چه چیزی باعث ایجاد استراتژی دیجیتال برندینگ می شود؟

استراتژی دیجیتال برندینگ

دیجیتال برندینگ چیست؟

چه این موضوع را دوست داشته باشیم و چه دوست نداشته باشیم، اینترنت نه تنها به یک ابزار مفید برای کسب وکارها و افراد تبدیل شده بلکه لازمه زندگی های امروزی است. بیشتر افراد زمان خود را صرف گشت و گذار در دنیای آنلاین می کنند و اینترنت بی شک به مکانی برای به دست آوردن اطلاعات در  هر زمینه ای خواهد بود.

برای کسب وکارهایی که از اینترنت برای توسعه برند دیجیتال خود استفاده می کنند این قابلیت بسیار عالی است اما بیشتر شرکت های فعال در صنایع مختلف هنوز هم در عصر قدیم به سر می برند و دوست ندارند وارد عصر دیجیتال شوند. اهمیت دیجیتال برندینگ بر هیچ کس پوشیده نیست.

این روزها رایانه های زیادی در اختیار افراد قرار دارد و گوشی های هوشمند مختلفی وارد بازار می شود. در این مقاله در مورد دیجیتال برندینگ صحبت می کنیم  و به اهمیت آن در بازاریابی مدرن و ایجاد استراتژی دیجیتال برندینگ می پردازیم.

 دیجیتال برندینگ واقعا به چه معناست؟

واژه دیجیتال برندینگ می تواند کمی سردرگم کننده باشد. اجازه دهید تعریف ویکی پدیا از این واژه را با هم مرور کنیم:

دیجیتال برندینگ، تکنیک های مدیریت برند است که از ترکیب برندینگ اینترنتی و بازاریابی دیجیتال برای توسعه برند در حوزه های دیجیتال مختلف همچون ارتباطات مبتنی بر اینترنت، کاربردهای مبتنی بر دستگاه یا محتوای رسانه ای استفاده می کند.

 

برای آگاهی بیشتر در مورد دیگر خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ بهیدو همین حالا با ما تماس بگیرید .

 

با اینکه هضم این تعریف هم چندان ساده و آسان نیست اما برخی از بخش های آن قابل درک خواهد بود. دیجیتال برندینگ به زبان ساده به دنبال استفاده از دارایی های دیجیتال همچون سایت، رسانه اجتماعی و غیره است تا بتواند بر روی افراد تاثیری ایجاد کند و با آن ها ارتباط برقرار نماید. دیجیتال برندینگ از همه احساساتی که کسب وکار در مشتری ایجاد می کند بهره می برد. اجازه دهید این موضوع را با جزییات بیشتری مورد بررسی قرار دهیم.

استراتژی دیجیتال برندینگ

چه چیزی باعث ایجاد استراتژی دیجیتال برندینگ می شود؟

دیجیتال برندینگ اصل و اساس بازاریابی مدرن محسوب می شود اما کاری که در این فعالیت ها انجام می شود می تواند برای برخی از افراد سردرگم کننده باشد. در ادامه سعی می کنیم مهم ترین بخش های استراتژی بازاریابی دیجیتال یا استراتژی دیجیتال برندینگ را با هم بررسی کنیم.

 سایت:

اساس و بنیان هر استراتژی دیجیتالی ( چه استراتژی دیجیتال برندینگ باشد و چه بازاریابی و حضور آنلاین) سایت شرکت است. هیچ کس نمی تواند اهمیت سایت در دنیای دیجیتال را نادیده بگیرد. اصلا مهم نیست در چه صنعتی فعالیت دارید وجود سایت برای موفقیت شما ضروری است.

هر فردی این روزها به اهمیت سایت برای کسب وکارها آگاه است. سایت نقش ضروری در دیجیتال برندینگ دارد زیرا  برای هدف قرار دادن طیف وسیعی از مخاطبین به کار می رود. به همین خاطر، سایت باید با برند شما همخوانی داشته باشد. ظاهر سایت نه تنها باید زیبا باشد بلکه باید بنیان و اساسش نیز به درستی طراحی گردد. اینکار می تواند به جذب سرنخ و ایجاد کسب وکار جدید کمک می کند. یک سایت موفق حسی را در بازدید کننده ایجاد می کند و به آن ها کمک می کند عقاید خود را در مورد برند بسازند.

کانال های اجتماعی:

بیشتر کسب وکارهای امروزی می دانند که به رسانه اجتماعی نیاز دارند اما شکست در ایجاد یک استراتژی موفق می تواند عواقب بدی را به همراه داشته باشد. استفاده از رسانه های اجتماعی بهترین روش برای نشان دادن کسب وکار به مشتریان بالقوه است و اگر به درستی اجرا شود مزایای زیادی در پی خواهد داشت.

اگر کار شما در رسانه اجتماعی درست نباشد زمان و انرژی تان به هدر خواهد رفت. با اینکه صنایع مختلف همیشه از رسانه های اجتماعی کاربردهای مختلفی داشته اند اما اگر کسب وکار شما مسیر استفاده از رسانه اجتماعی را بلد باشد می تواند به اهداف مدنظر خود دست یابد.

استراتژی دیجیتال برندینگ

 محتوا:

کسب وکار شما باید محتوای مناسبی در اختیار کاربران قرار دهد. اگر تا به حال با شرکت بازاریابی دیجیتال کار کرده باشید احتمالا اهمیت استفاده از محتوای درست  در بازاریابی دیجیتال را به خوبی می دانید. مشکل اینجاست که بیشتر کسب وکارها محتوا را ایجاد می کنند زیرا بر این باورند که باید چنین کاری انجام دهند. آن ها درک درستی از محتوا ندارند و برنامه و استراتژی مناسبی برای آن تدوین نمی کنند. چه بخواهید محتوا را برای رسانه اجتماعی بنویسید یا تلاش داشته باشید از آن برای بهبود سئوی سایت استفاده کنید، این محتوا باید بر اساس اهداف دیجیتال و برند شما نوشته شود.

 تبلیغات پولی دیجیتال:

از بازاریابی مجدد و تبلیغات به ازای هر کلیک ادوردز تا تصاویر تبلیغاتی در فیس بوک، فرصت های زیادی برای پرداخت هزینه و دیده شدن در میان مخاطبان وجود دارد. تبلیغات پولی یکی دیگر از عناصر ضروری برای برندینگ دیجیتال است و می تواند شما را  به مخاطبین نشان دهد. با اینکه چنین روشی به هزینه نیاز دارد اما سریع ترین روش برای دیده شدن برند و نشان دادن پیام به مخاطبان است.

استراتژی دیجیتال برندینگ

 اهمیت دیجیتال برندینگ:

برندینگ در دنیای دیجیتال کار آسان و سریعی نیست. کارآفرینی به سرعت در حال رشد است و گرایش های آن نیز با سرعت زیادی در حال افزایش هستند.

رقابت در چنین حوزه ای بسیار دشوار خواهد بود. به همین خاطر هیچ وقت توسعه هویت و برنامه ای برای رسیدن به مخاطبین مهم تر از امروز نبوده است. چیزی که باعث می شود بیشتر شرکت ها دیجیتال برندینگ موفقی نداشته باشند نبود انسجام بین فعالیت های مختلف بازاریابی شان است. آن ها ممکن است به یک شرکت هزینه پرداخت کنند تا سایتشان را طراحی نماید و به سراغ شرکت دیگر برای مدیریت رسانه های اجتماعی بروند. سپس کارهای دیگر همچون تبلیغات پولی و سئو را به شرکت دیگری بسپارند. این موضوع باعث ایجاد عدم انسجام می شود. حتی اگر کسب وکاری برای رسیدن به هدف بهترین کارها را بکند باز هم ایجاد یک استراتژی بازاریابی متمرکز کار دشواری است و به فعالیت و تلاش زیاد نیاز دارد.

 

بهترین استراتژی دیجیتال برندینگ برای متمایز شدن در نمایشگاه ها:

نزدیک برگزاری نمایشگاه هستید؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است باید در مورد نشان دادن کسب وکارتان خوب فکر کنید. باید بتوانید خود را در میان رقبا متمایز کنید. اهداف شما باید کمک به جذب بازدیدکننده بیشتر و ارائه اطلاعات به آن ها باشد. در این شرایط افراد تمایل و علاقه بیشتری برای خرید محصولات و خدماتتان خواهند داشت. اگر هنوز بر این باور هستید که رویکردهای سنتی می تواند شما را در نمایشگاه ها متمایز سازد و نتایج مطلوب را برایتان به دست آورد سخت در اشتباهید. این روزها عصر دیجیتال نامگذاری شده است و شما باید برند خود را در حوزه دیجیتال بخ افراد نشان دهید و در این حوزه با آن ها ارتباط برقرار نمایید. اینکار باید از قبل انجام شود و کمپین های هدفمندی قبل از نمایشگاه آغاز گردد. در این شرایط می توانید به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

دیجیتال برندینگ برای متمایز کردن شرکت در نمایشگاه ها می تواند بسیار مفید باشد زیرا قابلیت تعاملی دارد و می تواند در یک بازه زمانی مشخص به میلیون ها مشتری احتمالی دست پیدا کند. این یک گرایش جدید در صنعت رویدادهاست و مزایای آن را می توان در پلتفرم های آنلاین و پلتفرم های اجتماعی متعدد مشاهده کرد.

استراتژی دیجیتال برندینگ

اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی می تواند در ترویج کسب وکار فراتر از هر چیز دیگری به شما کمک کند. مخاطبان شما می توانند پست هایتان را دوباره به اشتراک بگذارند و  در سطوح متعددی با شما تعامل داشته باشند. دوستان، اعضای خانواده و همکاران می توانند پیام شما را انتقال دهند. اینکار نه تنها در ترویج محصولات و خدمات، برند یا کسب وکار از طریق تعامل کمک می کند بلکه یک روش تایید شده است زیرا افراد به حرف سایرین بیشتر گوش می دهند.

در سال های گذشته ممکن است کمپین های متعددی برای تعامل با مشتریان خود ایجاد کرده باشید. به عنوان مثال کمپین تخفیف ها، موارد رایگان این موضوع به مشتریان کمک می کند محتوای کمپین شما را دوباره به اشتراک بگذارند و با مخاطبین خود در مورد شما حرف بزنند.

پیشنهادات و بازخوردها بهترین روش برای تعامل با بازدیدکنندگان نمایشگاه هاست. اینکار را می توانید قبل و بعد از رویداد انجام دهید. یکی از بهترین روش ها برای تعامل با افراد ایجاد اپلیکیشن بازی فیس بوکی برای تعامل با افراد است.  این بازی ها می توانند عنصر سرگرمی را ایجاد کنند و شما را در برابر رقبا متمایز سازند و در عین حال باعث تعامل افراد شوند. این گزینه یک ابزار اجتماعی قدرتمند برای ایجاد ترافیک بیشتر برای کمپین، رسانه های اجتماعی و در نهایت سایت و نمایشگاه است.

کمپین های اجتماعی و بازی های اجتماعی به شما کمک می کنند تاثیری را برای برند ایجاد کنید و مطمئن شوید بازدیدکنندگان شما را در میان سایر افراد موجود در نمایشگاه به خاطر می سپارند. باید همیشه راهنما و دستورالعمل برند، محصولات یا خدمات را با هم ادغام کنید/ اگر برایتان ممکن بود موارد را برای بازدیدکننده راحت سازید. باید مطمئن شوید که کمپین به همه دارایی های شما همچون سایت، رسانه های اجتماعی، عناصر چاپی لینک شده و می تواند همخوانی خوبی ایجاد کند.

بازی های تعاملی با موارد رایگان یا تخفیف ها به شما کمک می کند داده های زیادی از بازدیدکنندگان خود به دست اورید. اگر این موارد با سایت شما مرتبط باشد می توانید ترافیک سایت را افزایش دهید و سئوی سایت را بهبود ببخشید. به عنوان شرکتی که در نمایشگاه حضور دارد باید مطمئن شوید صفحه فرود شما برای نمایشگاه خاصی ایجاد شده است. پس می توانید نتایج را  بر اساس دوره های زمانی مختلف پیگیری کنید. تمام تبلیغات اجتماعی و سایر هزینه های شما باید به خوبی با این صفحه فرود برای نتایج بهتر مرتبط باشد. صفحات فرود برای هر رویداد مشخص هستند و برای مدت طولانی تاثیری بر روی سئو نخواهند داشت.

استراتژی دیجیتال برندینگ

اگر به طور مکرر در نمایشگاه ها شرکت می کنید می توانید میکروسایت ها را برای مشارکت در نمایشگاه ایجاد کنید  و سپس صفحات فرود خاص را در همان صفحه ایجاد نمایید. آژانس دیجیتال می تواند در  ارائه آنلاین تبلیغاتی  برای نمایشگاه  در تعیین کلمات کلیدی (خاص صنعت) و خاص (مخصوص آن نمایشگاه) کمک کند تا اهداف بلند مدت و کوتاه مدت را در هر استراتژی برندینیگ و تبلیغاتی تعیین کنید.

شما همچنین می توانید یک نظرسنجی را انجام دهید تا انتظارات بازدیدکنندگان خود را از پیش بفهمید. در این شرایط کارکنان می توانند همه ی پرسش های احتمالی  را به روش دقیق بدانند. این آمادگی به شما کمک می کند نمایشگاه خود را با منابع کمتر و به طرز چشمگیری بهتر از رقبای خود مدیریت کنید. این موضوع می تواند به انتقال شما از سطح بازدیدکننده به مشتری احتمالی و سپس سرنخ کمک کند. تلاش دقیق و درست برای نشان دادن برند و تعامل با بازدیدکننده ها به شما کمک می کند مطمئن شوید  در نمایشگاه حضور و تعامل قوی دارید. اینکار به شما کمک می کند تاثیر خوبی بر روی بازدیدکنندگان نمایشگاه داشته باشید.

بازاریابی از طریق ایمیل یک ابزار عالی است و به روش های مختلف به شما کمک می کند با مخاطبین خود در ارتباط باشید. سعی کنید آن ها را به سایت هدایت کنید و از طریق آن راهنمایی های لازم برای خرید محصول و خدمات را در اختیارشان بگذارید. به کمک این روش می توانید تمایل افراد به خرید را بیشتر کنید. اینکار می تواند به ایجاد سرنخ هم کمک فراوانی بکند. نباید بیش از حد به فکر فروش باشید فقط اطلاعات مورد نیاز را در اختیار افراد قرار دهید. اگر افراد نیازی به خرید داشته باشند با شما وارد معامله خواهند شد. برای اطمینان از حضور قوی در نمایشگاه ها باید از استراتژی مناسبی برای دیجیتال برندینگ خود داشته باشید.

 

شرکت بهین مبتکران ایده تلاش می کند استراتژی های بازاریابی دیجیتال و استراتژی دیجیتال برندینگ را برای مشتریان خود توسعه دهد، مدیریت و ارزیابی نماید. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید با شرکت بهیدو تماس بگیرید.

 

امتیاز دهی شما به این صفحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

72  +    =  77

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان