ترکیب مناسب سئو و تبلیغات موتورهای جستجو ( SEO-SEA )

سئو و تبلیغات

همکاری (هم افزایی یا سینرژی) در بازاریابی موتورهای جستجو

چگونه ترکیب سئو و بازاریابی موتورهای جستجوی ( SEO-SEA ) مناسبی برای خود بیابیم؟

هدف اصلی هر سایت تجاری رسیدن به رتبه بالاتر در صفحه نتایج موتورهای جستجوست. دلیل این امر بسیار ساده است. هر چقدر رتبه سایت در صفحه نتایج جستجو بالاتر و دائمی تر باشد، احتمال کسب بازدیدکننده و هدایت آن به سمت سایت نیز بیشتر خواهد بود. دیده شدن بهتر در موتورهای جستجویی همچون گوگل، بینگ، یاهو و سایر موتورها ممکن است تحت تاثیر روش های بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) همچون تبلیغات در موتورهای جستجو (SEA) و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو( سئو ) قرار داشته باشد.

خرید تبلیغات در موتورهای جستجو و نیز بهینه سازی صفحه اصلی سایت برای جستجوکنندگان طبیعی به سایت کمک می کند نرخ کلیک بهتری داشته باشد. به عبارت دیگر اجرای هوشیارانه کمپین های بازاریابی موتورهای جستجو می تواند بازدیدکننده را به فروش و مشتری تبدیل کند. سئو و SEA به طور متفاوت از هم عمل می کنند.با  اتخاذ تعادل مناسب بین سئو و SEA می توان  استراتژی های جامع SEM را برای هم افزایی در بازاریابی موتورهای جستجو به کار برد.

SEA در برابر سئو: تفاوت در محتواست

اثر بازاریابی موفق در موتورهای جستجو در صفحه نتایج جستجو خود را نشان می دهد. زمانی که کاربر واژه ای را در گوگل، بینگ و یاهو تایپ می کند موتور جستجوی مدنظر بسته به کلیدواژه جستجوشده، هر دو نتایج طبیعی و نیز گزیده ای از تبلیغات مناسب (نتایج غیر طبیعی) را در اختیار او قرار می دهد. به کمک تبلیغات پولی کسب و کارها می توانند جایگاه خود را در نتایج جستجوی غیر طبیعی برای کلیدواژه های خاصی که انتخاب کرده اند محکم نمایند. این روش در طبقه بندی تبلیغات در موتورهای جستجو(SEA) قرار می گیرد. زمانی که تبلیغی وجود نداشته باشد، فاکتور تصمیم گیرنده برای رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو مرتبط بودن سایت و محتوای آن به کلمه ای است که توسط کاربر جستجو شده است. الگوریتم های ریاضیاتی متفاوتی جایگاه سایت ها را در موتورهای جستجو تعیین می کنند.

یگ رتبه بندی مستحکم  طبیعی برای سایت ها نیازمند بهینه سازی آن بر اساس معیارهایی است که موتورهای جستجو بیان می کنند. اینجاست که ابزارهای مختلف بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو وارد میدان می شود. هر دوی این تکنیک ها یعنی SEA و سئو تفاوت های قابل ملاحظه ای در مورد اهداف، هزینه ها، قابل سنجش بودن و پایداری دارند.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

 تبلیغات در موتورهای جستجو (SEA) چیست؟

هدف از قرار دادن تبلیغات در موتورهای جستجو افزایش ترافیک سایت و ایجاد آگاهی از برند است. جایگاه سایت ها در نتایج تبلیغات پولی توسط معیارهای میزبان تعیین می شود. میزان مزایده، بهینه سازی نمایش متن، ارتباط محتوا برای جستجوکننده در این شرایط تاثیر گذار خواهد بود. نمره تبلیغات در موتورهای جستجو به شفافیت بالا، توانایی برای کنترل تاکتیک های تبلیغاتی و پیش بینی موفقیت بستگی دارد. بسته به بودجه ای که در اختیار دارید، SEA می تواند بخشی از یک کمپین بازاریابی محدود شده باشد یا اینکه در  استراتژی تبلیغاتی شما جایگاه دائمی به خود اختصاص دهد.

هزینه های بالای مرتبط با SEA توسط بازگشت سرمایه گذاری بالا تعدیل می شود. دسترسی به ابزارهای مختلف به کاربران اجازه می دهد احتمالات زیادی برای هدف گیری و هدف گیری مجدد داشته باشند.

جدید ترین روش های سئو در اصفهان با بهیدو

  • SEA برای پروژه ها و کمپین های تبلیغاتی ایده آل است که به طور سریع اجرا شوند و نیازمند موفقیت و سنجش سریع باشند.
  • تاکتیک های این روش توسط اهداف تراکنشی و معاملاتی تعیین می شود. بنچ مارک اولیه برای موفقیت، افزارش نرخ تبدیل بازدیدکننده سایت به مشتری است.

 بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو(سئو) چیست؟

 سئو در برگیرنده تاکتیک های داخلی و خارجی است که برای افزایش دیده شدن سایت در رتبه بندی طبیعی موتورهای جستجو به کار می رود. با اینکه سئوی خارجی تلاش می کند پروفایل بک لینک های سایت را بهینه سازی نماید ، سئوی داخلی به دنبال همترازی محتوای سایت و ساختار آن با رفتارهای موتورهای جستجوست. اینکار به سایت کمک می کند رتبه های بالاتری در صفحه نتایج جستجو داشته باشد.

هم سئوی داخلی و هم سئوی خارجی به شما کمک می کند مطمئن شوید جایگاه خوبی در صفحه نتایج جستجو خواهید داشت. با اینحال هیچ روش تضمین کننده ای وجود ندارد که بگوید چنین سنجشی به افزایش رتبه بندی منجر خواهد شد. بر خلاف SEA، سئو در برگیرنده هزینه های ثابتی نیست و نمی توان بودجه واضحی برای آن در نظر گرفت. در سئو نمی توان با اطمینان گفت که سایت به نتایج دلخواهش می رسد یا خیر.

تاکتیک های سئو علی رغم ماهیت زمانبر خود ممکن است موفقیت های پایدارتری ایجاد کنند. همین امر باعث افزایش آگاهی از برند می شود.

  • سئو برای اهداف طولانی مدت و دائمی مناسب است.
  • علاوه بر تبدیل، تمرکز بالایی بر روی دیده شدن بهبود یافته و دائمی وجود دارد.

بازاریابی موتورهای جستجو: یافتن یک ترکیب متعادل

 سئو و تبلیغات در موتورهای جستجو علی رغم تفاوت هایی که دارند هردوشان بر این تاکید می کنند که سایت باید بیشتر از قبل در صفحه نتایج جستجو دیده شود. علاوه بر این،  تکرار دیده شدن سایت و غلبه آن بر نتایج دیگر، باعث می شود کاربران بیشتری از سایت بازدید کنند. در شرایط خاصی می توان از ترکیب این دو استفاده کرد.

سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های گوگل | بهیدو

صاحبان سایت ها می توانند از ترکیب مناسب این دو روش استفاده کنند. چنین شرایطی را به عنوان اثر هم افزایی(سینرژی) در بهینه سازی موتورهای جستجو می شناسند.  این مفهوم از موارد زیر تشکیل شده است:

  • استفاده از داده های به اشتراک گذاشته شده
  • همپوشانی در استراتژی های مرتبط با کلیدواژه ها
  • بهینه سازی سایت پشتیبانی شده توسطSEA
  • استراتژی های چند وجهی

پایگاه داده گسترش یافته توسط لینک داده های عملکردی:

ابزارهای خاص بازاریابی موتورهای جستجو داده های قابل سنجشی را در اختیار صاحبان سایت ها قرار می دهد و به ساده شدن برنامه ریزی و اجرای تاکتیک های SEM کمک می کند. یکی از محبوب ترین موتورهای جستجو در بازار آمریکا گوگل و مجموعه ابزارهای اوست که مواردی همچون گوگل آنالیتیکس، گوگل ادوردز، گوگل وبمستر تولز را تشکیل می دهد.

با اینکه گوگل آنالیتیکس داده های عملکردی را برای هر دو کانال SEM ارائه می کند، در مقابل گوگل وبمستر تولز اطلاعاتی را همچون کلیدواژه های تاثیرگذار بر روی رتبه بندی صفحه اصلی سایت و ترافیک به دست آمده از این کلمات را در اختیار افراد می گذارد. اگرچه تجزیه و تحلیل گوگل وبمستر تولز اطلاعات مبتنی بر عملکرد را نشان می دهد اما هیچ گونه جزییاتی را در مورد نرخ تبدیل ارائه نمی کند.

متصل کردن گوگل وبمستر تولز، گوگل آنالیتیکس و گوگل ادوردز به شما کمک می کند داده های مرتبط با عملکرد طبیعی را به دست آورید و آن را با تاکتیک های SEA مقایسه نمایید. این عملکرد به صاحبان سایت ها کمک می کند درک بهتری از کلیک ها داشته باشد و از مسیری که مشتری برای تصمیم گیری در خرید استفاده می کند، تبعیت نماید. نقاط دسترسی بیشتر را می توان به کمک تاکتیک های دیگر SEM شناسایی  و تعیین کرد.

 استراتژی های تعاملی کلیدواژه ها در سئو و SEA:

هم سئو و هم SEA از تاکتیک های مبتنی بر کلیدواژه استفاده می کنند. کلمات کلیدی ساختار سایت های بهینه شده برای موتورهای جستجو و نیز ترکیب کمپین ها برای موتورهای جستجو را تعیین می کند. به دست آوردن کلیدواژه متداول برای واژه های جستجو شده مکرر در متن های طولانی و کوتاه می تواند به بهبود نتایج کمک کند. بهتر است تجزیه و تحلیلی بر روی کلیدواژه های سئو داشته باشید.

نتایجی که از این طریق به دست می آید باید پایه و اساس کمپین های SEA شما باشد. ترکیب های طولانی را باید به طور جداگانه تکمیل کنید زیرا این ها اغلب در طول تجزیه و تحلیل سئو جمع آوری نمی شوند. جزییات بیشتر در مورد حجم جستجو و ترندهای مرتبط با کلیدواژه ها را می توانید در کیورد پلنر ادوردز بیابید.

سئو و تبلیغات

زمانی که کمپین های ادوردز برای ایتم های جستجوی خاص ذخیره می شوند، پلنر می تواند جزییاتی را در مورد بافت آن و نرخ تبدیل فراهم آورد. این گزینه برای تعیین کلماتی با عملکرد بالا بسیار مفید است و باید بخشی از تاکتیک های سئوی شما باشد.  تبلیغات در گوگل با عنوان هزینه به ازای کلیک شناخته می شود. به همین خاطر کلیدواژه هایی با جسجوی مکرر که هزینه کلیک بالایی دارند بهتر است از طریق تاکتیک های سئو به دست ایند تا هزینه های طولانی مدت کاهش یابد. با اینحال SEA  راه حل های طولانی مدت و مقرون به صرفه ای را برای کلیدواژه های طولانی با حجم جستجوی پایین ارائه می کند. پروژه های جدید وب که هنوز رتبه زیادی در جستجوهای طبیعی ندارند باید به دقت بر روی تبلیغات هدفمند تمرکز کنند تا موقعیت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشند. این تلاش ها را بعدا می توان به کمک رتبه بندی طبیعی بهبود بخشید.

بهینه سازی سایت مبتنی بر SEA:

کمپین های ادوردز طیف وسیعی از اطلاعات را در مورد بهینه سازی سایت بر اساس معیارهای موتورهای جستجو ارائه می کنند.

برای رسیدن به کلیک های بیشتر، تبلیغات در موتورهای جستجو بر روی فرایند بهبود نمایش متن و صفحات فرود تمرکز می کند. تست A/B پایه و اساس این فرآیند است و دو تبلیغ متفاوت را که از کلیدواژه های یکسانی استفاد می کند تست می کند تا عملکرد هر کدام را بسنجد. کسب اطلاعات از این تست به افراد کمک می کند تبلیغات خود را بهینه سازی کنند و نتایج بهتری به دست آورند. این موضوع بدین خاطر است که اسنیپت ها که از عناوین و توضیحات تشکیل شده است تاثیر زیادی بر روی نرخ کلیک دارد. تاکتیک های موفق را می توان به صفحات فرود سئو و سایر عناصر تعمیم داد.

 ترکیب سئو و SEA : دیده شدن بیشتر از طریق استراتژی های چند وجهی

استراتژی های چند وجهی به معنای سایتی است که نتایج آن در تبلیغات پولی و طبیعی دیده می شود. تسلط این استراتژی در نتایج جستجو به معنای افزایش دیده شدن سایت و فرصت های بهتر برندینگ است. این استراتژی ها باعث افزایش اعتماد در برند می شود. استفاده از این استراتژی ها به بودجه تبلیغاتی بستگی دارد. جایگاه خوب در رتبه بندی طبیعی برای چنین سنجش های بازاریابی پیش نیاز محسوب می شود.  موارد دیگری که در این استراتژی ها وجود دارد در برگیرنده تصاویر خریدی است که شامل جعبه اطلاعات همچون نمودار دانش می باشد. برخی از اوقات گوگل این اطلاعات را در صفحه نتایج جستجو قرار می دهد.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7  +  2  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان