نقش تبلیغات در برند سازی

امروزه اهمیت تبلیغات در تجارت و برند سازی امری انکار ناشدنی است و بسیاری از شرکت‏های موفق بیشترین فعالیت و تمرکز خود را بر تبلیغ کالای خود قرار داده‏اند. آنها بر این باور هستند که هر چقدر هم در تولید قدرتمند شوید اگر نتوانید تبلیغ مناسبی داشته باشید محصولات و خدمات شما جایگاهی در بازار پیدا نخواهد کرد. برندسازی یا برندینگ یکی از مسائل مهم در تجارت است. برندینگ به معنای تعریف شخصیت برای محصول مورد نظر پیش از ارسال و در دسترس مخاطبان قرار دادن است. بنابراین برای این‏ کار باید نسبت به محصول در بازار اطلاعات کافی داشته باشید. کالای تولیدی شما باید در مقایسه با سایر محصولات متمایز باشد. و بدانید که آیا استفاده از محصول شما برای مخاطب مقرون به صرفه است یا خیر و در نهایت تفاوت کالای شما با آنچه با محصولات مشابه موجود در بازار چیست.

تبلیغات و تجاری سازی

تبلیغات از جمله تاثیرگذارترین ابزارها در تجارت و معرفی محصولات به مخاطبان است. شناساندن هر کالایی به بازار مصرف و موفقیت در این امر نیازمند کار علمی، کارشناسانه و تخصصی نیاز دارد. در برند سازی نیز با توجه به وضعیت بازار هدف و نوع کالا باید تبلیغ مناسب برای ورود محصولات و جلب توجه مشتری صورت گیرد.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

مدیریت برند

مدیریت برند به معنی توسعه یک برند در بازار است. ایجاد یک رابطه مثبت با بازار هدف و مصرف کننده در پروسه مدیریت برند اهمیت فراوانی دارد. اما تمام جوانب مشترک با برند و فرایندهای خرید را نیز شامل می‏شود. این جوانب شامل المان‏ های ملموس برند است. مدیریت برند یکی از موضوعات اصلی بازاریابی است که می‏تواند باعث افزایش ارزش محصول شود. مدیریت برند باعث دسترسی آسان‏تر به مشتریان هدف می‏شود و از این طریق می‏توانید پیام اصلی را برای آن‏ها ارسال کنید. بنابراین برای شروع یک برندسازی و تقویت برند خود باید اصول مدیریت موفق برند را به کار گرفت.

مدیریت تبلیغات

اهمیت برندینگ

دلیل اصلی روی آوردن شرکت‏ ها به برندینگ این است که در دنیای امروز که ویژگی اصلی آن رقابت شدید بر سر تولید محصولات مختلف و پاسخ گویی به نیازهای مختلف مصرف‏ کنندگان است، نام برند یکی از فاکتورهای کلیدی و موثر برای فرآیند برندسازی و محصول است، زیرا بر جلب نظر مشتری تاثیر گذاشته و حامل معنی بوده و حتی بر وجهه و تلقی عمومی از برند نیز تاثیرگذار است. برندینگ از مباحث مهم و اصلی استراتژی های مدیریت محصول به شمار می‏رود. تولید یک محصول تحت یک نام تجاری نیاز به یک سرمایه ‏گذاری نسبتاً طولانی دارد، به همین دلیل برخی از تولیدکنندگان عمدتا در مقوله برند دخالت نمی‏ کنند و فقط در پروسه تولید فعال هستند و وظیفۀ برندینگ را به سایر تولیدکنندگان محول می‏کنند. در تجارت بیشترین سرمایه ‏گذاری به بحث های تبلیغات، پیشبرد و بسته ‏بندی معطوف می‏گردد. صاحبان برندها می‏توانند به راحتی تولیدکنندۀ خود را تغییر دهند. حتی زمانی که شرکت ها دیگر نتوانند از پس هزینه‏ های تولید در کشور خود برآیند، نام های تجاری ارزشمند کماکان تعیین‏ کنندۀ رفتار و تقاضای مصرف کننده است، به طوری که هموراه محصولات آنها مشتری خود را دارد.

از جملۀ کارکردهای یک برند کارامد، منحصر به فرد نمودن محصول و ایجاد امکان رهگیری سفارشات مربوط به آن محصول است. علاوه بر این، فراهم آوردن حمایت قانونی از ویژگی های خاص یک محصول است و در صورت عدم ثبت نام تجاری و برند برای محصول امکان کپی‏ برداری و سوءاستفاده از آن فراهم می‏شود. برندینگ این فرصت را برای تولیدکننده فراهم می‏کند که برای خود مشتریانی وفادار و سودآور کسب کند. این وفاداری در فضای رقابتی بازار، به شرکت کمک بسیاری خواهد کرد و در طراحی عناصر بازاریابی و اتخاذ تدابیر مناسب با هریک، دست مدیران بازاریابی را باز می‏گذارد.

برندسازی اینترنتی

قبل از استفاده از تبلیغات اینترنتی به عنوان راهی برای ورود بازار مصرف بازاریابان تنها از تبلیغات سنتی از جمله تبلیغات تلویزیونی، استفاده از بیلبوردها، روزنامه ها و سایر روش‏ها به معرفی کالای خود می‏پرداختند. اما امروزه علاوه بر تبلیغات سنتی، انواع مختلف تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات بنری، تبلیغات ویدئویی، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات ایمیلی و غیره نیز وجود دارد و وجود حجم گسترده راه‏ های تبلیغات، باعث سخت‏تر شدن رقابت بین شرکت‏ ها شده است. در نظر داشته باشید که با انتخاب راه تبلیغ مناسب و اختصاص بودجه بازگشت سرمایه شما به میزان قابل توجهی افزایش می‏یابد. برندسازی اینترنتی به معنی استفاده از اینترنت در جهت تبلیغات است. برندسازی اینترنتی یکی از تکنیک‎های مدیریت برند است که از وب سایت به عنوان رسانه‎ای به منظور قراردادن برند در بازار آنلاین استفاده می‎کند. طراحی سایت, سئو و بهینه‎سازی سایت، سوشیال مارکتینگ، بلاگ‎ها، بنرهای اینترنتی و تولید ویدئوهای تبلیغاتی آموزشی به منظور بازاریابی اینترنتی از متد‎هایی هستند که در رابطه با اهداف برندسازی اینترنتی به کار گرفته می‎شوند.

مدیریت تبلیغات

ابزار تبلیغات در زمینه برندینگ

تبلیغات اینترنتی به استفاده از محیط اینترنت بعنوان یک وسیله ارتباطی برای قرار دادن تبلیغات در محیط وب اشاره دارد. در واقع، تبلیغات اینترنتی به معنی نشان دادن اشکال، نام ها و علائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در محیط سایت‏ های پر بیننده اینترنت است، به صورتی که از طریق تشویق کاربران به استفاده از محصول به تحقق اهداف تبلیغات کمک می‏کند.

طراحی سایت

اولین گام و مهمترین گام در برند سازی امروز طراحی سایت است. با گسترش تکنولوژی و دنیای IT اهمیت طراحی سایت روز به روز از اهمیت و ارزش بالاتری برخوردار می‏شود. دسترسی بهتر و افزایش تعداد بازدید کننده‏ های یک وب سایت از ابزارهای کمک کننده در تبلیغات کالا و معرفی خدمات و محصولات جدید به حساب می‏آید. امروزه بهترین روش برای معرفی محصولات و خدمات تمامی ارگان‏ ها و نهادهای تولیدکننده هر نوع خدمات و محصولات از طریق وب سایت است.

سئو

در بازار رقابتی امروز سئو مهم‌تر از همیشه خودنمایی می‏کند. میلیون‌ها کاربر از موتورهای جستجو برای حل مشکلات و پیدا کردن کالای مورد نیاز خود استفاده می‏کنند. بنابراین در صورت استفاده یک وبلاگ، سایت یا فروشگاه اینترنتی سئو می‌تواند باعث رشد و رسیدن به اهداف کسب و کارتان شود. یکی از روش‏ های افزایش بازدید کننده وب‏سایت نمایش بیشتر آن در صفحات ابتدایی موتورهای جستجو است. افزایش ترافیک ورودی به معنی جلب اعتماد بیشتر مخاطب و درنتیجه بالا رفتن رتبه وب‏سایت است که منفعت بیشتر را به ارمغان می ‏آورد. بهینه سازی سایت (سئو) شما را به رتبه های برتر گوگل نزدیک می‏سازد.

ابزار تبلیغات طراحی گرافیکی

طراحی لوگو

نشان‌واره یا لوگو، عنصری گرافیکی از علائم است به ‌طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی به تحریر در آمده است یا به صورت ویژه اما خوانایی طراحی شده‌ است. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه متفاوت باشد. لوگو طرح ملموسی برای نشان دادن خدمات، محصولات و کالای مورد نظر است. همچنین ویژگی های سازمان ها را شرح می‌دهد.

کاتالوگ

کاتالوگ به مجموعه گردآوری شده از محصولات یا خدمات ارائه شده توسط یک شرکت یا یک موسسه با ریزترین اطلاعات مورد نیاز برای فروشنده یا واسطه آن کالا یا خدمات گفته می شود. در واقع طراحی کاتالوگ ها برای اشخاصی که رابط میان تولید کننده و مصرف کننده می باشند، تهیه می گردد. این اشخاص خریداران عمده یا کسانی هستند که نقش مثلا فروشنده یا مغازه دار، نقش واسطه میان ارائه دهنده خدمات و گیرنده خدمات مانند شرکت های مخابراتی و …را بازی می کنند. کاتالوگ ها برای معرفی کالا یا خدمات به این اشخاص یا موسسات، تهیه می گردند و حاوی اطلاعاتی هستند که تنها به درد آنها می خورد و این اطلاعات لازم نیست برای مصرف کننده معنی و مفهومی داشته باشد.

مدیریت تبلیغات

انواع تبلیغات اینترنتی

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری اولین و ساده ترین نوع تبلیغات آنلاین است. در این دسته از تبلیغات، یک بنر تمام صفحه و یا در سایزهای کوچک تر به مخاطبان نمایش داده می شود. شما به کمک ابزارهای طراحی بنر تبلیغاتی می توانید به سادگی محصول و یا سرویس خود را معرفی کنید. همچنین، می توانید بر روی بنرها یک دکمه قرار دهید و مخاطبان خود را تشویق کنید تا بر این دکمه کلیک کرده و به فعالیت خاصی مثلاً ورود به یک صفحه فرود خاص و … بپردازند.

تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدیویی، دسته‌ای دیگر از تبلیغات اینترنتی است که شما از طریق یک ویدئوی چند ثانیه‌ای، محصول و یا سرویس خود را به مخاطبانتان معرفی می کنید. شما می توانید در انتهای ویدئوی خود یک بنر با دکمه نیز قرار دهید و مخاطبان خود را تشویق به کلیک بر آن دکمه کنید.

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی به عنوان یکی از پرمخاطب‏ترین رسانه ‏های دیجیتال نقش بسیار موثری در پیشبرد اهداف تجاری دارند. با توجه به پوشش گسترده این شبکه ‏ها بازاریابان با تبلیغ برند خود می توانند به تعداد زیادی از مخاطبان دسترسی پیدا کنند. در بازاریابی رسانه‏ های اجتماعی امکان انتخاب هدفمند مخاطبان با توجه به نوع کالای تولیدی شما وجود دارد و این فرصت برای شرکت ‏ها وجود دارد که تبلیغ خود را تنها به گروه خاصی از کاربران شبکه‏ های اجتماعی که به برند شما مرتبط‏تر هستند اختصاص دهند.

تبلیغات ایمیلی

از جمله تبلیغات گسترده ‏ای که امروزه شاهد پیشرفت آن هستیم ایمیل مارکتینگ است. هدف آن ارسال ایمیل به صورت هدفمند به مخاطبان خود برای معرفی کالا و تشویق آنها را به استفاده از محصول و یا سرویس خود است.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12  −    =  6

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان