۱۰ نکته برای بهینه سازی محتوای مبتنی بر SEO

محتوای مبتنی بر SEO

مهم نیست که شما دارای چه نوع وبسایتی (وبسایت خرید آنلاین، خبرگذاری آنلاین، سرگرمی و …) هستید؛ هدف اصلی که شما در نظر دارید این است که وبسایت تان از طریق موتورهای جستجویی همچون Google و Bing  و Yahoo دیده شود. امروزه کاربران کمتر URL کامل وب سایت را در نوار آدرس می نویسند. به جای این کار، تنها قسمتی از عبارت یا واژه ای کلیدی را در نوار جستجو می نویسند. هنگامی که یک کاربر یک عبارت خاص را جستجو می کند، موتور جستجو یک لیست منحصر به فرد از وب سایت هایی را که با اصطلاح مورد نظر کاربر تطابق دارد، پیشنهاد کرده و نمایش می دهد.

رقابت بزرگی در میان صاحبان سایت ها و کسب و کارها وجود دارد تا بتوانند واژه های کلیدی مرتبط و با رتبه بندی بالا را داشته و برای خودشان یک موقعیت برجسته در نتایج جستجو کسب کنند. این امر از طریق “بهینه سازی محتوا/Content Optimization” قابل انجام است.

۱۰ راهنمایی زیر به شما درتولید محتوای مبتنی بر SEO کمک کرده و باعث می شود که مخاطبان به سایت شما جذب شوند:

  1. اطمینان حاصل کنید که مطالبتان برای کاربران ارزش بالایی داشته باشد

پارامترهای زیادی وجود دارد که با آنها می توانید مطالبتان را برطق SEO پیاده سازی کنید. هدف هر موتور جستجویی، ارائه بهترین نتایج مربوط به پرس و جو کاربر است. بنابراین، اگر خوانندگان درنظر گرفت نشوند، موضوع عجیبی نخواهد بود. موتورهای جستجو نظیر Google و Bing از الگوریتم هایی استفاده می کنند که سعی می کنند تا نیاز کاربر را تشخیص داده و مطالبی را که مرتبط با خواسته وی است، برایش نمایش دهند. این موضوع از طریق موضوع تبلیغ وبسایت قابل دستیابی است. محتوای مبتنی بر SEO بایستی بطور مطلوبی به لحاظ تطابق با عبارت جستجو که به آن بهینه شده است، بهینه سازی شود.

بهترین سناریو برای متن حاوی پاسخ به پرسش و سوال کاربر خواهد بود. اگر می خواهید محتوای با کیفیت بالا را ایجاد کنید، باید بر روی یک موضوع خاص متمرکز شوید و اطلاعاتی را برای هر سوالی که می توانید در مورد آن مطرح کنید، ارائه دهید.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

  1. از متون مبتنی بر SEO با محتوای تکراری اجتناب کنید

فقط خواننده ها نیستند که محتوای جدید را دوست دارند؛ موتورهای جستجو نیز به آن علاقه نشان می دهند! این محتوا نباید در هر جایی ظاهر شود. این محتوا بعنوان محتوای منحصر به فرد (unique content) شناخته می شود. مطالب از پیش تولید شده یا مطبوعات منتشر شده ای وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کرده و حتی از کلمه به کلمه آنها در وبسایت تان استفاده کنید. هرچند این تنها راه موجودی نیست که آگهی ها بتوانند به قسمت های مهم و بالای لیست جستجوی موتورهای جستجو بیایند؛ راه های دیگری نیز وجود دارد.

محتوای مبتنی بر SEO

سرقت ادبی امری بسیار ناشایست محسوب می شود که حتی توسط موتورهای جستجو نیز تشخیص داده شده که در اینصورت به شدت فرد خاطی را مجازات می کنند. هنگامی که شما در حال ایجاد محتوای وب سایت بهینه شده برای موتور جستجوی خود هستید، تحت هر شرایطی باید از محتوای تکراری اجتناب کنید. اگر مطالب خودتان را هم چندبار در وبسایت تان منتشر کنید، این کار از نظر موتورهای جستجو سرقت ادبی و کپی تلقی خواهد شد! دلیل این امر الگوریتم های موتورهای جستجو است که تلاش می کند تا برای کاربران محتوای متفاوتی را در نتایج جستجو ارائه دهد. اگر محتوایی در دو سایت اینترنتی وجود داشته باشد، یعنی کپی یکدیگر باشند، این امر توسط موتورهای جستجو تشخیص داده شده و تنها سایتی برای کاربران نمایش داده خواهد شد که مطلب برای آن بوده است.

وب سایت هایی که حاوی مطالب تکراری هستند، در لیست نتایج جستجو تنزل موقعیت پیدا کرده و یا در بدترین حالت ممکن است حتی از فهرست جستجو حذف می شوند! درنطر داشته باشید که محتوای تکراری نه تنها بر صفحه مربوطه به آن تاثیر می گذارد، بلکه می تواند پیامدهای فاجعه آمیزی بر روی اعتبار کل دامنه و وبسایت داشته باشد.

  1. محتوای SEO را با موضوعی خاص مطابقت دهید

با توجه به آپدیت جدید گوگل (آپدیت پاندا) برای موتورهای جستجو، مطالب وبسایت ها بسیار مهم و اثر گذار تلقی می شوند. متون متنی که از ۲۰۰ تا ۳۰۰ کلمه در آنها استفاده شده، برای به دست آوردن رتبه بندی مناسب شرایط قابل قبولی دارند. امروزه افراد می کوشند که مطالبی را که قرار است بر پایه SEO منتشر کنند، از تعداد کاراکتر های بیشتری برخوردار باشند.

به روزرسانی پاندای گوگل تمامی مطالب وبسایت را هدف قرار نمی دهد؛ با این حال موتورهای جستجویی مانند گوگل از الگوریتم های پیچیده برای ارزیابی محتوای اطلاعات یک متن استفاده می کنند و ارزش آن را به خواننده اعلام می کنند. این تجزیه و تحلیل ها توسط موتورهای جستجو انجام می شود. از آنجایی که غیر ممکن است هر موضوعی را محدود به محدودیت تعداد حداقل کلمه پیش فرض کنید، محدوده محتوای مبتنی بر SEO شما باید متناسب با پیچیدگی موضوع مربوطه باشد.

محتوای مبتنی بر SEO

هرچه محتوا بیشتر باشد، به معنای رتبه بندی و کیفیت بالاتر نیست. در عوض، موتورهای جستجو محتوایی را که از نظر مطالب، کاربران را به خود جذب کرده اند، رتبه بالایی به آنها اختصاص خواهد داد.

  1. تراکم کلمات کلیدی خور را رعایت کنید

موتورهای جستجو به کلمه های کلیدی متکی هستند تا تعیین کنند که یک وب سایت تا چه میزان به یک موضوع جستجو مرتبط است این کلمات کلیدی اجازه می دهد تا یک متن را به قسمت خاصی در وب سایت تان اختصاص دهید. قبل از شروع به تولید محتوای مبتنی بر SEO ، باید زمینه های مربوط به موضوع را برای وب سایت خود تعیین کنید و کلید واژه های مهم را برای موضوعات، محصولات یا خدمات خود انتخاب کنید.

توصیه می شود که کلمات کلیدی را در مجموعه های مترادف طبقه بندی کنید. هر یک از این طبقه بندی ها به عنوان یک چارچوب اساسی برای وب سایت های بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو قابل دسترسی است. هنگام ادغام کلمات کلیدی در متن SEO، شما بایستی از تراکم کلمات مورد استفاده اطمینان حاصل کنید. بطور کلی توزیع ۱ تا ۳ درصدی کلمات کلیدی توصیه می شود. در نهایت این امر به هر گروه مجزا و توزیع کلمات بستگی دارد. نویسنده مطالب همواره باید کاربر و خواننده را مدنظر داشته باشد و از کلمات کلیدی زیادی در مطلب اش استفاده نکند. در عوض، بهتر است از مترادف ها، متغیر های مختلف، اصطلاحات مرتبط با موضوع استفاده شود تا کل موضوع پوشش داده شود.

  1. ویژگی های SEO و نحوه پیاده سازی آن

یک موتور جستجو نه تنها جنبه های نگارشی و متنی یک موضوع را بررسی می کند، بلکه موضوع را به چندی بخش تقسیم کرده تا رتبه بندی را بهتر بتواند اتجام دهد. در کدهای HTML، عنوان اصلی نقشی اساسی ایفا می کند و با نام “h1” تا “h6” نمایش داده می شود.

مهم ترین بخش در پیاده سازی ساختار، عنوان اصلی بوده که با “h1” نمایش داده می شود و نقشی بی بدیل در ساختار و کدنویسی ما دارد. این قسمت حاوی کلید واژه های اصلی متن است. کلید واژه های بعدی و اضافی در قسمت ها “h2” و “h3” طبه بندی می شوند. به جای آن می توان از لیست ها استفاده کرد. پر رنگ کردن متن یا “Bolding” نیز می تواند یکی دیگر از پیاده سازی های ساختار SEO تلقی شود که در کد های HTML با تگ ‘b’ و ‘strong’ نشان داده می شوند. تگ strong به موتو جستجو می گوید که عبارت پر رنگ شده با موضوع مرتبط است.

  1. برای تقویت محتوای مبتنی بر SEO خود از لینک های داخلی استفاده کنید

همانطور که در بالا گفته شد، متون SEO برای یک موضوع خاص بهینه شده اند. موتورهای جستجو با بهینه سازی سایت ها سبب خواهد شد که موضوعات مرتبطی برای کاربر نمایش داده شود. لینک های داخلی و خارجی می تواند رابط کاربری سایت را بهبود بخشیده و خوانندگان را خواندن و دنبال کردن اطلاعات اضافی در سایر قسمت های وب سایت، هدایت کند. درنظر داشته باشید که هر پیوندی که شما در سایت تان ذکر می کنید، به این معنی است که وب سایت دیگر که کاربر به سمت آن هدایت می شود، بخشی از محبوبیت شما را به ارث خواهد برد.

محتوای مبتنی بر SEO

قبل از شروع به پیوند دادن به وب سایت های خارجی، بایستی بررسی کنید که آیا وبسیات هدف که قرار است با آن پیوند داشته باشید، برای دامنه شما مناسب است یا خیر. اگر هیچ پیوندی از وب سایت های خارجی در سایت شما وجود ندارد، می توانید از زیر صفحات برای تقویت دامنه خود استفاده کنید. اطمینان داشته باشید که متون پیوند معنی دار با لینک های داخلی و خارجی را استفاده کنید تا تخصیص موضوعی را برای موتور جستجو آسان تر کنید. در هنگام پیوند به وب سایت های ناآشنا، بایستی  طبق دستورالعمل HTML که Google  آنرا لحاظ کرده است، هنگام محاسبه محبوبیت پیوند، لینک خارجی نباید در نظر گرفته شود و تنها محبوبیت و رتبه خود سایت سنجیده شود. لینک تنها در دامنه ثبت خواهد شد.

  1. در مقاطع زمانی منظم، مطالب SEO خود را به روز رسانی کنید

حتی اگر از لحاظ ظاهری مطالب شما بسیار شکیل و آرسته باشند، در صورتیکه تاریخ گذشته باشند، ارزشی نخواهند داشت. به روز بودن مطالب وبسایت تان یکی از عوامل مهم در رتبه بندی سایت شما است. سایت هایی که بطور منظم به روز می شود، از وضعیت بسیار بهتری نسبت به سایر سایت ها که به روز رسانی نمی شوند برخوردار بوده و میزان SERPs بالاتری دارند. برای کسب و کارهای اینترنتی همچون فروشگاه های آنلاین و سایت های کسب و کار  تقریبا غیر ممکن است که بعد مدتی بطور کامل مطالب و توصیفات مربوط به یک محصول را پاک کرده و آن را از نو ارائه دهند. در مقابل سایت هایی همچون سایت های خبر رسانی نیاز دارند تا مطالب خود را بطور منظم و دقیق به روز رسانی کنند.

  1. استفاده از عناصر چند رسانه ای برای ارتقاء محتوای مبتنی بر SEO

علاوه بر مطالبی که می بایست در طراحی ساختار SEO محاظ شده و در بالاتر توضیح داده شد، در پیاده سازی SEO باید از امکانات و ابزارهای چندرسانه ای نیز استفاده کرد. از آنجا که اطلاعات از طریق کانال های متعددی می تواند ارائه می شود، مخاطب ارزش بیشتری برای محتوای چند رسانه ای به شکل صوتی و تصویری قائل خواهد شد.

موتورهای جستجو می خواهند که به کاربران خود بهترین مطالب را ارائه دهند که در این بین، عناصر چند رسانه ای نقش بسیار مثبتی خواهند داشت. مطالعات نشان می دهند کاربران تمایل به بازدید از وبسایت هایی دارند که بیشتر جنبه گرافیکی و صوتی داشته و اینگونه است که نقش ابزارهای چند رسانه ای بش از پیش پر رنگ تر جلوه می نماید. کاربر از طریق موتورهای جستجو ادر خواهد بود به سرچ مطالبی بپردازد که دارای جنبه های گرافیکی و صوتی باشد. از این رو نیاز است تا طراحان و بازاریابان به این امر توجه کافی داشته و سعی در استفاده از مطالب چند رسانه ای همچون ویدئو، عکس و صوت داشته باشند.

  1. بهینه سازی تصاویر بر پایه معیار های SEO

به منطور بهینه سازی موتورهای جستجو، بایستی در نظر داشته باشید که یک سری معیار SEO را باید رعایت کنید. هنگام استفاده و ادغام تصاویرگرافیکی در مطلب تان، بایستی اطمینان حاصل کنید که یک سری قوانین وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید تا مطالب تان از طریق جستجوی تصویری، قابل رویت باشد. اگر می خواهید که در زمینه جستجوی گرافیکی و چند رسانه ای نیز سایت تان دارا رتبه بندی بالایی باشد، باید در نظر داشته باشید که از لغات کلیدی مرتبط با بخش گرافیکی نیز استفاده کنید.

محتوای مبتنی بر SEO

بیشتر موتورهای جستجو سایت هایی را که از تصاویر با کیفیت و رزولوشن بالاتری استفاده می کنند، بالاتر تلقی کرده و رتبه بهتری به آنها اختصاص میدهد؛ پس در نظر داشته باشید هنگام استفاده از تصاویر، توجهی ویژه ای به کیفیت آن داشته باشید. برای اینکه به موتور جستجو اعلام کنید که در مطلب تان تصویر نیز وجود دارد، کدهای HTML مخصوصی وجود دارد که این کار را برای شما انجام می دهد. این امر از طریق ‘Title Tag’ و ‘Alt Tag’ قابل دسترسی است.

  1. محتوای SEO خود را با meta tags های بهینه سازی شده غنی کنید

وقتی که یک کاربر عبارتی را در یک موتور جستجو مانند Google یا Bing می نویسد، نتایج جستجو برای وی نمایش داده خواهند شد. Rich Snippets (ریچ اسنیپت) از یک سری کدهایی تشکیل شدن که برای توصیف اطلاعات و داده های نشانه‌گذاری شده وب سایت ها استفاده می‌شود. ریچ اسنیپت ها به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا موضوع و محتوای یک وب سایت را راحت‌تر درک کنند. با این وجود، موتورهای جستجو پا را یک قدم فراتر گذاشته و از این اطلاعات برای نمایش بهتر نتایج جستجو استفاده می‌کنند تا کاربران بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را راحت‌تر از موتورهای جستجو دریافت کنند.

Rich Snippets از داده‌های نشانه گذاری شده یا همان داده های ساختار یافته (Structured data) ایجاد می‌شود و خوده Rich Snippets نیز جزئی از Rich Answers ها هست البته به Rich Answers ها Rich Cards هم می‌گویند. در شرایط عادی، زمانی که سایت شما در نتایج جستجوی گوگل یا سایر موتورهای جستجو نمایش داده می‌شود، کاربران می‌توانند عنوان صفحۀ سایت، آدرس سایت و متا دسکریپشنی که برای آن صفحه در نظر گرفته‌اید را مشاهده کنند ولی زمانی که از ریچ اسنیپت ها در سایت خود استفاده می‌کنید، گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌تواند اطلاعات بیشتری دربارۀ کلمه کلیدی جستجو شده را در اختیار کاربر قرار دهند.

حال این اطلاعات می‌تواند نقد و بررسی یک محصول، یک شخص، یک تجارت یا هر چیزی باشد. گوگل با استفاده از ریچ اسنیپت سعی می‌کند اطلاعاتی دقیق و دسته بندی شده را در اختیار کاربر قرار دهد.

 

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8  +  2  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان