راهنمای تولید محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام

محتوای تبلیغاتی

تاثیر دیجیتال مارکتینگ در رشد انواع کسب و کار ها تقریبا برای همه روشن است. یکی از شاخه های دیجیتال مارکتینگ استفاده از تبلیغات آنلاین است. با توجه به محبوبیت ، گسترش و توسعه روز به روز شبکه های اجتماعی، تبلیغات در آن ها می تواند در معرفی شما به بسیاری از افراد موثر باشد. یکی از شبکه های اجتماعی که بازده بسیار خوبی در زمینه تبلیغات اینترنتی دارد… در این مقاله همراه  آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو ، ارائه دهده خدمات طراحی سایت ، سئو و دیجیتال مارکتینگ باشید تا با نحوه انجام تبلیغات در اینستاگرام آشنا شوید.

چرا تبلیغات در اینستاگرام اهمیت دارد؟

تبلیغات در اینستاگرام مشابه با تبلیغات در فیسبوک است. اما کاربران اینستاگرام ثابت کرده اند که بیشترین استقبال را از تبلیغات برندهای مختلفی در این شبکه اجتماعی دارند. بر اساس آمارهای موجود تبلیغات در اینستاگرام  ۵۸ برابر نسبت به فیسبوک و ۱۲۰ برابر بهتر از توییتر عمل می کند. تبلیغات در اینستاگرام یک راه ایده آل است برای شما تا به راحتی متوجه شوید در مقابل با هزینه ای که کرده اید چه مقدار بازتاب دریافت کرده اید.

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

آمار جالب در رابطه با تبلیغات در اینستاگرام که باید بدانید :

اینستاگرام ماهانه دارای ۶۰۰ میلیون کاربر فعال و روزانه ۴۰۰ میلیون کاربر فعال است. ۱۵۰ میلیون کاربر نیز روزانه تنها در زمینه گذاشتن استوری در اینستاگرام فعالیت دارند. روزانه بیش از ۴٫۲ بیلیون لایک و بیش از ۴۰ بیلیون عکس پست می شود! به نظر این آمار دلایل قانع کننده برای تبلیغات در اینستاگرام هستند. ۹۰ درصد از برترین برند های جهان، ۳۶ درصد از برند های B2C و ۱۳ درصد از برند های B2B در اینستاگرام فعالیت می کنند و آن را یکی از حیاتی ترین و مهمترین ابزار دیجیتال مارکتینگ می دانند. ۵۳ درصد از کاربران اینستگرام، برند های محبوب خود را در این شبکه اجتماعی دنبال می کنند. با استفاده از این ساختار کاربران ۵۴ برابر بیشتر نسبت به Pinterest و ۱۰ برابر بیشتر از فیسبوک و ۸۴ برابر بهتر از توییتر با برندهای مختلف ارتباط برقرار می کنند. اکنون متقاعد شده اید که باید از این شیوه تبلیغاتی برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

محتوای تبلیغاتی

چگونه محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام تولید کنیم؟

برای تولید محتوای تبلیغاتی در اینستاگرام شما ابزار قدرتمند ویرایشی مختلفی در دست خواهید داشت. برای اینکه بتوانید بهترین محتوا را تولید کنید باید بتوانید هدف خود را تعیین کنید. هدف شما می تواند یکی از موارد زیر باشد :

  • معرفی برند برای افزایش ارتباط شما با دیگران
  • افزایش ترافیک سایت
  • افزایش تعاملات، اشتراک ها و … با مخاطبان
  • معرفی برنامه شما و تشویق برای نصب آن
  • پیام رسانی، جهت افزایش آگاهی افراد در رابطه با برند شما
  • نمایش محصولات و خدمات

زمانی که شما هدف خود را تعیین کردید می توانید نوع محتوای تبلیغاتی را نیز تعیین نمایید تا بهترین بازخورد را داشته باشید. به عنوان مثال زمانی که هدف شما معرفی برند است، باید به گونه ای از لوگو در محتوای خود استفاده کنید که همواره در خاطر مخاطب بماند و در دید باشد.

نحوه تبلیغات در اینستاگرام :

مرحله اول : صفحه کاربری تجاری خود را ایجاد کنید.

برای این که شما بتوانید صفحه تجاری رایگان خود را در اینستاگرام ایجاد کنید باید یک صفحه فیسبوک داشته باشید. بنابراین اگر همچین صفحه ای ندارید ابتدا آن را ایجاد کرده و بعد از آن مراحل زیر را برای صفحه کاربری تجاری طی کنید :

محتوای تبلیغاتی

  • به صفحه کاربری اینستاگرام خود بروید و آیکون تنظیمات (settings) را انتخاب کنید.
  • گزینه تغییر به کاربری تجاری (Switch to Business Profile) را انتخاب کنید.
  • بعد از آن باید صفحه فیسبوکی را که می خواهید به صفحه کاربری تجاری شما لینک شود را انتخاب کنید. (توجه داشته باشید که باید صفحه ای را انتخاب نمایید که صاحبش خودتان هستید نه کس دیگر!)
  • نوع صفحه کاربری اینستاگرام خود را در حالت عمومی تعیین کنید چرا که صفحه خصوصی قابلیت تجاری سازی ندارد.
  • اطلاعات ارتباطی خود را در هنگام ساخت صفحه وارد نمایید.

مرحله دوم : پست خود را ارتقا دهید

  • به پروفایل کاربری خود بروید.
  • پستی که مد نظرتان است را انتخاب کنید.
  • پایین عکس پستتان، گزینه ارتقا و یا Promote را انتخاب کنید.

مرحله سوم : مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

برای این که تبلیغات شما موثر واقع شود، باید تبلیغ خود را در دسترس مخاطبان هدف خود قرار دهید. برای این کار شما می توانید گزینه های خاص مانند موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت، زبان و … را انتخاب کنید تا مخاطبان هدف تعیین شوند. البته به شما پیشنهاد می کنیم اگر برای اولین بار است که این کار را انجام می دهید، این گزینه ها را تعیین نکیند تا متوجه شود بیشترین بازخورد مربوط به کدام گروه از افراد است.

مرحله چهارم : بودجه و مدت زمان

بسته به این که مدت زمان و هزینه ای که در دست برای تبلیغات در اینستاگرام دارید چه میزان است می توانید یکی از طرح های تبلیغاتی اینستاگرام را انتخاب کنید.

آیا استفاده از هشتگ در تبلیغات اینستاگرام ضروری است؟

هشتگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام این فرصت را به کاربران می دهد تا صفحات مرتبط با موضوع مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند. بنابریان شما نه تنها برای تبلیغات خود بلکه باید برای تمامی پست های خود از این هشتگ ها استفاده کنید. علاوه بر این توجه داشته باشید که تبلیغات شما در جستجو های معمولی پیدا نمی شود پس بهتر است که با استفاده از هشتگ نمایش آن را به افراد مختلف راحت تر کنید.

محتوای تبلیغاتی

مخاطبان و گروه های هدف خود را مشخص کنید

شما می خواهید همه مردم محصول یا خدمات شما را بخرند و هر چه تعداد افراد بیشتری خرید کنند، برای شما بهتر است. مخاطب هدف شما گروهی است که فکر می کنید محصول یا خدمات شما را می خرند.
نوشتن برای عموم مردم با نوشتن برای متخصصان در یک زمینه خاص بسیار متفاوت است. بنابراین، باید بدانید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و متن خود را بر اساس آن تطبیق دهید.
اگر برای مخاطبان حرفه ای می نویسید، باید در نوشتن خود بسیار دقیق باشید.

آنها متوجه هرگونه اشتباه یا عدم آگاهی خواهند شد، بنابراین باید مطمئن شوید که از آنها اجتناب می کنید. اما اگر برای مخاطبان بیشتری می نویسید، سبک نوشتن شما باید جالب و جذاب باشد.

از گروه هدف سوال بپرسید

وقتی می‌پرسیم آخر هفته‌تان چطور بود و شما می‌گویید خوب بود، در واقع این سؤال را می‌پرسید که آخر هفته‌تان را چگونه دوست داشتید؟
اگر سؤال واقعی مشتری یا خواننده بالقوه خود را نمی دانید، نمی توانید به درستی به آن پاسخ دهید.

هنگام تبلیغ یک محصول، سؤال واقعی مشتری خود را در نظر بگیرید. بدانید که سوال اصلی و فرعی با یکدیگر متفاوت هستند.

به این سوالات دقت کنید.
• مایکروویوهای ارزان را از کجا می توانم پیدا کنم؟
• چگونه یک مایکروویو کارآمد و قابل اعتماد بدست آوریم؟
• چه چیزی باعث می شود هنگام خرید مایکروفر به قیمت و کیفیت اعتماد کنم؟
لطفاً توجه داشته باشید که پاسخ به هر یک از این سؤالات به متون تجاری متفاوتی نیاز دارد.

به زبان گروه هدف خود صحبت کنید

هر گروه اهداف زبانی خاص خود را دارد. مهم این نیست که متن شما چقدر رسمی یا غیر رسمی است، بلکه به ساختار جملات شما و کلماتی که استفاده می کنید مربوط می شود. البته بهتر است ارزش های برند را حفظ کنید.
در دنیای امروز، مقالات اینترنتی بخش مهمی از تولید محتوای تبلیغاتی هستند. متنی بین ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه که یک موضوع خاص را مورد بحث قرار می دهد. در این مقاله باید موضوع را به گونه ای پوشش دهید که خواننده از خواندن آن لذت ببرد.
شما فقط محصولات و خدمات خود را به عنوان بخشی از مقاله ذکر می کنید و تمام تاکید خود را روی آنها نمی گذارید. پیام شما پر از اشتباهات گرامری و املایی است. بنابراین، اگر مصمم به تولید تبلیغات محتوای خوب هستید، بهتر است این موارد را در نظر داشته باشید.

مهمترین قوانین در رابطه با تبلیغات در اینستاگرام :

  • هنگامی از تبلیغ ویدویی استفاده می کنید، از ارائه یک توضیح گویا برای ویدئو خود غافل نشوید. این کار برای بهینه سازی عملکرد و همچنین جلب نظر مخاطب لازم است.
  • هر شبکه اجتماعی ساختار خود را برای تبلیغات مختلف دارد. برای تبلیغات در اینستاگرام، باید به سایز عکسی که استفاده می کنید توجه داشته باشید. به عنوان تم عکسی که برای شبکه اجتماعی Pinterest استفاده می شود، با عکسی که برای اینستاگرام استفاده می شود متفاوت است. در اینستاگرام بهتر است از عکس هایی با یک تم رنگی غالب استفاده کنید که دارای جلوه های بصری مختلف برای جلب توجه کاربر است.
  • خلاقیت را فرامشو نکنید. گاهی مواقع بهتر است برای این که به یک ایده جلوه ببخشیم، کاری غیر متعارف انجام دهیم. بنابراین هر آن چه که می دانید برای جلب توجه کاربر مورد نیاز است را استفاده کنید.

جالب است بدانید که در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار هزینه برای تبلیغات در اینستاگرام شده است. بازده این شبکه اجتماعی در زمینه بازاریابی اینترنتی نسبت به سایر رسانه ها بهتر است چرا که کاربر فعال بیشتری دارد. اگر هنوز از این روش استفاده نکرده اید بهتر است همین امروز اقدام کنید!

شرکت دیجیتال مارکتینگ بهیدو به عنوان مرکز تخصصی طراحی سایت در اصفهان ، بهینه سازی سایت و سئو در اصفهان در این مقاله به بررسی اهمیت تبلیغات در اینستاگرام پرداخت و سعی کرد چند نکته پیرامون محتوای تولید شده در این بستر را با شما در میان بگذارد.

در قسمت نظرات سوالات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

92  −  85  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان