چگونه یک سایت نمونه کار عالی و تاثیرگذار بسازیم؟

سایت نمونه کار

صرف نظر از مسیر شغلی که در دنیای فناوری انتخاب کرده اید( توسعه دهنده وب، طراح وب، متخصص تجربه کاربری) به یک سایت نمونه کار جذاب و چشم نواز نیاز دارید تا بتوانید کارهایتان را در اختیار مشتریان بالقوه بگذارید. اما زمانی که صحبت از کار در صنعت فناوری به میان می آید سایت نمونه کار آنلاین واقعا به چه معنا خواهد بود؟  زمانی که صحبت از نمونه کار به میان می آید خیلی ها مجموعه ای از نمونه کارهای چاپ شده را به یاد می آورند اما یک سایت نمونه کار آنلاین که طراحیش کار خودتان است و در آن محتوای دیجیتال و پویا میزبانی می شود هم می تواند موثر باشد. اگر دوست دارید شغل جدیدی در دنیای فناوری به دست آورید بهترین کار این است که مهارت های طراحی خودتان را نشان دهید. این موضوع شاید به نظر دشوار برسد به خصوص اگر در دنیای فناوری تازه کار هستید و پروژه های زیادی برای نشان دادن ندارید اما به کمک روش هایی که در ادامه بیان خواهیم کرد می توانید سایت نمونه کار عالی ایجاد کنید.قبل از هر چیزی اجازه دهید موارد اصولی و پایه ای را با هم بررسی کنیم.

چگونه برای هر صنعتی یک سایت نمونه کار جذاب ایجاد کنیم؟

بله در ابتدای مقاله گفتیم که می خواهیم بر روی نمونه کارهای صنعت فناوری تمرکز کنیم اما قبل از اینکه وارد این حوزه شویم اجازه دهید برخی از استانداردهای جهانی که در هر صنعتی باید مورد استفاده قرار گیرد را با هم مرور نماییم. قبل از اینکه بخواهید وارد صنعت فناوری شوید و موارد خاص آن را دنبال کنید مطمئن شوید که از ۴ مرحله زیر برای راه اندازی موفق یک سایت نمونه کار بهره می برید.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

راهنمای ۴ مرحله ای برای راه اندازی موفق یک سایت نمونه کار

۱- شروع به جمع آوری توصیفات کنید:

همه ما به قدرت نظرات مشتریان آگاه هستیم. نمی توان این نظرات را به صورت تصادفی جمع آوری کرد. بله اگر شما کارتان را به درستی انجام دهید می توانید از نظرات مثبت مشتریان هم بهره مند شوید اما برای ایجاد سایت های نمونه کار یک راز عالی وجود دارد. چه فردی باشید که ۲۰ سال در حال فعالیت است یا تنها ۲۰ دقیقه کار کرده است باز هم می توانید از نظرات مشتریان بهره ببرید. هر وقت کار بر روی محصولی که بدان افتخار می کنید را تمام کردید از مشتری تان بخواهید نظرش را در باره کار بگوید. اگر او توصیفاتی برایتان نوشته است آن را به سایت نمونه کارتان اضافه کنید. حتی اگر پروژه های کوچکی را انجام داده اید باز هم این نظرات می تواند اعتبار و شهرت شما را به مشتریان آینده نشان دهد.

سایت نمونه کار

نکته طلایی: برای برخی از افراد( به خصوص آن هایی که خودشان را نویسنده نمی دانند) نوشتن توصیفات ممکن است کمی خسته کننده به نظر برسد. اگر مشتری، کارفرما یا رییس قبلی تان نوشتن را دوست نداشت خودتان متنی را برایشان بنویسید و سپس برایشان ارسال کنید تا تاییدش کنند.

اجازه دهید دو نمونه ازتوصیفات آنلاینی که می تواند شهرت و اعتبار را به خدمات صاحب سایت اضافه کند بررسی کنیم:

«خدمات ویراستاری مریسا از همان ابتدا تا انتهای کار عالی است. پروپوزال های او را می توان خیلی راحت درک کرد. او به برنامه اش پایبند است. همیشه به موقع کارهایش را انجام می دهد و تلاش می کند با قیمت های منطقی ارزش عالی برایتان فراهم آورد. او در همه اشکال رسانه های اجتماعی دانش کافی دارد و از روش های کاربردی و عملی برای بازاریابی استفاده می کند. او را به همه مشتریان توصیه می کنم.»

«کار با داون تجربه بسیار عالی برایمان بود.  او مشکلات اساسی سایت را خیلی سریع شناسایی کرد و در فصل فروش به ما کمک کرد سایتمان را همچنان سر پا نگه داریم. قطعا او یکی از متخصصان سرشناس برای تمامی نیازهای میل چیمپ و شاپیفای است.  متیو هیل »

 

۲- همه پروژه هایتان را نشان دهید:

شما می توانید همه پروژه هایی که تا به حال بر رویشان کار کرده اید را در سایت نمونه کارتان بگنجانید. این موضوع زمانی از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود که تجربه و پروژه زیادی برای نشان دادن نداشته باشید. همه پروژه های رایگانی که برای کسب مهارت جدید انجام داده اید یک روی عالی و معتبر است تا به مشتریانتان نشان دهید چه مهارت هایی دارید. نباید خودتان را محدود به پروژه های بزرگ تر کنید. حتی گام های کوچکی که در این زمینه برداشته اید را می توانید در نمونه کارهایتان بگنجانید. اگر از برنامه ای همچون جاوا اسکریپت یا جی کوئری استفاده می کنید به خود برنامه هم لینک بدهید. قرار دادن اسکرین شات کافی نیست.

اسکرین شات موک آپ هایی که برای برنامه تان طراحی کرده اید و حتی شات های مختلفی از قابلیت های برنامه همچون منوهای کشویی ایجاد شده یا صفحه نمایش تعاملی و سرگرم کننده را هم در سایت نمونه کار به نمایش بگذارید. طراحان وب می توانند پالت های رنگی، دارایی ها و وایرفریم هایشان را هم نشان دهند. توسعه دهندگان می توانند هنر برنامه نویسی شان را به رخ بکشند.

هر چیزی که مهارت و دانش تان را نشان دهد ارزش نمایش در سایت نمونه کارها را خواهد داشت. نگاهی به سایت نمونه کار آماندا بیندازید. او تنها محصول نهایی را نشان نداده و از فرآیند کار هم پرده برداشته است. در طراحی که برای یک شرکت داشته تجربه کاربری ایجاد نموده و آن را در سایت خودش هم نشان داده است.

سایت نمونه کار

۳- درباره کارهای داوطلبانه ای که انجام داده اید هم صحبت کنید:

جنبه غیر دیجیتالی که در نمونه کارهایتان می توانید بدان اشاره کنید فعالیت در گروه ها یا سازمان هاست. هر چیزی که ارتباط مستقیمی با صنعت شما دارد باید در سایت نمونه کار گنجانده شود اما سایر فعالیت هایی که به صورت داوطلبانه انجام داده اید را فراموش نکنید. به عنوان مثال اگر می خواهید در صنعت فناوری کار کنید، جنبه های فنی از گروه ها یا نقش هایی که داشته اید را میتوانید نشان دهید. مواردی همچون ایجاد خبرنامه محلی HTML برای باشگاه کارآفرینان یا حفظ و نگهداری سایت وردپرس برای یک جشنواره موسیقی. این ها نمونه خوبی از مهارت هایی است که در زندگی واقعی استفاده می کنید و می توانید به سایر افراد هم نشانش دهید.

۴- داستان خودتان را بازگو کنید:

اگر دوست دارید یک سایت نمونه کار جذاب و قانع کننده داشته باشید اما هنوز کار با ارزشی برای اشتراک گذاری ایجاد نکرده اید می توانیدبه کمک سایت نمونه کارتان به مشتریان بالقوه کمک کنید شما را بشناسند و برند شخصی تان را درک کنند. به عنوان مثال اینفوگرافیکی درباره اینکه چگونه به این نقطه رسیده اید ایجاد کنید یا روشی برای توصیف شخصیت و داستان کاری تان بیابید. اگر درباره نحوه انجام اینکار زیاد مطمئن نیستید می توانید از راهنمای ارائه آسانسوری استفاده کنید.

در سایت نمونه کار مرتبط با صنایع‏ چه مواردی باید گنجانده شود؟

خوب حال که نکات عمومی برای راه اندازی سایت نمونه کار را با هم بررسی کردیم باید به سراغ موارد خاص برویم. اگر در حوزه فناوری تازه کار و مبتدی هستید چگونه می توانید سایت نمونه کاری برای خود ایجاد کنید؟ توصیه ما این است که ایده های بیان شده در بخش قبلی را با موارد خاصی که به صنعت تان مربوط است ترکیب کنید. با اینکه باید هر کاری که به صنعت تان مربوط است را نشان دهید اما برخی از نمونه های زیر را می توانید در سایتتان بگنجانید.

 در سایت نمونه کار توسعه دهندگان وب چه مواردی را قرار دهیم؟

قالب وردپرسی را سفارشی سازی کنید. شما می توانید از این گزینه برای ساختاردهی سایت نمونه کارتان بهره ببرید و از آن به عنوان پروژه نمونه یاد کنید.

  • زمانی که سایت خود را با وردپرس می سازید، قالب ها فریم ورک هایی هستند که  تعیین می کنند صفحات سایت شما چه ظاهری خواهد داشت.  همانطور که می دانید طیف عظیمی از قالب های آماده وردپرسی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید اما با داشتن مهارت های برنامه نویسی با زبان های HTML و CSS و سایر زبان های برنامه نویسی همچون جاوا اسکریپت و PHP، می توانید تغییراتی در این قالب ها ایجاد کنید و آن ها را سفارشی سازی نمایید. اگر می خواهید سایت نمونه کارتان را با وردپرس طراحی کنید، قالب های سفارشی نه تنها ظاهر منحصر به فردی به سایت شما می دهد بلکه به شما کمک می کند پروژه هایتان را برجسته تر کنید.
  • بیشتر مشتریان توسعه وب علاقه ای به پرداخت هزینه برای سایت های کاملا سفارشی ندارند. شاید عاشق قابلیت های وردپرس یا سایر سیستم های مدیریت محتوا هستند یا بودجه زیادی در اختیار ندارند. با اینحال چنین مشتریانی از شما کمک می گیرند تا بتوانند قالب های استاندارد را سفارشی ساز یکنند. از آنجایی  که این پروژه ها به اندازه ساخت سایت از همان ابتدا دشوار نیستند، می توانید زمانی که عجله داشتید از این ها بهره ببرید و نمونه کارهایتان را بیشتر کنید.
  • خیلی ها هستند که سایت هایی که برای نشان دادن نمونه کارهایشان است را سفارشی سازی می کنند.

سایت نمونه کار

 برای سایت نمونه کار طراحان، چه مواردی باید گنجانده شود؟

طراحی مجدد سایت یا اپلیکیشن موجود:

  • اگر تا به حال کسی سفارش طراحی سایت برای شما نداده است چرا دست به کار داوطلبانه نمی زنید؟ شما می توانید برای یک سایت یا اپلیکیشن شناخته شده کار کنید و از این طریق نمونه کارهایتان را قوی تر نمایید. در این شرایط به مشتریان بالقوه هم نشان خواهید داد چه چیزی برای ارائه دارید. سایتی که دوستش دارید را انتخاب کنید و به کمک مهارت هایتان ظاهر جذاب و تازه ای به آن ببخشید. فقط به خاطر داشته باشید که باید فرآیند فکری و استراتژی طراحی را هم در سایت بگنجانید.
  • با فراهم آوردن تصویر جامعی از کارهایی که می توانید برای برندهای شناخته شده انجام دهید مشتری راحت تر کاری که قرار است برای کسب وکارش انجام دهید را تصور می کند.

سایت نمونه کار

سایت نمونه کار متخصصان تجربه کاربری باید در برگیرنده چه مواردی باشد؟

طراحی اپلیکیشن موبایلی:

  • از آنجایی که حوزه تجربه کاربری حوزه بسیار گسترده ای است ممکن است نتوانید همه نمونه کارهایتان را در سایت نشان دهید. یکی از روش های دقیق و مطمئن برای نشان دادن مهارت های تجربه کاربری، استفاده از طراحی اپلیکیشن های موبایلی است. اپلیکیشن های موبایلی این روزها در زندگی روزمره ما نقش بسیار زیادی ایفا می کنند و زمانی که صحبت از ارائه نمونه کار به میان می آید می توانند گزینه خوبی برای نماش دادن باشند.
  • مطمئن شوید که موک آپ پروژه موبایلی خود را با موارد مرتبط با تجربه کاربری طراحی می کند.  مواردی همچون نقشه های سایت، وایرفریم ها، نمونه های اولیه و گزارش های آنالیتیکی را فراموش نکنید. زمانی که می خواهید پروژه ها را در سایت نشان دهید برنامه هایی همچون  Sketch به شما اجازه خواهد داد موک آپ سایت موبایلی را بسازید که بر روی صفحه نمایش دسکتاپی هم قابل ارائه است.
  • در نهایت می توانید ترکبی از این پروژه های نمونه کار را با ایده های طراحی وب که در بالا بیان کردیم نشان دهید. اگر نمی خواهید اپلیکیشنی را با شرایط موجود بسازید بهتر است برندها و اپلیکیشن هایی که کارکرد خوبی دارند شناسایی کنید و طراحی مجدد آن ها را مدنظر داشته باشید. واقعیت این است که خیلی از برندهای شناخته استایل گایدهایی دارند که می توانید بر روی آن ها کار کنید. به عنوان مثال Urban Outfitters, Skype, Firefox, the New York Transit Authority
  • نمونه زیر نشان دهنده طراحی مجدد نت فلیکس از طرف Behance است:

سایت نمونه کار برای مدیران پروژه، استراتژیست های محتوا و بازاریابان دیجیتال:

اگر دوست دارید وارد دنیای بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوایی شوید، داشتن یک سایت نمونه کار برایتان ضروری است. خوب حالا سوال اینجاست که از کجا باید کار را شروع کنید و نمونه هایتان را به نمایش بگذارید؟ خوشبختانه های زمانی که صحبت از بازاریابی  دیجیتال به میان می آید، پروژه های زیادی برای نشان دادن وجود دارد.  برای نشان دادن همه این موارد می توانید از سایت نمونه کار استفاده کنید.

شروع کار با موارد بزرگ تر به معنای ایجاد پکیج کامل برندینگ دیجیتال و آغاز کار با موارد کوچک تر به معنای تمرکز بر روی بخش های کوچک تری است که پکیج کلی را می سازد. این بخش ها دربرگیرنده موارد زیر است:

  • حفظ و نگهداری رسانه های اجتماعی: یک مجموعه کامل از رسانه های اجتماعی به اندازه داشتن سایت برای برندها ضروری است . باید به مشتریان نشان دهید می توانید حضور پایداری در توییتر، اینستاگرام و فیس بوک داشته باشید
  • طراحی سایت سئو دوست: به مشتریان بالقوه تان نشان دهید با استراتژی های محتوایی آشنا هستید و می توانید سایت سئو دوستی ایجاد کنید. این موضوع در برگیرنده تغییر معماری و محتوای سایت است که به آن کمک می کند رتبه های بالاتری در موتورهای جستجویی همچون گوگل و بینگ به دست آورد. سئو بخش اصلی و ضروری برندینگ و بازاریابی دیجیتال است.  افرادی که می توانند مهارت هایشان را از طریق موک آپ طراحی سایت نشان دهند نمونه خوبی از متخصص بازاریابی خواهند بود.
  • استایل گاید: اگر می خواهید مهارت های طراحی را با مهارت های بازاریابی نشان دهید سعی کنید از استایل گاید بهره ببرید. اینکار به مشتری کمک می کند بینشی درباره استراتژی های طولانی مدت برند و مهارت های شما داشته باشد. استایل گایدهای دیجیتال زیادی در دنیای آنلاین وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.

هنوز سردرگم هستید؟ زیاد نگران نباشید. مهم ترین کاری که باید انجام دهید به اشتراک گذاری مواردی است که به آن افتخار می کنید و به کمک آن می توانید خودتان را از دیگران متمایز کنید و پروژه بگیرید.

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1  +  8  =  

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان