای موجود برای افزایش ترافیک به سمت وبلاگ را با هم مرور کنیم.

۱۰ مورد از بهترین روش هایی که به افزایش ترافیک وبلاگ منجر می شود:

استراتژی ۱: محتوای وایرال ایجاد کنید

محتوای وایرال ایجاد کنید

محتوای وایرال بهترین روش برای جذب ترافیک به سمت وبلاگ است. برای اینکه بتوانید چنین پست هایی ایجاد کنید باید چند مورد از راز و رمزهای موجود را بدانید. همه چیز با نوشتن سرتیترهای خوب و عالی آغاز می شود. مطالعات موجود نشان می دهد از هر ۱۰ نفر ، ۸ نفرشان بر روی محتوایی کلیک می کنند که سرتیتر خوبی داشته باشد. این موضوع توسط وبلاگ های موفق نیز به کار گرفته شده است. پس اگر بتوانید سرتیترهای خوبی بنویسید قطعا موفق خواهید شد. سرتیترهای شما باید به گونه ای نوشته شود که بتواند توجه خواننده را به سمت خود جلب نماید. این سرتیتر باید با مخاطب ارتباط برقرار کند.  این سرتیترها باید به گونه ای باشد که خواننده نتواند به راحتی از کنارش عبور کند و نادیده اش بگیرد. علاوه براین، این نوع سرتیتر باید بتواند خواننده را به سمت محتوا جذب کند. سرتیتری که می نویسید باید احساسات کاربر را بر انگیزاند. یکی از بهترین روش ها برای ایجاد سرتیترهای ترغیب کننده است. مخاطبان شما یا عاشقش خواهند شد یا از آن متنفر خواهند شد.  پس باید به خاطر داشته باشید که سرتیترهایی بنویسید که کاربران را تشویق به کلیک کند. بعد از اینکه سرتیترتان را نوشتید باید محتوای با کیفیت و معتبری هم بنویسید.

در گام بعدی باید طول مناسب را رعایت کنید.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

بیشتر محتوای وایرالی که بر روی اینترنت می بینید بین ۳۰۰۰ تا ۱۰ هزار کلمه هستند.  واقعیت این است که هرچقدر تعداد کلماتتان بیشتر باشد شانس سئوی بهتر وبلاگ هم بالاتر خواهد بود.  پس اگر طول مناسبی برای محتوایتان در نظر بگیرید نرخ تبدیل بالاتری خواهید داشت. علاوه بر این، محتوا باید عمیق و با فکر نوشته شود. به یاد داشته باشید که تنها محتوای عمیق و جذاب است که می تواند رتبه خوبی در گوگل به دست آورد. مطالعات موجود نشان می دهد که بهتر است مطالبتان بالای ۳۰۰۰ کلمه باشد. این موضوع مزایای زیادی برایتان خواهد داشت . چند مورد از این مزایا عبارتند از:

  • هنوز هم افراد زیادی هستند که پست های ۵۰۰ کلمه ای می نویسند. پس اگر بتوانید محتوایی بنویسید که نزدیک ۳۰۰۰ کلمه است وبلاگ شما در میان سایر وبلاگ ها متمایز خواهد شد.
  • پست های طولانی می توانند بک لینک و سرنخ های زیادی به سمت خود جذب کنند.
  • خوانندگان شما از پست های طولانی استفاده بیشتری خواهند برد. آن ها می توانند هر چیزی که نیاز دارند را از محتوای شما به دست آورند و نیازی به سر زدن به جاهای دیگر نداشته باشند.
  • این پست ها همیشه سبز هستند.

در نهایت باید ایده جذابی برای نوشتن داشته باشید. برای اینکار باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ببینید مخاطبانتان چه چیزی از شما می خواهند.
  • برای تولید ایده های محتوایی طوفان فکری برگزار کنید.
  • از طریق کامنت ها هم می توانید ایده به دست آورید/
  • از ریویوها هم ایده سازی کنید.

به عنوان مثال شما می توانید از سایت هایی همچون Quora برای یافتن مشکلات و سوالات افراد استفاده کنید. حتی می توانید از BuzzSumo برای تولید پست های وایرال بهره ببرید. از Ubersuggest برای ایجاد ایده های وبلاگی استفاده کنید. این یک ابزار منحصر به فرد برای تولید کلمه های کلیدی است. همیشه کامنت هایی که در وبلاگتان می گیرید را مطالعه کنید. شما می توانید از این کامنت ها ایده های زیادی به دست آورید. حتی ریویوها هم می توانند در این مسیر کمکتان کنند.

 نکات بیشتر:

برای اینکه محتوای جذابی داشته باشید باید ساختار آن را به گونه ای طراحی کنید که افراد به راحتی اسکنش کنند. می توانید به نوشتن سرتیترهای جذاب، متن بولد شده و استفاده از بولت پوینت به چنین هدفی دست پیدا کنید. اینکار کمکتان می کند مقاله را برای خوانندگان و موتورهای جستجو بهینه سازی کنید. فرمت محتوای شما نقش مهمی در تعداد بازدیدها و اشتراک ها دارد. زمانی که همه این ها را به درستی انجام دادید، می توانید افراد زیادی را به سمت وبلاگتان هدایت کنید و آن ها را به اشتراک وا دارید. این موضوع باعث می شود ترافیک وبلاگ بیشتر شود.

استراتژی ۲: بر روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید

بر روی کلمات کلیدی طولانی تمرکز کنید

یکی از مهم ترین تکنیک ها برای کسب ترافیک  استفاده از کلمات کلیدی طولانی یا همان دم بلند است.

این ها کوئری هایی هستند که شامل چندین کلمه اند. به عنوان مثال واژه سئو یک کلمه کلیدی است اما عبارت چگونه کسب وکار محلی مان را سئو کنیم یک کلیدواژه طولانی است. به خاطر داشته باشید که به دست آوردن رتبه برای کلمات واحد دشوار است. علاوه بر این کیفیت ترافیکی که از این کلمات به دست می آید زیاد بالا نیست. مزایای استفاده از کلیدواژه های طولانی این است که می تواند ترافیک هدفمندی به سمت سایت جذب کند.  این ها رقابت زیادی ندارند و می توانند ترافیک هدفمندی برایتان داشته باشند. پس از این کلیدواژه ها استفاده کنید. علاوه بر این بیش از ۷۰ درصد کوئری ها بر اساس کلمات کلیدی طولانی هستند. به کمک این کلمات کلیدی بازدیدکنندگان بیشتر به مشتری تبدیل می شوند.

 خوب حالا باید چه کار کنید؟

قبل از هر کاری باید کلمات کلیدی طولانی مناسبی برای وبلاگتان به دست آورید. اینکار کمکتان می کند ترافیک مناسبی به سمت سایت جذب کنید. افرادی که از طریق این کوئری ها وارد سایت شما می شوند می توانند از مطالب آن به درستی بهره ببرند. این نوع کلمات برای کاربران مفید خواهند بود. آن ها مقاله شما را دوست خواهند داشت. به همین خاطر باید بر روی این کلمات تمرکز کنید که رقابت کمتری دارند و نرخ تبدیلشان بالاست.

استراتژی ۳:  محتوای همیشه سبز بنویسید

افزایش ترافیک وبلاگ

تولید محتوای همیشه سبز یکی از روش های تایید شده برای افزایش ترافیک وبلاگ است. این نوع محتوا می تواند برای بازه زمانی طولانی مدت توجه افراد را به سمت خود جلب کند.

پست های همیشه سبز بیشتر از هر چیز دیگری ترافیک تولید می کنند . با اینحال نکته مهمی که اینجا باید مدنظر داشته باشید این است که پست ها و موضوعاتی را بیابید که قابلیت همیشه سبز بودن را دارند. بهترین کار این است که از رسانه های اجتماعی استفاده کنید. علوه بر این پست های همیشه سبز باید وعده خاصی بدهند و نیاز خاصی را برآورده کنند. برای اینکه بتوانید ایده های جذابی برای این پست ها بیابید نکات زیر حتما کمکتان می کنند:

هرچقدر عنوان جذاب باشد و در آن از اعداد استفاده شده باشد کاربران زیادی بر روی آن کلیک می کنند. این موضوع شانس افزایش ترافیک به سمت سایت را بیشتر می کند. همین امر انگیزه کاربر برای مطالعه را بیشتر می کند. به عنوان مثال پستی با عنوان ۴۵ نکته برای وبلاگ نویسی بیشتر از عنوانی همچون ۱۰ نکته وبلاگ نویسی کلیک می گیرد. خلاق باشید و ارزشی برای مخاطب فراهم کنید. می توانید از تکنیک FAB برای ایجاد ارزش استفاده کنید:

  • Features( قابلیت ها): محصول شما چه کاری انجام می دهد و چه قابلیت هایی دارد
  • Advantages( مزایا): چه فوایدی دارد؟
  • Benefits(فواید): محصول شما چه چیزی برای پیشنهاد کردن دارد؟

شما می توانید به دنبال انجمن های مرتبط بگردید و ببینید افراد درباره چه چیزهایی صحبت می کنند. می توانید مجلات ، وبلاگ ها، خبرنامه ها و کتاب های الکترونیکی مرتبط را مطالعه کنید. به خاطر داشته باشید بعد از منتشر کردن محتوای همیشه سبز از طریق ایمیل کاربران را مطلع کنید.

 

می توانید این محتوا را در فیس بوک یا سایر رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. حتی می توانید از دوستان و همکارانتان بخواهید این مطلب را به اشتراک بگذارند.

استراتژی ۴:  وبلاگ نویسی مهمان را فراموش نکنید

وبلاگ نویسی مهمان را فراموش نکنید

وبلاگ نویسی مهمان یکی از بهترین روش ها برای جذب ترافیک به سمت وبلاگ است. برای اینکه بتوانید از این روش استفاده کنید باید عاشق نویسندگی باشید. باید به طور فعال در فرآیند وبلاگ نویسی شرکت کنید. علاوه بر این، یکی از مزایایی که وبلاگ نویسی مهمان برایتان دارد این است که می توانید با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کنید. به کمک این روش قادر خواهید بود  ارزش بیشتری به گروه های مختلفی از خوانندگان ارائه کنید. این موضوع می تواند منبع عالی از ترافیک ارجاعی برایتان فراهم کند. زمانی که پست مهمان را می نویسید می توانید اطلاعاتی از خودتان هم در آن بگنجانید و لینکی به سایتتان ارائه نمایید. به کمک وبلاگ نویسی مهمان قادر خواهید بود حضورتان در دنیای آنلاین را توسعه دهید،در نیچ تان شناخته شوید و خودتان را به عنوان یک متخصص معرفی نمایید. در چنین شرایطی است که افراد می توانند با نام شما آشنا شوند و برندتان را به خوبی بشناسند. به همین خاطر است که می گوییم وبلاگ نویسی مهمان دری برای دریافت ترافیک مستقیم باز می کند. خوب حالا که با مزایای وبلاگ نویسی مهمان آشنا شدید باید ببینیم از کجا می توانیم شروع به کار کنیم.

  • قبل از هر کاری باید سایت هایی را جستجو کنید که به شما اجازه می دهند برایشان مطلب بنویسید.
  • با صاحب سایت تماس بگیرید و ببینید می توانید مطلبی را به صورت مهمان بنویسی را خیر. این موضوع زمانی مفید خواهد بود که شما خواننده فعال وبلاگ باشید و بتوانید در آن مشارکت نمایید.
  • بعد از اینکه سایت مدنظر را پیدا کردید و با آن ها به توافق رسیدید باید موضوع یا مقاله تان را آماده کنید.

هرچقدر بیشتر در این زمینه کار کنید نتایج بیشتری هم عایدتان خواهد شد.

استراتژی ۵: تولید ترافیک از طریق ایمیل

تولید ترافیک از طریق ایمیل

قبل از هر چیزی اجازه دهید یک سری حقایق را با هم مرور کنیم. بیش از ۵٫۶ میلیون اکانت ایمیلی فعال در سرتاسر جهان وجود دارد. مهم تر از همه اینکه ، ۱۲۴٫۵ میلیارد ایمیل در روز ارسال شده و دریافت می شود. این موضوع می تواند یک موضوع جالب برایتان باشد. متخصصان ایمیل بر این باورند که هر ۱ دلار صرف شده در بازاریابی ایمیلی می تواند ۴۲ دلار بازگشت سرمایه گذاری داشته باشد. به همین خاطر است که می گوییم بازاریابی ایمیلی می تواند پتانسیل بالایی برای جذب ترافیک به سمت سایت یا وبلاگ داشته باشد. البته باید به خاطر داشته باشید که این روش زیاد هم ساده و اسان نیست. شما باید سخت تلاش کنید.  باید فهرست شخصی سازی شده ای ایجاد کنید.  مشترکین خود را به گونه ای پرورش دهید که همیشه  کنارتان باشند و بخواهند ایمیل هایتان را مورد بررسی قرار دهند. به همین خاطر است که باید افراد مناسبی را بیابید و پرورششان دهید.

مزایایی که با ایجاد فهرست سفارشی از ایمیل ها به دست خواهید آورد عبارت است از:

  • می توانید به کمک این فهرست تنها سرنخ های هدفمند را جمع آوری کنید.
  • نرخ باز شدن بالاتر می رود
  • نرخ کلیک بیشتر می شود.
  • می توانید به بازاریابی دهان به دهان هم امیدوار باشید
  • مشترکین ایمیلی شما یکی از بهترین منابع برای ترافیک هستند
  • می توانید به کمک این مشترکین یک کسب وکار سودآور ایجاد کنید.

برای ایجاد چنین فهرستی چندین روش پیش رو دارید. برخی از این روش ها عبارتند از:

  • اهداف دقیق خود را تعریف کنید
  • صفحه فرود خاصی بسازید
  • بر روی سایت ها و وبلاگ های هدفمند به وبلاگ نویسی مهمان بپردازید
  • از هدفگیری فیس بوک هم استفاده کنید.

استراتژی ۶: به طور منظم وبلاگ نویسی کنید

به طور منظم وبلاگ نویسی کنید

برای اینکه بتوانید در این مسیر به موفقیت دست پیدا کنید باید زمانبندی منظمی برای نوشتن داشته باشید. این موضوع به خوانندگان کمک می کند بازه زمانی مدنظر شما را بدانند. بازدیدکنندگان وفادار در چنین شرایطی به سمت شما باز می گردند و مطالبی که منتشر می کنید را مطالعه می کنند.

 

اینجاست که مزیت وبلاگ نویسی منظم آشکار می شود. چنین نظمی کمکتان می کند ترافیک زیادی به سمت وبلاگ جذب کنید و این ترافیک را حذف کنید. می توانید یک زمان مشخص برای نوشتن بیابید و به طور روزانه، هفتگی، ماهانه یا سایر بازه های زمانی بنویسید و مطلبی منتشر کنید.  در ارسال مطالب ثابت قدم باشید و زمانی را انتخاب کنید که خودتان با آن راحتید و می توانید در طولانی مدت به آن پایبند بمانید. معمولا ایجاد ترافیک با کیفیت و هدفمند کار سختی است.  به همین خاطر است که توصیه می کنیم کارتان را با نوشتن مطالب هفتگی آغاز کنید و به این اصل پایبند باشید.  برای اینکه بتوانید به صورت روزمره مطلبی منتشر کنید باید خیلی سخت کار کنید و تخصص بالایی داشته باشید. پس با متخصصان ارتباط برقرار کنید و از آن ها بیاموزید. این کار نه تنها می تواند به خودتان کمک کند بلکه برای خوانندگان نیز مفید خواهد بود. آن ها عاشق محتوای با کیفیت هستند که به صورت منظم منتشر می شود. در چنین شرایطی است که افراد شما را می شناسند و به عنوان یک متخصص بهتان احترام می گذارند. می توانید از تقویم تحریریه  یا حتی اکسل برای حفظ این ثبات استفاده کنید. تم محتوایی تان را حداقل برای یک ماه آماده کنید و سپس به طور منظم بر روی وبلاگ نویسی تمرکز نمایید.

استراتژی ۷: محتوای سئودوست بنویسید

محتوای سئودوست بنویسید

زمانی که می خواهید محتوای ارزشمندی بنویسید و رتبه خوبی در موتورهای جستجو به دست آورید باید فاکتورهای متعدد سئو را هم مدنظر داشته باشید. اگر این فاکتورها را در نظر بگیرید رتبه تان هم بهتر خواهد شد.

 دو جنبه از سئو برای صاحبان سایت ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است:

  • سئوی داخلی
  • سئوی خارجی

قبل از هر کاری باید به فاکتورهای سئوی داخلی توجه کنید. پس مطمئن شوید محتوایتان سئو دوست است و فاکتورهای سئوی داخلی در آن رعایت شده است. برخی از فاکتورهای کلیدی سئوی داخلی که باید به آن ها توجه کنید عبارتند از:

  • از کلمات کلیدی در عنوان، توضیحات و نیز تگ H1 استفاده کنید
  • از آدرس های سئودوست بهره ببرید
  • طرح سئو دوستی داشته باشید و از تگ های H2 ، بولت پوینت و غیره استفاده کنید
  • از کلمه کلیدی تان در همان ۱۰۰ کلمه اول استفاده کنید
  • از طرح واکنشگرا بهره ببرید
  • لینک های خارجی را فراموش نکنید
  • سرعت بارگذاری سایت را بهینه کنید
  • محتوای عمیق، منحصر به فرد و اصیلی بنویسید
  • به کمک مواردی همچون تگ ALT تصاویرتان را هم بهینه نمایید.

 

برای اینکه کارتان ساده تر شود می توانید از افزونه های سئو همچون یواست و All in One SEO استفاده کنید.

استراتژی ۸:  ساختار پست هایتان را عوض کنید

ساختار پست هایتان را عوض کنید

برای اینکه  محتوایتان مناسب مخاطبان هدف باشد باید ساختار آن را عوض کنید.  اگر قبلا به این موضوع توجه نکرده اید حالا زمان تعویض است. پس کامنت ها را بررسی کنید. اگر هیچ کس کامنتی برایتان نگذاشته بود باید ساختار پست های وبلاگی را تغییر دهید.  تغییر ساختار کمکتان می کند نیازهای مخاطبان هدف را برآورده کنید. زمانی که پست ها بر اساس نیاز مخاطب باشد به سراغتان می آیند و مطالبتان را به اشتراک می گذارند.  همین امر باعث افزایش ترافیک سایت می شود. قبل از هر کاری درک درستی از مخاطبین خود داشته باشید. مسیری که پیش رو دارید شامل موارد زیر است:

  • محتوایی که کارکرد خوبی ندارد را شناسایی کنید
  • آن را بهبود ببخشید و به روزش کنید
  • دوباره منتشرش کنید

یک سری تغییرات که می تواند در بهبود محتوا و افزایش ترافیک مفید باشد را در ادامه فهرست کرده ایم:

  • اطمینان حاصل کنید که از طرح واکنشگرا  استفاده کرده اید تا سایتتان برای همه دستگاه ها در دسترس باشد
  • از فونتی استفاده کنید که خواندن آن برای چشم ساده باشد
  • زمان بارگذاری سایت را بهبود ببخشید
  • به محتواهای دیگر داخل سایت لینک بدهید
  • هدینگ ها، بلوک ها و فهرست ها را به محتوایتان اضافه کنید
  • محتوای با کیفیتی بر روی سایت داشته باشید و سعی کنید محتوایتان بیش از ۲۰۰۰ کلمه باشد
  • همیشه از تصاویر استفاده کنید. اینکار خوانایی متن را بهبود می بخشد
  • از تن مکالمه ای در مقالات خود استفاده کنید.
  • بخش نتیجه گیری را در انتهای پست هایتان بگنجانید.

استراتژی ۹: عناصر بصری را به محتوای خود اضافه کنید.

عناصر بصری را به محتوای خود اضافه کنید.

تاثیر بگذارید و  آن را اجرا کنید. عناصر بصری کمکتان می کنند اینکار را به خوبی انجام دهید. این عناصر می توانند منبع خوبی برای ترافیک وبلاگتان باشند. پس تصاویر، اینفوگرافیک ها، نمودارها و سایر اشکال محتوای بصری را در برنامه تان داشته باشید. مطمئن شوید که نام درستی به تصاویرتان می دهید.  می توانید به طور مستقیم کلیدواژه ای به نام تصویر اضافه کنید. علاوه بر این نباید فراموش کنید که توضیحی برایش بنویسید. توضیح باید دقیق و مختصر باشد.

 

انجام همین گام های ساده می تواند مزایای زیادی برایتان داشته باشد. تصاویر در بخش های  بالای Google image نشان داده می شوند.

استراتژی ۱۰: مشترکین را به سمت وبلاگتان بکشانید

مشترکین را به سمت وبلاگتان بکشانید

مشترکین می توانند در موفقیت وبلاگتان نقش بسیار زیادی داشته باشند. از اولین روزی که نوشتن وبلاگ را شروع می کنید باید شروع به جمع آوری مشترکین بکنید. می توانید اتفاقاتی که در وبلاگ روی می دهد را برایشان بفرستید. در نهایت قادر خواهید بود محتوا یا محصولات جدید را برایشان بفرستید و بازاریابی کنید. شاید اسان ترین روش برای جمع آوری مشترکین استفاده از RSS باشد. می توانید تعداد مشترکین فید RSS را با سرویس های مختلفی همچون FeedBurner پیگیری کنید. حتی می توانید از سرویس هایی مثل میل چیمپ هم بهره ببرید. میل چیمپ ۲۰۰۰ مشترک پیشنهاد می کند و هر ماه به صورت رایگان بیش از ۱۲ هزار ایمیل می فرستد.

 

 این ها تنها روش های موجود برای افزایش ترافیک به سمت وبلاگ نیستند. نکات زیر هم می تواند در این مسیر یاریتان کند

  • از رقبای خود جاسوسی کنید:

اگر ترافیک خوبی برای وبلاگتان ندارید ممکن است به خاطر رقبایتان باشد. سری به وبلاگ رقبا بزنید  و ببینید چه کارهایی انجام می دهند و چگونه ترافیک زیادی جذب می کنند.

این ترافیک ممکن است به خاطر به روزرسانی مکرر محتوا یا استفاده از خرده نیچ ها باشد.

  • به خوانندگان دسترسی پیدا کنید:

پست هایی می نویسید که خوانندگانتان هیچ علاقه ای به آن ندارند؟ اگر چنین است باید به مخاطبان دست پیدا کنید و از آن ها بپرسید چه نوع محتوایی را بیشتر دوست دارند. این یک روش عالی برای جذب ترافیک هدفمند است.  از انجمن های وبلاگ خود استفاده کنید و ببینید مخاطبان درباره چه مسائلی به بحث و گفتگو می پردازند.

  •  به روز باشید:

خوانندگان شما به دنبال اطلاعات به روز هستند. درباره مسائلی که تاریخ مصرفشان گذشته است مطلب ننویسید. به دنبال مجله های محلی یا روزنامه های آنلاین بروید تا بتوانید اطلاعات به روزی درباره مطالبتان به دست آورید. خوانندگان عاشق وبلاگ هایی هستند که به طور مکرر به روز می شوند.

  • از رسانه های اجتماعی استفاده کنید:

دوستان و اعضای خانواده تان دوست دارند وبلاگ شما را مطالعه کنند. از پروفایل رسانه های اجتماعی برای ارتباط با سایر افراد و تبلیغ وبلاگتان استفاده کنید.

  • به وضعیت خودتان هم توجه کنید:

وضعیت وبلاگ را بررسی کنید تا ببینید چه افراد به مطالعه آن می پردازند و چه زمانی اینکار را می کنند. اگر از ناحیه یا حوزه خاصی خواننده زیادی به دست می آورید تلاشتان را بر روی آن ناحیه متمرکز کنید.

از تگ Register استفاده کنید تا بتوانید از بازدیدکنندگان بازخورد بگیرید.

  • از صدای خودتان استفاده کنید:

بیشتر وبلاگ نویسان بر این باورند که استفاده از تن حرفه ای بهترین رویکرد است. اما واقعیت چنین نیست. از تن صدای خودتان استفاده کنید. این بهترین روش برای جمع آوری مخاطبان وفادار است.

  •  آرشیوهای خود را سازماندهی کنید:

آرشیوهای وبلاگ تان باید بر اساس موضوعات سازماندهی شده باشد. مطمئن شوید که آرشیو را به خوانندگان نشان می دهید تا بتوانند پست های مختلفی را مطالعه کنند و زمان بیشتری در وبلاگ بمانند.

  • از آدرس های هوشمندانه استفاده کنید:

هر نوع آدرسی که رشته و کاراکترهای زیادی دارد را حذف کنید. از سرویس های کوتاه کننده لینک بهره ببرید تا بتوانید آدرس ها را تحت کنترل خود در آورید.

  • چیزی که می خواهند را بهشان بدهید:

نوشتن بدون بررسی نیازهای مخاطب کار بیهوده ای است. راز و رمزهایی که به دنبالش هستند را بهشان بدهید تا برای کسب اطلاعات بیشتر دوباره به سراغتان بیایند.

  •  همه محتواهایتان را برچسب گذاری کنید:

برچسب گذاری روش خوبی برای کشاندن موتورهای جستجو به محتوایتان است. زمانی که مطلبتان را برچسب گذاری می کنید توسط موتورهای جستجو و سایت های اجتماعی ایندکس می شود و همین امر ترافیک تان را بیشتر می کند.

  • از انجمن ها غافل نشوید:

در انجمن ها هم مطلب بنویسید. این یک روش عالی برای ایجاد بک لینک است.

  •  از روزهای پر ترافیک استفاده کنید:

محتوای با کیفیت تان را در روزهایی منتشر کنید که خوانندگان بیشتری جذب می کند. اینکار اتوریتی شما را بیشتر می کند و مزایای زیادی برایتان دارد.

  •  برندسازی را فراموش نکنید:

وبلاگ شما برند شماست و باید مثل برند با آن رفتار شود. به پست های قبلی برگردید و ببینید چگونه کار کرده اید. وبلاگ شما باید چیزی بیشتر از یک وبلاگ معمولی باشد. این موضوع وبلاگ را شخصی سازی می کند و حس  بهتری به خوانندگان می بخشد.

افزایش ترافیک وبلاگ

سخن نهایی:

به  خاطر داشته باشید که ترافیک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما باید وبلاگ یا سایت با کیفیتی داشته باشید در غیر اینصورت بازدیدکننده زیادی نخواهید داشت و شکست خواهید خورد. تلاش هایتان زمانی معنا پیدا می کند که ترافیک زیادی به سمت سایت یا وبلاگ جذب کنید. تکنیک ها و ترفندهایی که در این مقاله بیان کردیم می تواند ترافیک وبلاگ را افزایش دهد.

 

اگر ترافیک زیادی جذب نمی کنید باید وارد عمل شوید.  حالا نوبت شماست. موفقیت در وبلاگ نویسی به ترافیک بستگی دارد. استفاده از این ترفندها و تکنیک ها شما را در افزایش ترافیک یاری می دهد.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

63  +    =  70

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان