همه چیز درباره الگوریتم کافئین گوگل

همه چیز درباره الگوریتم کافئین گوگل

گوگل برای نشان دادن بروز ترین و جدید ترین صفحات وب به کاربران، از الگوریتم کافئین استفاده می کند. الگوریتم کافئین گوگل نگاهی دقیق تر به کیفیت کلی وب سایت ها دارد. این بدان معناست که وب سایت ها به محتوای بهینه سازی شده ، طراحی سایت حرفه ای با ناوبری واضح، نرخ پرش پایین، لینک های ورودی خوب و غیره نیاز دارند.

در اینجا به بررسی همه چیز درباره الگوریتم کافئین گوگل می پردازیم. همچنان با شرکت دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی و خدمات سئو در اصفهان همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان طراحی سایت با ما تماس بگیرید.

الگوریتم کافئین گوگل چیست؟

هر روز میلیون ها صفحه ی جدید در گوگل ساخته می شود که این صفحه ها همراه با صفحه های قدیمی در پایگاه داده ی گوگل ذخیره می شوند. هنگامی که کاربر عبارتی را در گوگل، سرچ می کند، ربات ها و الگوریتم های گوگل، بهترین و مرتبط ترین نتایج را به او نشان می دهند. اما با توجه به اینکه حجم اطلاعات بسیار بالاست به نظر شما گوگل چگونه می تواند بروزترین صفحات وب را به کاربر نشان دهد در حالی که این حجم از اطلاعات مانع از کاهش راندمان آن نمی شود؟

قبل از اینکه از الگوریتم کافئین گوگل در سال ۲۰۰۹ رونمایی شود، گوگل از سیستم indexing برای بررسی محتواهای جدید استفاده می کرد. در این روش معمولا دو سه روز طول می کشید تا صفحه جدید ایندکس شده و در صورت خوب بودن در صفحه نتایج نشان داده شود. اما این روند با ورود الگوریتم کافئین گوگل تغییر یافت.

الگوریتم کافئین گوگل به افزایش سرعت ایندکس شدن سایت ها کمک کرد.  آمارها نشان می دهد که الگوریتم کافئین گوگل روزانه بیش از ۱۰۰ هزار گیگ اطلاعات جدید را در پایگاه داده خود ذخیره می کند. بنابراین می تواند تمام صفحات جدید وب و یا صفحات قدیمی آپدیت شده را به سرعت شناسایی و ایندکس کند.

الگوریتم کافئین گوگل چیست

تاثیر الگوریتم کافئین بر سئو

همانطور که می دانید تاثیر الگوریتم های گوگل بر سئو سایت مانند هر جای دنیا برای ارائه دهندگان خدمات طراحی سایت و سئو در اصفهان ، تهران و … نیز مهم است. خوشبختانه الگوریتم کافئین گوگل بر خلاف سایر آپدیت ها تاثیر منفی خاصی روی سئو سایت اعمال نمی کند و در واقع تاثیر مستقیمی روی رنک سایت ها نداشته است.

البته مسلما وقتی گوگل توانایی crawl سریع تر پیدا می کند و نتایج تازه تری را نشان می دهد، سایت هایی که دارای محتوای جدیدتری هستند نسبت به محتواهای قدیمی افزایش رتبه خواهند داشت. در ادامه به مزایای الگوریتم کافئین برای سئو سایت می پردازیم.

همچنان با شرکت دیجیتال مارکتینگ بهیدو ارائه دهنده خدمات طراحی سایت در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی و خدمات سئو در اصفهان همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان طراحی سایت با ما تماس بگیرید.

بیشتر بدانید: الگوریتم های گوگل از گذشته تا حال

مزایای الگوریتم کافئین گوگل

  • به افزایش سرعت ایندکس صفحات کمک می کند:

جالب است بدانید از وقتی الگوریتم کافئین گوگل رونمایی شده است، سئوکاران و وب مستران نفع زیادی برده اند. چون محتواها و صفحاتشان خیلی سریع تر از قبل ایندکس می شود و در نتیجه سریع تر می توانند رتبه ی خود را در SERPs ببینند. در واقع هنگامی که شما محتوای جدیدی را در وب سایت خود منتشر می کنید یا محتوای قبلی خود را بروز می کنید،  این تغییرات سریع تر در نتایج سرچ ظاهر می شوند.

  • به کاربران کمک می کند تا جدیدترین نتایج را ببینند:

مزایای این الگوریتم برای کابران هم محسوس است و به آنها کمک می کند تا هنگام سرچ یک عبارت مرتبط ترین و جدیدترین محتوا ها را پیدا کنند. کری گرایمز (Carrie grimes)، یک مهندس نرم افزار گوگل می گوید که الگوریتم کافئین گوگل ۵۰ درصد محتواهای تازه تری در اختیار کاربران قرار می دهد.

  • روی کلمات هم خانواده و ارتباطات معنایی تمرکز بیشتری دارد:

الگوریتم کافئین گوگل تاحدودی شبیه الگوریتم مرغ مگس خوار عمل کرده و تنها روی کلمه کلیدی اصلی تمرکز نمی کند، بلکه روی کلماتی که از نظر معنایی ارتباط نزدیکی با عبارت جستجو شده توسط کابر دارند هم متمرکز است. بنابراین متخصصان خدمات سئو در اصفهان و شهرهای دیگر علاوه بر کلمه کلیدی به متعارف ها نیز توجه می کنند.

خدمات سئو در اصفهان در راستای الگوریتم کافئین گوگل

تیم سئو در اصفهان در شرکت دیجیتال مارکتینگ بهیدو برای بهره مند شدن از مزایا و ویژگی های الگوریتم کافئین از چندین روش استفاده می کند که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • محتوای با کیفیت و منحصر به فرد تولید کنید:

محتوای وب سایت باید منحصر به فرد و جذاب باشد. از انتشار مطالب مشابه و کپی شده از سایت های دیگر حتما خودداری کنید.  این بهترین راه برای استفاده از مزایای الگوریتم کافئین است. زیرا کافئین در همه ی سایت ها و صفحات جدید به دنبال محتوای جدید و بهینه سازی شده است، هر چقدر محتواهای شما جدیدتر باشند شانس شما برای کسب رنک بهتر در گوگل افزایش می یابد. اگر در این زمینه به خدمات تولید محتوا و سئو در اصفهان نیاز دارید با شرکت دیجیتال مارکتینگ بهیدو تماس بگیرید.

  • به جز کلمه کلیدی اصلی از مترادف ها نیز استفاده کنید:

همانطور که گفته شد یکی از وظایف الگوریتم کافئین، نشان دادن نتایجی هست که از نظر معنایی نیز با عبارت اصلی کاربر ارتباط دارد. در واقع از آنها که گوگل دوست دارد هر روز به هوش انسان نزدیک تر شود، این قابلیت را در الگوریتم های خود اضافه کرده است. بنابراین توصیه می شود در محتواهای خود به جای اینکه فقط روی کلمه کلیدی مانور بدهید روی هم خانواده ها یا کلمات LSI نیز تمرکز کنید.

  • به طور منظم محتوای جدید در وب سایت خود منتشر کنید:

وقتی محتوا به روز نشود، خیلی زود قدیمی شده و محتواهای جدید جای آن را در موتورهای جستجو می گیرند. اما وقتی محتوای تازه ای را به طور منظم در سایت خود منتشر می کنید، سایت شما در گوگل از ترافیک بیشتری برخوردار می شود. اگر برای این کار وقت ندارید می توانید از خدمات تولید محتوا و سئو در اصفهان ، تهران و شهرهای دیگر استفاده کنید.

  • از ساختار پیوند مناسب استفاده کنید:

همیشه ساختار پیوندها را در وب سایت خود حفظ کنید زیرا کار موتورهای جستجو را در فهرست بندی مطالب شما آسان می کند. برای این منظور پیوندهای متنی استاتیک بسیار خوب عمل می کنند. اگر ساختار پیوند کمی گیج کننده شد، نقشه سایت جدیدی با تمام پیوندها در آن ایجاد کنید. این به رباتهای جستجو کمک می کند تا همه صفحات وب را پیدا کنند.

گوگل قبل و بعد از آپدیت گوگل کافئین چگونه کار می کند؟

قبل از راه‌اندازی الگوریتم Google Caffeine، چندین سطح نمایه‌ سازی صفحات وب وجود داشت. فقط برخی تغییرات وجود دارد که بیشتر از سایرین به روز می شوند.

برای به روز رسانی یک سطح یا یکی از سطوح، تمام صفحات ذخیره شده در سطوح باید جستجو شوند. در نتیجه، صفحات وب گاهی اوقات برای مدت طولانی در یک لایه ذخیره می شوند، اما اگر لایه مربوطه در SERP ها قرار نگیرد، در فهرست جستجو به سمت بالا حرکت نمی کنند.
پیش از این، فاصله زمانی بین این به‌روزرسانی‌ها چهار ماه بود، اما با گذشت زمان، گوگل به‌روزرسانی‌ها را به یک ماه کاهش داد.

اما از آنجایی که هزاران وب‌سایت جدید هنوز در حال ایجاد، اضافه شدن و فهرست‌بندی هر روز هستند، گاهی اوقات تنها چند هفته طول می‌کشد تا در SERP ظاهر شوند.

این تغییر همچنین در مورد محتوای پویا که قبلاً در وب سایت مشخص شده ایجاد شده است اعمال می شود.
هدف افزایش و تحریک شاخص جستجو بود که طبق الگوریتمی به نام کافئین گوگل انجام شد. در واقع، همه مراکز داده باید نتایج را به طور همزمان ارائه دهند.

در عین حال، اولویت بندی محتوای نوآورانه برای موتورهای جستجو بسیار مهم بود. این امر به ویژه زمانی مشهود بود که موتور جستجو قادر به ارائه اطلاعات به روز در مورد رویدادهای اخیر به جستجوگر نبود. همانطور که می بینید، الگوریتم کافئین گوگل به طور کامل نحوه ساختار وب سایت ها را تغییر داد و همچنان به این روش کار می کنند.

بیشتر بدانید: به روزرسانی هسته الگوریتم گوگل به چه معناست؟

کدام سایت‌ها تحت تأثیر به‌روزرسانی کافئین Google قرار گرفتند؟

برخلاف اکثر آپدیت های گوگل، کافئین گوگل هیچ تاثیر منفی روی سایت ندارد.
با این حال، تعداد محدودی از وب سایت ها در رتبه بندی یا ترافیک ارگانیک خود کاهش یافته اند.زیرا الگوریتم کافئین گوگل سرعت خزیدن را بهبود بخشیده و نتایج جدیدتری ارائه کرده است که شامل شاخص وسیع تری است.
بنابراین، اگر وب سایت شما بهینه شده است و محتوای اصلی جدید را با سرعت بالا تولید می کند، بدون شک نظر گوگل را به سمت خود جلب خواهد نمود.
البته، یک نکته مشترک این به‌روزرسانی با سایر به‌روزرسانی‌های Google این است که شایعات به سرعت در مورد نحوه بهینه‌سازی آن برای الگوریتم کافئین منتشر می‌شوند.
اما از آنجایی که این به‌روزرسانی حول توانایی Google برای فهرست‌بندی سریع محتوا و تغییرات محتوا است،
انواع پست‌ها و مقاله‌های وبلاگ منتشر شده‌اند که بیان می‌کنند به‌روزرسانی مکرر محتوا برای سئو مفید است
الگوریتم کافئین هیچ ارتباطی با تنظیم سیگنال های رتبه بندی ندارد. بنابراین اگر محتوای جدید در سایت شما بهتر است، به دلیل برخی الگوریتم‌ها است نه کافئین.

در پایان ، به یاد داشته باشید که حتی اگر یک الگوریتم جستجوی جدید در گوگل منتشر شود باز هم بسیاری از اصول اساسی هنوز در مورد سئو به کار می روند، بنابراین اگر از قوانین سئو در وب سایت خود پیروی می کنید نباید بیش از حد نگران تاثیر الگوریتم های جدید گوگل بر رتبه ی وب سایت خود باشید. اگر به طراحی سایت در اصفهان ، طراحی فروشگاه اینترنتی و خدمات سئو در اصفهان نیاز دارید، برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان طراحی سایت با ما تماس بگیرید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  +  69  =  76

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×

در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۹

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

آدرس پستی : خیابان هشت بهشت شرقی، نرسیده به چهارراه هشت بهشت ، ساختمان فراز طبقه دوم

×
در بهیـدو مشـاوره رایگـــان دریافت کنیـد

شماره تماس : ۰۳۱۳۲۷۵۱۹۸۸ –  ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۰

پشتیبانی فروش : ۰۹۹۰۸۰۶۰۸۳۵۰۹۳۷۶۱۳۹۳۰۶

 

"*" indicates required fields

×

در بهیدو مشاوره رایگان دریافت کنید

فرم مشاوره رایگان